Wat een leuk interview. De nationale media gaan dit slikken als zoete koek. Heldere en open communicatie, boegbeeld, eerlijk, hij zegt ook echt iets.... dit komt helemaal goed.
Ruud van Nistelrooij
-
- Vedette
Ruud heeft in ieder geval het charisma dat nodig is om te slagen als trainer. Met Marcel Brands in de directie is er flink wat voetbal know how binnengehaald. Hetzelfde met Rutten als assistent. Ruud wordt omringt met ervaren mensen. Bovendien allemaal mensen die weten wat de verwachtingen zijn bij de PSV achterban. En wat ook al is aangegeven, Ruud heeft een plan en is doelgericht bezig geweest om zijn staf samen te stellen. Dat klinkt allemaal goed.
-
- Internationale topspeler
Nu al langer kunnen luisteren naar hem dan onze Roger. Eerlijk, nietsontziend en een zeer helder verhaal. Goed voorbereid. Hopelijk krijgt hij onze mannen echt eens topfit.
-
- Legende
Voorganger Roger Schmidt wees vorig seizoen een aantal keer op het grotere budget van de Amsterdamse titelconcurrent, maar daar doet Van Nistelrooy niet aan mee. "Ik kijk niet zo naar de begroting van andere clubs. Bij PSV hoort de doelstelling dat je nationaal voor alle prijzen gaat. Dat vind ik. Ik kijk dan niet naar begrotingen", zo stelt de zeventigvoudig Oranje-international maandag tijdens een persconferentie.
Mooi, geen excuses..
Vol ervoor gaan!
Mooi, geen excuses..
Vol ervoor gaan!
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
— Thomas Sowell
- El Sordo
- Vedette
Het is een vergelijkbare open deur, maar wel een die me meer aanstaat. Aan het begin van het seizoen zijn het vrijwel altijd mooie praatjes, we gaan in augustus zien hoe het staat en ergens in januari/februari kunnen we eventueel wat voorlopige bevindingen gaan bediscussiëren.
Ik ben benieuwd en heb er op zich wel vertrouwen in, maar dit soort retoriek zegt wmb bar weinig.
Ik ben benieuwd en heb er op zich wel vertrouwen in, maar dit soort retoriek zegt wmb bar weinig.
Last edited by El Sordo on 20 Jun 2022, 19:45, edited 1 time in total.
-
- Legende
We gaan een soort Bielsa/Simeone vechtvoetbal zien. Helemaal prima. Past beter bij PSV dat het soms open huis voetbal onder Schmidt.
Voor de rest best wat overeenkomst met de start van Van Bommel. Wel een paar verschillen. Niet kale en kokkie als assistenten en een vaste ervaren man erbij in plaats van eentje die komt wanneer het hem uitkomt. Verder lulde Mark vijf kwartier in een uur. Ruud hoort zichzelf wat minder graag praten.
Voor de rest best wat overeenkomst met de start van Van Bommel. Wel een paar verschillen. Niet kale en kokkie als assistenten en een vaste ervaren man erbij in plaats van eentje die komt wanneer het hem uitkomt. Verder lulde Mark vijf kwartier in een uur. Ruud hoort zichzelf wat minder graag praten.
-
- Lid scoutingsteam
- Clubvoorkeur: PSV
Ik vind het dus wel meevallen met ''hij zegt ook echt iets''. Het zijn wat mij betreft de teksten die je van een trainer kan verwachten. Spelen om prijzen, karakter, vechten, dat soort zaken. Ik vind ook niet dat we het groter moeten maken dan het is. Het is gewoon weer een nieuwe trainer met een andere kijk op zaken, zonder op dag 1 teveel te onthullen of heel diep op zaken in te gaan. Hij straalt wel rust en rationaliteit uit, zal ook niet zo snel wat geks roepen. Datzelfde zag je bij Cocu en dat vind ik een prima eigenschap na de turbulente jaren onder van Bommel en in mindere mate Schmidt. Die gaven buitenstaanders of zelfs de eigen achterban toch regelmatig ammunitie om wat onrust te stoken, of om irritatie op te wekken. Dat zal bij Ruud niet zo snel gebeuren en zulke rust kan echt heel belangrijk zijn.11 Sir Tinus wrote: ↑20 Jun 2022, 18:47Wat een leuk interview. De nationale media gaan dit slikken als zoete koek. Heldere en open communicatie, boegbeeld, eerlijk, hij zegt ook echt iets.... dit komt helemaal goed.
