Transferwindow 2021-2022

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Locked
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6,654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28
Send Prediction League reminder to second email adress: No

trouwepsvfan wrote: 24 Aug 2021, 08:36
Sensation wrote: 24 Aug 2021, 08:29

"Waar Roger Schmidt vooral kijkt naar de prestaties nu, moet John de Jong ook aan de lange termijn denken en zelfopgeleide spelers de kans geven te groeien. Daarnaast moet de technisch directeur ervoor zorgen dat spelers als Doan, Gutiérrez, Ihattaren, Derrick Luckassen en Dante Rigo elders onderdak vinden. Lukt dit, dan is er ook meer ruimte voor nieuwe spelers."


Maarja, ik zou als club ook niet staan te springen om een Ihattaren of Luckassen. Voor Doan schijnt genoeg interesse te zijn (Mainz, Frankfurt, Hannover, Hoffenheim), die wordt wel verkocht.
Zie jij John nog 5 spelers verkopen in 1 week? I heb m’n twijfels namelijk. Wellicht dat je de contracten van Rigo, Luckassen en Mo kan ontbinden. Die trainen nu al niet meer met het eerste mee. Al maakt dat financieel gezien weinig uit mbt salaris
Ik denk dat hij in het geval van Rigo en Luckassen inderdaad gaat kiezen voor ontbinden. Mo gaan ze het nog wel wat moeilijker maken verwacht ik.
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Rigo en Luckassen zal je een zak geld moeten meegeven om er van af te komen. Mo is een ander verhaal, die zal zelf iets moeten want als er nu al geen interesse is hoe zal dat dan zijn als hij een jaar rondjes heeft gelopen op de bijvelden van de Herdgang. Dan wordt het Elinkwijk in plaats van Real Madrid.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

trouwepsvfan wrote: 24 Aug 2021, 08:36
Sensation wrote: 24 Aug 2021, 08:29

"Waar Roger Schmidt vooral kijkt naar de prestaties nu, moet John de Jong ook aan de lange termijn denken en zelfopgeleide spelers de kans geven te groeien. Daarnaast moet de technisch directeur ervoor zorgen dat spelers als Doan, Gutiérrez, Ihattaren, Derrick Luckassen en Dante Rigo elders onderdak vinden. Lukt dit, dan is er ook meer ruimte voor nieuwe spelers."


Maarja, ik zou als club ook niet staan te springen om een Ihattaren of Luckassen. Voor Doan schijnt genoeg interesse te zijn (Mainz, Frankfurt, Hannover, Hoffenheim), die wordt wel verkocht.
Zie jij John nog 5 spelers verkopen in 1 week? I heb m’n twijfels namelijk. Wellicht dat je de contracten van Rigo, Luckassen en Mo kan ontbinden. Die trainen nu al niet meer met het eerste mee. Al maakt dat financieel gezien weinig uit mbt salaris
Buiten dat, als PSV 5 nieuwe spelers haalt kun je nooit 5x kwaliteit toevoegen. Daar moeten ook aankopen voor de breedte toegevoegd worden en die hebben we al genoeg. Dus stel we halen het vanavond met deze groep, why nog 5 spelers erbij? Liever 1 a 2 goede dan 4 a 5.
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Exact, breedtespelers heb je geen reet aan. Beter 1 of 2 spelers die het niveau van de basis verhogen.
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
Send Prediction League reminder to second email adress: No

11 Sir Tinus wrote: 24 Aug 2021, 08:43
trouwepsvfan wrote: 24 Aug 2021, 08:36

Zie jij John nog 5 spelers verkopen in 1 week? I heb m’n twijfels namelijk. Wellicht dat je de contracten van Rigo, Luckassen en Mo kan ontbinden. Die trainen nu al niet meer met het eerste mee. Al maakt dat financieel gezien weinig uit mbt salaris
Buiten dat, als PSV 5 nieuwe spelers haalt kun je nooit 5x kwaliteit toevoegen. Daar moeten ook aankopen voor de breedte toegevoegd worden en die hebben we al genoeg. Dus stel we halen het vanavond met deze groep, why nog 5 spelers erbij? Liever 1 a 2 goede dan 4 a 5.
Schmidt is nog niet tevreden over de breedte. Wil nog een spits, omdat Vertessen nog te grillig is, een creatieve middenvelder achter Götze, omdat Mo en Doan weg mogen en Mauro kwalitatief niet goed genoeg is, een CVM omdat er na vertrek van Rosario niemand is die daar goed kan spelen achter Sangaré en een basis-RB omdat Mwene eigenlijk een ideale stand-in is en Teze zich van Schmidt op CV (en evt. RB) mag focussen.

