Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
MaartenV
Nationale topspeler

ShovingNE2 wrote: 27 Apr 2023, 19:17 Oh. Ajax is dit seizoen niet zwak.

Holyfuck in wat voor een achterlijke bochten ben jij je aan het wringen joh.
Sigh. Feyenoord is ajax dit seizoen. Ajax is een betere versie van az resp fey in de vorige seizoenen. Qua punten tegen de rest.
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Waarom is het presteren van Ajax zo belangrijk in de evaluatie van Ruud?

Wij hebben straks gewoon 10 punten te weinig op basis van 34 wedstrijden. Ruud, Brands en de spelersgroep... iedereen is daar verantwoordelijk voor. Het lastigste in deze casus is om vooruit te kijken in een glazen bol zonder 100% zekerheid.
Makaveli
Meervoudig international

Ykhim wrote: 27 Apr 2023, 19:04
Makaveli wrote: 27 Apr 2023, 18:47Dat heeft niet met een kritische houding te maken, het is gewoon een loos argument. We winnen alle toppers. Ja en we verliezen de kleintjes, wat is nu je punt? In een competitie format levert het weinig extra op buiten dat het doelsaldo direct doortelt. (lol om die "berekening" van Maarten)

Ik vind het heerlijk om van Ajax te winnen dus liever wel dan niet. Maar een argument "pro" van Nistelrooij is dat winnen van toppers niet als er direct puntverlies tegen kleintjes tegenover staat. Dat was het alleen geweest als die ook zouden worden gewonnen, dan boek je echt winst. Nu kunnen we vooral zeggen dat we 10 punten tegen Ajax en Feyenoord hebben gehaald, terwijl we er nog steeds 8 achter staan.
Ja, en als we van Ajax en Feyenoord hadden we verloren hadden we 9 en 12 punten achtergestaan. Ook een verschil.

Sommige mensen geven de voorkeur aan het isoleren van verschillende zaken en op basis daarvan een oordeel te vellen over de casus Ruud, terwijl jij liever naar het totaalplaatje kijkt en op basis daarvan een argument een bepaalde waarde geeft. Moet je vooral doen als je je daar goed bij voelt, maar ik vind het onzinnig om te doen alsof grotere wedstrijden net zoveel waarde hebben als kleinere wedstrijden.
Dit vind ik een mooie want wat jij omschrijft als "isoleren" is niks anders dan een chique term voor eenzijdig benaderen. De voorstanders "isoleren" dan alleen de pluspunten en de tegenstanders enkel minpunten. Terwijl zowel de plus als de minpunten waar zijn. En je oordeel dus op beide gebaseerd zou moeten zijn.

Dit is precies waarom dat argument me irriteert inderdaad, wat jij oordelen noemt op het "isoleren van verschillende zaken" is eigenlijk niks anders dan een eenzijdig en ongenuanceerd oordeel. Omdat je puur alleen de plussen of de minnen er uit haalt, afhankelijk van waar je staat. Dat is nogal onzinnig. Hij doet nu eenmaal niet alles goed of alles fout. Hij doet bijna alles fout :opzijnkop: ;)

Nee, er is zowel een lijstje met plussen als minnen te maken. Maar het lijkt me als je oordeel wilt vormen wat handiger om dat dan ook te doen in plaats van alleen het een of het ander.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: PSV

Volgens mij benoem ik ook gewoon de minpunten, zoals anderen dat ook doen. De een in wat meer detail dan de ander, maar dat lijstje is er zeker en het heeft dus weinig te maken met isoleren.

Maar goed: als je de hele tijd zó fel tegen Ruud betoogt, dan snap ik wel dat het irritant is wanneer er ook dingen goed gaan.
Makaveli
Meervoudig international

Waar lees je fel tegen als mijn hele verhaal nou juist is dat je zowel de voors als tegens mee moet nemen :tear:
MaartenV
Nationale topspeler

Makaveli wrote: 27 Apr 2023, 19:34
Ykhim wrote: 27 Apr 2023, 19:04

Ja, en als we van Ajax en Feyenoord hadden we verloren hadden we 9 en 12 punten achtergestaan. Ook een verschil.

