Zeno Debast

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
PSV90
Nationale topspeler

Ik ben ook om wat betreft Debast omdat ik zie hoe Schouten het kan invullen. Maar een krachtpatser zie ik ook nog altijd zitten. Ik geloof ook dat Teze het in zich heeft, maar die doet het ook uitstekend op rechtsback en zou bovendien een transfer kunnen maken.

Loopt er nog wat rond in NL? De laatste jaren toch wat spelers 'laten lopen' die het niveau wel hadden o.a. vdVen, Schuurs en waarschijnlijk ook Beelen en in mindere mate Beukema.
Juancho
Mister PSV
Clubvoorkeur: PSV

Ik denk dat de kans zeer reëel is dat van je centrale keuzes alleen Boscagli hopelijk nog een jaar blijft. Ramalho, Obispo, Bella... Allemaal weg.

Biedt natuurlijk een hele mooie kans om daar echt een perfecte nieuwe invulling aan te geven. Een Debast kan dan prima komen met daarnaast bijv een heel groot meer puur verdedigend talent.
Kan er eindelijk door gelesecteerd worden op de achterhoede.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
johan derksen
Meervoudig international

Image

Wilt u een topverdediger worden? Drie voorwaarden. U heet liefst Zeno en niet Zinho, u bent best geboren in 2003 en u wordt bij voorkeur gegidst door een (ex-)Rode Duivel. Zeno Debast (20) floreert bij Anderlecht naast Jan Vertonghen (36), terwijl Zeno Van den Bosch (20) zich bij Antwerp ontplooit naast Toby Alderweireld (34). Een inkijk in twee succesvolle samenwerkingen.

Jürgen Geril en David Van den Broeck

1. Bondscoach Tedesco houdt het duo Zeno Debast - Jan Vertonghen in de gaten

De naam Zeno komt uit het Grieks en betekent Geschenk van de Oppergod. Alstublieft. Zeno Debast is tegenwoordig een geschenk voor Anderlecht. De Hallenaar heeft zijn niveau sinds nieuwjaar nog opgekrikt. Hij is niet langer de sidekick van Jan Vertonghen, maar wordt steeds meer diens evenknie. In de opbouw neemt Debast soms zelfs meer initiatief.

Er was nochtans een tijd dat Zeno Debast zeker niet de hardste verdediger was. Sierlijkheid boven bruutheid. Hij is opgeleid als spelverdeler en moest bijvoorbeeld leren tackelen. Op zijn eerste training met de A-ploeg legde ex-coach Vincent Kompany de bal bijvoorbeeld in een plas en moesten alle spelers in de tackle gaan. Debast amuseerde zich.

Toch is het vooral door naast Vertonghen te spelen dat deze Zeno evolueert. De Rode Duivel spreekt continu, stuurt het positiespel bij en coacht positief. Dat geeft vertrouwen. Het zorgt ervoor dat het talent iets durft te proberen. Hij zag ook hoe Vertonghen soms durft op te rukken met de bal aan de voet als hij niet meteen een aanspeelpunt ziet. Zo creëert hij dan ruimte. Het is iets wat Debast ook steeds vaker doet. Als gewezen spelverdeler was hij uitvoetballend natuurlijk altijd sterk. Die lange crosspass heeft hij ook. Sommigen opperen zelfs dat hij eens als controlerende middenvelder moet worden uitgespeeld.

Dat is niet het doel van het RSCA-talent. Zeno Debast stond in januari niet open voor een toptransfer omdat hij mikt op een EK-selectie in juni. Hij wilde zich liever ontpoppen tot een leider bij Anderlecht: agressiever zijn in het spel, verbaal meer aanwezig zijn. Dat doet hij goed en dat valt ook bondscoach Domenico Tedesco op. Na de Nations League-loting wierp de Duitser quasi spontaan de naam Debast op in zijn interview. Het duo Vertonghen-Debast dat elkaar bijna blindelings aanvoelt is voor hem uiteraard interessant. Bovendien weet Tedesco sinds de test tegen Servië in november dat Debast ook zijn streng trekt als rechtsback.

Toch zal Debast – om bij de Duivels in de basis te raken – vooral de concurrentie moeten aangaan met Wout Faes. Ameen Al-Dhakil zit bij Burnley veel te vaak in de tribune, maar Faes speelt bij Leicester – autoritair leider in de Championsip – alles. Dat wordt een strijd.

Neen, wij zeggen niet dat Debast onfeilbaar is, maar de tijd dat hij zich in kopduels zomaar liet aftroeven zoals in zijn eerste interlands tegen Kiefer Moore (Wales) en Virgil van Dijk (Nederland) ligt achter ons. Hij zit in een goeie mood. Vorige week vroegen we Debast nog voor een interview, maar hij wilde zijn goeie flow niet verstoren door te spreken. Focus op de titelstrijd, dan op het EK en dan die miljoenentransfer...

