Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
JChovanec
Meervoudig international
Clubvoorkeur: PSV

AddoCultheld wrote: 28 Apr 2023, 07:15Wat een blinde haat weer. Ik zie in ieder geval nu een team dat ervoor knokt. Het is zijn fucking eerste jaar als profcoach. Gelukkig heb jij in je eerste jaar als werknemer alles meteen goed gedaan. Bij Schmidt gaf je 100 x aan dat je hem mag beoordelen op zijn tweede seizoen. Doe dat bij RvN dan ook. Als je de basis houdt en gerichte aankopen doet die wel succesvol zijn (jongens met kwaliteit en over mijn lijk mentaliteit.)

Rb
Cv
Mid mid
Linksbuiten of rechtsbuiten
Spits
En door selecteren op de bank.

Dan ben je kampioenskandidaat nummer 1 komend seizoen.
Er is hier op het forum geen blinde haat richting Ruud. Wel zijn er genoeg forum leden die het niet in Ruud zien zitten als trainer, dat is heel iets anders als haat. En het voetbal onder Ruud is vaak genoeg niet om aan te zien., en dat wordt hem kwalijk genomen. Jij ziet een team dat voor elkaar wil vechten? Op een paar wedstrijden na zoals afgelopen zondag vind ik dat nogal meevallen. Gerichte aankopen op de posities die jij noemt, ben ik het deels mee eens, maar even een stap terug naar begin dit seizoen......volgens mij waren de gerichte aankopen wel gedaan, LB dan weer niet. Dusverschuilen met het huidige spelersgroep vind ik niet terecht.
loginnaam
Internationale topspeler

Sensation wrote: 28 Apr 2023, 08:47Dat is al zo vaak proberen uit te leggen aan hem.. je zal z’n wiskunde leraar maar zijn, hij blijft volharden dat die onzin van m klopt
Lees mijn reactie anders ook eens, dan begrijp je misschien dat het geen onzin is die MaartenV opschrijft, maar een iets andere vergelijking.
loginnaam wrote: 28 Apr 2023, 07:024x meer verliezen dus en dat is precies wat @MaartenV bedoelde.
robert_94
Lid 2e elftal

ShovingNE2 wrote: 28 Apr 2023, 08:37
AddoCultheld wrote: 28 Apr 2023, 07:15Wat een blinde haat weer. Ik zie in ieder geval nu een team dat ervoor knokt. Het is zijn fucking eerste jaar als profcoach. Gelukkig heb jij in je eerste jaar als werknemer alles meteen goed gedaan. Bij Schmidt gaf je 100 x aan dat je hem mag beoordelen op zijn tweede seizoen. Doe dat bij RvN dan ook. Als je de basis houdt en gerichte aankopen doet die wel succesvol zijn (jongens met kwaliteit en over mijn lijk mentaliteit.)

Rb
Cv
Mid mid
Linksbuiten of rechtsbuiten
Spits
En door selecteren op de bank.

Dan ben je kampioenskandidaat nummer 1 komend seizoen.
Doe normaal joh met je blinde haat. Wat een dom gelul zeg. Je hebt kritiek dus je haat Ruud, tis goed joh. Is het zo vreemd dat er echt serieus veel mensen geen vertrouwen in hebben met Ruud volgend seizoen? Ajax was de eerste wedstrijd waar we iets van collectief druk gingen zetten.

En verder is er 1 heel groot verschil met Schmidt (wel meer waarschijnlijk): als je volgend jaar niet bij de eerste twee zit ben je voorgoed aan het strijden om plek of 3 a 4. Snapte wel. Ruim 100 miljoen of 25 miljoen aan inkomsten voor zeer waarschijnlijk 2 jaar is enorm veel om nog maar niet te spreken over hogere transferinkomsten. Als dat naar Ajax en Feyenoord gaat dan ben je ze kwijt. Dat kost jaren en jaren om weer bij te trekken.

En een gewone werknemer ergens op de werkvloer vergelijken met de allerbelangrijkste functie binnen een voetbalclub.... dan moet je argumenten echt totaal op zijn hoor.

