Ik voetbal zelf ook nog en vind het leuker voetballen met bal dan de hele tijd achter de bal aan te moeten lopen. Een oefening waarbij je vooral achter de bal aanloopt is hartstikke goed, maar wel minder leuk dan lekker met het balletje aan de slag gaan. Althans dat is mijn mening.
Ruud van Nistelrooij
-
- Nationale topspeler
-
- Vedette
Even heel basaal: ik denk dat kinderen gaan voetballen omdat ze het leuk vinden om tegen een bal te trappen en met die bal te dribbelen, niet omdat ze het leuk vinden om achter een tegenstander aan te rennen. En dat is volgens mij dus waar voetballers, ook als ze volwassen zijn, nog steeds het meeste plezier uit halen.
Verder komt er op profvoetbal-niveau natuurlijk meer bij kijken, en hoort verdedigen net zo goed bij het spel als aanvallen, maar ik geloof wel dat de meerderheid van de voetballers het leuker vindt om zelf de bal te hebben.
-
- International
- Clubvoorkeur: PSV
Wat is jouw visie hierop? Ik dacht overigens dat Schmidt naar PSV gebracht was om zijn speelstijl ook na de periode Schmidt te blijven aanhouden.Heruone wrote: ↑20 Jun 2022, 15:34 Het contrast met Schmidt is al zo duidelijk. Eerste training van 20/21 en 21/22 van Schmidt: positiespel oefening gericht op pressing en gegenpressing. Eerste training van Ruud: uitgebreide pass en trap oefening en een positiespel oefening gericht op het spel aan de bal en niet zonder.
‘Zijn we er toch weer ingetuind’.
-
- Internationale topspeler
Ik vind het oefenen op pressing en gegenpressing anders best goed gelukt. Zou het niet erg vinden om daar nog wat van terug te zien.
Trouwens wat me wel opviel aan het interview met Ruud: hij heeft dus bij Madrid en de Spaanse bond een profiel van een assistent-trainer neergelegd en zij kwamen terug met Rabanal, die toevallig al vlakbij werkzaam bleek. Toch grappig hoe dat werkt en dat hij daar nog steeds terecht kan. Ik hoop trouwens, ik weet niet hoe dat werkt verder, dat die Rabanal het ‘spaanse’ er een beetje in weet te krijgen bij PSV.
Trouwens wat me wel opviel aan het interview met Ruud: hij heeft dus bij Madrid en de Spaanse bond een profiel van een assistent-trainer neergelegd en zij kwamen terug met Rabanal, die toevallig al vlakbij werkzaam bleek. Toch grappig hoe dat werkt en dat hij daar nog steeds terecht kan. Ik hoop trouwens, ik weet niet hoe dat werkt verder, dat die Rabanal het ‘spaanse’ er een beetje in weet te krijgen bij PSV.
- Standbeeld
- Mister PSV
Dat laatste gaat wel lukken, althans, Rabanal heeft dat Spaanse temperament zeker in zich. Dus als hij maar de helft weet over te brengen dan komt dat goed.Revolinho wrote: ↑20 Jun 2022, 16:03 Ik vind het oefenen op pressing en gegenpressing anders best goed gelukt. Zou het niet erg vinden om daar nog wat van terug te zien.
-
- Vedette
- Standbeeld
- Mister PSV
Opent interessant. Als Toon er nu nog had gezeten dan was Ruud er niet vandaag. Komst van Marcel en wijzigingen in beleid maakt dat Ruud het toch wil doen.
- Standbeeld
- Mister PSV
Jammer dat Ruud niet concreet antwoord geeft op de vraag wat voor trainer hij is. Is toch een belangrijke vraag waarbij ik het sterk vind als een trainer zich dan duidelijk uitspreekt. Dat zegt iets over inzicht in jezelf, communicatie, etc.
- Standbeeld
- Mister PSV
PNA of PNV nog niet helemaal duidelijk dus. Is ook afhankelijk van het materiaal, aldus Ruud. Winnen staat centraal. Logisch verhaal.
- Heruone
- Lid scoutingsteam
Ja ben ik mee eens, maar de pressing oefeningen van Schmidt hadden wel altijd elementen weg van technische oefeningen met bal. De nadruk lag alleen op de pressingmomenten en niet zozeer op het positiespel. Gevolg: technische oefeningen op enorm hoge intensiteit en snelheid. Ik denk dat ook heel leuk is.Brael wrote: ↑20 Jun 2022, 15:52Even heel basaal: ik denk dat kinderen gaan voetballen omdat ze het leuk vinden om tegen een bal te trappen en met die bal te dribbelen, niet omdat ze het leuk vinden om achter een tegenstander aan te rennen. En dat is volgens mij dus waar voetballers, ook als ze volwassen zijn, nog steeds het meeste plezier uit halen.
Verder komt er op profvoetbal-niveau natuurlijk meer bij kijken, en hoort verdedigen net zo goed bij het spel als aanvallen, maar ik geloof wel dat de meerderheid van de voetballers het leuker vindt om zelf de bal te hebben.
Ik denk dat het taaie vooral in wedstrijden zit waarbij men als collectief vanuit de zone moet verdedigen als team. Hoewel het ergens misschien ook wel een Nederlands trekje is. Heel onze voetbalmening, kennis, historie en visie is gefixeerd op de bal.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
- mr.top
Voelt een beetje als terug naar af.Heruone wrote: ↑20 Jun 2022, 15:34 Het contrast met Schmidt is al zo duidelijk. Eerste training van 20/21 en 21/22 van Schmidt: positiespel oefening gericht op pressing en gegenpressing. Eerste training van Ruud: uitgebreide pass en trap oefening en een positiespel oefening gericht op het spel aan de bal en niet zonder.
- Standbeeld
- Mister PSV
- Armada
Horen, zien, regels en tussen de regels.Standbeeld wrote: ↑20 Jun 2022, 17:01Nee, Ruud zei dat hij graag blijft maar dat als er een topclub komt met veel geld dan kan hij vetrekken. Zoals met alle spelers zo is.
We zitten in een periode van speculatie en interpretatie... vanuit die context keek ik naar de lach van Ruud na deze vraag.
- Armada
Nogmaals, puur op basis van de persco. Geen overige info, zal het maar als disclaimer melden.
Wat voelt een talentvolle spits als Ruud je vraagt of 'ie je een betere speler mag maken?
- Standbeeld
- Mister PSV
-
- Legende
- Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
Die voelt hem kloppen in zijn broek.
- Standbeeld
- Mister PSV