Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
Sensation
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: Ja

Koning Ruud, tuurlijk mooie praatjes vullen geen gaatjes, maar toch, aan alles spat de ambitie eraf, ook over het aankoopbeleid: “daar moet de rek zitten, ik ga niet voor de realistische PSV spits, ook niet voor de realistische PSV keeper, die hebben we ook niet, we hebben nu buitencategorie gehaald” (met interruptie van de interviewer was dit waar het op neerkwam)
Standbeeld
Mister PSV
Clubvoorkeur: PSV

Riffii wrote: 20 Jun 2022, 20:25
hondjevandebakker wrote: 20 Jun 2022, 19:55
Ben ik nou de enige die zich ontzettend gestoord heeft aan deze journalist??
Is dat Jan-Joost?
koetje
Legende

Yep
Armada
Internationale topspeler

Standbeeld wrote: 20 Jun 2022, 22:43
Riffii wrote: 20 Jun 2022, 20:25

Ben ik nou de enige die zich ontzettend gestoord heeft aan deze journalist??
Is dat Jan-Joost?
Ruud was zich ook aan het ergeren. Ajax face.
Standbeeld
Mister PSV

Dacht ik al. Hij probeerde Ruud wel een aantal keer wat woorden in de mond te leggen en wat uitspraken te ontlokken. Maar het was een uitstekend interview van Ruud. Rustig, koel en scherpe antwoorden.
Heissenberrug
Internationale topspeler

Net ff alles terug gekeken en gelezen maar deze held is alles waar PSV voor mij voor staat, wat ben ik blij met hem als onze trainer. Ook hetgeen waar hij op richt, een team zijn. Karakter, normen en waarden en hard willen werken. Kwaliteiten komen daarna pas. Precies zoals PSV groot geworden is en waar ik ook voor sta. Daarnaast nog de ambitie en die lat hoog weg gelegd hebben, dat stukje over realistische transfers en buitencategorie is echt top.
Danny03
Geselecteerd voor Oranje

Het mooiste wat hij heeft gezegd is dat er helemaal geen excuus moet zijn kwa budget tussen PSV en ajax dan begin je voor mij al met 1-0.
Revolinho
Internationale topspeler

Heel prettig om naar Ruud te luisteren. Geen excuses, elke dag het maximale eruit halen en jezelf alleen met jezelf meten. In theorie is het perfect. Nu nog zorgen dat het allemaal bewaarheid word. Ik gun hem echt succes.
Ardbeg
Mister PSV

Held
Brael
Vedette

Zo kalm, koel en zelfverzekerd als hij overkwam, deed hij toch ook een paar vreemde cq. opmerkelijke uitspraken.

Zo wilde hij Vinicius (die spits, of wat ervoor door moet gaan) niet bestempelen als 3e spits dit seizoen. Hij zei er nog geen nummertjes op te plakken, maar gewoon met de gasten aan de slag te willen.
Maar toen het over de keepers ging, wist hij wel meteen wie er 1e, 2e en 3e keeper zou worden. Bovendien gaf hij aan dat vanuit de spelersgroep het signaal kwam dat ze een nieuwe keeper wilden, maar vervolgens gaf hij wel aan dat hij alle vertrouwen had dat Drommel er weer bovenop zou komen. Ook nogal tegenstrijdig om die jongen eerst alle vertrouwen te ontnemen, en later in het interview weer te zeggen dat hij wel alle vertrouwen heeft dat hij weer uit dit dal klimt.
Sensation
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: Ja

Brael wrote: 21 Jun 2022, 08:47 Zo kalm, koel en zelfverzekerd als hij overkwam, deed hij toch ook een paar vreemde cq. opmerkelijke uitspraken.