Ik mag toch hopen dat Stewart en Brands er serieus vertrouwen in hebben volgend seizoen (met gerichte aankopen en wijzigingen in de staf). Want supporters komen niet veel verder dan 'laten we het nog een seizoen proberen' en 'hij verdient nog een kans'. Dat snap ik wel, want heel veel houvast is er (nog) niet. Ajax thuis gaf voor het eerst sinds lange tijd weer reden voor een voorzicht 'misschien zit het er wel in'. Want het is een prima reeks die hij neerzet, maar voetballend was het enorm drama en dat lag niet alleen aan de spelers. Zoals wij hopen dat Heitinga blijft, zo hoopt iedere Feyenoorder en Ajacied dat Ruud blijft. En dat heeft echt wel een goede reden.

En je moet hem beoordelen op zijn eerste seizoen of je vertrouwen hebt in een vervolg seizoen.

Maar je wil dus 7 spelers kopen voor de basis en dan nog op de bank doorselecteren? En dan ook nog verwachten dat die basisspelers allemaal top Eredivisie zijn die nog beter kunnen worden? Dat vergt een investering die niet mals is. Geloof nooit dat het realistisch is.
Voorgoed aan het strijden voor plek 3/4 lijkt me nogal overdreven. Ajax was dit jaar rijker dan ooit en het gat met PSV en Feyenoord is nog nooit zo groot geweest. Voorlopig gaan ze harder richting plek 4 dan plek 1.

Verder stijgen ook de UECL/EL inkomsten zo'n 30% en heb je op plek 3 komend jaar ook nog voorronde CL. Het verschil in absolute zin tussen CL & EL is inderdaad komend seizoen groter, maar Feyenoord laat sinds afgelopen seizoen zien wat Europees succes in de UECL en EL allemaal kan betekenen. Worden met gigantische afstand kampioen.
ShovingNE2
Site Admin

JChovanec wrote: 28 Apr 2023, 08:56Er is hier op het forum geen blinde haat richting Ruud. Wel zijn er genoeg forum leden die het niet in Ruud zien zitten als trainer, dat is heel iets anders als haat.
Als je nul argumenten hebt dan roep je gewoon dat het blinde haat is. En roep je 'ja maar jij met Schmidt'. Maar uitleggen waarom het wel een goed idee is, is verdomd lastig. Dat snap ik wel. Dan moet het over een andere boeg.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
VeresRivne
Vedette

Deze topic lezende valt het me mee dat sommigen ShovingNE2 nog niet aangemeld hebben. https://www.nu.nl/economie/6261322/een- ... ebber.html Anyway ik ga me hier niet inhoudelijk met de discussie bemoeien op een punt na. De winst tegen Ajax, dat is op z'n zachtst gezegd wat minder knap als je kijkt naar hoe slecht Ajax dit seizoen is. Ajax verloor immers al haar topwedstrijden; Napoli, Liverpool, Union, Feyenoord, PSV, AZ. Alleen tegen een heel zwak Rangers en in een rare bekerpot tegen Feyenoord en Twente werd met het kleinste verschil gewonnen. Dit seizoen is het het seizoen van de grootste Europese Nederlaag, van twee keer verliezen van Feyenoord in de competitie. Goede kans dat Ajax straks ook nog verliest van Twente en Az; dat zou betekenen dat Ajax slechts 1 puntje heeft gepakt in 8 van de zwaarste eredivisiewedstrijden.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Franciscus
Nationale topspeler
Favoriete speler: Mauro Jr

Tijn wrote: 27 Apr 2023, 20:16
MaartenV wrote: 27 Apr 2023, 19:16

Ja precies. Dank je voor de extra toelichting.
Hij probeert uit te leggen dat je ongelijk hebt.

In jouw hypothetische situatie zijn er maar 6 wedstrijden:
Situatie 1: We verliezen van Ajax en winnen van de kleintjes, dus wij pakken uit 6 wedstrijden 12 punten en Ajax 18, oftewel staan we 6 achter
Situatie 2: We winnen van Ajax en verliezen er 4 meer van de kleintjes, dus alle 4. Wij pakken dan 6 punten uit 6 en Ajax 12 uit 6, oftewel staan we er nog steeds 6 achter.

