Fábio Silva

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
ruuddevil
Legende

Zeker, de energie spat van die jongen af. Aanstekelijk.
Standbeeld
Mister PSV
Clubvoorkeur: PSV

Tenminste iemand die er wel altijd zin in lijkt te hebben, samen met Xavi. Dat spreekt in het voordeel van Silva. Voetballend is het redelijk voor een spits die op de flank moet spelen.
Juancho
Mister PSV

Ik zeg het maar gewoon: zet Silva maar in de spits ipv Luuk. Je komt net ff wat makkelijker aan voetballen toe, heeft snelheid en diepte, energiek en vooral... Heeft een klik met Xavi in het veld.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Heya Hallvar
Nationale topspeler

Deze jongen brengt een positieve vibe mee, en spreekt zijn enthousiasme voor PSV uit. Voetballend zit er volgens mij meer in dan dat we gezien hebben (getuige zijn stats in Portugal)
Hatseflats
Vedette

Je hebt niks aan Luuk met dit PSV, dus Fabio in de basis aub!
DonyellMalen
Legende

Connect veel beter met de rest van het team. Past in meerdere opzichten beter in de spits nu.

Lijkt zich ook wel thuis te voelen bij ons:

RIO
Legende
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Hatseflats wrote: 09 Apr 2023, 00:20 Je hebt niks aan Luuk met dit PSV, dus Fabio in de basis aub!
Eens. Maar je hebt ook niks aan Ruud, die moet je ook op de bank (thuis) zetten.
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Zou toch lekker zijn om hem nog een jaar te behouden. Leuke spits, goede energie en vrij compleet. Jong genoeg om er volgend jaar nog een stap erbovenop te doen.
Joenepsv
Legende

Vind het echt een leuke gozer en een fijne speler maar we schieten helemaal niks op met nog een jaar huren. Haal lekker zelf een jonge spits achter Luuk. Heb ook wel het idee dat PSV er hetzelfde over denkt gezien de interesse in Pepi.
Grasmat
Lid van verdienste
Favoriete speler: Dn Flamingo

Gewoon voor 5 miljoen overnemen, niet onderhandelen.
Dr. Gonzo
Vaste waarde in elftal

Joenepsv wrote: 09 Apr 2023, 09:14 Vind het echt een leuke gozer en een fijne speler maar we schieten helemaal niks op met nog een jaar huren. Haal lekker zelf een jonge spits achter Luuk. Heb ook wel het idee dat PSV er hetzelfde over denkt gezien de interesse in Pepi.
Ik vind echt precies het tegenovergestelde.
Ik denk dat je heel veel opschiet met nog een jaar huur. We hebben Van Duiven rondlopen, dus nu flink geld uitgeven op een positie waar er een groot talent klaarstaat vind ik zonde. Dat geld kan beter besteed worden.
Maar Van Duiven zal volgend seizoen nog niet klaar zijn voor een basisplaats. Zeker in de eerste maanden niet.
Gelukkig kunnen we Silva daarvoor huren.

Ik vind dit juist een voorbeeld van een situatie waar huur zeer logisch is, en eigenlijk de beste oplossing. Ook is het geen grote gok, want we weten precies wat voor speler we huren en wat hij wel en niet kan.
11 Tinus
Legende

De beste oplossing is koop vind ik, daarna huur met optie tot koop, daarna huur en optie 4 is niet verlengen en weg doen.
DonyellMalen
Legende

Joenepsv wrote: 09 Apr 2023, 09:14 Vind het echt een leuke gozer en een fijne speler maar we schieten helemaal niks op met nog een jaar huren. Haal lekker zelf een jonge spits achter Luuk. Heb ook wel het idee dat PSV er hetzelfde over denkt gezien de interesse in Pepi.
Sluit me hier bij aan. En we moeten het uit ons hoofd zetten we Fabio direct kunnen overnemen deze zomer van Wolves, want dat gaat niet lukken, hij is gewoonweg te duur.

Alleen is Pepi ook niet de oplossing. Ben ik allesbehalve kapot van.
Ardbeg
Mister PSV

Grasmat wrote: 09 Apr 2023, 10:07 Gewoon voor 5 miljoen overnemen, niet onderhandelen.
Ja, zo werkt dat idd
MR02
Talent

DonyellMalen wrote: 09 Apr 2023, 10:57
Sluit me hier bij aan. En we moeten het uit ons hoofd zetten we Fabio direct kunnen overnemen deze zomer van Wolves, want dat gaat niet lukken, hij is gewoonweg te duur.

Alleen is Pepi ook niet de oplossing. Ben ik allesbehalve kapot van.
En Pepi heeft Augsburg vorige winter 18 miljoen gekost. Nu zullen ze dat er niet meer voor krijgen, en werkt hij zelf de prijs nog wat naar beneden door te zeggen niet terug te willen, maar dat gaat ook geen goedkope back-up zijn. Tenzij je hem ook huurt, maar doe dan maar Silva nog een jaar.
Grasmat
Lid van verdienste
Favoriete speler: Dn Flamingo

Ardbeg wrote: 09 Apr 2023, 11:25
Grasmat wrote: 09 Apr 2023, 10:07 Gewoon voor 5 miljoen overnemen, niet onderhandelen.
Ja, zo werkt dat idd
Gaan we met Haaland ook doen. Scheelt echt veel geld als je het zo doet.
kastoekast
Nationale topspeler

Gewoon nog een jaartje huren tot Van Duiven er klaar voor is.
DonyellMalen
Legende

kastoekast wrote: 09 Apr 2023, 11:57 Gewoon nog een jaartje huren tot Van Duiven er klaar voor is.
Tja zo creëer je nooit kapitaal. Je kan ook een nieuwe cashcow halen en die evt weer de deur uit doen als Van Duiven er klaar voor is. Heb je wel meer geld verdiend. Dat mis ik bij PSV, het is allemaal korte termijn denken. Dat moet nu met Stewart echt anders.
Ykhim
Lid scoutingsteam

