Was wat gechargeerd met die 30 meter van het doel. Maar heb ik intussen een aantal momenten gezien dat hij niet vol voor de meeverdedigsprint gaat. Iets wat luuk bijv geweldig deed gisteren, die maakte op een bepaald moment een enorme sprint. Maar zolang het niet afgestraft wordt valt het niet zo op..
Enniewee ontopic. Ja motivatie is een factor. En Nee ze verliezen niet alleen op motivatie. In sommige wedstrijden leek het jagen nergens op en was er geen enkele compactheid. En dat is teleurstellend dat Ruud dat er niet sneller uit heeft gekregen, en het zelfs nu nog er niet helemaal uit is. Maar ik vind dat niet alleen teleurstellend mbt Ruud, maar vind dat ook dragende spelers daar een rol in spelen. Neem Kokcu in de uitwedstrijd tegen Roma. Compleet verlengstuk van Slot in het veld. Zo belangrijk.
Ruud van Nistelrooij
- ShovingNE2
- Site Admin
Zijn lichaam snakt denk ik naar het einde van het seizoen. Hij kwam iets verkeerd neer en gelijk vol in de kramp. Gebeurt hem zelden. Denk dat het meespeelt.MaartenV wrote: ↑24 Apr 2023, 17:04Was wat gechargeerd met die 30 meter van het doel. Maar heb ik intussen een aantal momenten gezien dat hij niet vol voor de meeverdedigsprint gaat. Iets wat luuk bijv geweldig deed gisteren, die maakte op een bepaald moment een enorme sprint. Maar zolang het niet afgestraft wordt valt het niet zo op.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
- psvgouda
- Vedette
- Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
- Favoriete speler: Ismael Saibaasie
Lijkt mij ook, ja. 19-20 jaar en dan zo'n programma in je eerste volledige seizoen? Niets dan respect voor onze golden boy, ook verdedigend is zijn felheid van waarde
-
- Internationale topspeler
Al vaker gezegd maar over enkele weken kunnen we pas echt de balans opmaken voor onze Ruud.
Voorlopig is het een complexe zaak. Ik moet hem meegeven dat we nu eindelijk eens een echte serie hebben neergezet. Uiteindelijk telt die serie alleen maar als we die (in de competitie) nog even doorzetten en de 2e plek pakken. Daarom nog ff afwachten. Het voetbal lijkt nog steeds nergens op. Maar als je de groep mee krijgt en je blijft winnen, dat is ook wat waard natuurlijk.
Voorlopig is het een complexe zaak. Ik moet hem meegeven dat we nu eindelijk eens een echte serie hebben neergezet. Uiteindelijk telt die serie alleen maar als we die (in de competitie) nog even doorzetten en de 2e plek pakken. Daarom nog ff afwachten. Het voetbal lijkt nog steeds nergens op. Maar als je de groep mee krijgt en je blijft winnen, dat is ook wat waard natuurlijk.
- Sensation
- Lid scoutingsteam
- Clubvoorkeur: Ja
Ik vind het een lastige. Is resultaat heilig in de evaluatie? Stel; in augustus weet je al dat Gakpo en Madueke in de winterstop vertrekken en we daar een kwakkelende Hazard en El Ghazi voor terug krijgen, dan had ik direct voor het scenario 'tweede plaats en bekerfinale/winst' getekend. Echter is het seizoen zo gelopen dat Ajax ondermaats presteert (understatement) en Feyenoord op basis van teamgeest en tactiek richting het kampioenschap gaat. Dat geeft toch een andere blik op de situatie, daar PSV optimaal had kunnen profiteren door qua tactiek gelijk te zijn aan Feyenoord, de teamgeest bij PSV is het probleem niet, en ik denk dat als je de selecties op kwaliteit naast elkaar zet dat PSV dan sterker is dan Feyenoord.Ittot wrote: ↑25 Apr 2023, 09:28 Al vaker gezegd maar over enkele weken kunnen we pas echt de balans opmaken voor onze Ruud.
Is het resultaat; tweede plaats (nog steeds niet zeker natuurlijk) en bekerfinale/winst, dan voldoende om door te gaan met als aanknopingspunten dat er wel écht een team staat? Of mist de PSV leiding ook een duidelijke lijn in de tactiek?