Dikke kans dat je dus overigens op een spits die ook op 10 kan uitkomt, basis RB en stand-in CVM.
Chucky
Vedette
Posts: 5,511
Joined: 07 Sep 2018, 12:37
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Waarom traint Rigo apart? Dat zou ik vreemd vinden... prima jongen, nooit een verkeerd woord over PSV.
User avatar
Gestelnaar
Nationale topspeler
Posts: 1,689
Joined: 20 Sep 2017, 00:00
Clubvoorkeur: Philips Sport Vereniging
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Wellicht omdat die gast gewoon niet aan kan haken met het gewenste niveau?
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Sensation wrote: 24 Aug 2021, 08:50
11 Sir Tinus wrote: 24 Aug 2021, 08:43

Buiten dat, als PSV 5 nieuwe spelers haalt kun je nooit 5x kwaliteit toevoegen. Daar moeten ook aankopen voor de breedte toegevoegd worden en die hebben we al genoeg. Dus stel we halen het vanavond met deze groep, why nog 5 spelers erbij? Liever 1 a 2 goede dan 4 a 5.
Schmidt is nog niet tevreden over de breedte. Wil nog een spits, omdat Vertessen nog te grillig is, een creatieve middenvelder achter Götze, omdat Mo en Doan weg mogen en Mauro kwalitatief niet goed genoeg is, een CVM omdat er na vertrek van Rosario niemand is die daar goed kan spelen achter Sangaré en een basis-RB omdat Mwene eigenlijk een ideale stand-in is en Teze zich van Schmidt op CV (en evt. RB) mag focussen.

Dikke kans dat je dus overigens op een spits die ook op 10 kan uitkomt, basis RB en stand-in CVM.
Ik gok op Luuk Arias en een huurspeler voor het middenveld.
User avatar
El Sordo
Vedette
Posts: 7,941
Joined: 25 Aug 2017, 09:12
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Welnee, er zit hoe dan ook nog een echte klapper aan te komen.
User avatar
trouwepsvfan
Vedette
Posts: 8,014
Joined: 11 Aug 2019, 14:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Chucky wrote: 24 Aug 2021, 08:59 Waarom traint Rigo apart? Dat zou ik vreemd vinden... prima jongen, nooit een verkeerd woord over PSV.
Hij traint bij jong PSV mee
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Revolinho
Internationale topspeler
Posts: 4,177
Joined: 09 Oct 2020, 20:16
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik vind het echt héél vreemd dat er zo extreem lang gewacht word met het versterken van posities waar van je dat al maanden weet. Het gaan toch niet allemaal spelers zijn die pas bij CL komen? Je hebt toch ook nog zoiets als een speler die sowieso wel naar PSV wilt? Je gaat me niet vertellen dat de breedte aankopen ook alleen maar bij CL komen.

De wedstrijd van vanavond word om een of andere vage reden als startsein gebruikt, maar dat is echt heel raar. Tuurlijk snap ik dat je vanavond een pot geld kunt verdienen en een echte klapper kunt maken, maar John heeft toch al een best aardig gevulde portemonnee nu. Je had ook andersom kunnen redeneren, dat je met (bijv.) Luuk in de spits Benfica makkelijker had kunnen verslaan.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Revolinho wrote: 24 Aug 2021, 09:26 Ik vind het echt héél vreemd dat er zo extreem lang gewacht word met het versterken van posities waar van je dat al maanden weet. Het gaan toch niet allemaal spelers zijn die pas bij CL komen? Je hebt toch ook nog zoiets als een speler die sowieso wel naar PSV wilt? Je gaat me niet vertellen dat de breedte aankopen ook alleen maar bij CL komen.

