Transferwindow 2024/25

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
Jeronimo
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur: PSV

Bubba Gump wrote: 12 Jul 2024, 17:29
SKERLA wrote: 12 Jul 2024, 17:22

In de boeken staat hij voor €0, omdat hij transfervrij kwam.
Beetje een flauwe opmerking om de aandacht van de discussie af te leiden.

Stond Wieffer op transfermarkt op een geschatte waarde van 30 miljoen? Volgens mij was dat lager namelijk.
Je hoeft het natuurlijk niet (altijd) eens te zijn wat er daar qua bedragen staat opgesomd, maar ik vind een verlaging van 50 % gewoon raar. Als het allemaal klopt natuurlijk.
Stel dat Benitez nog een jaar blijft, voor hoeveel zet transfermarkt hem dan op hun site?
Ik kijk echt nooit op die site, ben dus gewoon nieuwsgierig, zetten ze hem dan op 0 of zetten ze zijn geschatte waarde er dan op?
  • These users thanked the author Jeronimo for the post:
    Ardbeg
    ShovingNE2
    Site Admin

Even een algemene waarschuwing. Halve en hele artikelen delen vanuit ED of VI gaan we niet doen.

Je betaalt maar voor de shizzle. Zeker Elfrink heeft nooit nieuws dus laaf u aan Voetbalzone.

We gaan er streng op zijn. Een belangrijke quote met link: prima. Een lijstje Cliffs en het halve artikel delen: niet ok.
  • These users thanked the author ShovingNE2 for the post (total 3):
    DonyellMalenJohan86Maria-Franciscus
    "When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
    Joenepsv
    Legende

Transfermarkt is niet leidend. Dat is natte vinger werk. Denk je dat Enteny voor 85 miljoen getaxeerd was? Het is net wat de gek er voor geeft en er lopen tegenwoordig veel gekken rond.
  • These users thanked the author Joenepsv for the post:
    Persepolis
    Dutch Cowboy
    Lid 2e elftal

Ik verwacht dat namen als Proper en eerder St. Juste een beetje gebruikt worden ter afleiding
    Ardbeg
    Mister PSV

Dutch Cowboy wrote: 12 Jul 2024, 17:47 Ik verwacht dat namen als Proper en eerder St. Juste een beetje gebruikt worden ter afleiding
    Nee, laag op het lijstje, lekt eerder.
    Standbeeld
    Mister PSV

Bubba Gump wrote: 12 Jul 2024, 17:33
    Standbeeld wrote: 12 Jul 2024, 17:26
    En dan vergeet je dus even voor het gemak dat er geen restwaarde meer op Benny zal zitten gezien zijn leeftijd én dat hij nog maar een eenjarig contract heeft.
    Dit zijn allemaal zaken die ook bij Transfermarkt worden meegenomen neem ik aan.
    Nope, ze houden dat geen rekening met bijvoorbeeld contractduur.
    ShovingNE2
    Site Admin

Joenepsv wrote: 12 Jul 2024, 17:41Het is net wat de gek er voor geeft en er lopen tegenwoordig veel gekken rond.
    Een kartel van zaakwaarnemers had geld tegoed van Man.Utd. Dat is via Antony verrekend. Er is van 23 miljoen pond van die transfer in de zakken van zaakwaarnemers gegaan..
    Hatseflats
    Vedette

Standbeeld wrote: 12 Jul 2024, 17:26
    En dan vergeet je dus even voor het gemak dat er geen restwaarde meer op Benny zal zitten gezien zijn leeftijd én dat hij nog maar een eenjarig contract heeft.
    Dit zijn allemaal zaken die ook bij Transfermarkt worden meegenomen neem ik aan.
    Nee, natuurlijk niet. Dan zouden de transfervrije spelers allemaal op 0 staan.
    ShovingNE2
    Site Admin

Hatseflats wrote: 12 Jul 2024, 18:03

Mensen snappen echt niet hoe een transferwaarde tot stand komt
    Joenepsv
    Legende

Joenepsv wrote: 12 Jul 2024, 17:41 Transfermarkt is niet leidend. Dat is natte vinger werk. Denk je dat Enteny voor 85 miljoen getaxeerd was? Het is net wat de gek er voor geeft en er lopen tegenwoordig veel gekken rond.
    Ik quote mezelf nooit maar leuk voorbeeldje meteen:

Chelsea heeft de komst van Renato Veiga afgerond. De twintigjarige verdediger annex middenvelder heeft voor zeven jaar getekend op Stamford Bridge, en als de beide partijen in 2031 nog niet op elkaar zijn uitgekeken is er zelfs een optie voor nog een jaar. Veiga komt over van FC Basel, met de transfer is volgens meerdere bronnen zo'n veertien miljoen euro gemoeid.