En wie weet is Ruud binnenskamers wel uitermate goed in het vinger op de zere plek leggen en aangeven welke tactiek hij voor ogen heeft en waarom dat niet uit de verf komt (en op welke momenten juist wel) en heeft men gezamenlijk het idee dat met doorgaan met de huidige trainer, kern van de huidige selectie, en gerichte aankopen de puzzel samen gaat vallen?
Op basis van wat wij kunnen zien en wat ik denk kom ik persoonlijk tot de conclusie; resultaat mag niet heilig zijn en tactisch zijn er imo te weinig aanknopingspunten om vol vertrouwen naar het nieuwe seizoen te kijken.
-
- Bankzitter
Ik vind het een leuke theoretische discussie, maar ik denk dat de kans echt 0,0 is dat PSV afscheid gaat nemen van Ruud. Je gaat niet een clubicoon op straat zetten omdat hij tweede/derde is geworden, als je de leegloop in de winter en het feit dat het een PSV-icoon is die met zijn eerste seizoen bezig als hoofdtrainer meeneemt.
Wat wel realistisch is voor volgend seizoen is kijken hoe je de staf om hem heen kan gaan versterken, zodat we misschien speltechnisch wat beter uit de verf kunnen gaan komen.
Wat wel realistisch is voor volgend seizoen is kijken hoe je de staf om hem heen kan gaan versterken, zodat we misschien speltechnisch wat beter uit de verf kunnen gaan komen.
-
- Internationale topspeler
Ik stel voor dat we de selectie van Real Madrid uit 2006 aanstellen als assistent trainer:
https://www.voetbal.com/teams/real-madrid/2007/2/
Dat zullen er wel genoeg zijn.
https://www.voetbal.com/teams/real-madrid/2007/2/
Dat zullen er wel genoeg zijn.
- 11 Tinus
- Legende
- Clubvoorkeur: Philips
Dus het resultaat wat Ruud behaald heeft aan het einde van het jaar mag niet heilig zijn maar het feit dat Ajax a la Feyenoord presteert en Feyenoord a la Ajax mag wel heilig zijn? Wel kijken naar de selectie van PSV vs die van Feyenoord maar niet meenemen dat Slot de kroonprins is die al voor 3e a 4e jaar uitstekend functioneert en Ruud net pas de kans krijgt?Sensation wrote: ↑25 Apr 2023, 09:43Ik vind het een lastige. Is resultaat heilig in de evaluatie? Stel; in augustus weet je al dat Gakpo en Madueke in de winterstop vertrekken en we daar een kwakkelende Hazard en El Ghazi voor terug krijgen, dan had ik direct voor het scenario 'tweede plaats en bekerfinale/winst' getekend. Echter is het seizoen zo gelopen dat Ajax ondermaats presteert (understatement) en Feyenoord op basis van teamgeest en tactiek richting het kampioenschap gaat. Dat geeft toch een andere blik op de situatie, daar PSV optimaal had kunnen profiteren door qua tactiek gelijk te zijn aan Feyenoord, de teamgeest bij PSV is het probleem niet, en ik denk dat als je de selecties op kwaliteit naast elkaar zet dat PSV dan sterker is dan Feyenoord.Ittot wrote: ↑25 Apr 2023, 09:28 Al vaker gezegd maar over enkele weken kunnen we pas echt de balans opmaken voor onze Ruud.
Is het resultaat; tweede plaats (nog steeds niet zeker natuurlijk) en bekerfinale/winst, dan voldoende om door te gaan met als aanknopingspunten dat er wel écht een team staat? Of mist de PSV leiding ook een duidelijke lijn in de tactiek?
En wie weet is Ruud binnenskamers wel uitermate goed in het vinger op de zere plek leggen en aangeven welke tactiek hij voor ogen heeft en waarom dat niet uit de verf komt (en op welke momenten juist wel) en heeft men gezamenlijk het idee dat met doorgaan met de huidige trainer, kern van de huidige selectie, en gerichte aankopen de puzzel samen gaat vallen?
Op basis van wat wij kunnen zien en wat ik denk kom ik persoonlijk tot de conclusie; resultaat mag niet heilig zijn en tactisch zijn er imo te weinig aanknopingspunten om vol vertrouwen naar het nieuwe seizoen te kijken.