De wedstrijd van vanavond word om een of andere vage reden als startsein gebruikt, maar dat is echt heel raar. Tuurlijk snap ik dat je vanavond een pot geld kunt verdienen en een echte klapper kunt maken, maar John heeft toch al een best aardig gevulde portemonnee nu. Je had ook andersom kunnen redeneren, dat je met (bijv.) Luuk in de spits Benfica makkelijker had kunnen verslaan.
Luuk is nog niet dermate wedstrijdfit dat hij tegen Benfica er in had gestaan, geloof ik. Er kunnen een tal van redenen zijn waarom er nog niet meer versterkingen bij zijn gekomen.
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
Posts: 4,597
Joined: 07 Aug 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ardbeg wrote: 24 Aug 2021, 09:28
Revolinho wrote: 24 Aug 2021, 09:26 Ik vind het echt héél vreemd dat er zo extreem lang gewacht word met het versterken van posities waar van je dat al maanden weet. Het gaan toch niet allemaal spelers zijn die pas bij CL komen? Je hebt toch ook nog zoiets als een speler die sowieso wel naar PSV wilt? Je gaat me niet vertellen dat de breedte aankopen ook alleen maar bij CL komen.

De wedstrijd van vanavond word om een of andere vage reden als startsein gebruikt, maar dat is echt heel raar. Tuurlijk snap ik dat je vanavond een pot geld kunt verdienen en een echte klapper kunt maken, maar John heeft toch al een best aardig gevulde portemonnee nu. Je had ook andersom kunnen redeneren, dat je met (bijv.) Luuk in de spits Benfica makkelijker had kunnen verslaan.
Luuk is nog niet dermate wedstrijdfit dat hij tegen Benfica er in had gestaan, geloof ik. Er kunnen een tal van redenen zijn waarom er nog niet meer versterkingen bij zijn gekomen.
John heeft natuurlijk al een flink aantal transfers gedaan aan het begin van het transferseizoen.
Ik heb liever dat hij even wacht ipv haastige spoed is zelden goed of goedkoop=duurkoop transfers.

Luuk zal om verschillende redenen nog niet rond zijn gekomen. Vorig jaar werden er ook pas weer een paar aankopen gedaan toen de EL was behaald. De CL kan dusdanig veel betekenen financieel maar ook in aantrekkingskracht naar toekomstige transfers dat ik deze strategie van John wel begrijp.
.
Revolinho
Internationale topspeler
Posts: 4,177
Joined: 09 Oct 2020, 20:16
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik zeg bijvoorbeeld Luuk. Het had ook Berisha kunnen zijn of wie dan ook.

Er zijn blijkbaar heel veel redenen, maar ik vind het echt heel vreemd. Dan zijn het stuk voor stuk spelers die niet naar PSV kunnen komen om voor de titel en EL te spelen, maar wel voor CL. Alsof John nu blut op de bank op de wedstrijd van vanavond zit te wachten, maar we weten dat dat niet zo is. We hebben een selectie die op een paar posities nog wat nodig heeft. Waarom tot eind augustus wachten.
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
Send Prediction League reminder to second email adress: No

De strategie is wat mij betreft glashelder. Bij de start van de voorbereiding moet er een basis staan die goed genoeg is om kans te maken op kwalificatie en om het seizoen goed mee te beginnen. Dat is wel eens anders geweest, dus dat is positief. En nu zet men nog in op spelers die pas beschikbaar komen richting het einde van de window en voor wie het halen van CL meeweegt in de plussen en minnen bij de keuze die ze moeten maken.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Wellicht dat het wel of niet bereiken van de groepsfase het verschil is tussen een bepaalde speler huren met optie tot koop of gelijk kopen?

Er zijn wel 100 redenen te verzinnen waarom er gewacht is. Wellicht zijn er al spelers rond maar willen ze het groepsproces tot en met vanavond niet verstoren. Etc. etc.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik denk dat we ons oprecht geen zorgen hoeven te maken over het handelen van PSV. Die jongens weten echt wel wat ze doen. Die zitten echt niet te lanterfanteren. Zoals [mention]Struviet[/mention] gisteren al beaamde toen iemand anders zei: Wellicht liggen er al een paar contracten klaar maar is voor nu de missie helder: Eerst met rust zo de kwalificatie door. Ik vind dat wel logisch.
User avatar
Balinho
Internationale topspeler
Posts: 3,875
Joined: 08 Apr 2018, 11:33
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Revolinho wrote: 24 Aug 2021, 09:37 Ik zeg bijvoorbeeld Luuk. Het had ook Berisha kunnen zijn of wie dan ook.

