John de Jong

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
Ardbeg
Mister PSV

Chucky wrote: 21 Apr 2021, 10:40
Ardbeg wrote: 21 Apr 2021, 10:37

Dit vind ik zo flauw.

Wat ik al zei, is dat John de Jong potentieel een goede technisch directeur kan gaan worden en afgelopen zomer al wat potentie heeft laten zien. Daarnaast heeft hij met Marcel Brands en Fossen niet bepaald slechte leermeesters. Wat ik vroeg hierboven, mbt Madueke. Wat is jouw mening daar over, want daar ga je niet op in.
Niet echt een goede vergelijking, Madueke is 'een van de zovelen' en een net doorgebroken jeugdspeler, John de Jong zit op een cruciale positie. De beginnersfouten die De Jong nu maakt / heeft gemaakt moet hij bij een RKC of Heracles maken. Niet bij ons.
Het is wel een goede vergelijking. Ik heb het namelijk over de manier waarop Magnus zijn beoordeling doet. In hoeverre zijn het overigens beginnersfouten? Was het terugkerende probleem van een linksback bij Brands ook een beginnersfout?

Het is zo ontzettend makkelijk om af te geven op John de Jong, ondanks de goede dingen die hij gedaan heeft.
Sensation
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: Ja

Dit vind ik zo flauw.

Wat ik al zei, is dat John de Jong potentieel een goede technisch directeur kan gaan worden en afgelopen zomer al wat potentie heeft laten zien. Daarnaast heeft hij met Marcel Brands en Fossen niet bepaald slechte leermeesters. Wat ik vroeg hierboven, mbt Madueke. Wat is jouw mening daar over, want daar ga je niet op in.
Niet echt een goede vergelijking, Madueke is 'een van de zovelen' en een net doorgebroken jeugdspeler, John de Jong zit op een cruciale positie. De beginnersfouten die De Jong nu maakt / heeft gemaakt moet hij bij een RKC of Heracles maken. Niet bij ons.
Welke fouten? Fouten in aankopen? Want dat ga je overal krijgen, Brands heeft geleerd bij AZ maar heeft toch ook in zijn beginperiode fouten gemaakt bij ons. Logisch, ander niveau, ander budget, ander scoutingsapparaat, andere wensen etc. Ook toen Brands van ons naar Everton ging heeft hij daar ook weer fouten gemaakt. Logisch, je maakt de stap naar een bepaald niveau om te leren, en bij leren horen fouten maken want daar leer je het meeste van. Bij andere clubs kan je hooguit wat basiservaring opdoen, maar elke TD die van RKC, Heracles, Twente, Utrecht whatever naar PSV komt gaat fouten maken.
Ardbeg
Mister PSV

Sensation wrote: 21 Apr 2021, 10:44

Welke fouten? Fouten in aankopen? Want dat ga je overal krijgen, Brands heeft geleerd bij AZ maar heeft toch ook in zijn beginperiode fouten gemaakt bij ons. Logisch, ander niveau, ander budget, ander scoutingsapparaat, andere wensen etc. Ook toen Brands van ons naar Everton ging heeft hij daar ook weer fouten gemaakt. Logisch, je maakt de stap naar een bepaald niveau om te leren, en bij leren horen fouten maken want daar leer je het meeste van. Bij andere clubs kan je hooguit wat basiservaring opdoen, maar elke TD die van RKC, Heracles, Twente, Utrecht whatever naar PSV komt gaat fouten maken.

Nee joh. Niet met goede weerleggingen aankomen. Da's oneerlijk want John de Jong is een slechte TD. Ook in potentie.
ShovingNE2
Site Admin

Magnus wrote: 21 Apr 2021, 10:34 Waarom is John de Jong wel een goede TD vinden jullie?
Gewoon op trackrecord. Als je kijkt wie er zijn gekomen inclusief staf en wie hij allemaal heeft verkocht maar ook verlengd dan is de balans positief. Heeft van wat er is uitgelekt best wel goede onderhandelingsresultaten. Doan: moest en zou 14 miljoen opbrengen werd de helft. Drommel moest en zou 6 a 6,5 miljoen opbrengen: werd 3,5 miljoen. Sangaré: 7 miljoen. Max: 9 miljoen. Wat dat betreft heeft hij geleerd van Baumgartl, dat was een misser.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Magnus
Meervoudig international