- hondjevandebakker
-
Voorganger Roger Schmidt wees vorig seizoen een aantal keer op het grotere budget van de Amsterdamse titelconcurrent, maar daar doet Van Nistelrooy niet aan mee. "Ik kijk niet zo naar de begroting van andere clubs. Bij PSV hoort de doelstelling dat je nationaal voor alle prijzen gaat. Dat vind ik. Ik kijk dan niet naar begrotingen", zo stelt de zeventigvoudig Oranje-international maandag tijdens een persconferentie.
Eindelijk weer. Roger haalde dat wekelijks aan.
Eindelijk weer. Roger haalde dat wekelijks aan.
- Heruone
- Lid scoutingsteam
Ik denk ook dat het goed is dat men nu snel handelt of iig snel lijkt te handelen. Schmidt kwam natuurlijk op een klote moment binnen met een kut selectie waar echt veel overhoop moest en had de pech met corona. Vorig jaar sprak men echter intern de grote schoonmaak uit en die is er nooit gekomen. Het behouden van bijv. spelers als Guti, Doan, Bruma, Baumgartl, etc. is achteraf niet per se de slechtste keuze geweest, enkel belemmerd het wel de transferplannen van jou als club zijnde.Massimo wrote: ↑20 Jun 2022, 17:57Eens. Het gaat niet om wat je zegt, maar om wat je doet. Ik deel je mening dat PSV er wel voor ging, maar toch ook weer niet helemaal. Toch vond ik het opvallend dat Van Nistelrooij, zonder op de details in te gaan, heel duidelijk was dat het aantrekken van Brands en dat gesprek hem heeft overgehaald. Hiervoor was het meer het verhaal dat Van Nistelrooij overstag ging omdat de namen die hij voorbij zag komen hij niet zo onder de indruk van was en dacht 'dat kan ik ook zo niet beter'.Heruone wrote: ↑20 Jun 2022, 17:43
Ik vind het ook mooi dat men dit uitspreekt, maar ik heb de afgelopen 4 a 5 jaar vooral die zijn daarna gemist: naar je zelf kijken en kijken hoe je dit wil gaan bewerkstelligen. Ik heb binnen PSV een duidelijke visie gemist en hoewel die met het aantrekken van Schmidt er wel is gekomen, vind ik dat men op dat vlak nooit all-in heeft gezet.
Ik vond de uitspraken van Schmidt nooit vreemd, omdat dat gewoon de realiteit was en omdat ik zelf ook dat laatste miste. Ook als je de VI artikelen en ED verhalen hoort voordat bekend werd dat Schmidt niet verlengde (struikelblokken in de onderhandelingen), vond ik het logisch dat Schmidt dit ook leek blijken. Men roept altijd dat het kampioen moet worden, wordt niet kampioen, bestempeld het seizoen als een tussenjaar, roept het jaar daarop weer dat het kampioen moet worden, etc. De cirkel is rond, maar zo maak je geen succesvol beleid.
Ik hoop dat daarin nu verandering is gekomen met Brands. Ik ben alleen benieuwd/onzeker naar de rol van Ruud daarin is als trainer en daarmee ook als initiator voor de nieuwe speelstijl van PSV die men waarschijnlijk/hopelijk als visie wilt voordragen voor de lange termijn, i.e. ook de opvolgers van Ruud.
Rutten staat ook wel bekend om iemand die de lat hoog legt en het is nu aan Van Nistelrooij om zonder je eigen visie te verloochenen wel goed om zich heen te blijven kijken en luisteren en niet net zo eigenwijs en alles zelf willen doen zoals Van Bommel is en zo deed. Ik krijg wel het idee dat er nu wel echt een idee achter zit met hoe de staf er uit moet zien zoals een Spaanse trainer die hij er bij wilde hebben en waar de aanwinsten aan moeten voldoen. In het openingsfilmpje met Maddy op de site van PSV vanmiddag noemde hij niet voor niets het woord profiel meerdere malen. Tevens ook aan welke eisen er voldaan moeten worden om dan naar de spelers te gaan kijken die daar bij zouden passen. Hele logische dingen allemaal, maar voor het eerst in jaren wordt het de laatste tijd wel iets duidelijker naar buiten gedragen en waar veel meer structuur in lijkt te zitten dan de laatste jaren het geval is geweest. En de uitwerking die ongetwijfeld met ups en downs zullen gaan zal het resultaat moeten zijn van wat er gedaan is van wat er nu gezegd wordt.
