Ruud van Nistelrooij
-
- Legende
In ieder geval zal de laatste 7 wedstrijden niet heel anders worden dan al die andere wedstrijden dit seizoen en dan zullen Stewart en Brands moeten bepalen of ze deze weg verder willen aanpassen en inslaan. Ongeacht de resultaten de komende wedstrijden.
- ShovingNE2
- Site Admin
Je had de staf kunnen vervangen en beter doorselecteren van de selectie. Je had niet per de de trainer eruit hoeven gooien.11 Tinus wrote: ↑09 Apr 2023, 13:27Nee een trainer eruit flikkeren na 4 kampioenschappen op rij is lekker beleid.ShovingNE2 wrote: ↑09 Apr 2023, 13:11
Ja. Heel dom. Op basis van krediet verder gaan ipv goed analyseren.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
- DonyellMalen
- Legende
- Clubvoorkeur: PSV
PSV gaat voor de titel. Als je dan vervolgens tweede wordt heb je je doelstelling al niet gehaald. En als je vervolgens ook nog de beker niet wint en wellicht zelfs derde wordt heb je het gewoon vreselijk slecht gedaan, zeker als dat gepaard gaat met enorm matig voetbal.
"Best een keer tweede worden". Dat is het hele probleem toch? We moeten kampioen worden. We worden verdomme al bijna vijf jaar 'een keer tweede'. Dat aaien is geen keer klaar. Mag allemaal wel wat harder van mij.
"Best een keer tweede worden". Dat is het hele probleem toch? We moeten kampioen worden. We worden verdomme al bijna vijf jaar 'een keer tweede'. Dat aaien is geen keer klaar. Mag allemaal wel wat harder van mij.
-
- Internationale topspeler
Ben geen fan van de trainer Ruud. Wel de mens. Het voetbal lijkt nergens op terwijl hij dikwijls laat weten toch tevreden te zijn, dat strookt echt niet met wat ik zie. Ik zie alleen Xavi Simons groeien en beter worden. Alle andere spelers lijken of minder of op hetzelfde niveau te acteren. Een goede trainer laat spelers juist beter spelen en kan matige spelers goed doen lijken (zie Slot). Dat heeft Ruud heel erg duidelijk niet in de vingers. Het spel is extreem statisch (oudhollands) en je ziet nauwelijks positiewisselingen. Wel winnen we nu weer eens topwedstrijden.
Als hij 2e wordt en de beker pakt is er weinig reden om hem te ontslaan vanuit PSV gezien. Als we 3e of 4e worden zeker wel icm het voetbal dat we voorgeschoteld krijgen + het feit dat we als team en individueel niet ontwikkelen.
Vanwege het voetballende gedeelte heb ik er weinig vertrouwen in dat we 2e worden, maar ik laat me heel graag verrassen
Als hij 2e wordt en de beker pakt is er weinig reden om hem te ontslaan vanuit PSV gezien. Als we 3e of 4e worden zeker wel icm het voetbal dat we voorgeschoteld krijgen + het feit dat we als team en individueel niet ontwikkelen.
Vanwege het voetballende gedeelte heb ik er weinig vertrouwen in dat we 2e worden, maar ik laat me heel graag verrassen
- 11 Tinus
- Legende
- Clubvoorkeur: Philips
Eens hoor, stilstaan is achteruitgang. Maar dat was het punt niet.ShovingNE2 wrote: ↑09 Apr 2023, 13:32Je had de staf kunnen vervangen en beter doorselecteren van de selectie. Je had niet per de de trainer eruit hoeven gooien.
- Standbeeld
- Mister PSV
PSV heeft de ambitie om 1e te worden, maar buiten dat is alles erop ingericht om minimaal 2e te moeten worden. Niemand bij PSV lijkt er een dag minder op te slapen als we 2e worden.DonyellMalen wrote: ↑09 Apr 2023, 13:35 PSV gaat voor de titel. Als je dan vervolgens tweede wordt heb je je doelstelling al niet gehaald. En als je vervolgens ook nog de beker niet wint en wellicht zelfs derde wordt heb je het gewoon vreselijk slecht gedaan, zeker als dat gepaard gaat met enorm matig voetbal.
