Eindelijk!! Stoppen met al die excuses. Vol voor het kampioenschap gaan! Terug waar we horen.Standbeeld wrote: ↑20 Jun 2022, 17:12 Ruud kijkt niet naar begrotingen. Lol. PSV moet kampioen worden.
Ruud van Nistelrooij
-
- Meervoudig international
- Standbeeld
- Mister PSV
- Clubvoorkeur: PSV
-
- Vedette
Sangare heeft toch gewoon een afkoopsom? PSV heeft toch weinig mogelijkheden als er iemand 37 miljoen neertikt.
- Armada
- Internationale topspeler
Bijtekenen. PSV heeft een termijn gesteld wanneer er duidelijkheid moet zijn bij een aantal spelers.Rikkert1234 wrote: ↑20 Jun 2022, 17:22 Sangare heeft toch gewoon een afkoopsom? PSV heeft toch weinig mogelijkheden als er iemand 37 miljoen neertikt.
Last edited by Armada on 20 Jun 2022, 17:23, edited 1 time in total.
-
- Legende
Het begin is iedereen altijd vol optimisme, maar het lijkt er wel op dat met Brands i.p.v. Gerbrands op voetbalgebied de lat omhoog gegaan is met meer voetbalknowhow. Brands werd ook genoemd als voetbaldriehoek voor het technisch beleid. Rutten zei laatst bij Goedemorgen Eredivisie al dat PSV moet staan voor CL. Vandaag Van Nistelrooij ook alleen maar de missie om kampioen te worden. Naar je zelf kijken en kijken hoe je dit wil gaan bewerkstelligen. Wat dat betreft vind ik de verandering die heeft plaatsgevonden een positieve zet en lijkt er wat meer planmatig en gerichter te werk worden gegaan. Ik kijk i.i.g. de komende tijd met positivisme en verwachtingen tegemoet.
-
- Vedette
In dat geval kan het natuurlijk. Weet jij ook of dit het geval met Gakpo is?Armada wrote: ↑20 Jun 2022, 17:23Bijtekenen. PSV heeft een termijn gesteld wanneer er duidelijkheid moet zijn bij een aantal spelers.Rikkert1234 wrote: ↑20 Jun 2022, 17:22 Sangare heeft toch gewoon een afkoopsom? PSV heeft toch weinig mogelijkheden als er iemand 37 miljoen neertikt.
- Armada
Er zijn mondelinge afspraken over gemaakt zover ik weet. PSV wil weten waar het aan toe is richting CL voorronde, logisch ook.Rikkert1234 wrote: ↑20 Jun 2022, 17:25In dat geval kan het natuurlijk. Weet jij ook of dit het geval met Gakpo is?
- Park
- Nationale topspeler
Vraag van Marco Timmer, lijkt wel alsof die er zelf zo druk over heeft.Standbeeld wrote: ↑20 Jun 2022, 17:12 Ruud kijkt niet naar begrotingen. Lol. PSV moet kampioen worden.
-
- Vedette
Helder! Hopelijk blijven ze beideArmada wrote: ↑20 Jun 2022, 17:29Er zijn mondelinge afspraken over gemaakt zover ik weet. PSV wil weten waar het aan toe is richting CL voorronde, logisch ook.Rikkert1234 wrote: ↑20 Jun 2022, 17:25
In dat geval kan het natuurlijk. Weet jij ook of dit het geval met Gakpo is?
-
- Bankzitter
- Favoriete speler: Veerman
- Heruone
- Lid scoutingsteam
Ik vind het ook mooi dat men dit uitspreekt, maar ik heb de afgelopen 4 a 5 jaar vooral die zin daarna gemist: naar je zelf kijken en kijken hoe je dit wil gaan bewerkstelligen. Ik heb binnen PSV een duidelijke visie gemist en hoewel die met het aantrekken van Schmidt er wel is gekomen, vind ik dat men op dat vlak nooit all-in heeft gezet.Massimo wrote: ↑20 Jun 2022, 17:23 Het begin is iedereen altijd vol optimisme, maar het lijkt er wel op dat met Brands i.p.v. Gerbrands op voetbalgebied de lat omhoog gegaan is met meer voetbalknowhow. Brands werd ook genoemd als voetbaldriehoek voor het technisch beleid. Rutten zei laatst bij Goedemorgen Eredivisie al dat PSV moet staan voor CL. Vandaag Van Nistelrooij ook alleen maar de missie om kampioen te worden. Naar je zelf kijken en kijken hoe je dit wil gaan bewerkstelligen. Wat dat betreft vind ik de verandering die heeft plaatsgevonden een positieve zet en lijkt er wat meer planmatig en gerichter te werk worden gegaan. Ik kijk i.i.g. de komende tijd met positivisme en verwachtingen tegemoet.
