DonyellMalen wrote: ↑09 Mar 2023, 10:47
M’n eerste reactie is, “Nee, liever niet huren, dit soort spelers in deze leeftijdscategorie moet PSV gewoon kopen”. Echter hebben we met Jason van Duiven een aanstormend talent die het na nog één seizoen van Fábio Silva bij ons van hem kan gaan overnemen.
Op linksbuiten blijft dit voor komend seizoen voor mij geen optie, er zal een glasbak moeten komen voor op zowel links- als rechtsbuiten.
Dat is ook bij mij de reflex. Echter juich ik het aanblijven van Van Aanholt en Silva wel toe. Eerstgenoemde is duidelijk een upgrade op de linksback, waarvan je bovendien enig leiderschap mag verwachten de komende tijd. En met Silva gebeurt er een hoop. Veel energie en beweging. Wanneer je vooraf al bekend bent met de (meer)waarde die een speler toevoegt is het afbreukrisico van huur (waar we legio voorbeelden van hebben langs zien komen de afgelopen jaren) miniem en heb je basiswaardige kwaliteit voor lage kosten. Met als gevolg dat je meer geld overhoudt om op andere en bovendien minder posities te investeren in kwaliteit.
Overigens zou ik Van Duiven echt rustig brengen. Hij doet het nu goed, maar is pas 18. Zet hij deze lijn door, dan zie ik hem eerst graag meer kansen en ruimte krijgen bij pakweg SC Heerenveen, Sparta of Go Ahead Eagles, want bij PSV is hij derde spits en valt hij tussen wal en schip zoals Ledezma dit seizoen. Lekker verhuren als-ie een hoger plan dan KKD aan lijkt te kunnen. En breekt-ie elders in de ED potten, dan weten we gelijk wat voor versterking hij het seizoen erop voor PSV kan betekenen.
Last edited by O Goleiro Grande on 09 Mar 2023, 10:58, edited 1 time in total.
Ik snap dat kopen beter is dan huren maar je hebt maar een X budget en er zijn echt wel wat aankopen nodig komend jaar.
Als je op deze manier alvast een paar gaten kunt vullen zoals van Aanholt en Silva, vind ik het wel logisch.
Van deze jongens weet je wat ze kunnen en ze heb geen wen periode meer aankomend jaar. Je kunt nu je budget gebruiken voor een links buiten, centrale verdediger en een vervanger voor Sangare. Als je dan toch gaat huren kun je het beter op deze manier doen dan straks weer moeten wachten tot de laatste week op spelers die buiten de boot vallen en maar de vraag is wat ze brengen.
Het voordeel wat zowel Silva, Van Aanholt als Branthwaite hebben is dat het niveau van de spelers bekend is. Dat is wmb een gigantisch voordeel tov een nieuwe huurling.
Dat maakt het een zeer gerichte huur als het gaat om het invullen van plekken in je team. Bij een nieuwe huurling (of aankoop) is het toch altijd een grote gok of hij het gewenste niveau op tijd aan kan.
Het blijft hopen dat we richting een situatie gaan waarbij vacaturen altijd met gerichte aankopen gedaan worden. Maar daar zijn we nog niet. Als je alle aankomende vacatures met aankopen moet vullen, dan zal je een groot deel goedkope gokjes worden. Als ik op dit moment de keuze krijg tussen het huren van deze drie spelers, of 3 goedkope koopjes dan zou ik kiezen voor huur.
Dan verwacht je wel van PSV dat er hierdoor budget beschikbaar komt voor het doen van een aantal gerichte aankopen. Liever 3 goede aankopen (van zeg 8 mln per speler) en 3 goede huurspelers (zeg 2 mln kosten per speler), dan 6 aankopen van circa 5 mln per speler.
Dr. Gonzo wrote: ↑09 Mar 2023, 11:01
Het voordeel wat zowel Silva, Van Aanholt als Branthwaite hebben is dat het niveau van de spelers bekend is. Dat is wmb een gigantisch voordeel tov een nieuwe huurling.