- 11 Tinus
- Legende
- Clubvoorkeur: Philips
Doe even rustig joh. We willen allemaal kampioen worden maar we kunnen niet elke trainer die 2e wordt of 2e dreigt te worden eruit knikkeren tot we 11 trainers in 6 jaar slijten.DonyellMalen wrote: ↑09 Apr 2023, 13:35 PSV gaat voor de titel. Als je dan vervolgens tweede wordt heb je je doelstelling al niet gehaald. En als je vervolgens ook nog de beker niet wint en wellicht zelfs derde wordt heb je het gewoon vreselijk slecht gedaan, zeker als dat gepaard gaat met enorm matig voetbal.
Als je voor Ruud kiest en je behaalt het lijstje wat ik noem dan kun je hem er niet uitflikkeren. Als ie dat lijstje niet haalt dan kan dat wel. Dat is nu net het punt.
- Juancho
- Mister PSV
Dat zal denk ik idd nooit gaan gebeuren. Ruud zal het zelf niet doen en Brands zie ik er totaal niet voor aan om zo'n keuze te maken als we bijv de beker wel/niet winnen en 2de worden.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
-
- Bankzitter
Het meest ideale zou zijn dat Ruud, in de zomer, zelf zegt een stap terug te willen doen. Dat we een ervaren coach halen met Ruud er naast als assistent.
Ik heb echt wel geloof dat hij de persoonlijkheid heeft om een goede trainer te worden net als v. Bommel. Echter mist het duidelijk nog aan ervaring.
Je hoort ook geen spelers die ontevreden zijn over Ruud alleen hij moet zijn tactisch inzicht nog flink bijspijkeren.
Dit zal voor alle partijen de beste oplossing zijn.
Ik heb echt wel geloof dat hij de persoonlijkheid heeft om een goede trainer te worden net als v. Bommel. Echter mist het duidelijk nog aan ervaring.
Je hoort ook geen spelers die ontevreden zijn over Ruud alleen hij moet zijn tactisch inzicht nog flink bijspijkeren.
Dit zal voor alle partijen de beste oplossing zijn.
- psvgouda
- Vedette
- Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
- Favoriete speler: Ismael Saibaasie
Dat zou mooi zijn, ja. Of hij de assistent functie zou moeten bekleden, geen idee, ik denk persoonlijk van niet, althans niet bij PSV op dit moment. Of er geen ontevreden spelers zijn, waag ik te betwijfelen. Hoe ernstig dat is, kan ik niet inschatten want in zekere zin heb je dat altijd overal wel in meerdere of mindere mate
-
- Nationale topspeler
Gisteren was de eerste helft natuurlijk erbarmelijk. Onbegrijpelijk hoe PSV zo laf kan spelen. Na de 1-0 steeds passes terug en breed. Geen enkel lef. Ik zou gek worden als dragende speler of als coach. Hoe kun je zo voor eigen publiek spelen ? Notabene na zo een emotionele tijd.
Maar met Perez eens. Doorselecteren. Dit is zo een beperkt team. Ook zo een bakayoko bijv...dan heeft hij een paar wedstrijden acties die resulteren in een goal. Dan is het hossana hiero. Maar dat is positioneel en qua voetbalintelligentie een jeugdvoetballer. Dan kan el ghazi fysiek nog zoveel minder zijn...die heeft tenminste een gedachte met wat hij doet. Je ziet hem een actie maken met een idee. Een harde pass breed geven met potentie. Heel anders dan de herhalingsoefening van telefoontjes maken die bakayoko doet. En daarmee wil ik niet zeggen dat el ghazi goed is. Want dat is ook geen basismateriaal met deze beperkte fitheid en snelheid.
