We shouten for zeh Schouten
Transferwindow 2024/25
-
- Nationale topspeler
Voor van den Berg ligt er denk ik wel al een conSeppt-overeenkomstje klaar.
- These users thanked the author FritskePhilips for the post (total 2):
- 11 Tinus • FieseFriedrich
- ShovingNE2
- Site Admin
Zou geweldig zijn als Sepp tegelijk met Tygo Land
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
-
- Nationale topspeler
- Clubvoorkeur: PSV
Ben wel benieuwd wie we op het oog hebben voor eventuele vervanging van Boscagli. Moet een linksbenige centrale verdediger zijn die een beetje een balletje kan trappen, ik meende gelezen te hebben dat dit nog niet de kwaliteit van Sepp is dus dan zou er wel een voetballende verdediger naast moeten. Zeker aangezien er interesse is in zowel Obispo als Boscagli lijkt mij het aannemelijk dat in ieder geval 1 hiervan vertrekt.
-
- Lid scoutingsteam
Zeker wel een van Sepp's kwaliteitenTeletubby wrote: ↑13 Jul 2024, 08:26 Ben wel benieuwd wie we op het oog hebben voor eventuele vervanging van Boscagli. Moet een linksbenige centrale verdediger zijn die een beetje een balletje kan trappen, ik meende gelezen te hebben dat dit nog niet de kwaliteit van Sepp is dus dan zou er wel een voetballende verdediger naast moeten. Zeker aangezien er interesse is in zowel Obispo als Boscagli lijkt mij het aannemelijk dat in ieder geval 1 hiervan vertrekt.
-
- Legende
- Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
Interesse in Obispo? Welke clubs?Teletubby wrote: ↑13 Jul 2024, 08:26 Ben wel benieuwd wie we op het oog hebben voor eventuele vervanging van Boscagli. Moet een linksbenige centrale verdediger zijn die een beetje een balletje kan trappen, ik meende gelezen te hebben dat dit nog niet de kwaliteit van Sepp is dus dan zou er wel een voetballende verdediger naast moeten. Zeker aangezien er interesse is in zowel Obispo als Boscagli lijkt mij het aannemelijk dat in ieder geval 1 hiervan vertrekt.
En yes, voetballend kan het beter bij Sepp Blatter.
- DeefPeef
- Veelbelovend talent
Kan rodriques dat? Ervaren, transfervrij.Teletubby wrote: ↑13 Jul 2024, 08:26 Ben wel benieuwd wie we op het oog hebben voor eventuele vervanging van Boscagli. Moet een linksbenige centrale verdediger zijn die een beetje een balletje kan trappen, ik meende gelezen te hebben dat dit nog niet de kwaliteit van Sepp is dus dan zou er wel een voetballende verdediger naast moeten. Zeker aangezien er interesse is in zowel Obispo als Boscagli lijkt mij het aannemelijk dat in ieder geval 1 hiervan vertrekt.
- DonyellMalen
- Legende
- Vanthaman18
- Internationale topspeler
- Favoriete speler: Luuk de Jong
Vraag me wel af of PSV ook nog een topper als LCV kan halen voor bijvoorbeeld 15 miljoen. Ze hebben al best wat geld uitgegeven en ze zullen de afschrijvingen ook niet teveel willen laten oplopen. In dat opzicht zou de verlenging van Boscagli toch wel belangrijk zijn.
- SKERLA
- Legende
- Favoriete speler: Peet Scheefbril
-
Het is nu een combi, waarbij nog steeds niet al die basisspelers vertrokken zijn, dus het blijft voorlopig bij de mogelijkheid dat.
Zoals ik volgens mij eerder al een keer had uitgezocht ligt het probleem van de korte contracten met name bij de verdediging en dat is voor een deel ook te verklaren door de prestaties van de afgelopen seizoenen en de blessures. We konden niet eerder echt doorselecteren achterin vanwege de kapitaalsvernietiging en ondanks dat er binnen PSV veel vertrouwen was in Teze en Obispo hadden beide nog niet langdurig laten zien echt dat vertrouwen waar te kunnen maken.