Als je 2x van Ajax wint is dat voor het gevoel heerlijk, maar je kan nog steeds maar 2 keer vaker van een kleine club verliezen, want dat zijn ook 6 punten.
Alsof Ajax altijd alles wint van kleintjes.
Toppers zijn belangrijker. Het zijn de enige wedstrijden waar je invloed hebt op het resultaat van je concurrenten.
MaartenV
Nationale topspeler

loginnaam wrote: 28 Apr 2023, 08:58
Sensation wrote: 28 Apr 2023, 08:47Dat is al zo vaak proberen uit te leggen aan hem.. je zal z’n wiskunde leraar maar zijn, hij blijft volharden dat die onzin van m klopt
Lees mijn reactie anders ook eens, dan begrijp je misschien dat het geen onzin is die MaartenV opschrijft, maar een iets andere vergelijking.
loginnaam wrote: 28 Apr 2023, 07:024x meer verliezen dus en dat is precies wat @MaartenV bedoelde.
De wiskundeleraar heeft het even op papier gezet, ruwweg gemodelleeerd naar vorig seizoen vs dit seizoen. Uitslagen kloppen niet precies met de werkelijkheid om het begrijpelijk te houden (gelijke spelen doen we ook maar ff nie an):Image

Uit dit plaatje kun je twee dingen concluderen:
1) door 2x tegen ajax te winnen mag je 4 wedstrijden meer verliezen (max 8 verliespotten) om nog op hetzelfde puntenaantal als ajax uit te komen tov de situatie waarin je 2x van ajax verloor (max 4 verliespotten). Dat is de grap van zespuntenwedstrijden.

2) je kunt niet blind varen op een puntenaantal. De 78 punten in "seizoen Ruud" zijn evenveel waard als de 84 punten in "seizoen Roger". Tenzij er een 3e partij om de hoek komt kijken natuurlijk...wat zou kunnen gebeuren als je 2x tegen AZ verliest, laten we dat niet doen. Wat dan voor AZ het belang van die topwedstrijden aantoont.

Verdere voordelen van topwedstrijden winnen, die niet blijken uit dit plaatje :
- doelsaldo. Dit seizoen 2x winst +8 tov ajax. Vorig seizoen 2x verlies -12 tov ajax. Dat schilt nogal. En kan dit seizoen zomaar het verschil maken voor de 2e plek.

- moreel ajax. Thuis verliezen tegen PSV in de arena was het begin van hun dramareeks waarin ze 7 punten verspeelden in 1 week. Ik weet niet of hier onderzoek naar is gedaan, maar het zou niet verbazen als een verlies van je concurrent gemiddeld zou leiden tot een slechter gemiddeld aantal punten daaropvolgend. Het omgekeerde geldt voor je eigen team.

-exposure. Die scouts op de tribune die voor sangare kwamen zagen ook veerman en xavi. Waarde selectie neemt toe dus.

Ps. Dit is bedoeld als een feel good post. Hopelijk worden jullie hier allemaal blij van als PSV-supporter.
Massimo
Legende

Ik vind dat je de denkfout maakt door ook in de wedstrijd tegen de 'kleintjes' een variabele van 6 punten te nemen waardoor het 2x 6 punten wordt in plaats van 1x.
Persepolis
Vedette

MaartenV wrote: 27 Apr 2023, 19:04
ShovingNE2 wrote: 27 Apr 2023, 18:27 'Ruud mag tegen de kleintjes 4x zoveel verliezen'

Het wordt echt opgeschreven. En daarom worden we geen kampioen. En Hiddink is ook al blij met plek 2.

Precies wat er mis is. Liever de handjes boven de hoofden houden want het is immers er een club held.

Hiddink had moet zeggen dat het seizoen niet best was. Dat uiteindelijk de resultaten nog een positief gevoel geven maar Dat er nog veel te verbeteren is voor Ruud maar dat hij vertrouwen heeft in volgend seizoen.

Nu zegt de leermeester: goed gedaan leerling!

PSV is de belichaming van de zesjes cultuur.
Ja precies, omdat ik uitleg waarom een topwedstrijden belangrijker is dan een wedstrijd tegen cambuur, daarom worden we geen kampioen.

