NEC - PSV I Eredivisie (30/03/2024)

Bespreek hier de wedstrijden van PSV.
Post Reply
Persepolis
Vedette
Clubvoorkeur: PSV

Ykhim wrote: 30 Mar 2024, 19:20
Tovast wrote: 30 Mar 2024, 18:46 Seizoen qua spanning voorbij. Geen beker. Geen CL seizoen wat je herinnert. We worden, “gewoon”, kampioen. Dat is dit seizoen nu. Glans helaas verbleekt.

Vooraf had ik ervoor getekend hoor, maar had met 4 weken geleden gevraagd wat voor seizoen dit had kúnnen zijn; dat was veel grootser. Jammer, helaas.
Je krijgt nogal wat weerwoord, maar ik vind dat je wel gelijk hebt eigenlijk. In de beker zijn we genaaid, dus de nationale treble zat er niet meer in. Tegen Dortmund hadden we meer moeten brengen, dat was echt de meest gunstige loting die we hadden kunnen krijgen, en over 180 minuten had je gewoon je kansen moeten afmaken. Dan rest louter de landstitel, wat natuurlijk een prachtig iets is, zeker na zes jaar. Maar met een groep als deze hoop je dan dat er ergens een uniek element zit, iets memorabels, iets waarover je nog jaren kunt praten. Dat speciale vloeit na de winterstop steeds weer een heel klein beetje meer weg. Dan zou het nog steeds een mooi jaar met mooi, aanvallend voetbal geweest zijn, maar uniek is het na vandaag niet meer. En spannend is het natuurlijk ook niet meer, tenzij we het nog eens tweemaal verprutsen. Inderdaad: het had grootser kunnen zijn dan dat het nu waarschijnlijk wordt.

Vandaag was gewoon een off-day, en niet geheel toevallig gebeurt dat na een internationale week. Gelukkig staat het niet gelijk aan een regenachtige dag, maar eerder aan een fijne lentedag met af en toe een bui. NEC is namelijk over onze Amsterdamse vrienden gewipt op een moment dat niemand er op had gerekend, maar misschien belangrijker nog: de kampioenswedstrijd schuift waarschijnlijk weer wat op richting een thuiswedstrijd. Dat is natuurlijk veel leuker dan wanneer het op een of andere zeikavond in Heerenveen gebeurt.
Oneens met jullie allebei. Geen bijzonder seizoen? Je wordt na 6 jaar weer kampioen: dat is bijzonder. Wellicht gebeurt dat met 90+ punten: dat is bijzonder. Dat het nooit spannend is geweest, ondanks een nr 2 die best een goed seizoen speelt: dat is juist bijzonder. Als je het echt goed doet evenaar je een all time puntenrecord (en je komt anders in de buurt): dat is bijzonder. Je overwintert voor de 5e keer in de CL (die competitie bestaat inmiddels 31 jaar): dat is bijzonder.

En ja, Dortmund was van de 7 mogelijkheden de minst lastige. Maar de euforie van tijdens de loting had eigenlijk allang getemperd moeten zijn. Die gasten waren op het voor ons verkeerde moment weer in vorm gekomen: 11 Bundesliga wedstrijden vanaf januari, 9 keer gewonnen en 28 punten (t/m vandaag). Een groot verschil met voor de winterstop; toen haalden ze 25 uit 16. Ja, er zat meer in en we waren minimaal gelijkwaardig, maar het is echt geen schande dat we tegen hun eruit zijn gegaan. Wij hadden op momenten meer moeten scoren, zij zouden datzelfde gevoel hebben als wij door waren gegaan. We kwamen net tekort, maar dat maakt het niet minder bijzonder dat we voor het eerst in 8 jaar CL overwintering behaalden, zeker gelet op de afgelopen 8 Europese seizoenen.

Anyway, ik neem aan dat jouw pen (toetsenbord) klaar is voor een nieuwe column als Ajax morgen op de 6e plek blijft (en zelfs daarvoor moet vrezen)? :mrgreen:
  • These users thanked the author Persepolis for the post (total 15):
    GrasmatMassimoHatseflatsStratumZuidTijnLente29.04.2007PhilipspsvgoudaTovastJur1913Rikkert123410. NilisMenno1Ren Höek
    Kezmania
    Meervoudig international

Verlies je van NEC en dan lees je wel 10 keer ‘jeeej Ajax wordt nu zesde’.