Dat maakt het een zeer gerichte huur als het gaat om het invullen van plekken in je team. Bij een nieuwe huurling (of aankoop) is het toch altijd een grote gok of hij het gewenste niveau op tijd aan kan.
Het blijft hopen dat we richting een situatie gaan waarbij vacaturen altijd met gerichte aankopen gedaan worden. Maar daar zijn we nog niet. Als je alle aankomende vacatures met aankopen moet vullen, dan zal je een groot deel goedkope gokjes worden. Als ik op dit moment de keuze krijg tussen het huren van deze drie spelers, of 3 goedkope koopjes dan zou ik kiezen voor huur.
Dan verwacht je wel van PSV dat er hierdoor budget beschikbaar komt voor het doen van een aantal gerichte aankopen. Liever 3 goede aankopen (van zeg 8 mln per speler) en 3 goede huurspelers (zeg 2 mln kosten per speler), dan 6 aankopen van circa 5 mln per speler.
Als je Van Aanholt na zijn volgende huurperiode transfervrij kan vastleggen, Branthwaite mss voor die tijd al kan vastleggen, hou je alleen Silva als huurspeler over. Maar heb je idd wel een speler waarvan je zijn niveau al weet en die hier dan al een half jaar rondloopt, wat continuïteit ten goede komt. Hierdoor kan je het transferbudget in andere spelers steken.
Ik ben heel blij met het profiel wat hij heeft. Hij is nog jong, is dynamisch waardoor hij op meerdere plekken kan back-uppen of basis kan spelen en hij kan Luuk uitdagen als eerste spits. Je hoeft niet raar op te kijken als hij er volgend jaar 25 a 30 maakt, maar het kunnen er ook 5 worden bij wijze van spreken. Je weet wat voor vlees je in de kuip hebt dus ik vind het een uitstekend idee.
Als hij er 25 a 30 kan maken of 5, dan is spreken van 'weten wat voor vlees je in de kuip hebt' vrij apart. Geloof niet dat hij er meer dan 20 maakt, maar vind zijn energie wel positief.
Mr.Unibet wrote: ↑09 Mar 2023, 11:46
Als hij er 25 a 30 kan maken of 5, dan is spreken van 'weten wat voor vlees je in de kuip hebt' vrij apart. Geloof niet dat hij er meer dan 20 maakt, maar vind zijn energie wel positief.
Het ligt er ook niet aan hoe hij presteert maar hoe Luuk presteert in mijn ogen. Als Luuk een beetje door blijft gaan met aanmodderen dan komt er een kans dat Fabio ineens gaat scoren als spits en dan gaat ie er niet meer uit. Hoewel er heeeeel veel moet gebeuren voordat Luuk op de bank komt.
Als Luuk niet fit is, dan staat Fabio morgen allicht in de punt van de aanval. Kan 'ie zich eindelijk eens laten zien op z'n beste positie vanaf het eerste fluitsignaal, moooi voor hem. Hattrick incoming.
Ik zie het maar positief dan, als overbrugging tot La Paloma Blanca klaar is, is dit top (Jason van Duiven), maar meer ook niet. Sowieso niet als linksbuiten meetellen voor komend seizoen. Daar moet gewoon een glasbak voor komen als Hazard weggaat.
Mocht Silva om wat voor reden niet haalbaar zijn, dan zou ik het - ook omdat Luuk de Jong een dagje ouder wordt en niet zonder beperkingen is, inzetten op de aanschaf van een nieuwe spits ipv huur. Zou in dat licht Artem Dovbyk (25) een interessant profiel vinden. Heb je een fysiek sterke aanvalsleider aan in de punt, met een neusje voor de goal zo lijkt het. En extra interessant: met een contract tot einde van dit kalenderjaar.