Sommige mensen geven de voorkeur aan het isoleren van verschillende zaken en op basis daarvan een oordeel te vellen over de casus Ruud, terwijl jij liever naar het totaalplaatje kijkt en op basis daarvan een argument een bepaalde waarde geeft. Moet je vooral doen als je je daar goed bij voelt, maar ik vind het onzinnig om te doen alsof grotere wedstrijden net zoveel waarde hebben als kleinere wedstrijden.
Dit vind ik een mooie want wat jij omschrijft als "isoleren" is niks anders dan een chique term voor eenzijdig benaderen. De voorstanders "isoleren" dan alleen de pluspunten en de tegenstanders enkel minpunten. Terwijl zowel de plus als de minpunten waar zijn. En je oordeel dus op beide gebaseerd zou moeten zijn.

Dit is precies waarom dat argument me irriteert inderdaad, wat jij oordelen noemt op het "isoleren van verschillende zaken" is eigenlijk niks anders dan een eenzijdig en ongenuanceerd oordeel. Omdat je puur alleen de plussen of de minnen er uit haalt, afhankelijk van waar je staat. Dat is nogal onzinnig. Hij doet nu eenmaal niet alles goed of alles fout. Hij doet bijna alles fout :opzijnkop: ;)

Nee, er is zowel een lijstje met plussen als minnen te maken. Maar het lijkt me als je oordeel wilt vormen wat handiger om dat dan ook te doen in plaats van alleen het een of het ander.
Dit doet me denken aan een interview op de radio met berrie van aerle meer dan 30 jaar geleden na een verloren thuiswedstrijd.

Berrie : het was nie goed vandaag
Interviewer : kun je dat wat verder toelichten, Berrie ?
Berrie : het was gewoon kut.

:lol:

En hoe groot fan ik ook altijd van Berrie ben geweest, op een forum is het toch wel ooit handig om dingen te onderscheiden en niet alles op 1 hoop te gooien.

Ook niet iedere post hoeft te gaan over het eindoordeel over Ruud. We zijn gvd niet die gasten van de Voice. Anders zitten sommigen hiero al een seizoen lang tegen een muur aan te kijken, want die gaan hun stoeltje nooit draaien.

Bovenal vind ik het enigszins vreemd dat op een PSV forum notabene een positieve insteek op het presteren van PSV, door een aantal mensen zo negatief benaderd wordt.

Los van dat topwedstrijden belangrijker zijn quantitatief, vond ik de afgelopen seizoen het vooral schrijnend dat we nooit grote potten wonnen. Dat voelde als een trauma van PSV. Hoe vaak heb ik wel niet met vrienden zitten te kijken om weer gvd gefrustreerd naar huis te gaan. Dat is dit seizoen omgedraaid. En dat is me echt heel wat waard. Geen kampioensfeest helaas. Maar zoals een wijs man op dit forum zei :
Het is gemakkelijker om je ondergrens te verhogen dan om je bovengrens te verhogen. En dat eerste moet PSV volgend seizoen doen. Niet dat gekut tegen cambuur, groningen en fortuna. En als je verder hetzelfde presteert is de kans enorm groot dat volgend jaar we weer eens met de schaal kunnen wapperen.
Last edited by MaartenV on 27 Apr 2023, 20:00, edited 1 time in total.
Thijs
Lid van verdienste
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Ik vind het niveau van PSV wel nog een stuk hoger dan het niveau van de meeste posts, die ik hier lees…
Tijn
Internationale topspeler

MaartenV wrote: 27 Apr 2023, 19:16
Massimo wrote: 27 Apr 2023, 19:10

Dan sta je net als vorig jaar op basis deze 6 wedstrijden 6 punten achter Ajax. 6 t.o.v. 12 i.p.v. 12 t.o.v. 18.
Ja precies. Dank je voor de extra toelichting.
Hij probeert uit te leggen dat je ongelijk hebt.

In jouw hypothetische situatie zijn er maar 6 wedstrijden:
Situatie 1: We verliezen van Ajax en winnen van de kleintjes, dus wij pakken uit 6 wedstrijden 12 punten en Ajax 18, oftewel staan we 6 achter
Situatie 2: We winnen van Ajax en verliezen er 4 meer van de kleintjes, dus alle 4. Wij pakken dan 6 punten uit 6 en Ajax 12 uit 6, oftewel staan we er nog steeds 6 achter.