Ik beroep me op het Deninho-argument: ik speel geen wedstrijden bij PSV en heb geen enkele invloed op de club (ondanks het vermoeden van sommigen dat ik familie van ruud ben :grin: )

Of in de woorden van theo:
Ik constateer alleen maar feiten.

En toen bedacht ik dat ik veel eerder gewoon even had moeten googlen op 6-punten wedstrijd ipv zelf het uit te leggen :
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Six-pointer

En voor de duidelijkheid, dit betekent niet dat je 6 punten krijgt als je tegen ajax wint. Dat is dan wel weer jammer. Zou wel terecht zijn.
Heb je zelf dat artikel wel gelezen? Raad ik je toch aan:

""Six-pointer" is a sporting cliché..."
"The term is normally reserved for the latter part of the season, when the league standings approach the ranking they will have at the end of the season. Therefore, the result of the game is likely to have a significant bearing on which of the two teams will eventually finish in the higher position."

Met andere woorden, het is niks meer dan een uitdrukking. Een uitdrukking die wordt gebruikt wanneer er een beslissende wedstrijd aan het einde van een seizoen wordt gespeeld. Het zou bv wel van toepassing kunnen zijn op de wedstrijd van afgelopen zondag. Maar nogmaals: niks meer dan een uitdrukking en niks met een wiskundige basis of echte relevantie wanneer je een langere periode wil beoordelen.
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

ShovingNE2 wrote: 28 Apr 2023, 08:49 Ik heb Schmidt in ieder geval volgens een plan zien voetballen. Daar was lijn in te ontdekken en er was voor die tijd al duidelijk dat hij teams kon laten voetballen naar een plan. Wat bleek: seizoen erna 81 punten.

Maar hij zal ook zijn tactisch plan moeten aanpassen deze zomer. De kleinere ploegen laten zich niet uit de tent lokken en dan moeten we ineens het spel maken. En dan verliezen we punten. Als hij dat kan aanpakken ben je een heel eind, maar dat is niet zomaar even gedaan. Zeker niet met deze staf.
Hmm ik denk dat Roger hetzelfde had in het eerste jaar als Ruud. Dat plan was net zo zichtbaar als het plan van Ruud (in mijn ogen) maar was totaal niet effectief met die selectie die hij toen had. Roger ging het jaar erop met vergelijkbare waarden door maar wel met een grote tactische aanpassing in de veldbezetting. Hoe Roger vol bleef houden in die 4222 tactiek in 50/50 wedstrijden was net zo irritant als dat wat bij Ruud nu zo negatief belicht wordt. Het plan van Roger was wel duidelijk maar ook heel duidelijk niet goed genoeg.

Wat je zegt over aanpassen is 100% zo. Vooral in de (uit)wedstrijden waarbij de tegenstander niet van plan is om ons op te jagen tot de lange bal moet er een verbetering komen. Maar dat kan ook gewoon met accenten in manier van opbouw (dynamischer), selectieaanpassingen (andere rechtsback, betere balans middenveld) of betere patronen vanaf de zijkanten waardoor bv Til/Luuk en Veerman veel beter uit de verf komen. De tactiek die Ruud hanteert is niet zo slecht dat het volledig overboord moet anders scoor je niet de meeste goals, win je niet zoveel wedstrijden tegen 50/50 teams, ben je thuis wellicht 46 uit 51 punten, win je niet mogelijk de supercup en de beker en de 2e plaats en overwinter je niet in de EL.
Ittot
Internationale topspeler

