Wil je met me trouwen?
Transferwindow 2024/25
-
- Meervoudig international
Wellicht is het gevoel subjectief, maar dat is toch wel degelijk ergens op gestoeld. Zie nogmaals mijn Kjell Schepren vergelijking. En het feit dat de transfer van Driouech in de winter vastloopt, en dat uiteindelijk nog steeds een zeer fors bedrag wordt neergelegd? En dat voor Flamingo een bedrag wordt overeengekomen wat zeer dicht ligt bij de eerste vraagprijs van Utrecht? En dat Vertessen, die we heel goed hadden kunnen gebruiken de tweede seizoenshelft, voor een spotprijs de deur uitdoen in de winterstop?Standbeeld wrote: ↑12 Jul 2024, 16:42Gezien het niet aanbieden van een nieuw contract en het feit dat Benny een goed seizoen heeft gekeept, weet je dat een vertrek kan gebeuren. Dus PSV heeft 100% zeker de lijstjes klaarliggen. Daar hoeven we ons geen zorgen over te maken.Bubba Gump wrote: ↑12 Jul 2024, 16:36
Dat eerste zou regelrecht wanbeleid zijn, als je geen lijstje hebt, moet je een betrouwbare eerste keeper nooit de deur uit doen, en zeker niet voor zo’n jodenfooi.
En de tweede alinea brengt me bij een belangrijke vraag: waarom moeten we altijd het volle pond betalen voor een speler, terwijl we zelf altijd bereid zijn om water bij de wijn te doen? En dat zelfs bij clubs die ver onder ons zitten in de voetbalpyramide? Is het onze grondhouding als bescheiden Brabanders, gebeurt het met een bepaalde gedachte?
Het is oprecht iets waar ik mee worstel als PSV-supporter, en wat mij ook in groeiende mate tegen begint te staan.
Dat laatste, tsja, dat is zo subjectief als de neten. Letterlijk bij iedere club hebben de fans het gevoel dat de club te weinig vraagt/vangt. Daar kan ik niet zoveel mee. Ik denk dat je beter aan dat gevoel kan gaan werken.
Dit zijn allemaal voorbeelden van een nu tot een half jaar terug. De lijst lijkt eindeloos te zijn. Wanneer hebben we nu echt een speler ‘te duur’ verkocht? Madueke wellicht? Locadia daarvoor? Die lijst is echt veel korter naar mijn gevoel.
Maar wellicht verdient deze discussie een eigen topic.
-
- Nationale topspeler
Ik neem aan als er begonnen wordt met praten bij 6 dat dat ook zeker niet het eind bedrag gaat zijn. Verwacht dan wel richting de 7-8 vast en eventuele bonussen.O Goleiro Grande wrote: ↑12 Jul 2024, 15:29Vind €6M voor een Argentijns international die afgelopen seizoen zulke cijfers heeft laten zien nog weinig, zelfs met nog een jaar contract. Dan mogen de bonussen wel dusdanig hoog en zeker zijn dat het rond de €10M uitkomt. Als het om zulke lage bedragen gaat, kun je Benitez net zo goed uit zijn contract laten lopen volgend jaar; heb je in ieder geval zekerheid, zeker met het oog op de overige asspelers die mogelijk nog vertrekken.DeEintovenaar wrote: ↑12 Jul 2024, 11:33
Vanaf 6 miljoen valt er te praten, lijkt me een mooie start. Eventueel met bonussen en een wat hoger bod zou dat prima kunnen zijn. Valt of staat wat mij betreft ook wie PSV op het oog heeft als mogelijke vervanger, als die keeper rond het zelfde bedrag moet kosten lijkt het me prima als je dan gelijk die transfer kunt afronden.
-
- Talent
- Clubvoorkeur: PSV
- Favoriete speler: Pepi
Benitez zal best goed salaris hebben hier aangezien die transfervrij is binnengekomen. Wellicht speelt dat ook mee dat ze openstaan voor verkoop.