De discussie nu voeren is inderdaad nogal ingewikkeld omdat we de uitkomst niet weten. Maar als PSV 2e wordt dan kun je toch niet met droge ogen zeggen dat er te weinig aanknopingspunten zijn om met hem door te gaan? Ok wellicht zal 98% van de mensen twijfels hebben, zoals ik, maar soms is er geen 'niet-twijfel' optie voor handen. Wat je terecht zegt is dat wij niet weten wat Ruud binnenkamers heeft aangegeven. Ik vind dat Brands meer gefaald heeft in de periode november-februari dan Ruud over heel het jaar. Dat mag ook best een beetje de scherpe kantjes bij Ruud eraf halen vind ik.
Toppers gewonnen door een ietwat lelijke manier maar winst is winst. Het enige wat sterk beter moet is de tactische benadering tegen minder goede teams waarbij plan A niet gebruikt kan worden. Als je daar 10 a 20% in kan verbeteren heb je wellicht wél een team wat kampioen kan worden in het huidige landschap.
- Sensation
- Lid scoutingsteam
Je noemt Slot de kroonprins die al voor het 3e a 4e jaar uitstekend presteert. Weet je hoelang Slot al hoofdtrainer is? Dat wordt op 1 juli 4 jaar. Hij begon op 1 juli 2019 als trainer van AZ. Dus eigenlijk zeg je dat Slot als beginnende trainer al uitstekend presteerde, maar dat mogen we niet met Ruud vergelijken?11 Tinus wrote: ↑26 Apr 2023, 14:03Dus het resultaat wat Ruud behaald aan het einde van het jaar mag niet heilig zijn maar het feit dat Ajax a la Feyenoord presteert en Feyenoord a la Ajax mag wel heilig zijn? Wel kijken naar de selectie van PSV vs die van Feyenoord maar niet meenemen dat Slot de kroonprins is die al voor 3e a 4e jaar uitstekend functioneert en de beginnende Ruud net pas de kans krijgt?Sensation wrote: ↑25 Apr 2023, 09:43
Ik vind het een lastige. Is resultaat heilig in de evaluatie? Stel; in augustus weet je al dat Gakpo en Madueke in de winterstop vertrekken en we daar een kwakkelende Hazard en El Ghazi voor terug krijgen, dan had ik direct voor het scenario 'tweede plaats en bekerfinale/winst' getekend. Echter is het seizoen zo gelopen dat Ajax ondermaats presteert (understatement) en Feyenoord op basis van teamgeest en tactiek richting het kampioenschap gaat. Dat geeft toch een andere blik op de situatie, daar PSV optimaal had kunnen profiteren door qua tactiek gelijk te zijn aan Feyenoord, de teamgeest bij PSV is het probleem niet, en ik denk dat als je de selecties op kwaliteit naast elkaar zet dat PSV dan sterker is dan Feyenoord.
De discussie nu voeren is inderdaad nogal ingewikkeld omdat we de uitkomst niet weten. Maar als PSV 2e wordt dan kun je toch niet met droge ogen zeggen dat er te weinig aanknopingspunten zijn om met hem door te gaan? Ok wellicht zal 98% van de mensen twijfels hebben, zoals ik, maar soms is er geen 'niet-twijfel' optie voor handen. Wat je terecht zegt is dat wij niet weten wat Ruud binnenkamers heeft aangegeven. Ik vind dat Brands meer gefaald heeft in de periode november-februari dan Ruud over heel het jaar. Dat mag ook best een beetje de scherpe kantjes bij Ruud eraf halen vind ik.
Toppers gewonnen door een ietwat lelijke manier maar winst is winst. Het enige wat sterk beter moet is de tactische benadering tegen minder goede teams waarbij plan A niet gebruikt kan worden. Als je daar 10 a 20% in kan verbeteren heb je wellicht wél een team wat kampioen kan worden in het huidige landschap.
Maar idd, ben vooral benieuwd wat er op de achtergrond gebeurt, want wij zien het tactische niet zo terug, maar wie weet kan Ruud op de achtergrond feilloos aangeven waar dat aan schort, wat er beter moet, hoe hij het voor ogen heeft en wat daarvoor nodig is. Dan hoop ik dat Stewart en Brands voldoende ervaring hebben om daar hun vertrouwen in uit te spreken of niet.