Als je 2x van Ajax wint is dat voor het gevoel heerlijk, maar je kan nog steeds maar 2 keer vaker van een kleine club verliezen, want dat zijn ook 6 punten.
PsvBmg
Vaste waarde in elftal

Probeer maar eens na de winter verder te gaan zonder je 2 beste spelers Gakpo en Madueke.
RVN heeft heel veel pech gehad met vele blessures.
Verder kijkt PSV al jaren niet naar de verdediging.

De selectie is gewoon matig,volgende spelers hebben allemaal niet het niveau wat spelers voor PSV zouden moeten hebben.

Teze
Obispo
Ramalho
Drommel
Mwene
Max
Fabio
El ghazi

Max is inmiddels weg, maar je ziet bijna allemaal verdedigers.
Ook Mauro en Boscagli zijn absoluut geen hoogvliegers.
De vrij zal wel voor Feyenoord gaan kiezen deze zomer maar dat is een speler die PSV zou moeten hebben samen met vd Ven ( helaas nu onbetaalbaar ) .
--------------------------benitez---------------------------
--------------------------olije--------------------------------

V.ewijk----de vrij------------vd ven------van Aanholt
Sambo---hilgers------------gerrit-------mauro

Veerman----------gutti
Matusiwa--------vd boomen

Xavi
Till

Bakayoko---------de jong-------??????
Saibari--------------rijkhof--------????????

Van duiven vlieguren laten maken door verhuur
Rijkhof (BVB) scoort aan de lopende band
Matisuwa doet het geweldig in frankrijk
Vd boomen idem
ShovingNE2
Site Admin

Ja. Madueke had echt een serieuze bijdrage de eerste seizoenshelft.

Als we tweede worden dan snap ik dat PSV geen afscheid gaat nemen. De beker vind ik daar niet eens een issue in want dan zou 1 debiele actie van de arbiter in de finale het lot van de trainer kunnen bezegelen.

Ik heb er nog steeds nauwelijks vertrouwen in maar hoop op andere omstandigheden waardoor het kan.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
RIO
Legende
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

We moeten gewoon 2e worden.
DeEintovenaar
Nationale topspeler

PsvBmg wrote: 27 Apr 2023, 20:28 Probeer maar eens na de winter verder te gaan zonder je 2 beste spelers Gakpo en Madueke.

De selectie is gewoon matig,volgende spelers hebben allemaal niet het niveau wat spelers voor PSV zouden moeten hebben.

Teze
Obispo
Ramalho
Drommel
Mwene
Max
Fabio
El ghazi

De vrij zal wel voor Feyenoord gaan kiezen deze zomer maar dat is een speler die PSV zou moeten hebben samen met vd Ven ( helaas nu onbetaalbaar ) .

Veerman----------gutti

Xavi
Till

Vd boomen idem
Tja ik geloof niet dat deze selectie ten eerste veel beter is en ten tweede haalbaar is.
loginnaam
Internationale topspeler

Tijn wrote: 27 Apr 2023, 20:16

Situatie 1: We verliezen van Ajax en winnen van de kleintjes, dus wij pakken uit 6 wedstrijden 12 punten en Ajax 18, oftewel staan we 6 achter
Situatie 2: We winnen van Ajax en verliezen er 4 meer van de kleintjes, dus alle 4. Wij pakken dan 6 punten uit 6 en Ajax 12 uit 6, oftewel staan we er nog steeds 6 achter.