Daarom is het nu ook zo lekker dat Bruma zo snel weg is bijv. Ik snap dat PSV ook zakelijke kant heeft, maar ik denk dat men er momenteel meer heeft aan een totalitaire urgente frisse start t.o.v. het gesteggel om 1 a 2 miljoen meer of minder. Ik denk ook dat het belangrijk is dat men gewoon volop inzet en all-in gaat mbt de veranderingen die men wilt. Als je gelooft in je beleid, dan moet je er imo ook vol voor gaan om het waar te maken. Ik denk dat men met Brands daarin wel de juiste man heeft.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
- StratumZuid
- Vedette
- Standbeeld
- Mister PSV
- 11 Tinus
- Legende
- Clubvoorkeur: Philips
Dit dus. 100%Heruone wrote: ↑20 Jun 2022, 20:00Ik snap dat PSV ook zakelijke kant heeft, maar ik denk dat men er momenteel meer heeft aan een totalitaire urgente frisse start t.o.v. het gesteggel om 1 a 2 miljoen meer of minder.Massimo wrote: ↑20 Jun 2022, 17:57
Eens. Het gaat niet om wat je zegt, maar om wat je doet. Ik deel je mening dat PSV er wel voor ging, maar toch ook weer niet helemaal. Toch vond ik het opvallend dat Van Nistelrooij, zonder op de details in te gaan, heel duidelijk was dat het aantrekken van Brands en dat gesprek hem heeft overgehaald. Hiervoor was het meer het verhaal dat Van Nistelrooij overstag ging omdat de namen die hij voorbij zag komen hij niet zo onder de indruk van was en dacht 'dat kan ik ook zo niet beter'.
Rutten staat ook wel bekend om iemand die de lat hoog legt en het is nu aan Van Nistelrooij om zonder je eigen visie te verloochenen wel goed om zich heen te blijven kijken en luisteren en niet net zo eigenwijs en alles zelf willen doen zoals Van Bommel is en zo deed. Ik krijg wel het idee dat er nu wel echt een idee achter zit met hoe de staf er uit moet zien zoals een Spaanse trainer die hij er bij wilde hebben en waar de aanwinsten aan moeten voldoen. In het openingsfilmpje met Maddy op de site van PSV vanmiddag noemde hij niet voor niets het woord profiel meerdere malen. Tevens ook aan welke eisen er voldaan moeten worden om dan naar de spelers te gaan kijken die daar bij zouden passen. Hele logische dingen allemaal, maar voor het eerst in jaren wordt het de laatste tijd wel iets duidelijker naar buiten gedragen en waar veel meer structuur in lijkt te zitten dan de laatste jaren het geval is geweest. En de uitwerking die ongetwijfeld met ups en downs zullen gaan zal het resultaat moeten zijn van wat er gedaan is van wat er nu gezegd wordt.
- Riffii
- Geselecteerd voor Oranje
Ben ik nou de enige die zich ontzettend gestoord heeft aan deze journalist??
Ruud is wel een verademing zeg tov alle voorgangers van afgelopen jaren
Sanga are u dead ???? NO MAN!
-
- Legende
Eens. Iemand beoordelen op dit soort standaard praatjes is altijd een beetje opportunistisch. Ik vond de presentatie van zowel Schmidt als van Bommel ook prima en die van ten Hag verschrikkelijk; 1 keer raden wie meer succes had?Ykhim wrote: ↑20 Jun 2022, 19:46Ik vind het dus wel meevallen met ''hij zegt ook echt iets''. Het zijn wat mij betreft de teksten die je van een trainer kan verwachten. Spelen om prijzen, karakter, vechten, dat soort zaken. Ik vind ook niet dat we het groter moeten maken dan het is. Het is gewoon weer een nieuwe trainer met een andere kijk op zaken, zonder op dag 1 teveel te onthullen of heel diep op zaken in te gaan. Hij straalt wel rust en rationaliteit uit, zal ook niet zo snel wat geks roepen. Datzelfde zag je bij Cocu en dat vind ik een prima eigenschap na de turbulente jaren onder van Bommel en in mindere mate Schmidt. Die gaven buitenstaanders of zelfs de eigen achterban toch regelmatig ammunitie om wat onrust te stoken, of om irritatie op te wekken. Dat zal bij Ruud niet zo snel gebeuren en zulke rust kan echt heel belangrijk zijn.11 Sir Tinus wrote: ↑20 Jun 2022, 18:47Wat een leuk interview. De nationale media gaan dit slikken als zoete koek. Heldere en open communicatie, boegbeeld, eerlijk, hij zegt ook echt iets.... dit komt helemaal goed.
