Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
Standbeeld
Mister PSV
Clubvoorkeur: PSV

Haha, ik had het ook gezien en was al aan het wachten totdat iemand het hier zou delen. :mrgreen:
Menno1
Legende

Dat en we hebben nog niks he? We kunnen nog steeds derde worden en die cup verliezen. En zelfs als we tweede en die cup winnen, is het gewoon niet goed genoeg. Kwa resultaten niet, maar vooral kwa voetbal en progressie niet. De lat moet echt hoger.

Schijt aan die Tadic, maar die noemt man en paard en zegt terecht dat het een puinhoop is bij hun. En ja, die heeft heus ook wel zijn agenda, maar er spreekt ook een ambitie uit. Wij zijn te snel tevreden, dat moet er echt uit wil je verder komen.
ComeOnPSV
Vedette

Volgens mij heeft hij aangegeven dat het een goed seizoen is als we 2e worden en de beker winnen.

Maar jij wil Ruud weg hebben dus dan kan je alles negatief bekijken..
ShovingNE2
Site Admin

Zelfs dat is geen goed seizoen. Maar deze uitspraken horen niet bij PSV.

Ik zie het als de lobby om Ruud te laten blijven en zoals ik zei: er is best wat voor te zeggen. Maar als we de beker niet winnen en derde worden wat nog prima kan hebben we een enorm kutseizoen. En dat is balletje binnenkant/buitenkant paal.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Massimo
Legende

Hiddink is in deze niet objectief dus redelijk logische woorden. Niet teveel waarde aan hechten.
Standbeeld
Mister PSV

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/10 ... izoen.html
Lijkt overigens wel wat geknipt in het filmpje. Weet niet of Guus het echt zo zegt zoals beschreven.
ruuddevil
Legende

Guus begrijpt dat we vooral rust in de tent nodig hebben. Zondag was mooi, maar we zijn er nog niet. Ajax zal met Alvarez tot op het bot gemotiveerd zijn voor de finale. En plek 2 is met een uitwedstrijd bij AZ als afsluiter ook nog lang niet zeker. Dus nu alle neuzen dezelfde kant op en gaan voor resultaat. Hoe maakt niet uit.
MaartenV
Nationale topspeler

Als je de beker wint, europees overwintert in de EL en 2e wordt, terwijl de nummer 1 afgezien van de potjes tegen PSV maar 6x gelijk speelt en de rest wint. Dan kun je wel qua eindresultaat van het maximaal haalbare spreken (maw feyenoord was moeilijk te pakken dit seizoen omdat ze weinig hebben laten liggen). En van een goed seizoen, zeker gezien de verzachtende omstandigheden nl. een nieuwe coach, vertrekkende topspelers, en het winnen van veel topwedstrijden.

De manier waarop is wat anders, qua spel is het geen goed seizoen en al helemaal geen prachtig seizoen.
Makaveli
Meervoudig international

Waarom doen mensen toch telkens alsof die topwedstrijden meer punten opleveren dan de wedstrijdjes tegen Cambuur en Groningen en dergelijke? Dat argument begint echt te irriteren. Ja het is leuk om van Ajax te winnen maar het zijn er nog steeds gewoon 3. Dat we topwedstrijden winnen is irrelevant als je de kleintjes niet ook wint.
Ykhim
Lid scoutingsteam

Het is niet alleen leuk, het geeft ook gewoon blijk van enige competentie. En al helemaal omdat het bij PSV dit seizoen geen incident is. In driekwart van de topwedstrijden staat het uitstekend, presteert PSV uitstekend en wint het in principe ook dikverdiend.