Godschristuszielen wat lijden sommige hier aan een Ajax-complex zeg.

En mensen die zeggen dat de eredivisie nog spannend gaat worden nu?? Gaat het met je?

Kutdag, snel vergeten en door.
  • These users thanked the author Kezmania for the post (total 2):
    Heya HallvarJasperPSV
    Ykhim
    Lid scoutingsteam

Persepolis wrote: 30 Mar 2024, 22:24Oneens met jullie allebei. Geen bijzonder seizoen? Je wordt na 6 jaar weer kampioen: dat is bijzonder. Wellicht gebeurt dat met 90+ punten: dat is bijzonder. Dat het nooit spannend is geweest, ondanks een nr 2 die best een goed seizoen speelt: dat is juist bijzonder. Als je het echt goed doet evenaar je een all time puntenrecord (en je komt anders in de buurt): dat is bijzonder. Je overwintert voor de 5e keer in de CL (die competitie bestaat inmiddels 31 jaar): dat is bijzonder.

En ja, Dortmund was van de 7 mogelijkheden de minst lastige. Maar de euforie van tijdens de loting had eigenlijk allang getemperd moeten zijn. Die gasten waren op het voor ons verkeerde moment weer in vorm gekomen: 11 Bundesliga wedstrijden vanaf januari, 9 keer gewonnen en 28 punten (t/m vandaag). Een groot verschil met voor de winterstop; toen haalden ze 25 uit 16. Ja, er zat meer in en we waren minimaal gelijkwaardig, maar het is echt geen schande dat we tegen hun eruit zijn gegaan. Wij hadden op momenten meer moeten scoren, zij zouden datzelfde gevoel hebben als wij door waren gegaan. We kwamen net tekort, maar dat maakt het niet minder bijzonder dat we voor het eerst in 8 jaar CL overwintering behaalden, zeker gelet op de afgelopen 8 Europese seizoenen.

Anyway, ik neem aan dat jouw pen (toetsenbord) klaar is voor een nieuwe column als Ajax morgen op de 6e plek blijft (en zelfs daarvoor moet vrezen)? :mrgreen:
    Je mag het oneens zijn, dat is oké, maar ik heb in elk geval nergens gezegd dat het niet bijzonder is. Ik vind wel dat er tussen de termen bijzonder en uniek/memorabel nog een klein gat zit, eerlijk gezegd, maar dat is vast mijn eigen lezing. En natuurlijk heeft PSV een belachelijk goeie eerste seizoenshelft gedraaid, eentje die in bijna alle opzichten niet te overtreffen was. Maar je hoopt dan toch dat er na de winterstop iets meer in had gezeten. Toch nog net even die overwinningen tegen Ajax en Feyenoord, bijvoorbeeld. Of toch nóg een bekerfinale. Of toch ongeslagen blijven in de competitie. Of Dortmund verslaan, wat prima had gekund, maar wat we hebben nagelaten. Als je al die momenten isoleert is er inderdaad altijd een nuance te plaatsen, maar bij elkaar opgeteld maakt het het allemaal toch net wat minder groots dan het had kunnen zijn, en in die zin begrijp ik Tovast wel. Ik ben dolblij dat we de landstitel gaan winnen, want dat komt wel goed. Maar ik kan niet ontkennen dat er bij mij een stukje teleurstelling bestaat over de afgelopen paar weken, hoe irreëel sommige verwachtingen misschien ook zijn. Als je in zulke posities komt, dan heb je kans om door te pakken en dat is nu een aantal keren niet gelukt.

