Yorbe Vertessen

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
ruuddevil
Legende

Yorbe schijnt last te hebben van een verdikking.
Sensation
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: Ja

ruuddevil wrote: 05 Nov 2021, 12:44 Yorbe schijnt last te hebben van een verdikking.
:mrgreen:
nilssonH
Moderator
Clubvoorkeur: PSV

Toch weer een goaltje erbij, blijft een prima speler waar nog voldoende rek in zit.
Thijs
Lid van verdienste
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Wel waardeloos als er enige finesse en overzicht gevraagd wordt, zoals bij die bal op Max. Als hij op goed geluk zijn ding kan doen is het wel aardig, maar dit gaat nooit een echte topper voor ons worden. Gewoon een betere versie van Rommedahl.
Standbeeld
Mister PSV

Thijs wrote: 12 Dec 2021, 22:48 Wel waardeloos als er enige finesse en overzicht gevraagd wordt, zoals bij die bal op Max. Als hij op goed geluk zijn ding kan doen is het wel aardig, maar dit gaat nooit een echte topper voor ons worden. Gewoon een betere versie van Rommedahl.
Ik zie jou regelmatig meningen geven waar ik mij goed in kan vinden.
Voormalig KG
Lid scoutingsteam

Die gaat er wel komen.. ook met finesse.
Thijs
Lid van verdienste
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Standbeeld wrote: 12 Dec 2021, 22:51
Thijs wrote: 12 Dec 2021, 22:48 Wel waardeloos als er enige finesse en overzicht gevraagd wordt, zoals bij die bal op Max. Als hij op goed geluk zijn ding kan doen is het wel aardig, maar dit gaat nooit een echte topper voor ons worden. Gewoon een betere versie van Rommedahl.
Is dit bedoeld als een compliment of als een belediging?
Standbeeld
Mister PSV

Thijs wrote: 12 Dec 2021, 22:56
Standbeeld wrote: 12 Dec 2021, 22:51
Is dit bedoeld als een compliment of als een belediging?
Dat is positief bedoeld. :Thumbsup:
FritskePhilips
Nationale topspeler

Wist niet dat Rommedahl van origine spits was....

Ik heb diep respect voor Yorbe; is gewoon spits, wordt daar zelden tot niet gebruikt en vervolgens rendeert hij gewoon goed in de verschillende rollen waarin hij wél dient te spelen. Vandaag zelfs ook vanaf de back-positie. Met Kuyt-drive kom je een heel eind.
Robson de Souza
Vedette

Ik denk echt dat je hier mis zit Thijs, hij heeft inderdaad veel snelheid maar wat mij betreft houdt de Rommedahl-vergelijking daar op. Vertessen is veel beter in de combinatie, in de kleinere ruimte en doelgerichter.
Sao-Mellow
Meervoudig international

Deze jongen verdiend gewoon een basisplaats op rechts. Elke tegenstander is zo bang voor zijn snelheid dat ze ergens gaten moeten laten vallen. Misschien toch maar eens Doan op 10 proberen en Gotze naast Sangare.
Robson de Souza
Vedette

Sao-Mellow wrote: 13 Dec 2021, 09:29 Deze jongen verdiend gewoon een basisplaats op rechts. Elke tegenstander is zo bang voor zijn snelheid dat ze ergens gaten moeten laten vallen. Misschien toch maar eens Doan op 10 proberen en Gotze naast Sangare.
Ik dacht dit dus ook na zondag. Hij viel echt goed in. Maar gisteren kreeg hij weer een kans en leek het nergens op. Is dus voorlopig weer invaller...
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Ja wel opvallend dat hij het vooral als invaller laat zien maar het is een Zwitsers zakmes voor de voorste linie en daar houdt Roger wel van.
Standbeeld
Mister PSV

Vertessen is prima voor counter voetbal waarbij hij zijn snelheid kan benutten. Hij mist helaas de finesse en techniek om in de kleinere ruimte te spelen. Daarnaast is hij nog wat druistig voor de goal. Dat laatste zit nog wel rek in geloof ik, maar de techniek en finesse geloof ik niet. Het is vooralsnog een prima invaller maar geen basis materiaal.
De Realist
Internationale topspeler

Eens met [mention]Standbeeld[/mention]
Zie in hem ook echt niet de toekomstige onbetwiste aanvalsleider van PSV. Wel heel erg bruikbaar en zeker een goeie om er bij te hebben
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
MaartenV
Nationale topspeler

Ja Rommedahl 2. En dat is niet negatief bedoeld.
Trixm
Vedette

Die techniek en rust is er heus wel, hij heeft alleen iets meer tijd nodig om aan te passen aan het tempo. Geloof de kletspraatjes van Perez en consorten niet, deze jongen heeft in de jeugd echt al voldoende laten zien en is PSV 1 niveau.
Saibari is underrated.
Grasmat
Lid van verdienste
Favoriete speler: Dn Flamingo

Ik herhaal nog maar eens: toekomstig Belgisch international. Mits hij fit en heel blijft.
Johnnie Walker
Lid van verdienste
Clubvoorkeur: Philips

Ik vind hem ook een hele fijne speler met veel potentie. Aanvallers die puur op snelheid eerste meters tegenstanders voorbij glijden, zijn vrij zeldzaam. Vind ik een erg fijne eigenschap, niet alleen op de counter.