Voor de titelrace heb je er inderdaad geen reet aan als je niet van de kleintjes wint, dat klopt, maar er is hier ook niemand die dat ontkent. Maar als je de plusjes en de minnetjes tegen elkaar afzet, dan valt de categorie topwedstrijden aan de goede kant. Dat betekent niet dat we hem nu per se moeten aanhouden, het is alleen iets wat dit seizoen meevalt. Dat is wat mensen roepen. Als dat argument je irriteert, dan moet je je misschien afvragen of je niet gewoon te ver bent doorgeschoten in je kritische houding.
MaartenV
Nationale topspeler

Makaveli wrote: 27 Apr 2023, 18:03 Waarom doen mensen toch telkens alsof die topwedstrijden meer punten opleveren dan de wedstrijdjes tegen Cambuur en Groningen en dergelijke? Dat argument begint echt te irriteren. Ja het is leuk om van Ajax te winnen maar het zijn er nog steeds gewoon 3. Dat we topwedstrijden winnen is irrelevant als je de kleintjes niet ook wint.
Ik heb dit al vaak proberen uit te leggen, maar wordt op zijn beurt voor mij vermoeiend.
Als je tegen een concurrent wint levert dat tov die concurrent meer dan 3 punten natuurlijk omdat je hem laat verliezen.

Dus tov schmidt vorig seizoen mag ruud er gewoon 4 meer verliezen tegen de kleintjes om ajax voor te blijven. Omdat ze 2x winnen nu tegen 2x verliezen toen tegen ajax. Pffff zucht zucht.
Tijn
Internationale topspeler

MaartenV wrote: 27 Apr 2023, 18:15
Makaveli wrote: 27 Apr 2023, 18:03 Waarom doen mensen toch telkens alsof die topwedstrijden meer punten opleveren dan de wedstrijdjes tegen Cambuur en Groningen en dergelijke? Dat argument begint echt te irriteren. Ja het is leuk om van Ajax te winnen maar het zijn er nog steeds gewoon 3. Dat we topwedstrijden winnen is irrelevant als je de kleintjes niet ook wint.
Ik heb dit al vaak proberen uit te leggen, maar wordt op zijn beurt voor mij vermoeiend.
Als je tegen een concurrent wint levert dat tov die concurrent meer dan 3 punten natuurlijk omdat je hem laat verliezen.

Dus tov schmidt vorig seizoen mag ruud er gewoon 4 meer verliezen tegen de kleintjes om ajax voor te blijven. Omdat ze 2x winnen nu tegen 2x verliezen toen tegen ajax. Pffff zucht zucht.
Jij moet geen wiskunde leraar worden. Reken het zelf eens na
ShovingNE2
Site Admin

'Ruud mag tegen de kleintjes 4x zoveel verliezen'

Het wordt echt opgeschreven. En daarom worden we geen kampioen. En Hiddink is ook al blij met plek 2.

Precies wat er mis is. Liever de handjes boven de hoofden houden want het is immers er een club held.

Hiddink had moet zeggen dat het seizoen niet best was. Dat uiteindelijk de resultaten nog een positief gevoel geven maar Dat er nog veel te verbeteren is voor Ruud maar dat hij vertrouwen heeft in volgend seizoen.

Nu zegt de leermeester: goed gedaan leerling!

PSV is de belichaming van de zesjes cultuur.
Standbeeld
Mister PSV

Image
Franciscus
Nationale topspeler
Favoriete speler: Mauro Jr

Omdat als je van Ajax wint je per definitie 3 punten meer haalt dan een directe concurrent in die ronde.
ShovingNE2
Site Admin

De lat ligt voor volgend jaar in ieder geval niet op niveau schaal. Dat neemt al druk weg.
Makaveli
Meervoudig international

Ykhim wrote: 27 Apr 2023, 18:11 Het is niet alleen leuk, het geeft ook gewoon blijk van enige competentie. En al helemaal omdat het bij PSV dit seizoen geen incident is. In driekwart van de topwedstrijden staat het uitstekend, presteert PSV uitstekend en wint het in principe ook dikverdiend.