Xavi.. was gisteren gewoon heel heel matig. Tuurlijk een wereldvoorzet. Maar vooral de eerste helft gewoon slecht. Veel mislukte acties. En sowieso bracht hij niets op de 10. Hoeveel balcontacten had hij de eerste helft ? Je verwacht dan een dynamiek met Luuk. 1 naar de bal toe..de ander er vanaf. De 1 lateraal terwijl de ander naar de bal toekomt etc. Niks van gezien. Hoe kan het dat een ervaren spits daar staat en zo een jongen niet weet te coachen in zijn loopacties ? Dat is waar ik me over verbaas. Het is geen rocket science. De jong heeft 0x (?) de bal gekaatst in een actie naar de bal toe ? Hoe is dat mogelijk ? Onbegrijpelijk.
Het werd ietsje beter met de logische omzettingen van Ruud. Maar ook fabio silva leek wel dozen om zijn schoenen te hebben. Harde voeten. Nee was ook nie best. En je zag nu juist weer wel het nut van Til..terwijl die eigenlijk ook totaal niet PSV waardig is. Maar het is een betere afjager dan de alternatieven en hij verrast zijn tegenstander met dat hij er opeens staat.
Verdedigers ga ik het niet over hebben..is een te open deur.
Maar kortom, wat moet je met deze selectie ? Wie kan hier wel iets mee ?
Ik was notaben jaloers op de nummer 14 van excelsior met zijn acties en individuele kwaliteit. Waar gaat dat over ? Waarom hebben wij dat niet (afgezien van xavi) ,spelers die iets bovengemiddelds kunnen met een bal ? Ruud teert op superstar Xavi. Ja gek hee met de overige middelmaat die er staat. Iedere coach zou teren op Xavi. Dat is de enige die in aanvallend opzicht betrokken moet zijn bij een combinatie om die te laten slagen. Je ziet bakayoko en luuk samen toch geen geslaagde combinatie opzetten ? Til en Veerman dan ?
Diepe zucht. Wat een triest PSV is dit.
Maar met Perez eens. Doorselecteren. Dit is zo een beperkt team. Ook zo een bakayoko bijv...dan heeft hij een paar wedstrijden acties die resulteren in een goal. Dan is het hossana hiero. Maar dat is positioneel en qua voetbalintelligentie een jeugdvoetballer. Dan kan el ghazi fysiek nog zoveel minder zijn...die heeft tenminste een gedachte met wat hij doet. Je ziet hem een actie maken met een idee. Een harde pass breed geven met potentie. Heel anders dan de herhalingsoefening van telefoontjes maken die bakayoko doet. En daarmee wil ik niet zeggen dat el ghazi goed is. Want dat is ook geen basismateriaal met deze beperkte fitheid en snelheid.
Xavi.. was gisteren gewoon heel heel matig. Tuurlijk een wereldvoorzet. Maar vooral de eerste helft gewoon slecht. Veel mislukte acties. En sowieso bracht hij niets op de 10. Hoeveel balcontacten had hij de eerste helft ? Je verwacht dan een dynamiek met Luuk. 1 naar de bal toe..de ander er vanaf. De 1 lateraal terwijl de ander naar de bal toekomt etc. Niks van gezien. Hoe kan het dat een ervaren spits daar staat en zo een jongen niet weet te coachen in zijn loopacties ? Dat is waar ik me over verbaas. Het is geen rocket science. De jong heeft 0x (?) de bal gekaatst in een actie naar de bal toe ? Hoe is dat mogelijk ? Onbegrijpelijk.
Het werd ietsje beter met de logische omzettingen van Ruud. Maar ook fabio silva leek wel dozen om zijn schoenen te hebben. Harde voeten. Nee was ook nie best. En je zag nu juist weer wel het nut van Til..terwijl die eigenlijk ook totaal niet PSV waardig is. Maar het is een betere afjager dan de alternatieven en hij verrast zijn tegenstander met dat hij er opeens staat.
Verdedigers ga ik het niet over hebben..is een te open deur.
Maar kortom, wat moet je met deze selectie ? Wie kan hier wel iets mee ?
Ik was notaben jaloers op de nummer 14 van excelsior met zijn acties en individuele kwaliteit. Waar gaat dat over ? Waarom hebben wij dat niet (afgezien van xavi) ,spelers die iets bovengemiddelds kunnen met een bal ? Ruud teert op superstar Xavi. Ja gek hee met de overige middelmaat die er staat. Iedere coach zou teren op Xavi. Dat is de enige die in aanvallend opzicht betrokken moet zijn bij een combinatie om die te laten slagen. Je ziet bakayoko en luuk samen toch geen geslaagde combinatie opzetten ? Til en Veerman dan ?