Er vanuit gaat dat Luuk na dit seizoen nog 1 seizoen op top niveau meekan, moet je dus over 1,5 seizoen wel 2 nieuwe spitsen in huis halen. Tenzij van Duiven dan al onze superspits is.
trouwepsvfan wrote: ↑17 Mar 2023, 13:29
Er vanuit gaat dat Luuk na dit seizoen nog 1 seizoen op top niveau meekan, moet je dus over 1,5 seizoen wel 2 nieuwe spitsen in huis halen. Tenzij van Duiven dan al onze superspits is.
Gek genoeg durf ik daar mijjn geld wel al op te zetten. Als Van Duiven zo doorgaat sluit hij in de zomer al aan bij het eerste.
DonyellMalen wrote: ↑05 Apr 2023, 08:53
Die knuffel van Ruud aan Silva was een mooi moment. Deed 'ie goed, want logisch dat Silva gisteren teleurgesteld was dat hij geen minuten kreeg.
Hopelijk wel. Maar ja aan de andere kant is Luuk heilig bij Ruud. En Saibari heeft volgens mij gevoelige informatie over Ruud want die mag blijven invallen. Net als Hazard die nog niets heeft geleverd en als een slappe zak invalt.
Ik weet niet of Fabio het niveau heeft wat we nastreven, denk eerlijk gezegd voorlopig sowieso niet, maar hij geeft wel 200% elke wedstrijd en is voetballend iig beter dan Luuk. Waarbij Luuk met name coachend echt een bijdrage levert en Fabio nog een beetje een ongeleid projectiel is.
In de krappe selectie die we nu hebben, gisteren zat er echt vrijwel niks op de bank wat verschil kan maken dan (hazard en Silva), vind ik hem toch wel een goede speler hoor.
Hopelijk wel. Maar ja aan de andere kant is Luuk heilig bij Ruud. En Saibari heeft volgens mij gevoelige informatie over Ruud want die mag blijven invallen. Net als Hazard die nog niets heeft geleverd en als een slappe zak invalt.
Ik weet niet of Fabio het niveau heeft wat we nastreven, denk eerlijk gezegd voorlopig sowieso niet, maar hij geeft wel 200% elke wedstrijd en is voetballend iig beter dan Luuk. Waarbij Luuk met name coachend echt een bijdrage levert en Fabio nog een beetje een ongeleid projectiel is.
Fabio van links en Xavi op 10 lijkt me gewoon prima voor zaterdag, maar nog liever Hazard op links, Xavi op 10 en Fabio in de punt om Ruud ook even te ontzien.
Die knuffel van Ruud aan Silva was een mooi moment. Deed 'ie goed, want logisch dat Silva gisteren teleurgesteld was dat hij geen minuten kreeg.
Tis maar wat je mooi vind. Als ik me even zou verplaatsen in de speler op de bank zou ik dat helemaal niet mooi vinden. Een dikke naar de trainer. Je ziet 93 minuten lang het elftal vreselijk bagger spelen, er is 0 diepte, geen creativiteit, amper kansen en de spits die er staat bakt er helemaal niks van.
Wat nou mooie knuffel. Rot op met je knuffel Maar zo zou ik mij voelen
Vind het vreemd dat deze jongen zo weinig speelt. Brengt in ieder geval energie en beweging, en is doelgericht. Ik zou hem in ieder geval eerder opstellen dan Hazard, Saibari, Til en El Ghazi. En Luuk had ik afgelopen dinsdag in de rust gewisseld.
Tis maar wat je mooi vind. Als ik me even zou verplaatsen in de speler op de bank zou ik dat helemaal niet mooi vinden. Een dikke naar de trainer. Je ziet 93 minuten lang het elftal vreselijk bagger spelen, er is 0 diepte, geen creativiteit, amper kansen en de spits die er staat bakt er helemaal niks van.
Wat nou mooie knuffel. Rot op met je knuffel Maar zo zou ik mij voelen
Ben het niet vaak met je eens, maar nu voor deze ene keer wel