Voor de titelrace heb je er inderdaad geen reet aan als je niet van de kleintjes wint, dat klopt, maar er is hier ook niemand die dat ontkent. Maar als je de plusjes en de minnetjes tegen elkaar afzet, dan valt de categorie topwedstrijden aan de goede kant. Dat betekent niet dat we hem nu per se moeten aanhouden, het is alleen iets wat dit seizoen meevalt. Dat is wat mensen roepen. Als dat argument je irriteert, dan moet je je misschien afvragen of je niet gewoon te ver bent doorgeschoten in je kritische houding.
Dat heeft niet met een kritische houding te maken, het is gewoon een loos argument. We winnen alle toppers. Ja en we verliezen de kleintjes, wat is nu je punt? In een competitie format levert het weinig extra op buiten dat het doelsaldo direct doortelt. (lol om die "berekening" van Maarten)

Ik vind het heerlijk om van Ajax te winnen dus liever wel dan niet. Maar een argument "pro" van Nistelrooij is dat winnen van toppers niet als er direct puntverlies tegen kleintjes tegenover staat. Dat was het alleen geweest als die ook zouden worden gewonnen, dan boek je echt winst. Nu kunnen we vooral zeggen dat we 10 punten tegen Ajax en Feyenoord hebben gehaald, terwijl we er nog steeds 8 achter staan.
Massimo
Legende

Door de overwinning op Ajax is er niet opeens lijn in het spel gekomen van PSV onder Van Nistelrooij. De ontwikkeling is te gering en het gebrek aan houvast heeft veel te veel punten gekost. Tevens is het Europees onnodig mis gegaan tegen zowel Rangers als Sevilla. Thuis tegen Rangers had hij mijns inziens veel meer kans gehad als hij gespeeld had zoals de tweede helft daar uit in de heenwedstrijd toen je kon zien dat Rangers onder een beetje druk elke bal weer inleverde en tegen Sevilla begon PSV goed, maar zodra Sevilla een omzetting deed was het klaar en stond het opeens 3-0 voordat Sevilla gas terug nam. In de thuiswedstrijd speelde PSV de eerste helft alsof het daar uit 1-1 geworden was.

Van Nistelrooij heeft zelfs zelf gezegd. Om kampioen te worden is het niet of de toppers winnen of van alle kleintjes, maar en en.
MaartenV
Nationale topspeler

ShovingNE2 wrote: 27 Apr 2023, 18:27 'Ruud mag tegen de kleintjes 4x zoveel verliezen'

Het wordt echt opgeschreven. En daarom worden we geen kampioen. En Hiddink is ook al blij met plek 2.

Precies wat er mis is. Liever de handjes boven de hoofden houden want het is immers er een club held.

Hiddink had moet zeggen dat het seizoen niet best was. Dat uiteindelijk de resultaten nog een positief gevoel geven maar Dat er nog veel te verbeteren is voor Ruud maar dat hij vertrouwen heeft in volgend seizoen.

Nu zegt de leermeester: goed gedaan leerling!

PSV is de belichaming van de zesjes cultuur.
Ja precies, omdat ik uitleg waarom een topwedstrijden belangrijker is dan een wedstrijd tegen cambuur, daarom worden we geen kampioen.

Ik beroep me op het Deninho-argument: ik speel geen wedstrijden bij PSV en heb geen enkele invloed op de club (ondanks het vermoeden van sommigen dat ik familie van ruud ben :grin: )

Of in de woorden van theo:
Ik constateer alleen maar feiten.

En toen bedacht ik dat ik veel eerder gewoon even had moeten googlen op 6-punten wedstrijd ipv zelf het uit te leggen :
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Six-pointer

En voor de duidelijkheid, dit betekent niet dat je 6 punten krijgt als je tegen ajax wint. Dat is dan wel weer jammer. Zou wel terecht zijn.
Ykhim
Lid scoutingsteam

Makaveli wrote: 27 Apr 2023, 18:47Dat heeft niet met een kritische houding te maken, het is gewoon een loos argument. We winnen alle toppers. Ja en we verliezen de kleintjes, wat is nu je punt? In een competitie format levert het weinig extra op buiten dat het doelsaldo direct doortelt. (lol om die "berekening" van Maarten)

Ik vind het heerlijk om van Ajax te winnen dus liever wel dan niet. Maar een argument "pro" van Nistelrooij is dat winnen van toppers niet als er direct puntverlies tegen kleintjes tegenover staat. Dat was het alleen geweest als die ook zouden worden gewonnen, dan boek je echt winst. Nu kunnen we vooral zeggen dat we 10 punten tegen Ajax en Feyenoord hebben gehaald, terwijl we er nog steeds 8 achter staan.
Ja, en als we van Ajax en Feyenoord hadden we verloren hadden we 9 en 12 punten achtergestaan. Ook een verschil.