Diepe zucht. Wat een triest PSV is dit.
-
- Meervoudig international
Dat verhaal over kwaliteit is zo vermoeiend.
Vitesse: 4 nederlagen voor PSV.
Groningen: 4 nederlagen voor PSV.
Cambuur: 4 nederlagen voor PSV.
Emmen 4 nederlagen en 1 gelijkspel voor PSV.
Voorstanders van Nistelrooij: het ligt aan de kwaliteit van de PSV selectie!
Ja we komen kwaliteit tekort, nee dat is niet de reden waarom we tegen dit soort ploegen presteren zoals we doen.
Ja we komen kwaliteit tekort, nee dat is niet de reden waarom we tegen dit soort ploegen presteren zoals we doen.
- ShovingNE2
- Site Admin
Hear hear.
Je vraagt je af waar je Ruud een groter plezier mee doet. Bewegen om op te stappen en andere rol geven als icoon. Of nog een jaar proberen en via de achterdeur naar buiten.
Je vraagt je af waar je Ruud een groter plezier mee doet. Bewegen om op te stappen en andere rol geven als icoon. Of nog een jaar proberen en via de achterdeur naar buiten.
-
Kwaliteit missen betekent toch ook hogere pieken en dalen? Anders zou de ploeg met de meeste kwaliteit nooit een duel verliezen. Kwaliteit vertaalt zich ook naar stabiliteit.Makaveli wrote: ↑09 Apr 2023, 16:23 Dat verhaal over kwaliteit is zo vermoeiend.
-
- Internationale topspeler
Volgens mij wordt er anders behoorlijk consistent slecht gepresteerd in uitwedstrijden tegen rechterrijtje ploegen, dus het lijkt me ook niet dat de selectie uit zichzelf stabiliteit mist, maar meer dat Ruud als coach dat er kennelijk niet in weet te krijgen.Mr.Unibet wrote: ↑09 Apr 2023, 17:07Kwaliteit missen betekent toch ook hogere pieken en dalen? Anders zou de ploeg met de meeste kwaliteit nooit een duel verliezen. Kwaliteit vertaalt zich ook naar stabiliteit.Makaveli wrote: ↑09 Apr 2023, 16:23 Dat verhaal over kwaliteit is zo vermoeiend.
-
- Nationale topspeler
-Groningen was een kansenfestival en verbrast de verdediging het. Op basis van de kansen had je 25% kans dat je die wedstrijd zou verliezen. En ja hoor.Makaveli wrote: ↑09 Apr 2023, 16:23 Dat verhaal over kwaliteit is zo vermoeiend.
- cambuur was een complete offday van teze, sangare en veerman (op basis waarvan ik langzamerhand ging zien dat je sangare helemaal niet moet willen opstellen tegen de kleintjes). Cambuur scoort 3x uit een xg van 0.69(!!!). PSV scoort niet uit een xg van 0.99. Bizar natuurlijk. Zelfs die kon je dus uiteindelijk op basis van xG nog winnen.
-emmen was een compleet gestoorde rode kaart van mauro in de 1e helft. Dit kwalitatief zwakke PSV kan het zich echt niet permitteren om met 10 man te komen staan.
- vitesse heb je een xg van 1.84 voor en 0.55 tegen. Dat betekent dat je die pot als je zo kansen creeert en tegenkrijgt 3 van de 4x wint.
Tuurlijk waren dat slechte potten.
En daarom moet juist dan je kwaliteit je er doorheen trekken door juist meer te halen uit je tegenstander uit de kansen die je krijgt. Het tegenovergestelde gebeurde. In al de genoemde wedstrijden rondde de tegenstander beter af.
PSV heeft in welgeteld 2 potten heel het seizoen een beter resultaat (qua behaalde punten) gehaald dan op basis van de kansen verwacht mocht worden :
- ajax uit. (Hadden ze gelijk moeten spelen)
-feyenoord uit. Hadden ze moeten verliezen. Om duidelijke redenen.