Thoresen wrote: 21 Apr 2021, 10:34
Het wordt tijd dat de Bierelier weer opengaat, kan ie wat inspiratie opdoen.
Dit vind ik zo flauw.
Magnus wrote: 21 Apr 2021, 10:34 Waarom is John de Jong wel een goede TD vinden jullie?
Ik stelde bewust de tegenvraag omdat dat hopelijk een interessantere discussie oplevert (jij zegt wat je goed vindt, ik noem wat ik slecht vind) dan dat ik mijn punt moet gaan bewijzen aan de hand van een (mank gaand) voorbeeld over Madueke. Jullie proberen gewoon een vogelverschrikker op te zetten.

Ik vind John de Jong een lichtgewicht. Mist de uitstraling die Marcel Brands en Peter Fossen wel hebben. De meeste van de goede aankopen afgelopen zomer komen omdat Schmidt dat heeft afgedwongen of uitgestraald. Spelers als Götze of Max had John niet op zichzelf binnen kunnen halen. Verder zijn er vooral te veel miskopen gehaald. Ik denk dat als je het lijstje opstelt zoals Thoresen aangeeft, dat er toch wel verrassend veel niet-geslaagde spelers bijstaan.
Ardbeg
Mister PSV

Magnus wrote: 21 Apr 2021, 10:51

Dit vind ik zo flauw.

Ik stelde bewust de tegenvraag omdat dat hopelijk een interessantere discussie oplevert (jij zegt wat je goed vindt, ik noem wat ik slecht vind) dan dat ik mijn punt moet gaan bewijzen aan de hand van een (mank gaand) voorbeeld over Madueke. Jullie proberen gewoon een vogelverschrikker op te zetten.

Ik vind John de Jong een lichtgewicht. Mist de uitstraling die Marcel Brands en Peter Fossen wel hebben. De meeste van de goede aankopen afgelopen zomer komen omdat Schmidt dat heeft afgedwongen of uitgestraald. Spelers als Götze of Max had John niet op zichzelf binnen kunnen halen. Verder zijn er vooral te veel miskopen gehaald. Ik denk dat als je het lijstje opstelt zoals Thoresen aangeeft, dat er toch wel verrassend veel niet-geslaagde spelers bijstaan.
Image

Ik geef het op
Chucky
Vedette

Zelfs een werknemer binnen PSV (Mart) gaf in de podcast vorige week min of meer aan dat De Jong veel tijd nodig had om te groeien in zijn rol. Ik zeg nergens dat hij helemaal geen fouten meer had gemaakt bij PSV als hij eerst was begonnen bij een kleinere club, maar de beginnersfouten hier hadden wel gedeeltelijk voorkomen kunnen worden als gevolg van de opgedane ervaring.
Ardbeg wrote: 21 Apr 2021, 10:46
Sensation wrote: 21 Apr 2021, 10:44

Nee joh. Niet met goede weerleggingen aankomen. Da's oneerlijk want John de Jong is een slechte TD. Ook in potentie.
Kinderachtig mannetje ben je soms ook hè. Het is een forum, discussie hoort erbij ipv dit soort geneuzel.
Gestelnaar
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Philips Sport Vereniging

Wat mij betreft is dat stuk van Rik Elfrink in het ED wat te rooskleurig gebracht. De minnen kunnen hem niet aangerekend worden en de plussen zijn allemaal op zijn conto te schrijven.

De transferzomer van 2019 was bizar slecht. Alleen in het stuk wordt benoemd dat de schade nog beperkt kan worden. De bedoeling van een transferzomer is toch om je selectie te verbeteren zodat er een team staat dat om de prijzen mee kan spelen. In het artikel wordt het zo beschreven dat we JdJ nog moeten bedanken omdat hij de schade weet te beperken.