Als je 2x van Ajax wint is dat voor het gevoel heerlijk, maar je kan nog steeds maar 2 keer vaker van een kleine club verliezen, want dat zijn ook 6 punten.
In jouw situatie zouden we bij 2 nederlagen tegen Ajax sowieso niets kunnen hebben als Ajax ook nog eens alle wedstrijden tegen de kleintjes wint. Gelukkig is dat meestal niet het geval, dus als we nu uitgaan van de situatie dat van de 4 wedstrijden tegen kleintjes in deze reeks van 6 Ajax er 2 verliest (en de overige 28 wedstrijden van een normale competitie wint). Als wij dan 2x van Ajax verliezen, dan moeten we alle 4 de wedstrijden tegen kleintjes winnen om net zoveel punten te hebben als Ajax en dus kans te maken op het kampioenschap (ervan uitgaande dat wij ook alle overige 28 wedstrijden van een normale competitie winnen). Als wij 2x van Ajax winnen dan heeft Ajax maar 6 punten uit deze 6 wedstrijden, 6 punten die wij dan al hebben uit onze 2 overwinningen op Ajax en dus zouden we in dat geval alle 4 de wedstrijden uit deze reeks van 6 tegen kleintjes kunnen verliezen om nog steeds kans te maken op het kampioenschap. 4x meer verliezen dus en dat is precies wat MaartenV bedoelde.
AddoCultheld
Internationale topspeler

ShovingNE2 wrote: 27 Apr 2023, 21:22 Ja. Madueke had echt een serieuze bijdrage de eerste seizoenshelft.

Als we tweede worden dan snap ik dat PSV geen afscheid gaat nemen. De beker vind ik daar niet eens een issue in want dan zou 1 debiele actie van de arbiter in de finale het lot van de trainer kunnen bezegelen.

Ik heb er nog steeds nauwelijks vertrouwen in maar hoop op andere omstandigheden waardoor het kan.
Wat een blinde haat weer. Ik zie in ieder geval nu een team dat ervoor knokt. Het is zijn fucking eerste jaar als profcoach. Gelukkig heb jij in je eerste jaar als werknemer alles meteen goed gedaan. Bij Schmidt gaf je 100 x aan dat je hem mag beoordelen op zijn tweede seizoen. Doe dat bij RvN dan ook. Als je de basis houdt en gerichte aankopen doet die wel succesvol zijn (jongens met kwaliteit en over mijn lijk mentaliteit.)

Rb
Cv
Mid mid
Linksbuiten of rechtsbuiten
Spits
En door selecteren op de bank.

Dan ben je kampioenskandidaat nummer 1 komend seizoen.
PsvBmg
Vaste waarde in elftal

DeEintovenaar wrote: 28 Apr 2023, 06:54
PsvBmg wrote: 27 Apr 2023, 20:28 Probeer maar eens na de winter verder te gaan zonder je 2 beste spelers Gakpo en Madueke.

Teze
Obispo
Ramalho
Drommel
Mwene
Max
Fabio
El ghazi

Veerman----------gutti

Xavi
Till

Vd boomen idem
Tja ik geloof niet dat deze selectie ten eerste veel beter is en ten tweede haalbaar is.
Dan heb je tenminste een goed centraal duo achterin en een echte goaltjesdief achter LDJ staan
Standbeeld
Mister PSV

PsvBmg wrote: 28 Apr 2023, 07:43

Dan heb je tenminste een goed centraal duo achterin en een echte goaltjesdief achter LDJ staan
Laatst nog een artikel gelezen waarin stond dat Vd Ven wordt getaxeerd op 30mln door Wolfsburg. Voor De Vrij is het nog te vroeg om terug te keren naar Nederland, denk ik. Verder staat Rijkhof er heel erg goed op bij Dortmund. Als je die binnen zou halen dan heb je een grotere stunt gerealiseerd dan de overname van Malen destijds. Lijkt me niet realistisch allemaal. Overigens zie ik nu dat dit het Ruud topic en dus off topic is.
D.Millpants
Nationale topspeler
Favoriete speler: Van Nistelrooij

Ruud moet het vertrouwen krijgen op basis van de reeks die hij nu neer zet. Ongeacht het resultaat aan t einde van het seizoen.
DeEintovenaar
Nationale topspeler

PsvBmg wrote: 28 Apr 2023, 07:43

Dat wel maar een middenveld wat totaal niet in balans is en waarschijnlijk een wat niet te betalen is haha. Maar goed dromen mag en ieder mag zijn mening hebben.
ShovingNE2
Site Admin

AddoCultheld wrote: 28 Apr 2023, 07:15Wat een blinde haat weer. Ik zie in ieder geval nu een team dat ervoor knokt. Het is zijn fucking eerste jaar als profcoach. Gelukkig heb jij in je eerste jaar als werknemer alles meteen goed gedaan. Bij Schmidt gaf je 100 x aan dat je hem mag beoordelen op zijn tweede seizoen. Doe dat bij RvN dan ook. Als je de basis houdt en gerichte aankopen doet die wel succesvol zijn (jongens met kwaliteit en over mijn lijk mentaliteit.)