Kansenbalans zegt niet alles natuurlijk. Vaak laat PSV het ook afweten in het uitspelen van kansrijke situaties.
Als ik het team gisteren zie. Dan is het een uitgeblust zooitje. Het is ook gewoon een kutseizoen en er is veel gebeurd..steeds als je denkt dat er iets in het team komt stort het toch weer in (net zoals onder 2 jaar schmidt). Ik kan me ook voorstellen dat in zo een selectie de heiligheid van sangare en luuk de jong niet goed is gevallen de afgelopen maanden. Dus dat is bijv iets wat ruud aan te rekenen is. Daarom was dat het enige, maar wel belangrijke lichtpunt van gisteren: sangare is niet langer heilig. Nu luuk nog.
En verder heeft hij natuurlijk wel wat fouten gemaakt in zijn opstellingen. Maar met helikopterview afgezien van Teze geen grote fouten mijn inziens.
Maar goed Schmidt had Zahavi, Drommel, Bruma en Vertessen(ipv madueke :-D). En Baumgartl ipv Viergever als ik het me goed herinner. Dus dat was nog gekker.
Last edited by MaartenV on 09 Apr 2023, 17:53, edited 1 time in total.
-
- Bankzitter
MaartenV wrote: ↑09 Apr 2023, 17:48-Groningen was een kansenfestival en verbrast de verdediging het. Op basis van de kansen had je 25% kans dat je die wedstrijd zou verliezen. En ja hoor.Makaveli wrote: ↑09 Apr 2023, 16:23 Dat verhaal over kwaliteit is zo vermoeiend.
- cambuur was een complete offday van teze, sangare en veerman (op basis waarvan ik langzamerhand ging zien dat je sangare helemaal niet moet willen opstellen tegen de kleintjes). Cambuur scoort 3x uit een xg van 0.69(!!!). PSV scoort niet uit een xg van 0.99. Bizar natuurlijk. Zelfs die kon je dus uiteindelijk op basis van xG nog winnen.
-emmen was een compleet gestoorde rode kaart van mauro in de 1e helft. Dit kwalitatief zwakke PSV kan het zich echt niet permitteren om met 10 man te komen staan.
- vitesse heb je een xg van 1.84 voor en 0.55 tegen. Dat betekent dat je die pot als je zo kansen creeert en tegenkrijgt 3 van de 4x wint.
Tuurlijk waren dat slechte potten.
En daarom moet juist dan je kwaliteit je er doorheen trekken door juist meer te halen uit je tegenstander uit de kansen die je krijgt. Het tegenovergestelde gebeurde. In al de genoemde wedstrijden rondde de tegenstander beter af.
PSV heeft in welgeteld 2 potten heel het seizoen een beter resultaat (qua behaalde punten) gehaald dan op basis van de kansen verwacht mocht worden :
- ajax uit. (Hadden ze gelijk moeten spelen)
-feyenoord uit. Hadden ze moeten verliezen. Om duidelijke redenen.
Kansenbalans zegt niet alles natuurlijk. Vaak laat PSV het ook afweten in het uitspelen van kansrijke situaties.
Als ik het team gisteren zie. Dan is het een uitgeblust zooitje. Het is ook gewoon een kutseizoen en er is veel gebeurd..steeds als je denkt dat er iets in het team komt stort het toch weer in (net zoals onder 2 jaar schmidt). Ik kan me ook voorstellen dat in zo een selectie de heiligheid van sangare en luuk de jong niet goed is gevallen de afgelopen maanden. Dus dat is bijv iets wat ruud aan te rekenen is. Daarom was dat het enige, maar wel belangrijke lichtpunt van gisteren: sangare is niet langer heilig. Nu luuk nog.
En verder heeft hij natuurlijk wel wat fouten gemaakt in zijn opstellingen. Maar met helikopterview afgezien van Teze geen grote fouten mijn inziens.
Maar goed Schmidt had Zahavi, Drommel, Bruma en Vertessen(ipv madueke :-D). En Baumgartl ipv Viergever als ik het me goed herinner. Dus dat was nog gekker.