Afgelopen transferzomer was gelukkig al beter. Hopelijk wordt die lijn doorgetrokken, want zoals [mention]Paco Casal[/mention] al aangaf is het wel gewoon een gast met liefde voor onze club. Erg benieuwd naar hoe we erbij staan na de volgende transferperiode. JdJ heeft in ieder geval genoeg werk te verrichten met alle in- en uitgaande transfers!
Ardbeg
Mister PSV

Chucky wrote: 21 Apr 2021, 10:58 Kinderachtig mannetje ben je soms ook hè. Het is een forum, discussie hoort erbij ipv dit soort geneuzel.
Valt wel mee. Tenminste, niets minder kinderachtig dan op de man spelen. Je neemt het iets te serieus.

https://www.aldi.us/fileadmin/_processe ... 02bd07.jpg
Chucky
Vedette

Ardbeg wrote: 21 Apr 2021, 11:05
Chucky wrote: 21 Apr 2021, 10:58 Kinderachtig mannetje ben je soms ook hè. Het is een forum, discussie hoort erbij ipv dit soort geneuzel.
Valt wel mee. Tenminste, niets minder kinderachtig dan op de man spelen. Je neemt het iets te serieus.

Ah, nu ben ik degene die het te serieus neemt. Oh the irony :d
mr.top
Internationale topspeler

Chucky wrote: 21 Apr 2021, 10:58 Zelfs een werknemer binnen PSV (Mart) gaf in de podcast vorige week min of meer aan dat De Jong veel tijd nodig had om te groeien in zijn rol. Ik zeg nergens dat hij helemaal geen fouten meer had gemaakt bij PSV als hij eerst was begonnen bij een kleinere club, maar de beginnersfouten hier hadden wel gedeeltelijk voorkomen kunnen worden als gevolg van de opgedane ervaring.
Ardbeg wrote: 21 Apr 2021, 10:46

Kinderachtig mannetje ben je soms ook hè. Het is een forum, discussie hoort erbij ipv dit soort geneuzel.
De werknemer in kwestie heeft verder natuurlijk niet zoveel verstand van die materie. Hij is in dat opzicht een fan net zoals de meeste hier.

John de Jong is ver van achterlijk. En mensen overdrijven altijd zo wanneer het gaat over het mislukken van Baumgartl en Bruma. Waarbij de laatste natuurlijk al op het vizier stond van Marcel Brands.

Het probleem is dat die jongen eigenlijk niet wilde. Hij is door Toon Gerbrands gepusht om het toch te doen. Dat had natuurlijk een waarschuwing moeten zijn. Ik denk niet dat hij erg gelukkig is in zijn functie. Wat dat betreft zou het best gekeken mag worden naar een capabele opvolger. Alleen zijn deze in Nederland waarschijnlijk niet te vinden. En dan begrijp je Gerbrands misschien toch weer een stuk beter
Sensation
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: Ja

Chucky wrote: 21 Apr 2021, 10:58 Zelfs een werknemer binnen PSV (Mart) gaf in de podcast vorige week min of meer aan dat De Jong veel tijd nodig had om te groeien in zijn rol. Ik zeg nergens dat hij helemaal geen fouten meer had gemaakt bij PSV als hij eerst was begonnen bij een kleinere club, maar de beginnersfouten hier hadden wel gedeeltelijk voorkomen kunnen worden als gevolg van de opgedane ervaring.
Maar welke beginnersfouten doel je op? Ze zullen er ongetwijfeld zijn maar ik heb ze gewoon niet op het netvlies nu. Behalve dan verkeerde aankopen, maar daar blijf ik bij dat een TD van RKC dat ook zou hebben. PSV heeft spelers intensief gescout die bij een RKC niet gescout zijn, dan ga je af op het advies van de scouting, en dan sla je als club in zijn geheel weleens een flater, vind het niet allemaal op het conto van De Jong. Alleen bijv. Bruma vond ik echt te tricky, maar daar zag ik het ook wel in zitten. Achteraf denk ik bij Bruma, die scoutingsrapporten werden al in de tijd van Brands opgesteld die hem volgens mij ook graag wilde halen maar het telkens niet lukte, nu kwam de kans voor De Jong en heeft hij die, in vertrouwen op de info uit die tijd, gehaald, terwijl Bruma tussendoor bij geen enkele club was geslaagd waardoor de prijs die PSV betaalde behoorlijk fors is.

