Het Philips Stadion

Dit is het forum voor stadionzaken.
Post Reply
AddoCultheld
Internationale topspeler
Posts: 3,548
Joined: 19 Oct 2020, 10:20
FOOTB_REM_S: No

psveindhoven_vakW wrote: 29 Sep 2023, 18:20 Platgooien en op dezelfde plek een nieuw stadion.
Lukt dat in de zomerstop?

Nee maar dat zou wel een goeie optie zijn, alleen waar ga je dan tijdelijk spelen he
Platgooien? Het is ons stadion, dat je daar überhaupt zo over kan praten. :wall:
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
FOOTB_REM_S: No

Bij Feyenoord werd de business case vertroebeld omdat er te veel andere factoren meespeelden. Zeg niet dat het voor PSV gaat werken, maar de regio is verstandiger/slimmer en de situatie duidelijker.
User avatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
Posts: 32,083
Joined: 27 Aug 2017, 23:16
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf
FOOTB_REM_S: No

koetje wrote: 29 Sep 2023, 18:32
ziege maar ook zagge wrote: 29 Sep 2023, 18:05

Je zult idd niet het voordeel hebben van verkoop dure <> aankoop goedkope grond, maar stel dat je bijv. elders grond moet huren lijkt me dat nog altijd goedkoper dan in het centrum?
Je betaald nu ook een jaarlijkse pachtsom die dan vrij valt waarmee je elders opnieuw kunt pachten. Dat is wel een punt inderdaad.

Alleen is een nieuw stadion tegenwoordig zo duur dat ik niet echt in de businesscase geloof. Zie Feyenoord die er eigenlijk vrij weinig op vooruit zou gaan in hun nieuwe Kuip, terwijl de gemeente (met als excuus gebiedsontwikkeling) al heel veel bijdroeg.
Zou kunnen, bouwkosten zijn astronomisch. Maar dat Feyenoord City was wel een verhaal apart, dat was zowat een stadion met halve stadswijk. Niet in zee gaan met Goldman Sachs kan ook een slok op een borrel schelen...

Maarreh, genoeg advocaat vd duivel gespeeld want we blijven natuurlijk gewoon in de stad he :)
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
koetje
Legende
Posts: 11,072
Joined: 25 Aug 2017, 07:40
FOOTB_REM_S: No

ruuddevil wrote: 29 Sep 2023, 18:35 Bij Feyenoord werd de business case vertroebeld omdat er te veel andere factoren meespeelden. Zeg niet dat het voor PSV gaat werken, maar de regio is verstandiger/slimmer en de situatie duidelijker.
Het proces was complexer maar door die andere belangen was er wel meer geld beschikbaar.

Bij Feyenoord heb ik wel altijd sterk het idee dat ze gebruikt werden door eerst de bouwers en bij het tweede plan door de gemeente.
Het Kanon
Internationale topspeler
Posts: 3,077
Joined: 22 Apr 2019, 00:00
FOOTB_REM_S: No

AddoCultheld wrote: 29 Sep 2023, 18:33
psveindhoven_vakW wrote: 29 Sep 2023, 18:20 Platgooien en op dezelfde plek een nieuw stadion.
Lukt dat in de zomerstop?

Nee maar dat zou wel een goeie optie zijn, alleen waar ga je dan tijdelijk spelen he
Platgooien? Het is ons stadion, dat je daar überhaupt zo over kan praten. :wall:
Als iedereen altijd dacht zoals jij dan had PSV nu nog steeds voor die houten tribune uit 1911 gevoetbald met een touw om de rest van het veld heen gespannen.
Last edited by Het Kanon on 29 Sep 2023, 19:02, edited 1 time in total.
These users thanked the author Het Kanon for the post:
psveindhoven_vakW
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
FOOTB_REM_S: No

Philips Stadion moet gewoon op z’n plek blijven. Een stadion van 60.000 man is een utopie, het Philips Stadion zal prima naar 40.000-45.000 verhoogd kunnen worden (hoop ik) en stel dat het alternatief een nieuw stadion op andere plek van 50.000 is dan vind ik dat relatief kleine verschil denk ik niet waard. Je hebt ook gewoon het voordeel dat het Philips Stadion al een bijzonder modern stadion is, dus ik hoop echt dat daar iets innovatiefs mee verzonnen kan worden om het én te vergroten én de inkomsten eruit flink te vergroten én het lekker op de huidige plek te houden
Johann Vogel
Vedette
Posts: 5,895
Joined: 29 Nov 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Gelukkig dat ze stadion uitbreiding weer onderzoeken. Op langer termijn is het denk ik steeds moeilijker om met het huidige stadion structureel CL te gaan spelen. Hopelijk pakt de club ook door en worden de plannen ook concreet. Met uiteraard de voorkeur om op de huidige lokatie te blijven. Als je een maal weg gaat keer je nooit meer terug. Hoe mooi zou het zijn om straks op de huidige lokatie een stadion te hebben waar pak hem beet 45 000 man in kunnen waar je weer tientallen jaren mee vooruit kan.