Ik vond de uitspraken van Schmidt nooit vreemd, omdat dat gewoon de realiteit was en omdat ik zelf ook dat laatste miste. Ook als je de VI artikelen en ED verhalen hoort voordat bekend werd dat Schmidt niet verlengde (struikelblokken in de onderhandelingen), vond ik het logisch dat Schmidt dit ook leek blijken. Men roept altijd dat het kampioen moet worden, wordt niet kampioen, bestempeld het seizoen als een tussenjaar, roept het jaar daarop weer dat het kampioen moet worden, etc. De cirkel is rond, maar zo maak je geen succesvol beleid.
Ik hoop dat daarin nu verandering is gekomen met Brands. Ik ben alleen benieuwd/onzeker naar de rol van Ruud daarin is als trainer en daarmee ook als initiator voor de nieuwe speelstijl van PSV die men waarschijnlijk/hopelijk als visie wilt voordragen voor de lange termijn, i.e. ook de opvolgers van Ruud.
Last edited by Heruone on 20 Jun 2022, 17:58, edited 1 time in total.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
-
- Legende
Eens. Het gaat niet om wat je zegt, maar om wat je doet. Ik deel je mening dat PSV er wel voor ging, maar toch ook weer niet helemaal. Toch vond ik het opvallend dat Van Nistelrooij, zonder op de details in te gaan, heel duidelijk was dat het aantrekken van Brands en dat gesprek hem heeft overgehaald. Hiervoor was het meer het verhaal dat Van Nistelrooij overstag ging omdat de namen die hij voorbij zag komen hij niet zo onder de indruk van was en dacht 'dat kan ik ook zo niet beter'.Heruone wrote: ↑20 Jun 2022, 17:43Ik vind het ook mooi dat men dit uitspreekt, maar ik heb de afgelopen 4 a 5 jaar vooral die zijn daarna gemist: naar je zelf kijken en kijken hoe je dit wil gaan bewerkstelligen. Ik heb binnen PSV een duidelijke visie gemist en hoewel die met het aantrekken van Schmidt er wel is gekomen, vind ik dat men op dat vlak nooit all-in heeft gezet.Massimo wrote: ↑20 Jun 2022, 17:23 Het begin is iedereen altijd vol optimisme, maar het lijkt er wel op dat met Brands i.p.v. Gerbrands op voetbalgebied de lat omhoog gegaan is met meer voetbalknowhow. Brands werd ook genoemd als voetbaldriehoek voor het technisch beleid. Rutten zei laatst bij Goedemorgen Eredivisie al dat PSV moet staan voor CL. Vandaag Van Nistelrooij ook alleen maar de missie om kampioen te worden. Naar je zelf kijken en kijken hoe je dit wil gaan bewerkstelligen. Wat dat betreft vind ik de verandering die heeft plaatsgevonden een positieve zet en lijkt er wat meer planmatig en gerichter te werk worden gegaan. Ik kijk i.i.g. de komende tijd met positivisme en verwachtingen tegemoet.
Ik vond de uitspraken van Schmidt nooit vreemd, omdat dat gewoon de realiteit was en omdat ik zelf ook dat laatste miste. Ook als je de VI artikelen en ED verhalen hoort voordat bekend werd dat Schmidt niet verlengde (struikelblokken in de onderhandelingen), vond ik het logisch dat Schmidt dit ook leek blijken. Men roept altijd dat het kampioen moet worden, wordt niet kampioen, bestempeld het seizoen als een tussenjaar, roept het jaar daarop weer dat het kampioen moet worden, etc. De cirkel is rond, maar zo maak je geen succesvol beleid.
Ik hoop dat daarin nu verandering is gekomen met Brands. Ik ben alleen benieuwd/onzeker naar de rol van Ruud daarin is als trainer en daarmee ook als initiator voor de nieuwe speelstijl van PSV die men waarschijnlijk/hopelijk als visie wilt voordragen voor de lange termijn, i.e. ook de opvolgers van Ruud.