Goed, De Jong heeft matige aankopen gedaan, en daarbuiten ongetwijfeld fouten gemaakt, maar hij laat afgelopen anderhalf jaar wel echt een stijgende lijn zien, zowel in aankopen als in verkopen, over zijn verdere werkwijze kunnen wij weinig vinden want die zien wij niet. Dan vind ik die continuïteit prima en kan hij deze zomer laten zien dat afgelopen jaar geen toeval was maar dat vanaf nu het aantal topaankopen groter is dan het aantal miskopen (die zullen er altijd, bij elke club, op elk niveau tussen blijven zitten).
Ardbeg
Mister PSV

Chucky wrote: 21 Apr 2021, 11:07
Ardbeg wrote: 21 Apr 2021, 11:05

Ah, nu ben ik degene die het te serieus neemt. Oh the irony :d
Ja ja, genoeg van dit gezeur. Terug on topic
mr.top wrote: 21 Apr 2021, 11:09 Het probleem is dat die jongen eigenlijk niet wilde. Hij is door Toon Gerbrands gepusht om het toch te doen. Dat had natuurlijk een waarschuwing moeten zijn. Ik denk niet dat hij erg gelukkig is in zijn functie. Wat dat betreft zou het best gekeken mag worden naar een capabele opvolger. Alleen zijn deze in Nederland waarschijnlijk niet te vinden. En dan begrijp je Gerbrands misschien toch weer een stuk beter
Dit is wel een dingetje inderdaad. Ik ben benieuwd hoe hij er nu in staat. Een eventuele vervanger mocht JdJ ongelukkig zijn..dat lijkt me wel een lastige. Over het algemeen zijn de jongens voor het kaliber PSV en Ajax die niet Nederlands zijn wat lastiger haalbaar..
Magnus
Meervoudig international

Sensation wrote: 21 Apr 2021, 11:10
Maar welke beginnersfouten doel je op? Ze zullen er ongetwijfeld zijn maar ik heb ze gewoon niet op het netvlies nu. Behalve dan verkeerde aankopen, maar daar blijf ik bij dat een TD van RKC dat ook zou hebben. PSV heeft spelers intensief gescout die bij een RKC niet gescout zijn, dan ga je af op het advies van de scouting, en dan sla je als club in zijn geheel weleens een flater, vind het niet allemaal op het conto van De Jong. Alleen bijv. Bruma vond ik echt te tricky, maar daar zag ik het ook wel in zitten. Achteraf denk ik bij Bruma, die scoutingsrapporten werden al in de tijd van Brands opgesteld die hem volgens mij ook graag wilde halen maar het telkens niet lukte, nu kwam de kans voor De Jong en heeft hij die, in vertrouwen op de info uit die tijd, gehaald, terwijl Bruma tussendoor bij geen enkele club was geslaagd waardoor de prijs die PSV betaalde behoorlijk fors is.

Goed, De Jong heeft matige aankopen gedaan, en daarbuiten ongetwijfeld fouten gemaakt, maar hij laat afgelopen anderhalf jaar wel echt een stijgende lijn zien, zowel in aankopen als in verkopen, over zijn verdere werkwijze kunnen wij weinig vinden want die zien wij niet. Dan vind ik die continuïteit prima en kan hij deze zomer laten zien dat afgelopen jaar geen toeval was maar dat vanaf nu het aantal topaankopen groter is dan het aantal miskopen (die zullen er altijd, bij elke club, op elk niveau tussen blijven zitten).
De stijgende lijn ben ik het wel over eens, maar daarbij gaat nog altijd veel fout heb ik het idee. Afgelopen zomer ging het een stuk beter, maar eindig je uiteindelijk alsnog met een selectie die heel aardig uit balans was. Zeer sterk bezet op sommige posities, niet eens dubbele bezetting op andere. De verkoopclausule in het contract van Doan lijkt niet al te hoog te zijn. Daar staat tegenover dat hij ook zeker zaken wel goed heeft gedaan, vooral als je het vergelijkt met een zomer eerder, maar ik vind dat er te veel haken en ogen zitten aan John de Jong. Vooral de selectie die niet in balans was, reken ik hem best hard aan. Dat onderwerp was best groot één dag voordat de transfermarkt sloot, maar een dag later vergeten toen Götze ineens kwam.
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler

