Het Philips Stadion

Dit is het forum voor stadionzaken.
Post Reply
User avatar
trouwepsvfan
Vedette
Posts: 8,014
Joined: 11 Aug 2019, 14:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Tjompie wrote: 07 Sep 2023, 08:03
De toiletten en catering willen we op een hoger niveau hebben en met name aan de oost-, west- en noordkant van ons stadion is dat hard nodig.”
https://www.ad.nl/eindhoven/PSV-pakt-de ... ~a217bde5/
Leuke teksten, maar dit horen we op West echt al 10 jaar, dit soort praatjes. Het is nog altijd drama.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
1913PSV.
Vaste waarde in elftal
Posts: 661
Joined: 12 Jun 2022, 18:10
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Elk jaar zijn de seizoenkaarten uitverkocht. Elke keer dat je een losse verkoop voorbij ziet komen zijn er op vak ZZ een paar honderd kaarten vrij. Dit vak wil je toch juist helemaal vol hebben met seizoenskaarten om ze te binden? Iemand die wellicht weet of dit bewust zo wordt gedaan?
User avatar
29.04.2007
Nationale topspeler
Posts: 2,148
Joined: 04 Nov 2020, 15:22
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

1913PSV. wrote: 11 Sep 2023, 09:02 Elk jaar zijn de seizoenkaarten uitverkocht. Elke keer dat je een losse verkoop voorbij ziet komen zijn er op vak ZZ een paar honderd kaarten vrij. Dit vak wil je toch juist helemaal vol hebben met seizoenskaarten om ze te binden? Iemand die wellicht weet of dit bewust zo wordt gedaan?
Dit wordt wel bewust gedaan neem ik aan, want ook voor vak ZZ waren afgelopen seizoen -en ik neem aan dit seizoen ook- de seizoenskaarten uitverkocht (dus is het een beperkt aantal). PSV wil een bepaald percentage vrijhouden voor losse kaartverkoop. Waarom dat er zoveel zijn op vak ZZ, geen idee.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

29.04.2007 wrote: 11 Sep 2023, 09:17 PSV wil een bepaald percentage vrijhouden voor losse kaartverkoop.
Wil? Of is dat een verplichting? Dat laatste meen ik namelijk.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Prof_napo
Internationale topspeler
Posts: 4,619
Joined: 23 Feb 2022, 09:56
Clubvoorkeur: v.v. UNA
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 11 Sep 2023, 09:22
29.04.2007 wrote: 11 Sep 2023, 09:17 PSV wil een bepaald percentage vrijhouden voor losse kaartverkoop.
Wil? Of is dat een verplichting? Dat laatste meen ik namelijk.
Er is vanuit de licentieregelingen geen eis voor de vrije verkoop. Uiteindelijk is het voor de club om een balans te vinden tussen consistente bezoekersaantallen ( seizoenskaarten ) en maximaliseren omzet ( vrije verkoop ).
These users thanked the author Prof_napo for the post:
ShovingNE2
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Destijds kwam A&E met dit design om de capaciteit naar 4400 stoeltjes te krijgen. Hoe vinden jullie dit design eigenlijk? Het is niet m'n favoriete maar wel een van de meest realiseerbare als je op dezelfde locatie wil blijven (iets wat nmi erg belangrijk is).






DeEintovenaar
Nationale topspeler
Posts: 2,275
Joined: 24 Mar 2022, 09:22
FOOTB_REM_S: No

Ardbeg wrote: 11 Sep 2023, 09:57 Destijds kwam A&E met dit design om de capaciteit naar 4400 stoeltjes te krijgen. Hoe vinden jullie dit design eigenlijk? Het is niet m'n favoriete maar wel een van de meest realiseerbare als je op dezelfde locatie wil blijven (iets wat nmi erg belangrijk is).