Er zijn blijkbaar heel veel redenen, maar ik vind het echt heel vreemd. Dan zijn het stuk voor stuk spelers die niet naar PSV kunnen komen om voor de titel en EL te spelen, maar wel voor CL. Alsof John nu blut op de bank op de wedstrijd van vanavond zit te wachten, maar we weten dat dat niet zo is. We hebben een selectie die op een paar posities nog wat nodig heeft. Waarom tot eind augustus wachten.
De Jong heeft gewoon ontzettend goed werk verricht door de huidige selectie al zo vroeg in het (voor)seizoen op het niveau te hebben waar het nu staat.

De laatste toevoegingen (maar ook de exits) zijn vooral afhankelijk van budget & timing. Daar zijn behalve PSV ook andere partijen bij nodig natuurlijk. Zodoende volstrekt logisch dat het relatief lang duurt voordat de eindsprint ingezet kan worden. Het feit dat John zo ontzettend voortvarend uit de startblokken schoot, mag- en kan niet als norm gehanteerd worden voor een verwachtingspatroon voor de rest van de transfer periode.

Ik snap niets van mensen die echt menen dat het zo eendimensionaal is, je selectie aanvullen. Zeker als club voor welke het zo belangrijk is zo veel mogelijk kwaliteit binnen te halen met beperkte middelen.
LucNilis87
Regelmatige invaller
Posts: 387
Joined: 24 Jun 2019, 09:13
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Op basis van dat stuk van Marco Timmer:
- Luuk de Jong (of zelfde type spits): zouden ze hem ook tevens als optie voor reserve 10 zien? De Jong gaat niet helemaal mee in de wens voor extra creativiteit zolang Bruma blijft lees ik door de regels heen.
- Investeren in een jonge, talentvolle VM. Dit is de interessantste transfer, want niemand heeft enig idee wie dit gaat worden. Verwacht sowieso een koop en geen huur en denk dat ze er ook best wat voor neer willen leggen (5-10 miljoen) met het oog op de toekomst.
- Arias als rechtsback.

Uit: Rigo, Doan, Luckassen, Guti.
Denk dat we dan wel klaar zijn of we moeten Bruma nog verkopen, maar lijkt me sterk.
Revolinho
Internationale topspeler
Posts: 4,177
Joined: 09 Oct 2020, 20:16
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik ben een van de grotere fans van John, zelfs nog tijdens de rellen destijds. Heb geen kritiek op de kwaliteit die hij levert en het goede werk dat hij sinds mei al heeft geleverd. Maar dit zo, last minute gehannes, kan ik geen begrip voor hebben. Ik snap ook wel dat hij zomaar knallers klaar heeft liggen, maar we hebben niet altijd midden in een tweeluik tegen Benfica gezeten. Als je na de 1e wedstrijden tegen Gala of Midtjylland al een flinke voorsprong hebt, kon het ook nog prima. Dan heb je tegen Benfica ook nog een extra wapen beschikbaar. Maar dat laatste is hier blijkbaar een vreemde gedachte.
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Revolinho wrote: 24 Aug 2021, 09:53 Ik ben een van de grotere fans van John, zelfs nog tijdens de rellen destijds. Heb geen kritiek op de kwaliteit die hij levert en het goede werk dat hij sinds mei al heeft geleverd. Maar dit zo, last minute gehannes, kan ik geen begrip voor hebben. Ik snap ook wel dat hij zomaar knallers klaar heeft liggen, maar we hebben niet altijd midden in een tweeluik tegen Benfica gezeten. Als je na de 1e wedstrijden tegen Gala of Midtjylland al een flinke voorsprong hebt, kon het ook nog prima. Dan heb je tegen Benfica ook nog een extra wapen beschikbaar. Maar dat laatste is hier blijkbaar een vreemde gedachte.
Last minute gehannes? We hebben op dit moment 4 aankopen in de basis staan (Van Ginkel even meegerekend..) en Pröpper op de bank. Daarmee is de conclusie getrokken; deze selectie moet goed genoeg zijn om de CL te halen. Daarna gaan we kijken, hoeveel geld komt er binnen en wat is er nog nodig aan versterkingen. In dat licht kan ik dit prima begrijpen, er komen sowieso spelers, CL of EL bepaald de kwaliteit/het budget. Haal je EL, dan moet je in de corona-tijden, allicht geld van het potje Dumfries/Malen/Rosario nog apart houden om dit op te vangen. Haal je CL dan kan je meer uitgeven omdat je weet dat er een pot geld binnenkomt.