Maar dan moet je ook meewegen wat voor een club als PSV mogelijk is. In een transferzomer een halve selectie vervangen en ook de kwaliteit verhogen is dat niet. Daar is geen budget voor.
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
Trixm
Vedette

Naast dat Antony een beperkte voetballer is en de hoofdprijs heeft gekost, moet je er ook nog 5 jaar 3 miljoen salaris bij aftrekken. Dan zit je aan een totaal investering van 35 miljoen aan Antony. Succes ermee.
Saibari is underrated.
Chucky
Vedette

Sensation wrote: 21 Apr 2021, 11:10
Maar welke beginnersfouten doel je op?
Om even wat voorbeelden te noemen:
- Het er doorheen laten drukken van Behich en Sainsbury
- In de zomer van 2019 enkel gokken op dezelfde profielen (lees: op zijspoor geraakte voormalig jeugdinternationals)
- Selectie is al 2 jaar uit balans: te weinig ervaring in de groep
- 2019/20 startten we met 3,5 linksbuitens in de basis (Bergwijn, Bruma, Lozano en Malen)
- Situatie Lato
Massimo
Legende

PSV had een hele hoop te veranderen afgelopen zomer en dat lukt je niet 1,2,3 in 1 transferwindow. Er waren ook nog eens geen noemenswaardige grote verkopen gedaan voor extra middelen. De prioriteit voor de basis was een CV, LB en CM. 2 van de 3 zijn bij PSV gekomen. LB is goed. CM tot nu toe ok. Van Sangaré had ik aan de bal wel meer verwacht. Desalniettemin betekent dat niet dat hij een miskoop zal zijn. Voor zo iemand als hij is altijd wel interesse (met name Engeland alles onder de top 6-7) Daarnaast zit Rosario al een aantal jaar bij PSV dat die ook wel eens zou kunnen gaan vertrekken. Voor een CV was geen geld meer en in de voorbereiding waren zowel Teze als Boscagli toch wel enigszins de verassingen waarvan je elke zomer er wel eentje hebt. Het is nog niet goed, maar de stappen vooruit zijn mijn inziens wel gezet. Alleen de back-ups voor de backposities waren na de transferwindow slecht bezet. Tevens zijn er ook een aantal contracten verlengt de afgelopen anderhalf jaar.

Of De Jong de juiste persoon was om destijds de opvolger van Brands te maken daar kan je over twisten, maar ik vind wel dat er een stijgende lijk in zit en dat hij al doende leert. En als de samenwerking met Schmidt goed is, wat er wel op lijkt, dan vind ik dat ook een pre wat hem veder helpt in zijn ontwikkeling. Er zijn maar weinig TD's die door de supporters op handen worden gedragen. Helemaal in het begin.
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Niemand heeft het over de verkopen van Lozano (40 miljoen), Bergwijn (32 miljoen), Luuk (15 miljoen) en Lammers (10 miljoen). Allemaal transfers met een verhaal waar toch echt de hoofdprijs is verkregen. Lozano en v Bommel waren geen match en die verkoop kwam exact op het goede moment. Bergwijn in een flop jaar was ook dramatisch en had nooit iets in Oranje laten zien en amper op Europees nivuea. Met de rug tegen de muur 32 miljoen is dan wel lekker. Luuk speelde een belangrijke rol maar was toe aan een nieuw buitenlands avontuur en met Malen/Lammers hadden we al een vervanger klaar staan en nu staat de deur voor Luuk open voor in de toekomst. En dan Lammers inruilen voor Zahavi met 10 miljoen in zijn achterzak is ook niet verkeerd. Nu is het wel zo dat Mitroglu een misser was en Zahavi kwam op voorspraak van Roger dus wie weet wat het anders geworden was.

Het is als TD een dun lijntje. We weten allemaal dat Bruma 1e keuze was omdat PSV hem lang volgde. Maar Baumgartl was niet 1e of 2e keuze maar 3e of misschien wel nog verder. Lyanco stond met stip op 1 en volgens Mexico volgers was Alvarez ook een optie voor Baumgartl werd aangetrokken. Pereiro had voor 15 miljoen verkocht kunnen worden als die k*t zaakwaarnemer niet zo dwars lag. Doan wilde perse alles spelen op weg naar de Olympische spelen en ging daarom weg, die had hier ook nog een goede rol kunnen spelen en gaat nu tegen wellicht een te lage prijs weg.