https://www.transfermarkt.nl/renato-vei ... ler/805714

Chelsea betaald 14 miljoen. Transfermarkt geeft hem een waarde van 3. Sinds clubs uit met name de Premier League onbeperkt met geld kunnen smijten is er nauwelijks een waarde op een speler te plakken. Met name de Shity group en Chelsea maken het voetbal kapot door met geld te smijten en met een sleepnet de talenten vijvers leeg te vissen.
    RikElfrink
    PSV Watcher
    Clubvoorkeur: Geen
    Favoriete speler: Geen-

Bubba Gump wrote: 12 Jul 2024, 17:19maar op transfermarkt staat Benitez voor 13 miljoen in de boeken
    Bij mijn weten - maar er zijn vast anderen die het allemaal nog veel beter weten - kan het bedongen tekengeld op de balans worden geactiveerd en dan staat hij vermoedelijk niet voor 0 in de boeken ;) Wat gratis lijkt, is niet altijd helemaal gratis.
  • These users thanked the author RikElfrink for the post (total 10):
    NoosaSKERLAAddoCultheldJeronimoHatseflatsDutch CowboyFritskePhilipsWolfDaveBPersepolis
    Bubba Gump
    Meervoudig international

ShovingNE2 wrote: 12 Jul 2024, 18:05
    Hatseflats wrote: 12 Jul 2024, 18:03

Mensen snappen echt niet hoe een transferwaarde tot stand komt
    Heel onnodig denigrerend weer.

Overigens wordt op transfermarkt bij de marktwaarde wel degelijk rekening gehouden met factoren als restwaarde zie ik nu. Staat onder het kopje marktwaarde -analyse.
  • These users thanked the author Bubba Gump for the post:
    RvdB
    Mikelvb
    Nationale topspeler

Ardbeg wrote: 12 Jul 2024, 16:42
    Mikelvb wrote: 12 Jul 2024, 16:35 Als je beetje verder nadenkt, bedoelde hij natuurlijk bij elkaar opgeteld.
    SKERLA wrote: 12 Jul 2024, 16:37 Dan moet ie dat zeggen.
    Ik heb inderdaad weinig behoefte om te gaan uitzoeken wat iemand wil zeggen in plaats van wat ze daadwerkelijk zeggen :tear:
    Gek, heb je normaal gesproken ook weinig moeite mee.
    Mikelvb
    Nationale topspeler

SKERLA wrote: 12 Jul 2024, 16:37
    Mikelvb wrote: 12 Jul 2024, 16:35

Als je beetje verder nadenkt, bedoelt hij natuurlijk bij elkaar opgeteld.
    Dan moet ie dat zeggen.
    Als je zo slim bent om mijn grammaticale fout te zien, ben je vast ook wel zo slim om zijn tekst te begrijpen.
    11 Tinus
    Legende
    Clubvoorkeur: Philips

RikElfrink wrote: 12 Jul 2024, 18:17

Bij mijn weten - maar er zijn vast anderen die het allemaal nog veel beter weten - kan het bedongen tekengeld op de balans worden geactiveerd en dan staat hij vermoedelijk niet voor 0 in de boeken ;) Wat gratis lijkt, is niet altijd helemaal gratis.
    Ik denk dat daar best wel wat trucjes voor zijn en zoals met financiën vaker het geval is kunnen mensen/clubs heel creatief zijn. Maar stel dat het zo is dan zal het niet 0 miljoen euro zijn maar ook geen 2 a 3 miljoen als 2/3e van de looptijd van het contract voorbij is.
    SKERLA
    Legende
    Favoriete speler: Peet Scheefbril

Even aan Massimo vragen dan.
    Bij deze.

Edit: Of Mikelvb , vind ik ook goed 🙂
    Last edited by SKERLA on 12 Jul 2024, 18:42, edited 1 time in total.
    Mikelvb
    Nationale topspeler

Klopt, staat ook zo in het jaarverslag.
  • These users thanked the author Mikelvb for the post:
    SKERLA
    SKERLA
    Legende

Mikelvb wrote: 12 Jul 2024, 18:28
    SKERLA wrote: 12 Jul 2024, 16:37

Dan moet ie dat zeggen.
    Als je zo slim bent om mijn grammaticale fout te zien, ben je vast ook wel zo slim om zijn tekst te begrijpen.
    Ik vermoedde het wel, maar het stond er niet en kon het dus ook NIET betekenen.
    Maar niet te zwaar aan Tillen hoor, deed ik ook niet (en hopelijk 11 Tinus ook niet).