Luisteren naar Nonkel Jan: het helpt.
Last edited by johan derksen on 24 Feb 2024, 14:21, edited 2 times in total.
RIO
Legende
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

XaviS7mons wrote: 24 Feb 2024, 07:42 Best grappig dat niemand hem wilde in de zomer en nu ineens wel
Ik wilde hem. PSV wilde hem, Anderlecht wilde niet verkopen.
RIO
Legende
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

PSV90 wrote: 24 Feb 2024, 12:25 Ik ben ook om wat betreft Debast omdat ik zie hoe Schouten het kan invullen. Maar een krachtpatser zie ik ook nog altijd zitten. Ik geloof ook dat Teze het in zich heeft, maar die doet het ook uitstekend op rechtsback en zou bovendien een transfer kunnen maken.

Loopt er nog wat rond in NL? De laatste jaren toch wat spelers 'laten lopen' die het niveau wel hadden o.a. vdVen, Schuurs en waarschijnlijk ook Beelen en in mindere mate Beukema.
Teze op RCB, halen we tokkie Karsdorp (hele goede rechtsback) voor de RB positie.
ruuddevil
Legende

Karsdorp is een goede back maar altijd geblesseerd. Dus niet aan beginnen.
  • These users thanked the author ruuddevil for the post:
    Pseudovedette
    DonyellMalen
    Legende

Flink bedrag.
    Volgens de Portugese krant O Jogo zou er al een bod zijn van 18 miljoen euro, volgens andere bronnen gaat het om 12 miljoen euro. Het is niet zo dat er al een akkoord is.
    TomPSV023
    Meervoudig international
    Favoriete speler: Messi

Domme elleboog nu tegen Union
  • These users thanked the author TomPSV023 for the post:
    DT1913
    Mr.Unibet
    Meervoudig international

Anderlecht wel gewonnen, mochten die kampioen worden lijkt me Debast sowieso onhaalbaar.
    DonyellMalen
    Legende

Gaan geruchten dat ‘ie wellicht toch voor 12 miljoen op te halen is. Zullen veel clubs geïnteresseerd zijn, maar past perfect bij ons en Boszball.
    ruuddevil
    Legende

Kopuh!
    Dino85
    Ballenjongen

Nogmaals , weglaten ! PSV kan vele beter dan Debast
    SKERLA
    Legende
    Favoriete speler: Peet Scheefbril

Dino85 wrote: 15 Apr 2024, 06:36 Nogmaals , weglaten ! PSV kan vele beter dan Debast
    Zoals?
    Madueke
    Legende

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240413_96902399
    Dat is wel erg veel. Denk dat ie afgelopen zomer goedkoper was :tear:
    GillesdelaCroquette
    Internationale topspeler

Madueke wrote: 15 Apr 2024, 17:39 https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240413_96902399
    Dat is wel erg veel. Denk dat ie afgelopen zomer goedkoper was :tear:
    Ja, maar toen kon ie er niks van heb ik hier wel 100x moeten lezen. :think:
    When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
    Standbeeld
    Mister PSV

Dino85 wrote: 15 Apr 2024, 06:36 Nogmaals , weglaten ! PSV kan vele beter dan Debast
    Op basis waarvan weglaten? En hoe serieus moeten we jouw mening nemen na je vorige advies?
    Dino85 wrote: 19 Jun 2023, 08:37 Aangezien ik antwerpen woon en de Belgische competitie goed volg , zou ik mijn handen toch afhouden van Lang .Voetballend is hij bij de betere , maar zen arrogantie komt niet ten goede van de ploeg en de ploegsfeer . Ook zeker voor die prijs van 10-12 miljoen niet .
  • These users thanked the author Standbeeld for the post (total 3):
    DonyellMalenArdbegLucNilis87
    YPLee
    Jeugdinternational

Speelde gister weer een waardeloze wedstrijd. Verdedigend is het echt bijzonder matig allemaal.
    Voormalig KG
    Lid scoutingsteam

https://www.voetbalkrant.com/nieuws/202 ... van-debast

Voor wat het waard is. Twintig miljoen is wel teveel.

Persoonlijk was ik verdedigend niet overtuigd, zijn draaicirkel is nog steeds groot en hij is niet echt snel. Hij teert verdedigend nog steeds op de ervaring van Vertonghen.
    Echter, in Bosz en Steward I trust.
  • These users thanked the author Voormalig KG for the post:
    Heruone
    Heruone
    Lid scoutingsteam

Ik zou qua verdedigende capaciteiten ook voor een ander talent kiezen.
    Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
    Voormalig KG
    Lid scoutingsteam

https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240419 ... rce=google

“Debast kan een van de beste verdedigers ter wereld worden”
    ruuddevil
    Legende

Thorgan Hazard geblesseerd? Dat meen je niet.
    Josef Dettelbacher
    Legende

Voormalig KG wrote: 19 Apr 2024, 22:29 https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240419 ... rce=google

“Debast kan een van de beste verdedigers ter wereld worden”
    Kaalheid is tegenwoordig wel een vereiste om kampioen te worden lijkt het
    Her lips said no, but her eyes said read my lips..
    DonyellMalen
    Legende

Heruone wrote: 17 Apr 2024, 17:11 Ik zou qua verdedigende capaciteiten ook voor een ander talent kiezen.
    Nagalo is mijn nummer 1. :strong:
    DonyellMalen
    Legende

Geen akkoord nog tussen Debast en Sporting. Benieuwd of PSV nog geïnteresseerd is.

• These users thanked the author DonyellMalen for the post:
    Bakkertje01
    Post Reply