Transferwindow 2022-2023

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Gesloten
ComeOnPSV
Vedette
Clubvoorkeur: PSV

Hoever wil dus wel komen.

Rik heeft het over huur met optie tot koop. Daar zal denk ik iedereen wel blij mee zijn (mits de koopoptie realistisch is)

Jwoeloe
Moderator

Vraag is alleen, in Hoeverre moeten we hier vrolijk van worden?
Vanthaman18
Internationale topspeler
Favoriete speler: Luuk de Jong

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/10 ... iteit.html

Die dikkop wilt nu ook Mertens naar Antwerp halen. Zou PSV toch een betere optie zijn. Ik blijf stiekem toch hopen op hem.
Madueke
Legende

Huur met optie tot koop is bij Hoever het juiste. Er zitten nog teveel vraagtekens bij om direct tot koop over te gaan.
ComeOnPSV
Vedette

Ik las dat het al ontkent werd door Antwerp zelf.
We maken dus nog kans haha.
Ardbeg
Mister PSV

Als Dries daar naar toe gaat, is hij wel echt in mijn achting gedaald..
ruuddevil
Legende

Waarom zou je Hoever bij Jong PSV laten beginnen? Die is bij gebrek aan beter / andere opties direct de beste rechtsback hoor. Als Mauro linksback staat uiteraard.
ShovingNE2
Site Admin
Seizoenkaart: Vak PR

Wellicht om hem niet gelijk teveel druk op te leggen? Het is natuurlijk eerder dit jaar niet lekker gegaan bij Wolverhampton. Precies de reden waarom huur met optie tot koop wat mij betreft de enige optie is. Als hij echt de beste is staat hij er snel in natuurlijk. Maar hij zal wel meetrainen bij het eerste en meegaan op trainingskamp.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
robert_94
Lid 2e elftal

Volgens mij is het gewoon een vergelijking met Malen ( die ook jong uit Engeland terugkwam) waarbij Rik zelf de inschatting maakt dat Hoever niet veel tijd nodig zal hebben in Jong, zoals Malen dat wel had. Mijn inschatting is dat hij helemaal geen tijd nodig heeft in Jong en daar ook niet zal spelen. Veel meer waarde zou ik niet hechten aan dat stukje van het artikel.
Joenepsv
Legende

Vraag me wel af waarom PSV eerst huur met optie tot koop zou doen wat Hoever betreft. Zijn er dan twijfels rondom zijn kwaliteiten of mentaliteit? In dat geval hoef je hem helemaal niet te halen. We hebben een directe versterking nodig op de rechtsback positie en geen twijfelgeval . Mwene is niet basiswaardig en al maanden afwezig en Teze is geen rechtsback. De nieuwe back moet er direct staan.
ruuddevil
Legende

Op zich kan het nooit kwaad om te huren met een optie. Mocht een speler tegenvallen kan je er makkelijk vanaf zoals met Fein destijds. Maar ik vind inderdaad wel dat we een rechtsback moeten halen die goed genoeg wordt geacht om meteen mee te draaien. We hebben nu namelijk alleen een geblesseerde tuinkabouter. Teze is helemaal geen optie (kan niet op rechtsback en is nodig in het centrum).
Ryme
Vaste waarde in elftal

Wellicht om nog wat geld in kas te houden en hopen CL waardoor je volgend jaar voldoende liquiditeiten hebt?
kastoekast
Nationale topspeler

Hoever is denk ik wel goed genoeg voor de ED en zal meteen een van de beste backs zijn. Ik verwacht dat PSV een huur met optie tot koop wilt, want zijn prijskaartje zal rond de 10mil zitten. We weten allemaal hoe het eindigde met Bruma, Baumi en Maxi.
robert_94
Lid 2e elftal

Gisteren in een interview met Voetbalprimeur gaf Brenet aan recent nog contact te hebben gehad met PSV. Ook gezien de eerdere interesse in Dasa lijkt het mij dat ze een ervaren back up ernaast zoeken. Als je het seizoen ingaat met Mauro/ Oppegard op LB en Hoever / Brenet op RB met eventueel nog Mwene erbij (ervan uitgaande dat Max dan vertrekt) heb je het denk ik aardig geregeld.

Van Hoever zijn er altijd grote verwachtingen geweest. Dat hij het bij Liverpool en Wolves, met concurrenten als Alexander - Arnold & Semedo, niet als basisspeler heeft gered als tiener lijkt me niet gek. Mocht hij tijd nodig hebben of tegenvallen weet je in ieder geval dat je met iemand als Brenet een alternatief hebt die zich al bewezen heeft op ons niveau.

Als je Hoever zelfs kan huren met optie tot koop, waardoor we eerst een jaar aan kunnen kijken of hij voldoet, is dat een prima versterking zonder al te veel risico.
Brael
Vedette

Huur met optie tot koop klinkt aantrekkelijk voor PSV, maar er zitten ook wel wat haken en ogen aan.

Ten eerste vind ik ook dat als je zoveel twijfels hebt over een speler, je beter gewoon verder kunt kijken naar opties waar je wél volledig van overtuigd bent.
Ten tweede geeft deze constructie ook een heel jaar onzekerheid voor de speler zelf. Speel (en woon) ik volgend jaar nog steeds in Eindhoven, of moet ik weer mijn biezen pakken naar een ander land? Ik kan me voorstellen dat je daar niet beter van gaat voetballen, die onzekerheid.