Sommige mensen geven de voorkeur aan het isoleren van verschillende zaken en op basis daarvan een oordeel te vellen over de casus Ruud, terwijl jij liever naar het totaalplaatje kijkt en op basis daarvan een argument een bepaalde waarde geeft. Moet je vooral doen als je je daar goed bij voelt, maar ik vind het onzinnig om te doen alsof grotere wedstrijden net zoveel waarde hebben als kleinere wedstrijden. De term zespuntenwedstrijd is ook niet totaal uit de lucht gegrepen. En los daarvan gaat het voor sommige mensen om het zien van aanknopingspunten. Dan zijn beide categorieën inderdaad min of meer gelijk, waarbij je tegelijkertijd prima kunt constateren dat PSV het in de meeste topwedstrijden heel goed voor elkaar heeft. Jij vindt dat waardeloos omdat het PSV uiteindelijk geen titel oplevert, andere mensen zien daarin een vorm van competentie. Wat daadwerkelijk irritant is, is constant doen alsof dat niet zo is omdat Ruud het op andere momenten verbruid heeft. Dat is zo'n beperkte manier van denken, wat mij betreft.

En voordat we hetzelfde gezeik weer krijgen: dat we 3x winnen van Ajax, betekent inderdaad niet dat het seizoen geslaagd is, verre van zelfs.
ShovingNE2
Site Admin

Precies. En je kan best zeggen dat je vertrouwen hebt in de toekomst.

Maar dat Hiddink Ruud van veren in zijn reet gaat voorzien valt mij tegen.
Massimo
Legende

MaartenV wrote: 27 Apr 2023, 18:15 Dus tov schmidt vorig seizoen mag ruud er gewoon 4 meer verliezen tegen de kleintjes om ajax voor te blijven. Omdat ze 2x winnen nu tegen 2x verliezen toen tegen ajax. Pffff zucht zucht.
Dan sta je net als vorig jaar op basis deze 6 wedstrijden 6 punten achter Ajax. 6 t.o.v. 12 i.p.v. 12 t.o.v. 18.
MaartenV
Nationale topspeler

Nu we toch bezig zijn, laat ik meteen even die flauwekul debunken dat dit seizoen de concurrentie heel zwak is en PSV normaal met dit aantal punten 3e zou worden.
De afgelopen 3 seizoenen vergeleken.
Aantal punten dat de concurrenten gehaald hebben in de wedstrijden dat ze niet tegen PSV speelden. Dus alle wedstrijden waar PSV geen invloed op had :

20/21 nr1 ajax 86, nr 3 az 65
21/22 nr1 ajax 77, nr 3 fey 67
22/23 nr1 fey 84, nr 3 ajax 70 (er vanuit gaande dat ajax nog 2x gelijk speelt wat best wel optimistisch is..of pessimistisch tav een puntenaantal van ajax)

Kortom het is die seizoen knapper om 2e te worden dan de afgelopen 2 seizoenen. Dat gaan ze vooral verdiend hebben door de twee toppers tegen ajax te winnen.
MaartenV
Nationale topspeler

Massimo wrote: 27 Apr 2023, 19:10
MaartenV wrote: 27 Apr 2023, 18:15 Dus tov schmidt vorig seizoen mag ruud er gewoon 4 meer verliezen tegen de kleintjes om ajax voor te blijven. Omdat ze 2x winnen nu tegen 2x verliezen toen tegen ajax. Pffff zucht zucht.
Dan sta je net als vorig jaar op basis deze 6 wedstrijden 6 punten achter Ajax. 6 t.o.v. 12 i.p.v. 12 t.o.v. 18.
Ja precies. Dank je voor de extra toelichting.
ShovingNE2
Site Admin

Oh. Ajax is dit seizoen niet zwak.

Holyfuck in wat voor een achterlijke bochten ben jij je aan het wringen joh.
Post Reply