Ik zie alleen niet in waarom je nu een nieuwe (dure) cashcow zou moeten halen, terwijl je met Luuk en Fábio ook gewoon twee goede opties in huis hebt. Het is niet zo alsof van Duiven nog jaren verwijderd is van een serieuze rol in PSV-1. Ik acht het niet onwaarschijnlijk dat hij vanaf komend seizoen al niet meer weg te denken is uit de selectie van PSV-1. En zolang hij er niet klaar voor is, volstaat Luuk ook nog wel. Fábio kun je er om allerlei redenen goed bij hebben.
Dr. Gonzo
Vaste waarde in elftal

DonyellMalen wrote: 09 Apr 2023, 13:08
kastoekast wrote: 09 Apr 2023, 11:57 Gewoon nog een jaartje huren tot Van Duiven er klaar voor is.
Tja zo creëer je nooit kapitaal. Je kan ook een nieuwe cashcow halen en die evt weer de deur uit doen als Van Duiven er klaar voor is. Heb je wel meer geld verdiend. Dat mis ik bij PSV, het is allemaal korte termijn denken. Dat moet nu met Stewart echt anders.
Een potentiële cashcow die al goed genoeg is om een serieuze concurrent voor Luuk te zijn, kost minimaal 10mln.
Er zijn echt minimaal 5 posities waar eerst in geïnvesteerd dient te worden.
In een ideale wereld heb je gelijk, en halen we een speler als Pepi en verkopen we hem weer zodra Van Duiven goed genoeg is.
Maar we zitten niet in zo'n situatie. Flink spenderen voor een talent in de spits zal ten koste gaan van investeringen in andere posities (linksbuiten, rechtsback, cv, dm).
En als ik dan moet kiezen, wetende dat we Silva nog kunnen huren en dat Van Duiven er aan komt... 100% dat ik dan kies om het geld voor andere posities te gebruiken
DonyellMalen
Legende

Het is allesbehalve zeker dat Fabio volgend jaar bij PSV speelt. Maar zoals ik een tijd terug al zei:
DonyellMalen wrote: 09 Mar 2023, 10:47 M’n eerste reactie is, “Nee, liever niet huren, dit soort spelers in deze leeftijdscategorie moet PSV gewoon kopen”. Echter hebben we met Jason van Duiven een aanstormend talent die het na nog één seizoen van Fábio Silva bij ons van hem kan gaan overnemen.

Op linksbuiten blijft dit voor komend seizoen voor mij geen optie, er zal een glasbak moeten komen voor op zowel links- als rechtsbuiten.
Zo denk ik er nog steeds over. Indien dit ervoor zorgt dat PSV een cashcow kan halen op zowel links als rechtsbuiten, dan be my guest, huur dan Fabio nog maar een extra seizoen.

Daarnaast ziet iedereen dat er bij Luuk de slijt behoorlijk in zit en daarnaast compleet verkeerd wordt gebruikt. Een spits met meer dynamiek en een individuele actie zou veel beter bij dit PSV passen.
Ykhim
Lid scoutingsteam

DonyellMalen wrote: 09 Apr 2023, 13:23Daarnaast ziet iedereen dat er bij Luuk de slijt behoorlijk in zit en daarnaast compleet verkeerd wordt gebruikt. Een spits met meer dynamiek en een individuele actie zou veel beter bij dit PSV passen.
Hij kan vooral beter gebruikt worden, maar is in alle competities in bijna elke 100 minuten betrokken bij een goal (met o.a. belangrijke goals tegen Monaco, Ajax, Arsenal en Sevilla). Dat vind ik best knap in een elftal waarin het aanvalsspel zó pover is. Of in elk geval verre van terecht om dan te gaan spreken van behoorlijke slijt. Iets meer snelheid in ons spel, iets meer voorzetten op z'n hoofd en de man wordt met afstand topscorer hoor.

Ietwat off-topic verder, maar toch goed om te benoemen :mrgreen:
Massimo
Legende

Silva zal geen goedkope huur zijn, maar ik vind het zeker een optie voor volgend seizoen met de stormachtige ontwikkeling van Van Duiven in het achterhoofd.
DonyellMalen
Legende

Mwah, vind dat je daar te lief bent voor Luuk. Luuk is een legend, maar ook hij brengt momenteel gewoon te weinig. En ja tuurlijk, hij heeft belangrijke goals gemaakt dit seizoen, maar hij heeft meer wedstrijden heel matig gespeeld dan dat 'ie het echt goed deed.

Luuk is een spits die in een totaal ander soort voetbal zijn schitterde (en dat echt fantastisch deed).. PSV heeft meer baat bij een spits als Gimenez (zo'n type) momenteel, die nog wat kan met een bal. Luuk struikelt meer van de bal de laatste tijd dan dat 'ie er echt wat mee doet.
11 Tinus
Legende

Als je volgend jaar met Luuk Fabio en Van Duiven in kunt dan ben je gewoon helemaal oké.

Fabio heeft een klik met de club, is allround inzetbaar als spits, 2e spits, vanaf de flank en komt dan makkelijk aan 30 a 35 wedstrijden als het er niet meer zijn. En ik call hem maar alvast... als Luuk niet levert en Fabio krijgt die kans kan hij gewoon 30 goals maken. Die jongen heeft een upside die sportief heel belangrijk is en je verdient er dan niet veel aan maar je hebt ook geen afschrijvingen of risico. Ga dat geld maar stoppen in die linksbuiten en een kapitein op het middenveld.
Post Reply