Daarnaast geeft het ook de druk van het moeten presteren. En ja, bij PSV is die druk er altijd, maar of je contract en je nabije toekomst volledig afhangen van je prestaties tijdens één seizoen bij een nieuwe club, is wel een extra dimensie van druk die je er zo op legt bij een jonge gast.

Kortom: wat mij betreft heeft zo'n constructie zeker niet de voorkeur. In de praktijk zie je ook dat dat soort koopopties vaker niet dan wel gelicht worden (in het recente verleden Doan, Fein, Bruma, Baumgartl bij PSV bijvoorbeeld).
Ardbeg
Mister PSV

Waar staat het dat PSV twijfels heeft? Of zijn dat weer aannames?
Laatst gewijzigd door Ardbeg op 18 jun 2022, 12:09, 2 keer totaal gewijzigd.
RIO
Legende
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Het gaat soms niet om twijfel maar meer om je middelen ergens anders aan uit te geven. Een Inter gaat Lukaku toch ook niet huren omdat ze twijfelen aan zijn kwaliteiten?
ShovingNE2
Site Admin

Joenepsv schreef: 18 jun 2022, 11:42 Vraag me wel af waarom PSV eerst huur met optie tot koop zou doen wat Hoever betreft. Zijn er dan twijfels rondom zijn kwaliteiten of mentaliteit? In dat geval hoef je hem helemaal niet te halen. We hebben een directe versterking nodig op de rechtsback positie en geen twijfelgeval . Mwene is niet basiswaardig en al maanden afwezig en Teze is geen rechtsback. De nieuwe back moet er direct staan.
Twijfels over mentaliteit denk ik. En Wolverhampton zal nu een miljoen of 7 a 8 willen verwacht ik. Als iemand deze jongens weer de juiste kant op kan krijgen is het Fred Rutten wel.
ruuddevil
Legende

ShovingNE2 schreef: 18 jun 2022, 12:10
Joenepsv schreef: 18 jun 2022, 11:42 Vraag me wel af waarom PSV eerst huur met optie tot koop zou doen wat Hoever betreft. Zijn er dan twijfels rondom zijn kwaliteiten of mentaliteit? In dat geval hoef je hem helemaal niet te halen. We hebben een directe versterking nodig op de rechtsback positie en geen twijfelgeval . Mwene is niet basiswaardig en al maanden afwezig en Teze is geen rechtsback. De nieuwe back moet er direct staan.
Twijfels over mentaliteit denk ik.
Zou goed kunnen gezien de uitbarsting van de coach van Wolves eerder dit jaar. In dat kader is het misschien wel goed om hem te laten beginnen bij Jong PSV, dan komt ie net wat anders binnen dan als je hem binnenhaalt als DE nieuwe rechtsback. Bewijs je maar.
ShovingNE2
Site Admin

Precies. Ik denk dat hem ook verteld is dat dit zijn kans is om zijn carrière nieuw leven in te blazen. Hij is pas 20 dus kan nog genoeg gebeuren.
Massimo
Legende

Het verschil met Malen is dat Wolverhampton zelf ook wel een flink bedrag heeft betaald voor Hoever. Die haal je niet binnen zoals je Malen hebt binnengehaald.
Standbeeld
Mister PSV

ruuddevil schreef: 18 jun 2022, 12:31
ShovingNE2 schreef: 18 jun 2022, 12:10

Twijfels over mentaliteit denk ik.
Zou goed kunnen gezien de uitbarsting van de coach van Wolves eerder dit jaar. In dat kader is het misschien wel goed om hem te laten beginnen bij Jong PSV, dan komt ie net wat anders binnen dan als je hem binnenhaalt als DE nieuwe rechtsback. Bewijs je maar.
Het is discutabel maar in de jeugd overstappen naar Liverpool (voor het geld) in plaats van rustig je kans in NL afwachten tekent vaak ook de speler. Niet altijd maar wel vaak. En dan komt de uitbarsting van die trainer erbij. Hoever heeft wat dat betreft inderdaad alles te bewijzen.
PCGC
Vedette

Joenepsv schreef: 18 jun 2022, 11:42 Vraag me wel af waarom PSV eerst huur met optie tot koop zou doen wat Hoever betreft.
Omdat eerst koop met optie tot huur niet werkt in de voetballerij…
#FreeGeneratie4
Maikel
Site Admin

Ardbeg schreef: 18 jun 2022, 12:08 Waar staat het dat PSV twijfels heeft? Of zijn dat weer aannames?
Dit hele forum staat vol aannames. Hoeft niet elke keer benadrukt te worden, op deze manier creëer je weer vermoeiende discussies waar niemand op zit te wachten.
Jwoeloe
Moderator

Ik word van Hoever niet zo heel enthousiast, zonder hem echt goed te kunnen beoordelen. Maar bij mij ook twijfels over:
- Positie, lijkt een gevalletje Teze
- Mentaliteit na uitlatingen coach
- Weinig minuten op het hoogste niveau
- Wordt niet meer opgeroepen voor Oranje O21, voorkeur gaat daar uit naar spelers als Van Ewijk, Kasius en Rensch.

Wat ik lees qua matige voorzetten en het niet goed uit de verf komen als wingback bij Wolves (ondanks concurrentie) krijg ik ook het idee dat het een wat behoudendere back is. Een kopie van wat Teze dacht te zijn. Ik heb het idee dat we behoefte hebben aan meer aanvallende drang op die positie en vrees dat PSV alleen bij Hoever uitkomt om zo de back positie als het wegvallen van Boscagli tegelijk in te vullen.
Gesloten