- ShovingNE2
- Site Admin
Of vertrouwen onder voorwaarden. Verandering van staf bijvoorbeeld en beter de selectie inrichten.
- 11 Tinus
- Legende
Vooruit 3 jaar, waarbij hij al veel meer bij het eerste elftal betrokken was. Slot wist december 2018 al dat hij de hoofdtrainer ging worden en werkte al met die selectie als 2e man. Het jaar erop, met praktisch dezelfde selectie had hij kampioen moeten worden. Het jaar erop begon hij met 5x gelijkspel tegen de kleintjes.Sensation wrote: ↑26 Apr 2023, 14:11Je noemt Slot de kroonprins die al voor het 3e a 4e jaar uitstekend presteert. Weet je hoelang Slot al hoofdtrainer is? Dat wordt op 1 juli 4 jaar. Hij begon op 1 juli 2019 als trainer van AZ. Dus eigenlijk zeg je dat Slot als beginnende trainer al uitstekend presteerde, maar dat mogen we niet met Ruud vergelijken?11 Tinus wrote: ↑26 Apr 2023, 14:03
Dus het resultaat wat Ruud behaald aan het einde van het jaar mag niet heilig zijn maar het feit dat Ajax a la Feyenoord presteert en Feyenoord a la Ajax mag wel heilig zijn? Wel kijken naar de selectie van PSV vs die van Feyenoord maar niet meenemen dat Slot de kroonprins is die al voor 3e a 4e jaar uitstekend functioneert en de beginnende Ruud net pas de kans krijgt?
Maar idd, ben vooral benieuwd wat er op de achtergrond gebeurt, want wij zien het tactische niet zo terug, maar wie weet kan Ruud op de achtergrond feilloos aangeven waar dat aan schort, wat er beter moet, hoe hij het voor ogen heeft en wat daarvoor nodig is. Dan hoop ik dat Stewart en Brands voldoende ervaring hebben om daar hun vertrouwen in uit te spreken of niet.
Ik bedoel alleen maar te zeggen dat je op 1 wedstrijd geen beleid moet maken maar als je aan het einde van het jaar toch een lijstje maakt met plusjes en met minnetjes dan valt het dit jaar allemaal wel mee. Natuurlijk de 2 belangrijkste dingen zijn niet behaald en dat is teleurstellend en dat zorgt er mijn inziens ook voor dat de volgende kans die van Nistelrooij krijgt wel raak moet zijn anders houdt het ook voor hem op. Dus volgend jaar weer geen CL voetbal en weer geen titel dan kan ik me op dit moment geen excuus bedenken wat hem nog een 3e kans moet geven op basis van dit (bijna) eerste jaar. Met 5 wedstrijden valt er nog genoeg te winnen maar ook nog genoeg te verliezen dus daarom blijft het complicated tot hij de komende 4 wedstrijden heeft gewonnen.
- Sensation
- Lid scoutingsteam
Precies en daarom vind ik het ook een lastige zaak en was mijn conclusie:11 Tinus wrote: ↑26 Apr 2023, 14:23Vooruit 3 jaar, waarbij hij al veel meer bij het eerste elftal betrokken was. Slot wist december 2018 al dat hij de hoofdtrainer ging worden en werkte al met die selectie als 2e man. Het jaar erop, met praktisch dezelfde selectie had hij kampioen moeten worden. Het jaar erop begon hij met 5x gelijkspel tegen de kleintjes.Sensation wrote: ↑26 Apr 2023, 14:11
Je noemt Slot de kroonprins die al voor het 3e a 4e jaar uitstekend presteert. Weet je hoelang Slot al hoofdtrainer is? Dat wordt op 1 juli 4 jaar. Hij begon op 1 juli 2019 als trainer van AZ. Dus eigenlijk zeg je dat Slot als beginnende trainer al uitstekend presteerde, maar dat mogen we niet met Ruud vergelijken?