Edit: Mijn hoop was ijdel zo te zien :D

Hey 11 Tinus ,ik blijf niet editten! :angry:
  • These users thanked the author SKERLA for the post (total 2):
    ArdbegRikElfrink
    loginnaam
    Internationale topspeler

Menno1 wrote: 12 Jul 2024, 14:37Als straks 6-8 basis spelers weg zijn, dan kan je niet zeggen dat ze geslaagd zijn, toch?
    Als 6-8 basisspelers weg zijn, dan ligt dat niet aan de korte contracten, maar aan het feit dat die spelers een goed seizoen hebben gedraaid en een stap kunnen maken, waarbij er kennelijk grof geld op de tafel komt. Er zijn 4 basisspelers met nog één jaar op hun contract, waaronder Luuk die normaal gesproken niet zal vertrekken. Dat zou betekenen dat er nog 3-5 basisspelers zouden vertrekken, die niet per sé deze zomer verkocht hoeven worden om niet transfervrij weg te gaan. Je overdrijft dus weer eens flink.
    11 Tinus
    Legende

SKERLA wrote: 12 Jul 2024, 18:41
    Mikelvb wrote: 12 Jul 2024, 18:28

Ik vermoedde het wel, maar het stond er niet en kon het dus ook NIET betekenen.
    Maar niet te zwaar aan Tillen hoor, deed ik ook niet (en hopelijk @11 Tinus ook niet).

Edit: Mijn hoop was ijdel zo te zien :D

Hey @11 Tinus ,ik blijf niet editten! :angry:
    Moest even goed timen :)
    Chucky
    Vedette

Ik mag hopen dat de naam van Proper als opvolger van Schouten een rookgordijn is. Dat is een beetje alsof je je gloednieuwe Ferrari inruilt voor een kapotte Twingo.
    11 Tinus
    Legende

Geloven mensen echt in rookgordijnen op de transfermarkt?

Maximaal als je iemand graag wilt hebben en je komt er niet uit dat je even verder 'zoekt' en dan wat namen dropt. Maar toch niet voor de speler überhaupt verkocht is lijkt me.
    SKERLA
    Legende

In dit geval geloof ik wel dat er naar Mr. Proper is geïnformeerd.
    ShovingNE2
    Site Admin

Bubba Gump wrote: 12 Jul 2024, 18:21Heel onnodig denigrerend weer.
    Nee, dit is echt niet denigrerend bedoeld.

Als Benitez nu gekocht wordt dan kost hij bijvoorbeeld 6 miljoen. Met wat bonussen erbij 7. Hij gaat een miljoen of 3 tekengeld pakken en een salaris van 3,5 miljoen voor 4 jaar. Ik denk dat ik niet heel raar reken. Bij elkaar 24 miljoen euro.

Die ga je vergelijken met iemand die 5 miljoen kost. Ergens rond de 7 ton tekengeld krijgt en 1,2 miljoen verdient. Wat bij elkaar ongeveer 11 miljoen is. Daarna vertegenwoordigt hij nog steeds waarde. Laat het 3 miljoen zijn.

Benitez is dus 16 miljoen duurder dan Scherpen. Jij stelt:
    Nee, dus niet. Leeftijd en restwaarde wel maar contract niet. Benny was transfervrij. Kregen wij voor 0 euro. Waar zie je dat terug in onderstaande grafiek?

Image

En nogmaals nee: niet denigrerend. Maar je kijkt niet alleen naar de transfersom, maar vooral wat het hele contract kost gedurende de looptijd en wat is een waarschijnlijke waarde aan het einde van die looptijd.

Dan zijn Scherpen en Benny niet net zo duur. Dan is Benny een miljoen of 16 duurder.
  • These users thanked the author ShovingNE2 for the post (total 3):
    StandbeeldBramWolf
    Menno1
    Legende

loginnaam wrote: 12 Jul 2024, 19:14
    Menno1 wrote: 12 Jul 2024, 14:37Als straks 6-8 basis spelers weg zijn, dan kan je niet zeggen dat ze geslaagd zijn, toch?
    Als 6-8 basisspelers weg zijn, dan ligt dat niet aan de korte contracten, maar aan het feit dat die spelers een goed seizoen hebben gedraaid en een stap kunnen maken, waarbij er kennelijk grof geld op de tafel komt. Er zijn 4 basisspelers met nog één jaar op hun contract, waaronder Luuk die normaal gesproken niet zal vertrekken. Dat zou betekenen dat er nog 3-5 basisspelers zouden vertrekken, die niet per sé deze zomer verkocht hoeven worden om niet transfervrij weg te gaan. Je overdrijft dus weer eens flink.
    Benitez
    Ramalho
    Teze
    Boscagli
    Veerman
    Bakayoko
    Schouten
    Dest (door omstandigheden)
    Lozano (in de winterstop)
  • These users thanked the author Menno1 for the post:
    rjg1992
    Post Reply