Kijk je naar de achterhoede:
Boscagli
Zware blessure gehad aan het einde van een goed seizoen, kostte hem waarschijnlijk een transfer. Vervolgens na zijn blessure amper speeltijd gekregen onder Van Nistelrooij en nog 2 seizoenen contract aan het begin van dit seizoen. Direct verlengen is voor beide partijen onhandig. Vanuit PSV is het niet zeker of hij zijn niveau weer haalt en Boscagli zal niet willen verlengen als wisselspeler en ook niet zonder een verhoging in salaris, want waarom zou hij anders verlengen? Hij zit hier ook al heel lang.
Teze
Speelde onder Van Nistelrooij rechtsback, maar leek niet erg gelukkig met de speelstijl en kwam ook niet zo goed uit de verf. Haalde niet zijn huidige niveau en had nog 2 jaar contract. Ga je dan verlengen? Zie verhaal Boscagli hierboven.
Mauro
Ook net terug van zware blessures. En al lang bij PSV.
Dit zijn 3 van de kernspelers voor de achterhoede, waar je nu van zegt die moet je langer vastleggen en dat mag wat kosten, maar waar de tendens voor dit seizoen nog een heel stuk anders lag. En juist omdat zij nog een 2 jarig contract hadden en er amper/geen fatsoenlijke belangstelling was + het budget van PSV was echt nog niet heel ruim, was het ook redelijk onverantwoord om flink te investeren in nieuwe spelers, want dan had je ook deze spelers nagenoeg volledig kunnen afschrijven.
Verder hadden we nog Ramalho en Van Aanholt - Ongetwijfeld flinke salarissen, kort contract en qua niveau prima wisselspelers, maar ook niet voor meerdere seizoenen, want dan neemt de motivatie ook wel flink af. En Ramalho had je idealiter ook op willen doorselecteren. En Obispo was er nog. Ook een speler met veel potentie, maar waar het niet echt lijkt uit te komen. Kan nog steeds een goede verdediger worden, maar lijkt beter om hem nu te laten gaan.
Het 'probleem' is dus ontstaan eerdere seizoenen en mede door enkele lange blessures. In het ideaalplaatje leg je een speler voor 4 of 5 seizoenen vast, wordt hij elk jaar beter en verleng je na 2 seizoenen en verkoop je hem na seizoen 3 met nog minimaal 2 contractjaren over. Alleen zijn er altijd meerdere factoren die bepalen of dit ook lukt. En spelers die nog maar 2 seizoenen onder contract staan zijn ook niet gek, die willen ook flink wat tekengeld om te blijven en iets van zekerheid over transfermogelijkheden later. Ajax heeft enkele seizoenen geleden vaak wel spelers weten te verleiden langer te blijven, maar die gaven ook een vermogen uit aan makelaars. Zolang je winst maakt is het prima om anderen mee te laten delen, maar zodra het tegenvalt zit je met lange contracten van dure spelers die niet meer presteren. En hogere salarissen uitkeren schept ook hogere verwachtingen bij alle andere spelers.
Zoals ik volgens mij eerder al een keer had uitgezocht ligt het probleem van de korte contracten met name bij de verdediging en dat is voor een deel ook te verklaren door de prestaties van de afgelopen seizoenen en de blessures. We konden niet eerder echt doorselecteren achterin vanwege de kapitaalsvernietiging en ondanks dat er binnen PSV veel vertrouwen was in Teze en Obispo hadden beide nog niet langdurig laten zien echt dat vertrouwen waar te kunnen maken.
Kijk je naar de achterhoede:
Boscagli
Zware blessure gehad aan het einde van een goed seizoen, kostte hem waarschijnlijk een transfer. Vervolgens na zijn blessure amper speeltijd gekregen onder Van Nistelrooij en nog 2 seizoenen contract aan het begin van dit seizoen. Direct verlengen is voor beide partijen onhandig. Vanuit PSV is het niet zeker of hij zijn niveau weer haalt en Boscagli zal niet willen verlengen als wisselspeler en ook niet zonder een verhoging in salaris, want waarom zou hij anders verlengen? Hij zit hier ook al heel lang.