Wel mee eens dat ie nu weinig laat zien. Met oneindig veel slordigheden gisteren.
Ykhim
Lid scoutingsteam

Het is toch gewoon het traject Malen all over again? Die mocht onder Cocu aanvankelijk ook vooral invallen en deed dat prima, inclusief rendement, zoals Vertessen dat nu ook doet. Dat het nog geen basismateriaal is, dat mag duidelijk zijn.

Ik ben ook wel blij dat hij ook al zo lang fit is. Dat is ook weleens anders geweest.
Massimo
Legende

Ykhim wrote: 16 Dec 2021, 13:19 Het is toch gewoon het traject Malen all over again? Die mocht onder Cocu aanvankelijk ook vooral invallen en deed dat prima, inclusief rendement, zoals Vertessen dat nu ook doet. Dat het nog geen basismateriaal is, dat mag duidelijk zijn.

Ik ben ook wel blij dat hij ook al zo lang fit is. Dat is ook weleens anders geweest.
Eens. Malen heeft in zijn eerste periode ook gehad dat hij het goed deed, inclusief rendement, als invaller, maar dat de keren dat hij in de basis begon een draak van een wedstrijd speelde. Dat heeft even tijd nodig. Vanaf volgend seizoen mag je verwachten dat hij goede wedstrijden vanaf de basis kan spelen. Wel vind hem een klasse minder dan Malen, echter kan hij goed genoeg worden voor PSV en is zijn werklust en defensieve arbeid goed en beter dan die van Malen. Helemaal destijds.
Josef Dettelbacher
Legende

Ykhim wrote: 16 Dec 2021, 13:19 Het is toch gewoon het traject Malen all over again? Die mocht onder Cocu aanvankelijk ook vooral invallen en deed dat prima, inclusief rendement, zoals Vertessen dat nu ook doet. Dat het nog geen basismateriaal is, dat mag duidelijk zijn.

Als je beoogde basis voorhoede fit zou blijven en zou voldoen, dan had je hem prima aan een club als Twente, Groningen of Vitesse uit kunnen lenen. Dat zou denk ik nog het beste zijn voor hem.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Heya Hallvar
Nationale topspeler

Johnnie Walker wrote: 16 Dec 2021, 13:16 Ik vind hem ook een hele fijne speler met veel potentie. Aanvallers die puur op snelheid eerste meters tegenstanders voorbij glijden, zijn vrij zeldzaam. Vind ik een erg fijne eigenschap, niet alleen op de counter.

Wel mee eens dat ie nu weinig laat zien. Met oneindig veel slordigheden gisteren.
Vanwege zijn snelheid kom hij ook het beste tot zijn recht vanaf de flanken (bij voorkeur rechts). De laatste tijd wordt hij nogal eens in de spits geposteerd, wat in dit systeem hem niet minder past.
Ik vind hem echt een wapen die nu vooral een wedstrijd kan openbreken. En ik had hem graag tegen een verdediger als Blind gezien, want die hebben schrik van zo'n type speler.
Menno1
Legende

Nou vind ik Malen wel een stuk verfijnder dan Yorbe; ook toen hij jong was. Maar zoals Perez gisteren Vertessen filleerde sloeg nergens op; het was gewoon een kut wedstrijd waarin alleen Doan en Obispo een ruime voldoende scoorde; vind ik geen referentie eigenlijk.

Yorbe is nuttig, er komt altijd dreiging vanaf, het is een opportunistische speler en een handenbindertje; uitstekend om er bij te hebben en een hele fijne invaller die nu stappen aan het maken is. Een absoluut toptalent a la Malen, Bergwijn, gakpo vind ik het niet, maar dat hoeft ook niet altijd. Gaat zeker zijn waarde hebben voor PSV.
Joenepsv
Legende

Gewoon een prima en veelzijdige speler. Geen absoluut toptalent als Gakpo of Bergwijn maar we mochten willen dat er elk jaar een Vertessen doorbreekt. Hier gaan we de komende jaren nog heel veel plezier aan beleven in elk geval.
Post Reply