En inderdaad: ik ga Ajax weer literair slopen als ze morgen niet weer op plek 5 staan. Maak je daarover geen zorgen. Er is immers een heel paasdinner ingepland om de juiste woorden te wikken én te wegen.
  • These users thanked the author Ykhim for the post (total 5):
    StratumZuidDe RealistZuc0TovastPersepolis
    Heya Hallvar
    Nationale topspeler

Het voetbal is al weken minder dan in de eerste seizoenshelft, terwijl deze ploeg het van het voetballend vermogen moet hebben. In zo’n wedstrijd mis je een Guardado die de boel op scherp zet, en het gevecht aan gaat. Tegen Dortmund had ik hetzelfde, in die wedstrijd ontbrak eveneens de absolute wil om te willen winnen.
    Tomm
    Vedette

Heb de wedstrijd niet kunnen zien maar dat je uit bij NEC verliest vind ik nog niet eens zo’n ramp. Elk seizoen heb je nu eenmaal een pot dat het simpelweg niet loopt wil of wat dan ook. Ja het liefst wordt je ongeslagen kampioen maar dat lijkt me voor de spelers belangrijker dan supporters. Het was dit jaar een unieke kans maar zolang die titel binnen wordt gehaald ben ik vrij snel over die teleurstelling heen. Intern mag het best even knallen maar uiteindelijk is het hoofddoel nog steeds binnen handbereik. Dinsdag revanche.
    DonyellMalen
    Legende

Tomm wrote: 30 Mar 2024, 23:40 Heb de wedstrijd niet kunnen zien maar dat je uit bij NEC verliest vind ik nog niet eens zo’n ramp. Elk seizoen heb je nu eenmaal een pot dat het simpelweg niet loopt wil of wat dan ook. Ja het liefst wordt je ongeslagen kampioen maar dat lijkt me voor de spelers belangrijker dan supporters. Het was dit jaar een unieke kans maar zolang die titel binnen wordt gehaald ben ik vrij snel over die teleurstelling heen. Intern mag het best even knallen maar uiteindelijk is het hoofddoel nog steeds binnen handbereik. Dinsdag revanche.
    Heb exact hetzelfde, maar heb eveneens geen seconde van de wedstrijd gezien nog. Klote dat we niet gewonnen hebben, maar als je dinsdag weer wint heb je het alweer goed gezet.
    ziege maar ook zagge
    Lid van verdienste
    Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

René1978 wrote: 30 Mar 2024, 22:17
    ziege maar ook zagge wrote: 30 Mar 2024, 20:38 Twee oud ajacieden waren dus voldoende om ons te neuzen, ik bedoel nekken :corona:

Doodzonde, alweer totaal onnodig een kans op een legendarisch seizoen verprutst, net als begin dit jaar tegen Heracles. Toch een mentale tekortkoming.
    Wat was er tegen Heracles?
    Einde winstreeks en record dus niet scherper gesteld, toch?

Edit, Ah nee je hebt gelijk, dat was tegen Utrecht. My bad. Heracles was vriendschappelijk.
    Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
    Ronaldio
    Meervoudig international

Heya Hallvar wrote: 30 Mar 2024, 23:24 Het voetbal is al weken minder dan in de eerste seizoenshelft, terwijl deze ploeg het van het voetballend vermogen moet hebben. In zo’n wedstrijd mis je een Guardado die de boel op scherp zet, en het gevecht aan gaat. Tegen Dortmund had ik hetzelfde, in die wedstrijd ontbrak eveneens de absolute wil om te willen winnen.
    De wil om te winnen was er wel hoor. Maar het loopt al een paar weken niet.

Dat heeft deels te maken met de tegenstander. Die weten hoe ze PSV kunnen aanpakken.

En deels met de vorm die bij een aantal spelers ontbreekt. Door blessures, vermoeidheid enz.

Lozano en Bakayoko komen niet vaak een man voorbij. En er is geen alternatief. Boscagli speelt ook al een paar wedstrijden slecht. Maakt veel fouten. En Schouten en Veerman waren ook niet in hun beste doen.
    Tyyne
    Vaste waarde in elftal
    Favoriete speler: Couhaib Driouech

Eindelijk heb ik het een keer langer in bed volgehouden dan 20 seconden. Gewoon iedere keer als ik dichtbij was even aan deze tyfus wedstrijd denken.

Het is makkelijk praten achteraf maar denk dat ze misschien toch de geile Belg hadden moeten forceren om te blijven of voor driehoek te veel betalen. Voor mijn gevoel was het juist Vertessen die vaak wedstrijden kon redden met zijn snelheid en de ruimte die hij creëerde waarin Pepi heerlijk diep ging. Nu is er niet echt een smaakje dat een nieuwe dynamiek brengt en Lang is er ook niet om dingen heel heet te maken.