Teze
Speelde onder Van Nistelrooij rechtsback, maar leek niet erg gelukkig met de speelstijl en kwam ook niet zo goed uit de verf. Haalde niet zijn huidige niveau en had nog 2 jaar contract. Ga je dan verlengen? Zie verhaal Boscagli hierboven.
Mauro
Ook net terug van zware blessures. En al lang bij PSV.
Dit zijn 3 van de kernspelers voor de achterhoede, waar je nu van zegt die moet je langer vastleggen en dat mag wat kosten, maar waar de tendens voor dit seizoen nog een heel stuk anders lag. En juist omdat zij nog een 2 jarig contract hadden en er amper/geen fatsoenlijke belangstelling was + het budget van PSV was echt nog niet heel ruim, was het ook redelijk onverantwoord om flink te investeren in nieuwe spelers, want dan had je ook deze spelers nagenoeg volledig kunnen afschrijven.
Verder hadden we nog Ramalho en Van Aanholt - Ongetwijfeld flinke salarissen, kort contract en qua niveau prima wisselspelers, maar ook niet voor meerdere seizoenen, want dan neemt de motivatie ook wel flink af. En Ramalho had je idealiter ook op willen doorselecteren. En Obispo was er nog. Ook een speler met veel potentie, maar waar het niet echt lijkt uit te komen. Kan nog steeds een goede verdediger worden, maar lijkt beter om hem nu te laten gaan.
Het 'probleem' is dus ontstaan eerdere seizoenen en mede door enkele lange blessures. In het ideaalplaatje leg je een speler voor 4 of 5 seizoenen vast, wordt hij elk jaar beter en verleng je na 2 seizoenen en verkoop je hem na seizoen 3 met nog minimaal 2 contractjaren over. Alleen zijn er altijd meerdere factoren die bepalen of dit ook lukt. En spelers die nog maar 2 seizoenen onder contract staan zijn ook niet gek, die willen ook flink wat tekengeld om te blijven en iets van zekerheid over transfermogelijkheden later. Ajax heeft enkele seizoenen geleden vaak wel spelers weten te verleiden langer te blijven, maar die gaven ook een vermogen uit aan makelaars. Zolang je winst maakt is het prima om anderen mee te laten delen, maar zodra het tegenvalt zit je met lange contracten van dure spelers die niet meer presteren. En hogere salarissen uitkeren schept ook hogere verwachtingen bij alle andere spelers.
- These users thanked the author Tijn for the post:
- Maria-Franciscus
- 11 Tinus
- Legende
- Clubvoorkeur: Philips
Ik vond 9 miljoen best fors voor Flamingo maar wellicht is het een koopje als hij dit door zet maar bedenk even dat we 3 jaar geleden ook 10 miljoen hadden moeten aftikken voor Tzolis die nu bij Brugge mee doet en het bij Twente al niet eens redde.
- DonyellMalen
- Legende
Wat zeg je nou allemaal? Is toch allemaal niet met elkaar te vergelijken.
-
- Bankzitter
Verslaggever zegt vaak dat teze en olie veel vuldig in de belangstelling zoude staan. Ik heb die geruchten nog niet echt gelezen
- DonyellMalen
- Legende
De verslaggever roept maar wat. Hij kan het beter gewoon bij commentaar geven houden, want dat doet 'ie best prima.
- These users thanked the author DonyellMalen for the post:
- vak kk 1988
- Heissenberrug
Ja en als je het vergelijkt met Bergwijn en Sulejmani of Baumgart kan het ook zomaar een goeie transfer blijken.DonyellMalen wrote: ↑13 Jul 2024, 13:50Wat zeg je nou allemaal? Is toch allemaal niet met elkaar te vergelijken.
- SKERLA
- Legende
- Favoriete speler: Peet Scheefbril
Hij ziet natuurlijk allemaal spelers die hem normaal gesproken geen reet interesseren.DonyellMalen wrote: ↑13 Jul 2024, 13:52 De verslaggever roept maar wat. Hij kan het beter gewoon bij commentaar geven houden, want dat doet 'ie best prima.
- Klapstoel
- Basisspeler
Eens! Hij gaat het ook wel redden net als Flamingo . Die speelt vandaag een goede eerste helft