Ik vind het een cool ontwerp maar ik zou ook wel eens een ontwerp willen zien waarin de hoeken op deze manier worden mee gepakt. Geen idee of dat haalbaar is overigens maar zou het wel eens willen zien.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

DeEintovenaar Ik vind het net alsof ze twee designs door elkaar hebben gehaald. Ik vind de hoop spijlen ook niet mooi.
User avatar
Ren Höek
Vedette
Posts: 9,422
Joined: 17 Jul 2018, 07:46
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Bij mijn weten is het uitbreiden van het PSV stadion niet zo heel ingewikkeld (met name aan de spoorzijde), maar wegen de kosten niet op tegen de baten.
Alleen als de overheid bijspringt is dit een optie, maar dan zou Nederland dus een EK of WK (mede) moeten organiseren. Dat was de bedoeling tenminste in 2010, maar toen ging het WK niet naar Nederland en België.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
DeEintovenaar
Nationale topspeler
Posts: 2,275
Joined: 24 Mar 2022, 09:22
FOOTB_REM_S: No

Ardbeg wrote: 11 Sep 2023, 10:11 @DeEintovenaar Ik vind het net alsof ze twee designs door elkaar hebben gehaald. Ik vind de hoop spijlen ook niet mooi.
Ja bij deze indeling inderdaad lijkt het een beetje bij elkaar geraapt. Ik denk alleen als je de hoeken mee zou pakken het wel heel gaaf kan zijn, krijg er een beetje wembley-vibes van.
Hartig Woordje
Bankzitter
Posts: 253
Joined: 04 Nov 2020, 15:20
FOOTB_REM_S: No

Ardbeg wrote: 11 Sep 2023, 09:57 Destijds kwam A&E met dit design om de capaciteit naar 4400 stoeltjes te krijgen. Hoe vinden jullie dit design eigenlijk? Het is niet m'n favoriete maar wel een van de meest realiseerbare als je op dezelfde locatie wil blijven (iets wat nmi erg belangrijk is).



.





Ik vind het vooral heel massaal voor die 31.000 plekken die daarmee verdwijnen...
These users thanked the author Hartig Woordje for the post (total 4):
BruneauFritskePhilipsAssyGodyCakpo
User avatar
Lorenzo von Matterhorn
Internationale topspeler
Posts: 3,416
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Zodra Vitesse failliet is. Spelen wij twee jaar in hun stadion en in de tussentijd komt er een hypermodern Brainport Stadion op de plek waar het ooit begon.
iam
International
Posts: 892
Joined: 31 Aug 2022, 15:29
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: 12e man
FOOTB_REM_S: No

En wanneer gaan ze vak MM eens repareren eigenlijk? Of laten ze 't maar zo en worden uitsupporters standaard beperkt nu?
DeEintovenaar
Nationale topspeler
Posts: 2,275
Joined: 24 Mar 2022, 09:22
FOOTB_REM_S: No

iam wrote: 11 Sep 2023, 16:51 En wanneer gaan ze vak MM eens repareren eigenlijk? Of laten ze 't maar zo en worden uitsupporters standaard beperkt nu?
Volgens mij is die al gerepareerd. Althans in dat interview van laatst werd door de manager van het stadion gezegd dat het weer helemaal up en running is voor de volledige capaciteit.
These users thanked the author DeEintovenaar for the post:
iam
Prof_napo
Internationale topspeler
Posts: 4,619
Joined: 23 Feb 2022, 09:56
Clubvoorkeur: v.v. UNA
FOOTB_REM_S: No

Hartig Woordje wrote: 11 Sep 2023, 16:02
Ardbeg wrote: 11 Sep 2023, 09:57 Destijds kwam A&E met dit design om de capaciteit naar 4400 stoeltjes te krijgen. Hoe vinden jullie dit design eigenlijk? Het is niet m'n favoriete maar wel een van de meest realiseerbare als je op dezelfde locatie wil blijven (iets wat nmi erg belangrijk is).



.