Zo wilde hij Vinicius (die spits, of wat ervoor door moet gaan) niet bestempelen als 3e spits dit seizoen. Hij zei er nog geen nummertjes op te plakken, maar gewoon met de gasten aan de slag te willen.
Maar toen het over de keepers ging, wist hij wel meteen wie er 1e, 2e en 3e keeper zou worden. Bovendien gaf hij aan dat vanuit de spelersgroep het signaal kwam dat ze een nieuwe keeper wilden, maar vervolgens gaf hij wel aan dat hij alle vertrouwen had dat Drommel er weer bovenop zou komen. Ook nogal tegenstrijdig om die jongen eerst alle vertrouwen te ontnemen, en later in het interview weer te zeggen dat hij wel alle vertrouwen heeft dat hij weer uit dit dal klimt.
Komt denk ik vooral omdat bij de keepers de namen al bekend zijn. Bij de spitsen komen er ongetwijfeld twee bij, maar wie dat zijn weten we nog niet. Ik denk dat Ruud daar pas uitspraken over gaat doen als die namen ingevuld zijn.

Ik vind Ruud echt een geweldig uithangbord, rustig, durft uitspraken te doen zonder hele gekke dingen te zeggen, laat zich niet verleiden tot uitspraken maar geeft de pers precies genoeg om ze wel tevreden te houden zonder grote geheimen uit de doeken te doen. Maargoed, het is pas dag 1 natuurlijk. Nu nog hopen dat hij als trainer net zo goed voor de dag gaat komen, maar ik heb er vertrouwen in!

En mag ik zeggen dat ik het wel mooi vind dat Rutten weer op het veld staat? Als hoofdtrainer natuurlijk een lastige tijd gehad hier en ik denk dat er precies 0 supporters waren die het hadden gepikt als hij ooit weer hoofdtrainer zou worden, maar hij staat er nu weer in zijn sterkste rol en dat vind ik mooi om te zien :)
koetje
Legende

Begreep het wel. Benitez haal je voor veel geld binnen en dan kun je doen alsof Drommel en hij gaan strijden om een plek maar iedereen weet dat het onzin is.

Wat betreft Vinicius is het afwachten wat PSV allemaal kan binnenhalen. Niet zo makkelijk. Stel hij benoemd hem nu al als 3e spits (wat vast het ideaalplaatje is) en ze kunnen geen goede backup vinden dan blijft die uitspraak je achtervolgen.
ComeOnPSV
Vedette

Leuk stuukje uit het interview met PSVTV is wat hij zegt over Rabanal.

Ruud heeft bij Madrid en de Spaanse bond een profiel ingleverd en toen hebben zij gezegd: diegene die jij zoekt woont bij je om de hoek. Het is Rabanal.

Echt top dat Ruud verder kijkt dan zijn eigen kring.
ShovingNE2
Site Admin

ComeOnPSV wrote: 21 Jun 2022, 08:56 Leuk stuukje uit het interview met PSVTV is wat hij zegt over Rabanal.

Ruud heeft bij Madrid en de Spaanse bond een profiel ingleverd en toen hebben zij gezegd: diegene die jij zoekt woont bij je om de hoek. Het is Rabanal.

Echt top dat Ruud verder kijkt dan zijn eigen kring.
Ja, mooi was dit. Maar hij zocht dus een bepaald type assistent en niet een bepaalde bekende. Dat vind ik echt wel heel goed.

De persco helemaal teruggekeken gisteravond en ook dat interview met JJvG. Hij komt echt heel prettig over maar ook heel zelfverzekerd. Als je de kantjes eraf loopt bij hem heb je volgens mij echt een probleem. The Wall komt ook volgens mij gewoon op het uitstekende verhaal wat PSV de komende jaren wil gaan bereiken en hoe ze dat gaan doen. Hij vertelde ook dat hij met veel spelers die op de shortlist staan heeft gesproken hoe hij het ziet. Volgens mij zijn ze daar aan het simultaan schaken op de burelen van PSV. Verwachtingen worden hoger.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Josef Dettelbacher
Legende

Ruudje Kasparov kan nog wel eens een grotere aantrekkingskracht hebben dat Bommel en Schmidt bij elkaar.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Momfer
Vaste waarde in elftal

Merk wel dat ik een beetje zenuwachtig ben voor hem. Hoop dat ie het gaat redden en zijn heldenstatus in tact kan houden.
ShovingNE2
Site Admin

Daar kan je heel goed gelijk in hebben.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Paco Casal
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals

Van excuus na excuus naar Wij zijn PSV en wij gaan voor het hoogst haalbare, iets anders is voor mij ondenkbaar.