VeresRivne wrote: 28 Apr 2023, 10:11 Deze topic lezende valt het me mee dat sommigen @ShovingNE2 nog niet aangemeld hebben. https://www.nu.nl/economie/6261322/een- ... ebber.html Anyway ik ga me hier niet inhoudelijk met de discussie bemoeien op een punt na. De winst tegen Ajax, dat is op z'n zachtst gezegd wat minder knap als je kijkt naar hoe slecht Ajax dit seizoen is. Ajax verloor immers al haar topwedstrijden; Napoli, Liverpool, Union, Feyenoord, PSV, AZ. Alleen tegen een heel zwak Rangers en in een rare bekerpot tegen Feyenoord en Twente werd met het kleinste verschil gewonnen. Dit seizoen is het het seizoen van de grootste Europese Nederlaag, van twee keer verliezen van Feyenoord in de competitie. Goede kans dat Ajax straks ook nog verliest van Twente en Az; dat zou betekenen dat Ajax slechts 1 puntje heeft gepakt in 8 van de zwaarste eredivisiewedstrijden.
Tja dat is wel doemdenken natuurlijk. Voor hetzelfde geld wint Ajax de laatste 3 wedstrijden (ongeacht hoe) en verliest PSV 1 of 2 van de moeilijke uitwedstrijden tegen AZ en Sparta.

Ajax heeft al eerder dit seizoen voor de beker uit van Twente gewonnen dus dat kan natuurlijk zo nog een keer. Daarnaast speelt Ajax thuis tegen AZ die elke keer als het er om gaat in de competitie choken. Ze spelen overigens ook nog eens kort daarna een halve finale waar ze vast en zeker met hun hoofd bij zitten. De kans dat Ajax deze 3 wedstrijden wint (nogmaals maakt niet uit hoe) is groter dan je denkt.

Het klopt dat Ajax dit seizoen niet in goede doen is, maar dat zijn wij ook niet bepaald. Er komt overigens vaak naar buiten dat ze intern bij Ajax erg te spreken zijn over Heitinga. Ik zie eigenlijk alleen maar iemand die de standaard Ajax dingen zegt. Je kunt er bijna net zo goed een pop neerzetten voor mijn gevoel. Van mij mag hij nog wel even aanblijven.

Mbt Ruud en alle scenario's van MaartenV: Je gaat in jouw scenario uit van én én. Dus én Ajax verliest/wint 2 keer van PSV en blijven 6 x verliezen van de kleintjes. In dat scenario heb je gelijk. Maar dan pak je een gelijk aantal verliespartijen tegen de "kleintjes" waarbij Ajax in scenario 1 6 keer verliest en in scenario 2 8 keer verliest. Daar zit natuurlijk de crux. Het geeft inderdaad aan dat het van belang is je topwedstrijden te winnen (zie je eigen uitleg) , aan de andere kant kun je je afvragen of dit de beste vergelijking is ofwel de vergelijk is die andere maken. Als je in beide scenario's op 84 punten wilt uitkomen, of hetzelfde aantal verliespartijen van Ajax kun je dus niet 4x meer verliezen tegen de "kleintjes". maar dus 2 keer. Dat is denk ik hoe de meeste mensen er naar kijken. Ja als Ajax én even vaak verliest van kleintjes in beide scenario's dan is het zeker doorslaggevend. Echter als je kijkt naar het totaal aantal verliespartijen of het totaal aantal punten is het een ander verhaal (nog steeds belangrijk hoor om ze te winnen) en kom je in totaal uit op 2 keer extra verliezen. 2 keer winnen van Ajax is namelijk 6 punten voor ons en 0 voor Ajax. Als wij 2 keer verliezen van Emmen en Ajax wint 2 keer is dat ook 6 punten. Dan kom je gelijk uit in punten. Maar goed, hoe dan ook ik denk dat we allemaal de toppers gewoon willen winnen, net zoals alle wedstrijden tegen de kleintjes. Leuk dat we tegen Ajax 2 keer winnen. Maar als we vervolgens 3e worden kun je niet zoveel met hoe vaak kunnen we extra verliezen tegen de kleintjes.

Uiteindelijk is het varen op puntenaantal denk ik beter dan varen op jouw methode. Statistisch gezien wordt je namelijk gewoon vaker kampioen met 84 punten dan met 78 punten. Het zegt ook iets over de kracht van de ploeg en de kwaliteit vd trainer trainer of je bijvoorbeeld 60 of 90 punten haalt. Behalve als je Ruud van Nistelrooy bent in jouw beleving want dat ligt het namelijk alleen aan de spelers ;)
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Hmmwa puntenaantal is meetbaar maar het zegt niet zo veel over de verhoudingen. Als je een jaar hebt met een versterkt Utrecht/Twente/AZ/Feyenoord/Ajax dan is 84 punten best lastig. Maar eigenlijk is er geen enkele meetlat waarmee je seizoenen/prestaties echt langs elkaar kan leggen en er een hard oordeel over vellen.
RIO
Legende
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Wat een dom gelul hier met cijfertjes waar geen reet van klopt. Gebruik je gezonde voetbalverstand, als je die hebt. Zowieso is het seizoen nog niet afgelopen. Als we de bekerfinale verliezen en ook de 2e plek dan kan je vergelijken wat je wilt maar dan is het alsnog KUT.
Persepolis
Vedette