Ik vind het vooral heel massaal voor die 31.000 plekken die daarmee verdwijnen...
Kunnen we waarschijnlijk niet meer klagen over lege stoeltjes in het stadion
User avatar
Gestelnaar
Nationale topspeler
Posts: 1,689
Joined: 20 Sep 2017, 00:00
Clubvoorkeur: Philips Sport Vereniging
FOOTB_REM_S: No

iam wrote: 11 Sep 2023, 16:51 En wanneer gaan ze vak MM eens repareren eigenlijk? Of laten ze 't maar zo en worden uitsupporters standaard beperkt nu?
Uitvak is sinds dit seizoen weer gewoon in orde.
Dit hele seizoen mag al de maximale capaciteit benut worden
SRF
Jeugdinternational
Posts: 125
Joined: 04 Nov 2020, 13:57
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Het uitvak zat tegen Rangers ook gewoon alweer vol volgens mij.
User avatar
Tjompie
Internationale topspeler
Posts: 3,060
Joined: 28 Aug 2021, 18:57
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Op korte termijn kan PSV nog tussen de duizend en tweeduizend plekken winnen door in het Philips Stadion dingen anders in te richten en bijvoorbeeld reclameborden naar boven te verplaatsen.
Wil de club echt doorgroeien, dan moeten andere mogelijkheden in kaart worden gebracht. Een forse verbouwing van het Philips Stadion óf verhuizing zijn dan mogelijke opties.
Volgende week wordt een opdracht verstrekt aan onderzoeksbureau Hypercube om met een voorstel te komen hoe PSV om moet gaan met de toekomst.
https://www.ad.nl/eindhoven/PSV-groeit- ... ~a7c008af/
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Hypercube mag creatief zijn in hun voorstel(len). Ik zal er vast een opperen: een hypermodern stadion op Landgoed Wielewaal en op de plek waar nu het Philips Stadion staat een groot stadspark aanleggen. Dan liggen de trainingsvelden praktisch tegen het stadion.
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25,115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 29 Sep 2023, 17:23 Hypercube mag creatief zijn in hun voorstel(len). Ik zal er vast een opperen: een hypermodern stadion op Landgoed Wielewaal en op de plek waar nu het Philips Stadion staat een groot stadspark aanleggen. Dan liggen de trainingsvelden praktisch tegen het stadion.
En het stadion niet meer op loopafstand van het centrum, wat ons redelijk uniek maakt. Nee dank je.

Gewoon op de huidige plek graag en als er dan toch een nieuw stadion moet komen dan spelen we wel een seizoentje in Arnhem.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Het hangt er ook een beetje van af naar hoeveel plekken je wil groeien, wat de mogelijkheden zijn qua bouw, technologie, kosten, etc. Brands staat er realistisch in: het liefst op de eigen plek, maar andere opties zijn niet bij voorbaat uitgesloten.
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
FOOTB_REM_S: No

Uit hetzelfde artikel blijkt overigens dat Jaap van Baar meeleest Menno1 :mrgreen:
PSV staat er financieel simpelweg goed voor, zei financieel directeur Jaap van Baar over de situatie waarin de club zich bevindt. ,,Niet fantastisch, want we zeilen ook nog scherp aan de wind. Wel is het wonderlijk dat er verhalen zijn dat we er erg moeilijk voor staan. Dat is gewoon niet zo.”
User avatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
Posts: 32,083
Joined: 27 Aug 2017, 23:16
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf
FOOTB_REM_S: No

Japiejooooo
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
AddoCultheld
Internationale topspeler
Posts: 3,548
Joined: 19 Oct 2020, 10:20
FOOTB_REM_S: No

Verhuizen is een no go
These users thanked the author AddoCultheld for the post:
ziege maar ook zagge
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

ziege maar ook zagge wrote: 29 Sep 2023, 17:37 Japiejooooo
Ooooooooh japiejooooo japiejo japiejo japiejoooooo :mrgreen:
Post Reply