Als xg voorspellingen er bijna aan de lopende band ‘wonderbaarlijk’ naast zitten is dan niet gewoon de conclusie dat het niet een heel bijzonder goed mechanisme is om wedstrijden mee te voorspellen?
-
Je spreekt jezelf nu deels tegen door te zeggen dat kwaliteit zich vertaalt naar stabiliteit en vervolgens dat de ploeg met de meeste kwaliteit nooit een duel zou verliezen. Maar als kwaliteit zich vertaalt in stabiliteit dan zou een ploeg met buitengewoon veel kwaliteit dus idd weinig tot niet verliezen. (want automatisch stabiel)Mr.Unibet wrote: ↑09 Apr 2023, 17:07Kwaliteit missen betekent toch ook hogere pieken en dalen? Anders zou de ploeg met de meeste kwaliteit nooit een duel verliezen. Kwaliteit vertaalt zich ook naar stabiliteit.Makaveli wrote: ↑09 Apr 2023, 16:23 Dat verhaal over kwaliteit is zo vermoeiend.
Dat is niet wat er in praktijk gebeurt, er zijn geregeld ploegen met heel veel individuele kwaliteit die toch instabiel blijven. Dus blijkbaar is er meer dan alleen individuele kwaliteit. Dat zie je ook terug bij Feyenoord dat helemaal niet extreem veel individuele kwaliteit heeft maar wel stabiel is. Dat komt omdat het een duidelijke speelwijze heeft waarin iedereen weet wat hij moet doen en wat van hem verwacht wordt. Vallen er mensen weg zoals Geertruida of Trauner, neemt een ander het relatief eenvoudig over omdat de vervanger ook weet wat hij moet doen. Stabiliteit is niet alleen een kwestie van individuele kwaliteit (speelt uiteraard wel mee) maar ook ergens op terug kunnen vallen in wedstrijden in fases waarin het minder loopt. En daar zit het grote verschil tussen PSV en Feyenoord en waarom wij binnen 1 wedstrijd van totaal domineren naar volslagen paniek kunnen gaan.
PSV heeft niks om op terug te vallen. We zetten geen collectief druk, aan de bal zijn er geen patronen en we kennen weinig beweging. Bij Feyenoord is het plan helder, hoog druk zetten, probeer de tegenstander tot fouten te dwingen. Die tactiek kan altijd uitgevoerd worden, of je nu goed in de wedstrijd zit of niet. Bij PSV is het plan na 3/4e seizoen nog niet duidelijk. Of als het wel duidelijk is dan snappen de spelers het niet. We willen domineren via balbezit en afwisselend inzakken danwel druk zetten. Dat klinkt al ambivalent en dat is ook precies wat je terugziet in het veld. Zelfs Dijkhuizen zei het gisteren na afloop in het interview: uit onze analyse bleek dat PSV als team niet goed druk kan zetten.
Ik vind dat kwaliteit verhaal zo vreselijk vermoeiend omdat iedereen bovenstaande echt wel weet als ze naar Feyenoord kijken en vervolgens naar PSV. Het is zo duidelijk als wat dat de ene ploeg wel met een heldere speelwijze en dito principes voor de dag komt en de andere niet. Maar uit een soort weigering om iedere vorm van kritiek op van Nistelrooij te erkennen, blijft men dan maar weer over kwaliteit emmeren. Terwijl kwaliteit maar 1 van de problemen is bij PSV. Er is ook gewoon een gebrek aan kwaliteit op de bank.
- ShovingNE2
- Site Admin
Deze discussie was er niet als Ruud geen icoon was.
- Heruone
- Lid scoutingsteam
Als ik sommige mensen hoor praten over het kwaliteitsprobleem, krijg ik soms ook de impressie dat onze halve selectie uit KKD materiaal bestaat. Terwijl we het gros van de wedstrijden met deze selectie gewoon makkelijk zouden moeten winnen.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
- psvgouda
- Vedette
- Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
- Favoriete speler: Ismael Saibaasie
En zeker die verloren potjes. Zou je toch denken…
-
- Lid scoutingsteam
Ha, jij mag ook niet meer praten over overdreven standpunten van anderen