-
- Internationale topspeler
Ja maar als ze een ervaren keeper als vervanger willen dan lijkt het me niet darmen daar nu veel op bespaard toch?DoubleUCoolman wrote: ↑12 Jul 2024, 17:00 Benitez zal best goed salaris hebben hier aangezien die transfervrij is binnengekomen. Wellicht speelt dat ook mee dat ze openstaan voor verkoop.
-
- Nationale topspeler
Ja en dan met Bernd Leno komen, die zal niet minder verdienen hahaDoubleUCoolman wrote: ↑12 Jul 2024, 17:00 Benitez zal best goed salaris hebben hier aangezien die transfervrij is binnengekomen. Wellicht speelt dat ook mee dat ze openstaan voor verkoop.
- SKERLA
- Legende
- Favoriete speler: Peet Scheefbril
Wie komt daarmee dan?CZ_Code wrote: ↑12 Jul 2024, 17:01Ja en dan met Bernd Leno komen, die zal niet minder verdienen hahaDoubleUCoolman wrote: ↑12 Jul 2024, 17:00 Benitez zal best goed salaris hebben hier aangezien die transfervrij is binnengekomen. Wellicht speelt dat ook mee dat ze openstaan voor verkoop.
Dit schreef Marco Timmer namelijk, da's toch anders:
Bernd Leno stond bijvoorbeeld en niet zo lang geleden eerder al op de lijst in Eindhoven. Zo’n type - Leno is 32 jaar en heeft zich bewezen in Europese topcompetities – is heel goed denkbaar.
- ShovingNE2
- Site Admin
No offence. Maar als je het steeds schandalig vindt dan adviseer ik je iets minder oppervlakkig naar zaken te kijken.
Het kan namelijk niet doorlopend schandalig zijn op dit niveau. Dan klopt je referentiekader niet.
Ook Benitez / Scherpen kijk je alleen naar transfersom.
Probeer eens de kosten van de hele looptijd van het contract en de restwaarde te vergelijken. Dan is het volkomen logisch.
Maar niet nadenken en roepen dat het schandalig is voelt lekkerder. Maar het slaat als kut op Dirk.
- These users thanked the author ShovingNE2 for the post (total 6):
- Ardbeg • Standbeeld • Jeronimo • Dutch Cowboy • Hatseflats • Bram
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
- 11 Tinus
- Legende
- Clubvoorkeur: Philips
Ik zeg niet dat PSV Olij gaat halen (zou me niet verbazen) maar in het hypothetische geval dat ze dat doen... hoeveel zou die minder verdienen dan bv Benitez nu doet? Zal dat meer dan 1 miljoen zijn? Wat is nou 1 miljoen als je een (soms) Argentijns international onder de lat hebt staan vs een 4e keeper in een land waar Pasveer vorig jaar nog keepte als 38 jarige.
- Standbeeld
- Mister PSV
Wat mij betreft is het onzinnig om onze transfers met de transfers van ajax te gaan vergelijken. Andere clubs, andere prestaties, andere historie, etc. Dat je teleurgesteld bent dat een andere club zoveel geld kan vangen voor een 2e/3e keeper, dat is iets anders.Bubba Gump wrote: ↑12 Jul 2024, 16:51Wellicht is het gevoel subjectief, maar dat is toch wel degelijk ergens op gestoeld. Zie nogmaals mijn Kjell Schepren vergelijking.Standbeeld wrote: ↑12 Jul 2024, 16:42
Gezien het niet aanbieden van een nieuw contract en het feit dat Benny een goed seizoen heeft gekeept, weet je dat een vertrek kan gebeuren. Dus PSV heeft 100% zeker de lijstjes klaarliggen. Daar hoeven we ons geen zorgen over te maken.
Dat laatste, tsja, dat is zo subjectief als de neten. Letterlijk bij iedere club hebben de fans het gevoel dat de club te weinig vraagt/vangt. Daar kan ik niet zoveel mee. Ik denk dat je beter aan dat gevoel kan gaan werken.