Rutten staat ook wel bekend om iemand die de lat hoog legt en het is nu aan Van Nistelrooij om zonder je eigen visie te verloochenen wel goed om zich heen te blijven kijken en luisteren en niet net zo eigenwijs en alles zelf willen doen zoals Van Bommel is en zo deed. Ik krijg wel het idee dat er nu wel echt een idee achter zit met hoe de staf er uit moet zien zoals een Spaanse trainer die hij er bij wilde hebben en waar de aanwinsten aan moeten voldoen. In het openingsfilmpje met Maddy op de site van PSV vanmiddag noemde hij niet voor niets het woord profiel meerdere malen. Tevens ook aan welke eisen er voldaan moeten worden om dan naar de spelers te gaan kijken die daar bij zouden passen. Hele logische dingen allemaal, maar voor het eerst in jaren wordt het de laatste tijd wel iets duidelijker naar buiten gedragen en waar veel meer structuur in lijkt te zitten dan de laatste jaren het geval is geweest. En de uitwerking die ongetwijfeld met ups en downs zullen gaan zal het resultaat moeten zijn van wat er gedaan is van wat er nu gezegd wordt.
- Ardbeg
- Mister PSV
- Armada
Open en interessant. Denk dat mensen niet moeten vergeten dat Brands kwam op voorspraak van van der Wallen & co. En dat het niet alleen Brands is die 'de accenten anders legt'.
-
- Vedette
Uiteraard kun je met goeie trainingsvormen heel veel doen, maar goed, de visie en het uitgangspunt blijft wel "omgekeerd".Heruone wrote: ↑20 Jun 2022, 16:58 Ja ben ik mee eens, maar de pressing oefeningen van Schmidt hadden wel altijd elementen weg van technische oefeningen met bal. De nadruk lag alleen op de pressingmomenten en niet zozeer op het positiespel. Gevolg: technische oefeningen op enorm hoge intensiteit en snelheid. Ik denk dat ook heel leuk is.
Ik denk dat het taaie vooral in wedstrijden zit waarbij men als collectief vanuit de zone moet verdedigen als team. Hoewel het ergens misschien ook wel een Nederlands trekje is. Heel onze voetbalmening, kennis, historie en visie is gefixeerd op de bal.
Over de persconferentie, ik vond Ruud enorm open, en als ik heel eerlijk ben: soms te open.
Sommige zaken kun je wat mij betreft beter niet in de media zeggen, zoals dat het signaal vanuit de spelersgroep kwam om een nieuwe keeper aan te trekken. Lijkt me geen prettige boodschap voor Drommel, dat zijn collega's geen vertrouwen in hem hebben.
Daarnaast vind ik het een hele aparte wending dat hij blijkbaar niet op zijn huidige positie had gezeten als het bestuur niet veranderd was. Eerst beweerde hij nog dat de "ommekeer" vooral uit zichzelf kwam, doordat hij zelf dacht: ik had die kans toch gewoon moeten pakken.
- 11 Tinus
- Legende
- Clubvoorkeur: Philips
Ik weet het niet zo goed, is dit nu natrappen naar Gerbrands? Want dat lijkt me totaal onnodig en vrijwel ondenkbaar.
Eigenlijk zegt ie dat ie veel vertrouwen in Brands heeft, en eerlijk is eerlijk het ambitie niveau is wel iets opgeschroefd maar dat is ook logisch als je zien waar we 2 jaar geleden vandaan kwamen, maar verder heb ik geen idee wat ie bedoelt.
Leuk dat ie zegt dat ze tot de conclusie kwamen dat we een spits en keeper missen maar dat is ook logisch want dat waren de enige 2 vertrekken de basisspelers. Ben benieuwd met wie ze die analyse hebben gemaakt.
- mateja
Zo kwam het op mij niet over, was heel positief en dankbaar richting Gerbrands.11 Sir Tinus wrote: ↑20 Jun 2022, 18:19Ik weet het niet zo goed, is dit nu natrappen naar Gerbrands? Want dat lijkt me totaal onnodig en vrijwel ondenkbaar.
Eigenlijk zegt ie dat ie veel vertrouwen in Brands heeft, en eerlijk is eerlijk het ambitie niveau is wel iets opgeschroefd maar dat is ook logisch als je zien waar we 2 jaar geleden vandaan kwamen, maar verder heb ik geen idee wat ie bedoelt.