Boscagli is onze eigen Midtsjo/Karlsson. Een laag transferbedrag met een hoge upside. Angelino en Dumfies waren ook maar 5 miljoen euro en prima aankopen maar die worden ook hier vaak vergeten want er wordt steeds gezegd dat de zomer van 2019 het beginpunt met beginnersfouten was van John de Jong. Ook in die zomer kwam Guti en ik weet niet of jullie het anders hebben onthouden maar voor mijn gevoel was 90% van de mensen overtuigd en ontstond er een Nationale feestdag toen hij binnen gehaald werd. Van Bommel heeft Guti niet geholpen en daarna zijn door blessures het vlammetje langzaam uitgegaan.

Baumgartl en Bruma waren geen beginnersfouten, het zijn fouten die elke TD wereldwijd maakt. Daar moeten andere transfers tegenover staan als je puur kijkt naar de balans van het aan en verkoopbeleid. Maar een TD is er ook om jongens als Madueke binnen te hengelen, contracten van Teze Dumfries Bergwijn en Malen te verlengen en ook om samen met een zwaargewicht als coach toch een goede selectie samen te stellen. Dat is dit jaar echt wel gebeurd, maar het was niet genoeg. Better luck next year.
koetje
Legende

Hij voldoet aan veel criteria waaronder die van iemand die past bij de kernwaarden van PSV.

Zijn probleem zijn de drie fluttransfers uit 2019 (Baumgartl, Doan, Bruma) van ruim 30 miljoen. Dat bepaald het beeld. De rest van zijn werk is namelijk goed tot uitstekend met het binnenhalen van de internationaal gewilde Schmidt als ultieme kunststukje.

Overigens terecht dat die drie transfers hem aangerekend worden, want 30 miljoen is heel veel geld voor PSV en een dergelijke misser kan PSV zich nog niet snel permitteren. Overigens de missers van Overmars op de markt van spelers voor 10 miljoen zijn groter (Marin, Bande, Maggalan enzovoort) alleen die vallen weg in de transfers van eigen opgeleide spelers en resultaten CL.
ShovingNE2
Site Admin

Chucky wrote: 21 Apr 2021, 10:40 De beginnersfouten die De Jong nu maakt / heeft gemaakt moet hij bij een RKC of Heracles maken. Niet bij ons.
Dat kan helemaal niet. Je komt niet in dezelfde situatie als bij PSV. Welke TD zou jij willen hebben vanuit de Eredivisie? Ik wil die van AZ nog niet eens hebben: kijk eens wat Huibers heeft gedaan de afgelopen 4 a 5 jaar. Is echt om te janken. De reden dat AZ het goed doet is vooral de jeugd die doorstroomt. Niet de aankopen van Huibers.

Je zit met andere clubs om tafel, je zit met andere zaakwaarnemers om tafel. Het vak op PSV niveau leer je niet bij een Heracles of RKC. De 'vooropleiding' Hoofd Scouting is veel belangrijker en leerzamer. Want John heeft bij vele transfers (Lozano bijvoorbeeld) het belangrijkste voortraject gedaan om die deal te kunnen sluiten. Brands heeft dat vervolgens geweldig afgerond. Die ervaring heb je nodig. En ja: je moet ook nog eens op je bek gaan in de uiteindelijke functie. Hoort er allemaal bij.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
11 Tinus
Legende

koetje wrote: 21 Apr 2021, 11:50 Hij voldoet aan veel criteria waaronder die van iemand die past bij de kernwaarden van PSV.

Zijn probleem zijn de drie fluttransfers uit 2019 (Baumgartl, Doan, Bruma) van ruim 30 miljoen. Dat bepaald het beeld. De rest van zijn werk is namelijk goed tot uitstekend met het binnenhalen van de internationaal gewilde Schmidt als ultieme kunststukje.