Hopelijk komt Lang ook aan zijn trekken, de oxytocine die hierbij vrijkomt zal zijn lichaam rust geven wat helpt bij het herstel, vooral mentaal ook.
    SKERLA
    Legende
    Favoriete speler: Peet Scheefbril

Tyyne wrote: 31 Mar 2024, 05:28 Eindelijk heb ik het een keer langer in bed volgehouden dan 20 seconden. Gewoon iedere keer als ik dichtbij was even aan deze tyfus wedstrijd denken.

Het is makkelijk praten achteraf maar denk dat ze misschien toch de geile Belg hadden moeten forceren om te blijven of voor driehoek te veel betalen. Voor mijn gevoel was het juist Vertessen die vaak wedstrijden kon redden met zijn snelheid en de ruimte die hij creëerde waarin Pepi heerlijk diep ging. Nu is er niet echt een smaakje dat een nieuwe dynamiek brengt en Lang is er ook niet om dingen heel heet te maken.

Hopelijk komt Lang ook aan zijn trekken, de oxytocine die hierbij vrijkomt zal zijn lichaam rust geven wat helpt bij het herstel, vooral mentaal ook.
    Gefeliciteerd!
    SKERLA
    Legende
    Favoriete speler: Peet Scheefbril

Het is allemaal de schuld van een voormalig speler van NEC:

https://www.ed.nl/PSV/waarom-alles-bij- ... haring_web
    Persepolis
    Vedette

Ik vond het geen volledig terechte overwinning. Helemaal niet zelfs. Misschien wel als je de verwachtingspatroon van beide ploegen meeneemt, maar los daarvan vond ik NEC niet de betere ploeg. Het waren twee slechte ploegen waarvan 1 een bijna 100% score uit hun kansen haalde en de andere niet eens een penalty tegen Cillessen erin kon schieten.
  • These users thanked the author Persepolis for the post (total 3):
    Robson de SouzaGrasmat10. Nilis
    Standbeeld
    Mister PSV

Ondanks het verlies heb ik ook wel weer kunnen lachen om Cillessen. Alsof ie het WK had gewonnen toen ie die penalty pakte, om na de wedstrijd met gestrekt been in te gaan op Milan van ESPN. Aparte kerel. :lol:
  • These users thanked the author Standbeeld for the post:
    LeandroBonfim
    Denzel
    Ballenjongen

Ik vond PSV ook niet goed spelen uiteraard, maar dat iedereen nu roept dat NEC volledig terecht heeft gewonnen is ook erg overdreven. PSV had 27 doelpogingen, waarvan 20 binnen de 16. NEC had er 8. xG was 3,36 vs 1,65 in het voordeel van PSV. Ja, we gaven te veel kansen weg en rondden zelf slecht af, maar speel deze wedstrijd 10x over en je wint hem waarschijnlijk 9x.
  • These users thanked the author Denzel for the post:
    Grasmat
    DC_PSV
    Vedette

Dat zwakke wegwerken van Benitez bij de 2-1 was toch wel cruciaal voor het verloop van de tweede helft. Pakt hij die bal of werkt hij hem beter weg, is er niks aan de hand. Nu gaat de bal erin, gaat NEC er meer in geloven en ging daarna alles mis. Zonde.
    #simplythebest
    Robson de Souza
    Vedette

DC_PSV wrote: 31 Mar 2024, 13:39 Dat zwakke wegwerken van Benitez bij de 2-1 was toch wel cruciaal voor het verloop van de tweede helft. Pakt hij die bal of werkt hij hem beter weg, is er niks aan de hand. Nu gaat de bal erin, gaat NEC er meer in geloven en ging daarna alles mis. Zonde.
    Maar hetzelfde kun je zeggen van het midden van kansen bij 0-1. Ook dat was cruciaal.
    De Realist
    Internationale topspeler

Denzel wrote: 31 Mar 2024, 13:17 we gaven te veel kansen weg en rondden zelf slecht af.
    Dit is een beetje een samenvatting van de tweede seizoenshelft toch? Anyway we worden nog steeds kampioen en nu wordt het hopelijk gewoon wel in een thuiswedstrijd. Valt er nog een ander record te breken zodat daar de pijlen op gezet kunnen worden?
    "Give the cup to them today" - Roger Schmidt
    Persepolis
    Vedette