Leuk dat ie zegt dat ze tot de conclusie kwamen dat we een spits en keeper missen maar dat is ook logisch want dat waren de enige 2 vertrekken de basisspelers. Ben benieuwd met wie ze die analyse hebben gemaakt.
- Armada
Met Brands was gewoon meer mogelijk zowel qua netwerk als financieel. Daarnaast kwam het plaatje met Fred uit Marcel’s koker en heeft Marcel bij Ruud de snaar geraakt die Toon en John niet wisten te raken. Marcel kwam met een plan/project.11 Sir Tinus wrote: ↑20 Jun 2022, 18:19Ik weet het niet zo goed, is dit nu natrappen naar Gerbrands? Want dat lijkt me totaal onnodig en vrijwel ondenkbaar.
Ik zou er verder niet te veel achter zoeken.
Last edited by Armada on 20 Jun 2022, 18:22, edited 1 time in total.
- 11 Tinus
- Legende
Van wat ik gehoord en gezien heb van de watchers en Gerbrands zelf ook maar als je dit artikel leest niet toch?mateja wrote: ↑20 Jun 2022, 18:21Zo kwam het op mij niet over, was heel positief en dankbaar richting Gerbrands.11 Sir Tinus wrote: ↑20 Jun 2022, 18:19
Ik weet het niet zo goed, is dit nu natrappen naar Gerbrands? Want dat lijkt me totaal onnodig en vrijwel ondenkbaar.
- 11 Tinus
- Legende
Absoluut waar maar ik heb toch ook verhalen gehoord dat hij zelf al twijfelde voordat Marcel weer kwam. Oa na gesprek met Bruggink en bij het horen van andere namen. Dus wat je zegt is zo maar dat is niet het hele verhaal.Armada wrote: ↑20 Jun 2022, 18:22Met Brands was gewoon meer mogelijk zowel qua netwerk als financieel. Daarnaast kwam het plaatje met Fred uit Marcel’s koker en heeft Marcel bij Ruud de snaar geraakt die Toon en John niet wisten te raken. Marcel kwam met een plan/project.11 Sir Tinus wrote: ↑20 Jun 2022, 18:19
- Armada
Ruud twijfelde al bij de eerste vraag vanuit PSV. Je moet dan wel iemand overtuigen.11 Sir Tinus wrote: ↑20 Jun 2022, 18:23Absoluut waar maar ik heb toch ook verhalen gehoord dat hij zelf al twijfelde voordat Marcel weer kwam. Oa na gesprek met Bruggink en bij het horen van andere namen. Dus wat je zegt is zo maar dat is niet het hele verhaal.
- mateja
Nee klopt, ik vind de strekking van dit artikel ook veel negatiever dan hoe het uit zijn mond kwam eigenlijk.11 Sir Tinus wrote: ↑20 Jun 2022, 18:22Van wat ik gehoord en gezien heb van de watchers en Gerbrands zelf ook maar als je dit artikel leest niet toch?
-
- Nationale topspeler
Heb wel vertrouwen in vNistelrooij en de overige mensen aan het roer. Maar was in eerste instantie voorstander van de terugkeer van Cocu. Wel benieuwd hoe mensen die Cocu niet zagen zitten tegen bovenstaande (i.c.m. de persco) aankijken.mr.top wrote: ↑20 Jun 2022, 16:59Voelt een beetje als terug naar af.Heruone wrote: ↑20 Jun 2022, 15:34 Het contrast met Schmidt is al zo duidelijk. Eerste training van 20/21 en 21/22 van Schmidt: positiespel oefening gericht op pressing en gegenpressing. Eerste training van Ruud: uitgebreide pass en trap oefening en een positiespel oefening gericht op het spel aan de bal en niet zonder.
-
- Vedette
Heeft Sangare een aanbieding ontvangen? En staat hij open voor een langer verblijf?Armada wrote: ↑20 Jun 2022, 17:23Bijtekenen. PSV heeft een termijn gesteld wanneer er duidelijkheid moet zijn bij een aantal spelers.Rikkert1234 wrote: ↑20 Jun 2022, 17:22 Sangare heeft toch gewoon een afkoopsom? PSV heeft toch weinig mogelijkheden als er iemand 37 miljoen neertikt.