Verademing, nu al. Lekker begin!
#FreeGeneratie4
Chucky
Vedette

Brael wrote: 21 Jun 2022, 08:47 Zo kalm, koel en zelfverzekerd als hij overkwam, deed hij toch ook een paar vreemde cq. opmerkelijke uitspraken.

Was inderdaad niet heel handig, maar de context is wel belangrijk hier. De vraag over Vinicius werd gesteld om te peilen hoeveel spitsen er gehaald gaan worden, althans zo interpreteerde ik het. Als we bijv. Luuk en Simic halen, zal Vinicius verwacht ik vertrekken, terwijl als we alleen Luuk halen Vinicius waarschijnlijk tweede spits zal zijn.

Het keepersbestand is al min of meer duidelijk:
1: Benitez
2: Drommel
3: Waterman
4: Peersman
Verhuur: Delanghe
Verkoop: Müller

De opmerking over het wantrouwen vanuit de spelersgroep in Drommel is wel heel vreemd, lijkt me niet bepaald bevorderlijk voor de teamgeest.
Paco Casal
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals

Lijkt mij ook niet, maar aan de andere kant is het voor een blinde nog duidelijk dat Drommel niet voldaan heeft het afgelopen jaar en dat hij niet de eerste keeper voor PSV kan zijn komend seizoen. Hard wellicht, maar zo zit de voetbalwereld in elkaar en zeker bij een topclub.
#FreeGeneratie4
Ronzz
Jeugdinternational

Ik viel gisteravond bijna in slaap tot ik een geweldig idee kreeg:

Ruud heeft het altijd over buitenkansjes. Is zijn goede vriend Marcelo voor op linksback niet haalbaar? Gaat weg bij Madrid en is vriendjes met Ruud, en brengt pit wat Ruud graag ziet.

In eerste instantie natuurlijk volledig onhaalbaar, maar hoe vet zou het zijn als dit soort pareltjes eens onder Ruud willen ballen?

Misschien ben ik wel gek maar toch ;)
Juancho
Mister PSV

Ik snap dat het al snel allemaal geweldig is, Ruudje is natuurlijk een held voor ons allemaal. Maar passen we wel een beetje op met de verwachtingen? Hij is ook maar afhankelijk van de financiele daadkracht van PSV, welke spelers uiteindelijk willen komen en dan het belangrijkste: hoe gaat hij het als coach doen. Dat is echt afwachten.

Ik herken het gevoel wel, ik vond v. Bommel na de ietswat saaie Cocu een verademing voor de camera. Damn wat was dat zand in de ogen gooien zeg! En Schmidt kwam ook met enorm veel en hoge verwachtingen binnen. Viel uiteindelijk na 2 jaar ook tegen (behoorlijk zelfs in mijn ogen). Dus ik ga me iig geen 3de keer aan die steen stoten. Eerst maar eens zien hoe het daadwerkelijk gaat.

En ja, natuurlijk is het machtig mooi om een oud speler en tevens held terug te zien. Maar pas een beetje op voor al te hoge verwachtingen :mrgreen: . . Je kan dit bericht ook als niet gepost beschouwen als je er geen zin in hebt ;)
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
colocolofc
Meervoudig international

Het zou natuurlijk heel vet zijn, maar denk dat dit soort mannen liever in het zonnige zuiden blijven op hun oude dag
Chucky
Vedette

Paco Casal wrote: 21 Jun 2022, 09:31 Lijkt mij ook niet, maar aan de andere kant is het voor een blinde nog duidelijk dat Drommel niet voldaan heeft het afgelopen jaar en dat hij niet de eerste keeper voor PSV kan zijn komend seizoen. Hard wellicht, maar zo zit de voetbalwereld in elkaar en zeker bij een topclub.
Zeker, dat staat buiten kijf.

Maar je kunt ook hard zijn en hem op scherp zetten zonder dat dit ten koste gaat van de teamgeest. Mocht Benitez geblesseerd raken zal ik nu nog meer mijn hart gaan vasthouden met Drommel op doel.
Madueke
Legende

Ik denk dat Drommel steeds verder wegzakt, richting 3e keeper en uiteindelijk de uitgang. Zo'n Waterman ziet ook een bang vogeltje zonder vertrouwen.
Post Reply