De Realist wrote: 31 Mar 2024, 13:45
    Denzel wrote: 31 Mar 2024, 13:17 we gaven te veel kansen weg en rondden zelf slecht af.
    Dit is een beetje een samenvatting van de tweede seizoenshelft toch? Anyway we worden nog steeds kampioen en nu wordt het hopelijk gewoon wel in een thuiswedstrijd. Valt er nog een ander record te breken zodat daar de pijlen op gezet kunnen worden?
    Breken? Nee, helaas niet. Als we alles winnen evenaren we het puntenrecord (als alle seizoenen worden omgerekend naar 3 punten per overwinning) en het record aantal overwinningen in een seizoen. Alle andere records zijn of onmogelijk of zeer onwaarschijnlijk geworden.
    De Realist
    Internationale topspeler

Ja gemaakte doelpunten wordt hem ook niet denk ik, de 100 halen is eigenlijk ook erg onwaarschijnlijk
    RIO
    Legende
    Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Nog even naar de goals gekeken. Alledrie zijn fouten, lamlendig verdedigd. Die eerste was uiteraard de fout van Veerman. Die tweede Benitez en die derde, lamlendig verdedigd aan de linkerkant, Boscagli die een beetje probeert die bal te raken (en hem nog raakt ook) waardoor Sow die bal voor hem krijgt en Schouten staat achter zijn man. Terecht verloren, maar dit was echt slecht. En die hetze van de media tegen Lozano (Perez) vind ik ook belachelijk.
    loginnaam
    Internationale topspeler

De Realist wrote: 31 Mar 2024, 14:20 Ja gemaakte doelpunten wordt hem ook niet denk ik, de 100 halen is eigenlijk ook erg onwaarschijnlijk
    18 doelpunten in 7 wedstrijden, waarvan 6 tegen clubs die 9e of lager staan onwaarschijnlijk? Ik vind het onwaarschijnlijker dat we de 100 doelpunten niet gaan halen, we hebben nu juist een serie van 4 relatief zware tegenstanders achter de rug die het defensief ook aardig op orde hebben, maar we krijgen nu ook weer clubs die makkelijker meer doelpunten door laten zoals Zwolle waar we voor deze reeks 7x tegen scoorden.
    De Realist
    Internationale topspeler

loginnaam wrote: 01 Apr 2024, 09:51
    De Realist wrote: 31 Mar 2024, 14:20 Ja gemaakte doelpunten wordt hem ook niet denk ik, de 100 halen is eigenlijk ook erg onwaarschijnlijk
    18 doelpunten in 7 wedstrijden, waarvan 6 tegen clubs die 9e of lager staan onwaarschijnlijk? Ik vind het onwaarschijnlijker dat we de 100 doelpunten niet gaan halen, we hebben nu juist een serie van 4 relatief zware tegenstanders achter de rug die het defensief ook aardig op orde hebben, maar we krijgen nu ook weer clubs die makkelijker meer doelpunten door laten zoals Zwolle waar we voor deze reeks 7x tegen scoorden.
    Klopt, maar het gaat wel wat moeizamer de laatste weken. Het kan, maar dan moet er wel wat veranderen tov de laatste wedstrijden
    mr.top
    Internationale topspeler

Het zat er een beetje aan te komen de laatste weken. Hopelijk laat PSV zich niet nog eens verrassen want dan wordt dit seizoen wel erg spannend.
    loginnaam
    Internationale topspeler

De Realist wrote: 01 Apr 2024, 09:56
    loginnaam wrote: 01 Apr 2024, 09:51

Klopt, maar het gaat wel wat moeizamer de laatste weken. Het kan, maar dan moet er wel wat veranderen tov de laatste wedstrijden
    De laatste weken speelden we juist tegen de nr's 2, 3, 6 en 7. Daartegen schieten we er niet zomaar veel doelpunten in. Nu krijgen juist weer vooral rechterrijtje ploegen zoals ik al aangaf. 3 doelpunten gemiddeld tegen die ploegen is genoeg daarvoor.
  • These users thanked the author loginnaam for the post:
    De Realist
    Post Reply