Rb
Cv
Mid mid
Spits

Doe normaal joh met je blinde haat. Wat een dom gelul zeg. Je hebt kritiek dus je haat Ruud, tis goed joh. Is het zo vreemd dat er echt serieus veel mensen geen vertrouwen in hebben met Ruud volgend seizoen? Ajax was de eerste wedstrijd waar we iets van collectief druk gingen zetten.

En verder is er 1 heel groot verschil met Schmidt (wel meer waarschijnlijk): als je volgend jaar niet bij de eerste twee zit ben je voorgoed aan het strijden om plek of 3 a 4. Snapte wel. Ruim 100 miljoen of 25 miljoen aan inkomsten voor zeer waarschijnlijk 2 jaar is enorm veel om nog maar niet te spreken over hogere transferinkomsten. Als dat naar Ajax en Feyenoord gaat dan ben je ze kwijt. Dat kost jaren en jaren om weer bij te trekken.

En een gewone werknemer ergens op de werkvloer vergelijken met de allerbelangrijkste functie binnen een voetbalclub.... dan moet je argumenten echt totaal op zijn hoor.

Ik mag toch hopen dat Stewart en Brands er serieus vertrouwen in hebben volgend seizoen (met gerichte aankopen en wijzigingen in de staf). Want supporters komen niet veel verder dan 'laten we het nog een seizoen proberen' en 'hij verdient nog een kans'. Dat snap ik wel, want heel veel houvast is er (nog) niet. Ajax thuis gaf voor het eerst sinds lange tijd weer reden voor een voorzicht 'misschien zit het er wel in'. Want het is een prima reeks die hij neerzet, maar voetballend was het enorm drama en dat lag niet alleen aan de spelers. Zoals wij hopen dat Heitinga blijft, zo hoopt iedere Feyenoorder en Ajacied dat Ruud blijft. En dat heeft echt wel een goede reden.

En je moet hem beoordelen op zijn eerste seizoen of je vertrouwen hebt in een vervolg seizoen.

Maar je wil dus 7 spelers kopen voor de basis en dan nog op de bank doorselecteren? En dan ook nog verwachten dat die basisspelers allemaal top Eredivisie zijn die nog beter kunnen worden? Dat vergt een investering die niet mals is. Geloof nooit dat het realistisch is.
ruuddevil
Legende

AddoCultheld wrote: 28 Apr 2023, 07:15
ShovingNE2 wrote: 27 Apr 2023, 21:22 Ja. Madueke had echt een serieuze bijdrage de eerste seizoenshelft.

Wat een blinde haat weer. Ik zie in ieder geval nu een team dat ervoor knokt. Het is zijn fucking eerste jaar als profcoach. Gelukkig heb jij in je eerste jaar als werknemer alles meteen goed gedaan. Bij Schmidt gaf je 100 x aan dat je hem mag beoordelen op zijn tweede seizoen. Doe dat bij RvN dan ook. Als je de basis houdt en gerichte aankopen doet die wel succesvol zijn (jongens met kwaliteit en over mijn lijk mentaliteit.)

Rb
Cv
Mid mid
Spits

Hij laat zich gewoon opnaaien door de analytici hier. Ruud is een tactische domoor omdat Pieter Zwart dat zegt. Het zal wel. Ik zie ShovingNE2 al 25 jaar alles en iedereen binnen PSV verdedigen ongeacht wat ze leveren, maar deze coach heeft in zijn koffie gescheten ofzo. Voor een rookie die met een incomplete selectie het seizoen in ging en wiens beste speler werd verkocht en vervangen door een kreupele Belg zijn er best verzachtende omstandigheden. En er zijn ook positieve punten, al zullen we die snel vergeten als we de bekerfinale verliezen en geen 2e worden. Vooralsnog zie ik geen reden waarom Ruud geen 2e seizoen zou mogen krijgen, ook omdat er helemaal geen goede alternatieven zijn en je weer een jaar verliest zonder ‘garantie op succes’.
ShovingNE2
Site Admin