Die transfers liep vast omdat Excelsior niet wilde verkopen doordat zij geen vervanger konden halen. De reden waarom er nu nog steeds fors betaald moet worden, is omdat er waanzinnig veel clubs geïnteresseerd zijn in een koopje als het om een talentvolle voetballer gaat. Clubs als Leeds, Salzburg, Antwerp, Twente, noem het maar op. Dus logisch dat je meer betaalt dan dat niemand geïnteresseerd is.En het feit dat de transfer van Driouech in de winter vastloopt, en dat uiteindelijk nog steeds een zeer fors bedrag wordt neergelegd?
Utrecht heeft toch ook alle macht in deze casus? Ze kunnen vragen wat ze willen want Flamingo heeft daar een lang contract. En dan daarbij: hoe weet hij dat het dicht bij de eerste vraagprijs zit? Was je erbij toen Earnie voor het allereerst een richtprijs kreeg? Timber ging ook voor 8mln(?) van Utrecht naar de top. Dat is zo ongeveer dus wat betaald wordt voor talentvolle spelers van Utrecht.En dat voor Flamingo een bedrag wordt overeengekomen wat zeer dicht ligt bij de eerste vraagprijs van Utrecht?
Het is vervelend hoe het is gelopen en PSV heeft aangegeven ervan te leren. Maar dat staat los van dat ik het geen spotprijs vind. Een miljoen of 5 voor een wisselspeler met 1.5 jaar contract. Prima.En dat Vertessen, die we heel goed hadden kunnen gebruiken de tweede seizoenshelft, voor een spotprijs de deur uitdoen in de winterstop?
Je lijkt echt teveel je eigen emotie door te laten vloeien in deze casussen. Je lijkt alle nuances niet te willen zien.Dit zijn allemaal voorbeelden van een nu tot een half jaar terug. De lijst lijkt eindeloos te zijn.
Hier precies hetzelfde. "Te duur" is volledig subjectief. Wat is "te duur"? Op basis van wat? Ook hier laat je jouw gevoel weer een loopje met je nemen.Wanneer hebben we nu echt een speler ‘te duur’ verkocht? Madueke wellicht? Locadia daarvoor? Die lijst is echt veel korter naar mijn gevoel.
Wat mij betreft niet.Maar wellicht verdient deze discussie een eigen topic.
-
De echte vraagstukken voor het middenveld van PSV liggen elders op het middenveld. Joey Veerman en Jerdy Schouten moeten de komende periode beslissen over een transfer, blijven bij PSV en/of het verlengen van hun contract. PSV werd afgelopen week op de voetbalmarkt gelieerd aan Dirk Proper (NEC) voor het geval Schouten zou vertrekken.
Op dit moment is een transfer niet aan de orde en de Eindhovense club lijkt in eerste instantie voor een grotere naam te willen gaan, mocht Schouten niet blijven. Proper is wel een speler die PSV goed in de gaten houdt en die geliefd is op de transfermarkt.
Uit het ED
Op dit moment is een transfer niet aan de orde en de Eindhovense club lijkt in eerste instantie voor een grotere naam te willen gaan, mocht Schouten niet blijven. Proper is wel een speler die PSV goed in de gaten houdt en die geliefd is op de transfermarkt.
Uit het ED
Last edited by danko-lazovic on 12 Jul 2024, 17:18, edited 1 time in total.
- SKERLA
- Legende
Valt wellicht mee:11 Tinus wrote: ↑12 Jul 2024, 17:17Staan genoeg leuke nieuwtjes in.SKERLA wrote: ↑12 Jul 2024, 17:12 Vrijdagmiddagupdate:
https://www.ed.nl/PSV/hoe-staat-PSV-er- ... haring_web
Proper zal hier wel niet zo goed vallen ben ik bang.
-
Leuk geprobeerd, maar op transfermarkt staat Benitez voor 13 miljoen in de boeken. Dan vind ik het (daar is ie weer), schandalig dat het nu al weer gaat over minder dan de helft van dit bedrag.ShovingNE2 wrote: ↑12 Jul 2024, 17:10No offence. Maar als je het steeds schandalig vindt dan adviseer ik je iets minder oppervlakkig naar zaken te kijken.
Het kan namelijk niet doorlopend schandalig zijn op dit niveau. Dan klopt je referentiekader niet.