Want het wensenlijstje is:
- Een spits die de concurrentie aan kan gaan met Zahavi (lees; halve basisspeler)
- Creativiteit als back-up Götze (bankzitter)
- CVM back-up Sangaré (bankzitter)
- Basis RB omdat Mwene en Teze zijn getest, conclusie dat er iets bij moet (basisspeler)

Dus eigenlijk wordt er nu ingezet op een basiswaardige spits (maar we hebben Zahavi) en een basiswaardige RB(maar we hebben eerst Mwene en Teze kunnen/willen testen). Zeg nou zelf; als we tegelijk met Mwene nóg een RB hadden gehaald was het halve forum in de fik gevlogen dat dit een doodsteek voor de ontwikkeling van Teze was geweest, nu is iedereen overtuigd dat er daar nog wel wat bij moet.

Het is niet dat er nog een half basiselftal bij moet komen.
Last edited by Sensation on 24 Aug 2021, 10:02, edited 2 times in total.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Nee, dat is "niet hier een vreemde gedachte". Er zijn gewoon mensen die een andere invalshoek hebben. In het kaliber waar PSV nu in vist, kunnen de onderhandelingen gewoon langer duren. Misschien heeft de RVC wel gezegd "Eerst spelers lozen". Er zijn zo veel aspecten waardoor het wat stroever kan lopen/langer kan duren. Onderhandeling/tactiek.
Last edited by Ardbeg on 24 Aug 2021, 09:59, edited 2 times in total.
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
Posts: 4,597
Joined: 07 Aug 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik kan mij niet aan de indruk onttrekkendat dit niet is gebeurd door John &co. Het is alleen niet naar buiten gebracht als het niet gelukt is. Ook dit vind ik wel.slim en handig, geen slapende homden wakker maken.
User avatar
Balinho
Internationale topspeler
Posts: 3,875
Joined: 08 Apr 2018, 11:33
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Revolinho wrote: 24 Aug 2021, 09:53 Ik ben een van de grotere fans van John, zelfs nog tijdens de rellen destijds. Heb geen kritiek op de kwaliteit die hij levert en het goede werk dat hij sinds mei al heeft geleverd. Maar dit zo, last minute gehannes, kan ik geen begrip voor hebben. Ik snap ook wel dat hij zomaar knallers klaar heeft liggen, maar we hebben niet altijd midden in een tweeluik tegen Benfica gezeten. Als je na de 1e wedstrijden tegen Gala of Midtjylland al een flinke voorsprong hebt, kon het ook nog prima. Dan heb je tegen Benfica ook nog een extra wapen beschikbaar. Maar dat laatste is hier blijkbaar een vreemde gedachte.
Maar nu ga je nog steeds voorbij aan het feit dat PSV niet de enige partij is in een deal met meerdere componenten. Plus daarbij het feit dat PSV haar centen ook maar één keer uit kan geven.
En dus risico afwegingen maakt over de kansen met de huidige selectie het gewenste resultaat binnen te halen op korte termijn (CL), de mogelijkheid kwalitatief betere spelers toe te kunnen voegen wanneer dat lukt; tegen de niet bestaande garantie het resultaat te halen wanneer men zsm de selectie aanvult met spelers die juist zeker niet de eerste keus zijn.
Rikkert1234
Vedette
Posts: 5,704
Joined: 12 May 2021, 16:09
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Kan niet wachten op als we vanavond winnen dat John gelijk wat moois uit de hoed tovert
Locked