Ik lees Pieter Zwart nooit. En ik was een fervent voorstander van het eruit gooien van Van Bommel. Dus het klopt niet :)

Maar goed je roept ook dat er hier mensen zijn die hopen dat PSV iedere wedstrijd weer verliest.... Tja.
ruuddevil
Legende

ShovingNE2 wrote: 28 Apr 2023, 08:37
AddoCultheld wrote: 28 Apr 2023, 07:15Wat een blinde haat weer. Ik zie in ieder geval nu een team dat ervoor knokt. Het is zijn fucking eerste jaar als profcoach. Gelukkig heb jij in je eerste jaar als werknemer alles meteen goed gedaan. Bij Schmidt gaf je 100 x aan dat je hem mag beoordelen op zijn tweede seizoen. Doe dat bij RvN dan ook. Als je de basis houdt en gerichte aankopen doet die wel succesvol zijn (jongens met kwaliteit en over mijn lijk mentaliteit.)

Rb
Cv
Mid mid
Spits

En verder is er 1 heel groot verschil met Schmidt (wel meer waarschijnlijk): als je volgend jaar niet bij de eerste twee zit ben je voorgoed aan het strijden om plek of 3 a 4. Snapte wel. Ruim 100 miljoen of 25 miljoen aan inkomsten voor zeer waarschijnlijk 2 jaar is enorm veel om nog maar niet te spreken over hogere transferinkomsten. Als dat naar Ajax en Feyenoord gaat dan ben je ze kwijt. Dat kost jaren en jaren om weer bij te trekken.
Wat een kul argument. Dat de pot met goud (een externe factor waarop je geen invloed hebt) anders is dan onder Schmidt zou moeten meewegen in de beoordeling van de trainer? Het doel is altijd kampioen worden, dat was onder Schmidt ook al zo, en ook toen was er paniek want als we geen CL halen kunnen we Ajax nooit meer inhalen. Als je nu de trainer wisselt ga je weer opnieuw een traject in en wordt de onzekerheid alleen maar groter, dus met jouw argument kan je Ruud sowieso beter laten zitten.
Ren Höek
Vedette

ruuddevil wrote: 28 Apr 2023, 08:37 Hij laat zich gewoon opnaaien door de analytici hier. Ruud is een tactische domoor omdat Pieter Zwart dat zegt. Het zal wel.
:lol:

Ga eens inhoudelijk in op de kritiek van o.a. Zwart en leg uit waarom hij ongelijk heeft.
Dat zal onmogelijk zijn, aangezien zelfs een blinde bijv. de structurele enorme ruimtes op het middenveld ziet.

Maar waag een poging en probeer dan nog eens te zeggen dat anderen zich laten opnaaien daardoor.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Sensation
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: Ja

Tijn wrote: 27 Apr 2023, 20:16

Dat is al zo vaak proberen uit te leggen aan hem.. je zal z’n wiskunde leraar maar zijn, hij blijft volharden dat die onzin van m klopt :lol:
ShovingNE2
Site Admin

Ik heb Schmidt in ieder geval volgens een plan zien voetballen. Daar was lijn in te ontdekken en er was voor die tijd al duidelijk dat hij teams kon laten voetballen naar een plan. Wat bleek: seizoen erna 81 punten.

Zoals ik vorige week al in een langere post aangaf: Ruud blijft wel zitten, maar ga het dan goed om hem heen regelen en ook qua selectie. Je moet het maximaliseren, want wat er op de mat gelegd wordt is nog niet om over naar huis te schrijven en dat zal iedereen lijkt mij beamen of je zit met je rug naar het veld. Ik moet het eerst zien, al leek het vorig jaar in de voorbereiding wel ergens op. Maar hij zal ook zijn tactisch plan moeten aanpassen deze zomer. De kleinere ploegen laten zich niet uit de tent lokken en dan moeten we ineens het spel maken. En dan verliezen we punten. Als hij dat kan aanpakken ben je een heel eind, maar dat is niet zomaar even gedaan. Zeker niet met deze staf.
Post Reply