Probeer eens de kosten van de hele looptijd van het contract en de restwaarde te vergelijken. Dan is het volkomen logisch.
Maar niet nadenken en roepen dat het schandalig is voelt lekkerder. Maar het slaat als kut op Dirk.
- 11 Tinus
- Legende
- Clubvoorkeur: Philips
Als TM de waarde bepaalde was Feyenoord het Bayern van NL geworden.Bubba Gump wrote: ↑12 Jul 2024, 17:19Leuk geprobeerd, maar op transfermarkt staat Benitez voor 13 miljoen in de boeken. Dan vind ik het (daar is ie weer), schandalig dat het nu al weer gaat over minder dan de helft van dit bedrag.ShovingNE2 wrote: ↑12 Jul 2024, 17:10
No offence. Maar als je het steeds schandalig vindt dan adviseer ik je iets minder oppervlakkig naar zaken te kijken.
- SKERLA
- Legende
In de boeken staat hij voor €0, omdat hij transfervrij kwam.Bubba Gump wrote: ↑12 Jul 2024, 17:19maar op transfermarkt staat Benitez voor 13 miljoen in de boeken
- Standbeeld
- Mister PSV
En dan vergeet je dus even voor het gemak dat er geen restwaarde meer op Benny zal zitten gezien zijn leeftijd én dat hij nog maar een eenjarig contract heeft.Bubba Gump wrote: ↑12 Jul 2024, 17:19Leuk geprobeerd, maar op transfermarkt staat Benitez voor 13 miljoen in de boeken. Dan vind ik het (daar is ie weer), schandalig dat het nu al weer gaat over minder dan de helft van dit bedrag.ShovingNE2 wrote: ↑12 Jul 2024, 17:10
- Joenepsv
- Legende
En terecht. Leuke speler maar komt tekort (letterlijk en figuurlijk) voor PSV. Maar dat weet Earnie zelf ook wel. Zal best een keer bekeken zijn en zolang het daarbij blijft is dat prima.11 Tinus wrote: ↑12 Jul 2024, 17:17Staan genoeg leuke nieuwtjes in.SKERLA wrote: ↑12 Jul 2024, 17:12 Vrijdagmiddagupdate:
https://www.ed.nl/PSV/hoe-staat-PSV-er- ... haring_web
Proper zal hier wel niet zo goed vallen ben ik bang.
- SKERLA
- Legende
Inderdaad:
-
Beetje een flauwe opmerking om de aandacht van de discussie af te leiden.SKERLA wrote: ↑12 Jul 2024, 17:22In de boeken staat hij voor €0, omdat hij transfervrij kwam.Bubba Gump wrote: ↑12 Jul 2024, 17:19maar op transfermarkt staat Benitez voor 13 miljoen in de boeken
Stond Wieffer op transfermarkt op een geschatte waarde van 30 miljoen? Volgens mij was dat lager namelijk.
Je hoeft het natuurlijk niet (altijd) eens te zijn wat er daar qua bedragen staat opgesomd, maar ik vind een verlaging van 50 % gewoon raar. Als het allemaal klopt natuurlijk.
- SKERLA
- Legende
Nee respectievelijk totaal niet. Je schrijft "in de boeken". Op transfermarkt staat hij niet in de boeken, bij PSV wel.Bubba Gump wrote: ↑12 Jul 2024, 17:29Beetje een flauwe opmerking om de aandacht van de discussie af te leiden.
-
Dit zijn allemaal zaken die ook bij Transfermarkt worden meegenomen neem ik aan.Standbeeld wrote: ↑12 Jul 2024, 17:26En dan vergeet je dus even voor het gemak dat er geen restwaarde meer op Benny zal zitten gezien zijn leeftijd én dat hij nog maar een eenjarig contract heeft.Bubba Gump wrote: ↑12 Jul 2024, 17:19
Leuk geprobeerd, maar op transfermarkt staat Benitez voor 13 miljoen in de boeken. Dan vind ik het (daar is ie weer), schandalig dat het nu al weer gaat over minder dan de helft van dit bedrag.