Overigens terecht dat die drie transfers hem aangerekend worden, want 30 miljoen is heel veel geld voor PSV en een dergelijke misser kan PSV zich nog niet snel permitteren. Overigens de missers van Overmars op de markt van spelers voor 10 miljoen zijn groter (Marin, Bande, Maggalan enzovoort) alleen die vallen weg in de transfers van eigen opgeleide spelers en resultaten CL.
Alvarez van 13 miljoen en Haller van 22 miljoen worden ook niet gezien als absolute toptransfers. Om Klaiber (6 miljoen) en Promes (15 miljoen) nog even niet te vergeten. En Onana Neres en Tagliafico niet tijdig verkocht waardoor ze minimaal 30 a 40 miljoen mislopen. Brobbey die nog even transfervrij de deur uiloopt en Noa Lang en Botman die niet aan spelen toe kwamen ook voor te weinig verkocht (achteraf gezien)
Robson de Souza
Vedette

koetje wrote: 21 Apr 2021, 11:50 Hij voldoet aan veel criteria waaronder die van iemand die past bij de kernwaarden van PSV.

Dat dus, als PSV erin zou slagen jaarlijks twee spelers voor minimaal 30 miljoen per stuk te verkopen, dan zou het niet zo opvallen. Met Malen, Mo, Dumfries, Rosario (?), Baumgartl (hopelijk) en dan de verhuurde Doan, Bruma en Luckassen moet een dergelijk bedrag wel binnen te halen zijn. Als dat lukt, of misschien wel meer, dan heb je in elk geval een groot deel van de bedragen terug, je te kort opgelost én nog eens dertig miljoen om uit te geven aan nieuwe spelers, buiten het reeds gereserveerde bedrag.

Met een beetje geluk kun je voor Malen (35-40), Dumfries (15), Mo (15), Rosario (10), Baumgartl (5), Doan (5), Bruma (5), Luckassen (2) zelfs wat meer vangen. Laten we hopen dat dat gelukt. Ik zou bij deze spelers op het moment alleen écht balen van het vertrek van Malen (vanwege zijn goals) en Mo (echt alleen om zijn potentie, niet vanwege zijn gedrag). Echter denk ik zelfs dat hun vertrek ook goed op te vangen is, zelfs al binnen de huidige groep.
Paco Casal
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals

Uiteindelijk lijkt het me het belangrijkste dat er een selectie staat die kampioen kan worden. Dat is nu (nog) niet het geval en dat is zijn voornaamste taak. Daar is imo de afgelopen zomer een (flinke) fout begaan door met deze verdediging het seizoen in te gaan. Dat heeft je tegen Olympiakos ook gewoon de volgende ronde gekost.

Zonder daarbij overigens te vergeten dat de transferzomer een hele upgrade was ten opzichte van het jaar ervoor.
#FreeGeneratie4
11 Tinus
Legende

ShovingNE2 wrote: 21 Apr 2021, 11:53
Chucky wrote: 21 Apr 2021, 10:40 De beginnersfouten die De Jong nu maakt / heeft gemaakt moet hij bij een RKC of Heracles maken. Niet bij ons.
Dat kan helemaal niet. Je komt niet in dezelfde situatie als bij PSV. Welke TD zou jij willen hebben vanuit de Eredivisie? Ik wil die van AZ nog niet eens hebben: kijk eens wat Huibers heeft gedaan de afgelopen 4 a 5 jaar. Is echt om te janken. De reden dat AZ het goed doet is vooral de jeugd die doorstroomt. Niet de aankopen van Huibers.
Meen je dat nou? AZ heeft door spelers als Idrissi, Aboukhlal, De Wit, Gudmundsson, Midtsjo en Karlsson Feyenoord voorbij gestreefd. Hebben bijna geen dure jongen gekocht die niet of nauwelijks spelen buiten die Evjen. Daarnaast trainers aangesteld die goed met de eigen jeugd om kunnen gaan en ze verkopen voor hoofdprijzen met Idrissi Til Ouwejan en Jahanbakhsh.

Natuurlijk is AZ niet te vergelijken met PSV als het gaat om de vijver waarin je moet vissen maar ik zou het werk van de TD van AZ wel als meest positief ziien van AZ Ajax en Feyenoord.
Post Reply