Met de CL miljoenen die de komende jaren te verdienen zijn is er hopelijk wat meer mogelijk.
psveindhoven_vakW
Bankzitter
Posts: 206
Joined: 12 Apr 2022, 22:59
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Veerman
FOOTB_REM_S: No

AddoCultheld wrote: 29 Sep 2023, 18:33
psveindhoven_vakW wrote: 29 Sep 2023, 18:20 Platgooien en op dezelfde plek een nieuw stadion.
Lukt dat in de zomerstop?

Nee maar dat zou wel een goeie optie zijn, alleen waar ga je dan tijdelijk spelen he
Platgooien? Het is ons stadion, dat je daar überhaupt zo over kan praten. :wall:
Wat is dit nou voor bullshit! Wat mij betreft blijf ik het allerliefste op de huidige locatie.
Alleen het huidige stadion voldoet gewoon niet meer. Dan is het of gaan verhuizen naar de rand vd stad, of evt weer het huidge stadion wat uitbreiden. Pappen en nathouden noemen ze dat.
Dus ja ik zou het een interessante optie vinden om een nieuw stadion te bouwen op de huidige plek.
Of denk jij dat als ze ergens anders een stadion opnieuw gaan bouwen, dat ze het huidige stadion dan laten staan. Omdat het ''ons stadion' is
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
FOOTB_REM_S: No

Gaan we voor Bernabeu of Allianz Arena?
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25,115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

Dit dus :lover:

These users thanked the author Grasmat for the post (total 2):
Raw85Ren Höek
Het Kanon
Internationale topspeler
Posts: 3,077
Joined: 22 Apr 2019, 00:00
FOOTB_REM_S: No

ruuddevil wrote: 29 Sep 2023, 19:03 Gaan we voor Bernabeu of Allianz Arena?
Rungrado stadion!
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ik hou ook van het Philips Stadion en als de kans er is, dan blijven we daar gewoon. Zelfs met de tekortkomingen is ons stadion mooi, uniek en het voelt ook gewoon als thuis.

Ik geloof echter niet de gehele achterban niet ook verliefd zou kunnen worden op een nieuw, hypermodern stadion op een andere mooie en aantrekkelijke plek. Met alle kennis en mogelijkheden uit de regio kun je óók iets fantastisch neerzetten. Dat zou wennen worden, maar op voorhand niet per se minder fijn.
Revolinho
Internationale topspeler
Posts: 4,177
Joined: 09 Oct 2020, 20:16
FOOTB_REM_S: No

Heel toevallig moest ik hieraan denken afgelopen week. Of PSV niet eens een keer moet vernieuwen. Ik zat aan een 3e ring te denken, maar een compleet nieuw stadion zou ook wel vet zijn. Alleen is dat met heel veel clubs geen succes gebleken en bovendien verlies je een deel van je ziel als club zijnde. Toch zou een nieuw stadion, geheel in de stijl van het huidige stadion maar dan helemaal van deze tijd, wel echt een upgrade zijn. Tegelijkertijd is de plek van het stadion ook heel belangrijk, vooral zo midden in de stad. Als je gaat verhuizen naar een of ander bedrijventerrein, dan is dat veel minder.

Ik ben benieuwd wat eruit komt. Een nieuw stadion op een nieuwe plek zal voor velen onbespreekbaar zijn, maar ik zou het wel wat vinden. Maar een verbouwing a la Bernabeu zie ik ook wel zitten.
User avatar
Asterix
Meervoudig international
Posts: 1,176
Joined: 05 Jun 2023, 16:09
FOOTB_REM_S: No

Dit soort plannen komen eens in de zoveel tijd weer terug, leuk. Nu wachten op de BeNeLiga geruchten.
Ich liebe gegenpressung
Number 8 On Tour
Bankzitter
Posts: 220
Joined: 04 Nov 2020, 14:55
FOOTB_REM_S: No