Ik bedoel alleen maar te zeggen dat je op 1 wedstrijd geen beleid moet maken maar als je aan het einde van het jaar toch een lijstje maakt met plusjes en met minnetjes dan valt het dit jaar allemaal wel mee. Natuurlijk de 2 belangrijkste dingen zijn niet behaald en dat is teleurstellend en dat zorgt er mijn inziens ook voor dat de volgende kans die van Nistelrooij krijgt wel raak moet zijn anders houdt het ook voor hem op. Dus volgend jaar weer geen CL voetbal en weer geen titel dan kan ik me op dit moment geen excuus bedenken wat hem nog een 3e kans moet geven op basis van dit (bijna) eerste jaar. Met 5 wedstrijden valt er nog genoeg te winnen maar ook nog genoeg te verliezen dus daarom blijft het complicated tot hij de komende 4 wedstrijden heeft gewonnen.
Vol vertrouwen is het tegenovergesteld van geen vertrouwen, maar daar tussenin is een heel groot grijs gebied waarin Ruud op dit moment zwemt imo. En de één vind dat onvoldoende om door te gaan, en de ander, zoals jij, ziet volgend seizoen als laatste kans.Op basis van wat wij kunnen zien en wat ik denk kom ik persoonlijk tot de conclusie; resultaat mag niet heilig zijn en tactisch zijn er imo te weinig aanknopingspunten om vol vertrouwen naar het nieuwe seizoen te kijken.
Ik weet nog niet in welk kamp ik zit, maar ik heb wel vertrouwen in de PSV-leiding, en in Ruud als mens, dat daar een juiste beslissing in wordt gemaakt.
-
- Meervoudig international
Vraagje: wat is plan A?
-
Nou ja, dat is een beetje het ding. We kunnen het wel hebben over het verbeteren in situaties waarin plan A niet werkt. Maar het lastige met Ruud is dat plan A na 85% van het seizoen nog überhaupt lastig te definiëren valt. En dat is mijn grootste bezwaar tegen hem.
Het is 1 van 2 dingen: of hij heeft eigenlijk geen echt tactisch idee (dat is mijn inschatting), of hij kan het niet goed overbrengen op zijn team. In het 2e zou je nog kunnen verbeteren, het eerste is problematisch voor de hoofdcoach van een topclub.
-
- Geselecteerd voor Oranje
- Clubvoorkeur: PSV
Persoonlijk heb ik 0 vertrouwen dat Van Nistelrooij het volgend jaar goed gaat doen. Daarvoor zijn er dit seizoen geen aanknopingspunten te vinden. Niet in tactiek, niet in ontwikkeling van spelers. Niet in de resultaten dit jaar. Als je met deze selectie niet op 80 punten komt, gaat er iets fout. En ik zie geen verschil tussen het spel en de resultaten voor de verkoop van Gakpo en erna. Dus die grote leegloop in de winterstop van een speler die in de zomer eigenlijk al zou vertrekken vind ik verzachtende omstandigheden van het niveau lik-me-vestje.
Maar als hij de bekerfinale wint, gaat PSV ongetwijfeld met hem door. Ze gaan geen trainer ontslaan die in een seizoen 4x van Ajax wint.
Maar stel dat die finale wordt verloren en er nu alsnog naast die tweede plaats wordt gegrepen. Is dat dan Ruud aan te rekenen? Zodanig dat hij moet vertrekken?
Maar als hij de bekerfinale wint, gaat PSV ongetwijfeld met hem door. Ze gaan geen trainer ontslaan die in een seizoen 4x van Ajax wint.
Maar stel dat die finale wordt verloren en er nu alsnog naast die tweede plaats wordt gegrepen. Is dat dan Ruud aan te rekenen? Zodanig dat hij moet vertrekken?
- deninho32
- Site Admin
- Clubvoorkeur: PSV
- Favoriete speler: Vinnie Jones
Het vertoonde spel is blijkbaar al jaren geen graadmeter meer. Van Nistelrooij was een prima spits, maar (nog?) geen goede trainer/coach. Wat mij betreft zsm afscheid nemen en The Bosz bellen.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
-
Zo'n scenario lijkt het meest plausibel.ShovingNE2 wrote: ↑26 Apr 2023, 14:20 Of vertrouwen onder voorwaarden. Verandering van staf bijvoorbeeld en beter de selectie inrichten.