Echter, merk ik wel dat de oh zo opportunistische pers Ruud veel meer de gun factoor geven dan een Schmidt. Dat is op zich wel eens leuk om mee te maken. Waar Schmidt voor de meest belachelijke dingen werd afgemaakt, is hier alles wat Ruud zegt in 1 klap fantastisch. Hopelijk helpt dat een keertje mee en neemt het wat onnodige pers druk weg.
-
- Vedette
Je hebt gelijk dat hij net zoveel open deuren intrapt als elke andere coach die net begint. Het grote verschil vind ik is dat als RvN het zegt, en de manier waarop hij het zegt, het geloofwaardig en overtuigend overkomt. Dat heeft lang niet elke coach (kijk voor de grap eens de eerste persconferentie van Dirk Kuijt bij ADO terug). En uiteindelijk is de manier waarop je je teksten brengt in veel gevallen nog veel belangrijker dan welke teksten je precies brengt.
Van deze vent neem je iets aan, en krijg je zin om ervoor te gaan.
- Juancho
- Mister PSV
Dit soort interviews zeggen me eigenlijk helemaal niks. Leuk om te horen, maar verder 0 waarde. Ik vind v. Bommel ook geweldig overkomen. Dat was na een paar weken competitie voetbal volledig omgeslagen.
Ruud moet zich bewijzen, krijgt daar alle kansen toe, zeker als oud-speler held, maar ook hij begint weer op 0 als coach.
Ben wel super benieuwd.
Ruud moet zich bewijzen, krijgt daar alle kansen toe, zeker als oud-speler held, maar ook hij begint weer op 0 als coach.
Ben wel super benieuwd.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
-
- Legende
Van Bommel kreeg een selectie die kampioen was geworden, waar de meeste spelers bleven en waar ook nog eens flink geïnvesteerd mocht worden. De zware loting in de CL zorgde ervoor dat PSV Europees niet overwinterde, maar ik vond ze de eerste maanden Europees best aardig voor de dag komen. De voorbereiding onder Van Bommel was ook omringt door veel positivisme, Van Bommel had een winnaarsmentaliteit en PSV stond opnieuw in de stijgers. Toen het na een paar maanden was uitgewerkt werd het een zooitje. Zowel op als naast het veld. De tweede seizoenshelft t/m het ontslag heeft bijna een kalenderjaar mogen duren,
PSV lijkt nu ook weer in te zetten op een goede selectie als er nog wat zaken goed vallen waar ze mee bezig zijn. De voorbereiding is allemaal leuk en aardig en ook ik kijk wel weel hoopvol naar de komende tijd en naar komend seizoen. Alles valt of staat met A een goede selectie en B een trainer met staf die een goede klik heet met de selectie. Van Nistelrooij moet het wel in de vingers hebben op zowel tactisch als managementgebied. Het scheelt al wel dat de staf wat zorgvuldiger is uitgekozen met vooral aanvullingen op elkaar dan de onderlinge meegenomen 'vriendjes'. Echter zal alles afhangen hoe Van Nistelrooij om zal kunnen gaan met beginnersfouten en tegenslagen. Het gaat er niet om dat ze gemaakt worden, maar hoe je er mee omgaat.
PSV lijkt nu ook weer in te zetten op een goede selectie als er nog wat zaken goed vallen waar ze mee bezig zijn. De voorbereiding is allemaal leuk en aardig en ook ik kijk wel weel hoopvol naar de komende tijd en naar komend seizoen. Alles valt of staat met A een goede selectie en B een trainer met staf die een goede klik heet met de selectie. Van Nistelrooij moet het wel in de vingers hebben op zowel tactisch als managementgebied. Het scheelt al wel dat de staf wat zorgvuldiger is uitgekozen met vooral aanvullingen op elkaar dan de onderlinge meegenomen 'vriendjes'. Echter zal alles afhangen hoe Van Nistelrooij om zal kunnen gaan met beginnersfouten en tegenslagen. Het gaat er niet om dat ze gemaakt worden, maar hoe je er mee omgaat.
-
- Lid van verdienste
- Rol: Organisator Prediction League
- Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
Ik hou er wel van dat Ruud ook gewoon prima niks kan zeggen zonder dat het vervelend wordt. Ook met die idiote stellingen bij de NOS. Gewoon niet echt meedoen eraan, maar je ook niet echt verzetten. Dikke prima. Gunfactor zit goed wat zowel qua media als scheidsrechters wel eens helpend kan zijn.
-
- Meervoudig international
Ook mooi dat hij aangeeft dat hij alleen maar voor buitencategorie wil gaan. Erg benieuwd wat voor elftal hij tot zijn beschikking gaat krijgen.