Business Seats en rooms uitbreiden is meest rendabel. Per room van 12 personen tikt een bedrijf minimaal 100K per seizoen af. Die zullen er in nieuwe uitbreiding van stadion moeten komen om de investering verantwoord te maken. Bijvoorbeeld heel de Noord tribune aanpassen en 2e ring eraf. sectie tussen ring 1 en 2 veranderen in 2 verdiepingen business en daarbovenop lange hoge tribune.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Asterix wrote: 29 Sep 2023, 19:21 Dit soort plannen komen eens in de zoveel tijd weer terug, leuk. Nu wachten op de BeNeLiga geruchten.
Wallen, Brands en consorten zijn geen luchtfietsers. Dat zijn mannetjes die wel stevig doorpakken.
User avatar
Asterix
Meervoudig international
Posts: 1,176
Joined: 05 Jun 2023, 16:09
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 29 Sep 2023, 19:23
Asterix wrote: 29 Sep 2023, 19:21 Dit soort plannen komen eens in de zoveel tijd weer terug, leuk. Nu wachten op de BeNeLiga geruchten.
Wallen, Brands en consorten zijn geen luchtfietsers. Dat zijn mannetjes die wel stevig doorpakken.
Ik hoop het, PSV is wel toe aan groei. Het liefst een mooie verbouwing en dus op de huidige locatie blijven.
Ich liebe gegenpressung
Zuc0
Nationale topspeler
Posts: 2,308
Joined: 22 Jun 2022, 17:28
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Hypercube heeft de opdracht gekregen om alles te onderzoeken en hierbij vooral out of the box te denken.

Dan kan ik ook. Gewoon onder de grond dan maar, uiteraard. Klaar. Ik vraag er maar EUR 5.000,- voor.

Maar alle gekheid op het bekende stokje, wel goed nieuws dat er over uitbreiding wordt nagedacht al is dat om de zoveel jaar een terugkerend thema en gebeurt er dan weer niets.
Brael
Vedette
Posts: 9,063
Joined: 01 Aug 2019, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Stadion uitbreiden op de huidige plek wordt al een enorme uitdaging. Maar daarnaast moet de hele omgeving (stadsverkeer, OV, parkeerplaatsen) ook nog eens 5-10 duizend extra mensen kwijt kunnen elke twee weken, en dat in een centrum waar geen ruimte is om te groeien.

Wil je serieus groeien, zul je weg moeten van de huidige locatie. Wil je de nostalgie bewaren, zul je moeten accepteren dat de maximale groei niet bewerkstelligd kan worden.
Mick Jagger
Lid van verdienste
Posts: 2,075
Joined: 25 Aug 2017, 11:37
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Een andere locatie lijkt me pas een optie voor de gemeente als PSV die lening volledig heeft afgelost. Als PSV dat al heeft gedaan, heb ik niets gezegd.

Ik heb er verder niets op tegen om van locatie te veranderen, ik ben geen Eindhovenaar of iemand die daar werkt dus ik heb wat dat betreft misschien makkelijk praten, maar mijn grootste angst voor een geheel ander stadion is dat het dan een lelijk stuk beton dat een stadion wordt genoemd gaat worden, zoals bijvoorbeeld de Allianz Arena.
iam
International
Posts: 892
Joined: 31 Aug 2022, 15:29
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: 12e man
FOOTB_REM_S: No

Waar zouden ze een nieuw stadion dan kunnen bouwen? Ergens richting Eindhoven Airport? En dan gratis shuttles aanbieden vanaf Eindhoven cs.
User avatar
StratumZuid
Vedette
Posts: 6,252
Joined: 18 Jul 2019, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Andere locatie zou ik verschrikkelijk vinden
In PHILIPS blauw St.Joris den draak doorstekende,
alles van goud
User avatar
Dribble
Bankzitter
Posts: 261
Joined: 13 Aug 2021, 11:11
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Brael wrote: 29 Sep 2023, 20:42 Wil je serieus groeien, zul je weg moeten van de huidige locatie. Wil je de nostalgie bewaren, zul je moeten accepteren dat de maximale groei niet bewerkstelligd kan worden.
Dat is dus inside-the-box denken 😉
Prof_napo
Internationale topspeler
Posts: 4,619
Joined: 23 Feb 2022, 09:56
Clubvoorkeur: v.v. UNA
FOOTB_REM_S: No

iam wrote: 29 Sep 2023, 20:48 Waar zouden ze een nieuw stadion dan kunnen bouwen? Ergens richting Eindhoven Airport? En dan gratis shuttles aanbieden vanaf Eindhoven cs.
Op het Malieveld zou genoeg ruimte moeten zijn, kan je het ook nog exploiteren als demonstratielocatie.
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
FOOTB_REM_S: No

Mick Jagger wrote: 29 Sep 2023, 20:44 Een andere locatie lijkt me pas een optie voor de gemeente als PSV die lening volledig heeft afgelost. Als PSV dat al heeft gedaan, heb ik niets gezegd.

Ik heb er verder niets op tegen om van locatie te veranderen, ik ben geen Eindhovenaar of iemand die daar werkt dus ik heb wat dat betreft misschien makkelijk praten, maar mijn grootste angst voor een geheel ander stadion is dat het dan een lelijk stuk beton dat een stadion wordt genoemd gaat worden, zoals bijvoorbeeld de Allianz Arena.
Heeft de lening niet een looptijd van dertig jaar?
Post Reply