-
- Legende
Ik denk dat er meer ruchtbaarheid wordt gegeven aan de overwinning van afgelopen zondag mits de tweede plaats daardoor behaald wordt dan een eventuele bekerwinst. De kans is nu groter geworden dat PSV tweede wordt dan Ajax en als dat ook gaat gebeuren en het gros van de kleedkamer staat nog achter Van Nistelrooij dan denk ik dat PSV hem laat zitten. Die hebben hem dat het eerste ''leerjaar' gegund en zien dan grond om verder te gaan.
Kwalitatief is dit PSV onvoldoende en dat zal volgend jaar beter moeten zijn. Dat is iets voor Stewart. Echter is het spel en de tactiek (of het gebrek daaraan) in veel gevallen ook onvoldoende geweest en dat kan je Van Nistelrooij aanrekenen. Een verandering in de staf zie ik weinig verschil maken. Daar is vorige jaar wel veel aandacht aan besteed en het was geen staf zoals die onder Van Bommel. De hoofdtrainer heeft het in zich of niet en een hoofdtrainer die het in zich heeft kan extra baat hebben bij een goede staf, maar een goede staf maakt een mindere hoofdtrainer niet een goede hoofdtrainer.
Kwalitatief is dit PSV onvoldoende en dat zal volgend jaar beter moeten zijn. Dat is iets voor Stewart. Echter is het spel en de tactiek (of het gebrek daaraan) in veel gevallen ook onvoldoende geweest en dat kan je Van Nistelrooij aanrekenen. Een verandering in de staf zie ik weinig verschil maken. Daar is vorige jaar wel veel aandacht aan besteed en het was geen staf zoals die onder Van Bommel. De hoofdtrainer heeft het in zich of niet en een hoofdtrainer die het in zich heeft kan extra baat hebben bij een goede staf, maar een goede staf maakt een mindere hoofdtrainer niet een goede hoofdtrainer.
- 11 Tinus
- Legende
Dit laatste heb ik letterlijk een paar meer gezegd dus helemaal mee eens.Makaveli wrote: ↑27 Apr 2023, 10:07Nou ja, dat is een beetje het ding. We kunnen het wel hebben over het verbeteren in situaties waarin plan A niet werkt. Maar het lastige met Ruud is dat plan A na 85% van het seizoen nog überhaupt lastig te definiëren valt. En dat is mijn grootste bezwaar tegen hem.
Het is 1 van 2 dingen: of hij heeft eigenlijk geen echt tactisch idee (dat is mijn inschatting), of hij kan het niet goed overbrengen op zijn team. In het 2e zou je nog kunnen verbeteren, het eerste is problematisch voor de hoofdcoach van een topclub.
Maar plan A is natuurlijk wel duidelijk maar we spelen er geen tegenstander mee kapot. Het is namelijk dominant via links, trage opbouw en schuifelen naar voren en op zoek naar spelers die rondom Luuk achter de laatste linie komen. Geen schoten van afstand maar blijven breien. Niet opportunistisch maar bedachtzaam en door een rechtsback aanvallend op te offeren meer controle mbt restverdediging. Dit plan werkt niet. Nu niet, over een jaar niet en over 5 jaar ook niet.
Je kunt ook wel over links willen met een goede back, een goede passer, iemand met een actie etc maar als de tegenstander je dwingt om via Teze, Sangare en Bakayoko op te bouwen en dan ook nog met Til in de rechter halfspace dan wordt het wel moeilijker voetballen.
- ShovingNE2
- Site Admin
Oh jongens toch. Hiddink zegt dat PSV een geweldig seizoen heeft en dat Ruud het pri doet.
Hef de club maar op hoor.
Er is best wat voor te zeggen om Ruud door te laten gaan. Het is nooit zwart wit, maar kap er maar mee als je dit seizoen geweldig noemt is het klaar.
De taffus. Ooit wilden we het maximale. Het is geweldig terwijl we geen titel hebben.
Hef de club maar op hoor.
Er is best wat voor te zeggen om Ruud door te laten gaan. Het is nooit zwart wit, maar kap er maar mee als je dit seizoen geweldig noemt is het klaar.
De taffus. Ooit wilden we het maximale. Het is geweldig terwijl we geen titel hebben.