Er klopt ook geen reet van. Ja, in een wereld waarin er geen gelijke spelen zijn en alle andere variabelen gelijk blijven, maar gelukkig leven we niet in die wereld en is het dus niet relevant voor welke beoordeling dan ook. PSV moet gewoon genoeg punten halen om tot het einde mee te doen om het kampioenschap, en het liefst die winnen. Daarin is er dit seizoen gefaald, of we nou 2e, 3e of 4e worden uiteindelijk.
29.04.2007
Nationale topspeler

Tegenwoordig wordt gelukkig niet alles, maar wel veel bepaald door de financiële mogelijkheden van de clubs. Niet voor niks is de Champions League daardoor eigenlijk een stuk saaier geworden omdat vaak 5 a 6 kwartfinalisten al van tevoren te voorspellen zijn. Stel PSV wordt 2e en wint de beker, dan heb je qua financiële mogelijkheden eigenlijk gepresteerd zoals van je verwacht mag worden, aangezien PSV de 2e begroting van Nederland heeft dit seizoen. Dat het dan Feyenoord is die boven ons is geëindigd (die t.a.v. de financiën overpresteert) in plaats van Ajax (die in dat opzicht onderpresteert) is daarbij eigenlijk niet heel relevant, het geeft gelukkig aan dat nog steeds niet alles bepaald wordt door geld.

In dat opzicht is het resultaat van Ruud van Nistelrooij dit seizoen eigenlijk gewoon 'oke', echter wat hier ook al genoemd wordt is vooral het spel zelf wat zorgen baart; bijzonder slecht druk zetten, weinig progressie, bizar lage ondergrens in een aantal wedstrijden, veel te grote ruimtes in verdedigend opzicht, vaak een verval na een sterk begin enz. Het zijn de plussen en minnen tegen elkaar afstrepen om wel of niet door te willen gaan met RvN.
Aan de ene kant heb je de prima resultaten tegen o.a. Ajax en Feyenoord dit seizoen, volgens mij een leergierige trainer en fijne persoonlijkheid en heeft hij eindelijk in de laatste 2 maanden een best aardige reeks neergezet (qua resultaten), maar de 'min' die mij het meest zorgen baart en waardoor ik het niet erg zou vinden als er volgend jaar een andere trainer voor de groep staat is het gebrek aan progressie qua veldspel en ik mijn twijfels heb of hij dat significant kan verbeteren. Aan de andere kant zijn er ook de verzachtende omstandigheden van de verkoop van je beste speler in de winterstop waar hij in principe niks voor terug heeft gekregen en kan ik er ook wel begrip voor opbrengen als hij 'nog een kans' krijgt wanneer hij 2e wordt en hij z'n elftal komende zomer mag versterken met enkele gerichte aankopen.
Last edited by 29.04.2007 on 28 Apr 2023, 12:40, edited 1 time in total.
Persepolis
Vedette

Die plussen en minnen is dus waar de meningen verschillen. Ik las een paar pagina's terug dat als je gaat plussen en minnen (ervan uitgaande dat we 2e worden en de beker winnen) het allemaal wel goed is/meevalt. Ik vind dat weer niet, terwijl we naar dezelfde PSV in hetzelfde seizoen kijken. Plussen zijn inderdaad de resultaten in topwedstrijden, een "ok" eindklassering (voor zover dat een plus is) en 1 prijs en 1 troostprijs. Minnen: uitgeschakeld voor de CL met een zeer gunstige loting (Rangers was de zwakste deelnemer uiteindelijk), al in februari uitgeschakeld voor het kampioenschap, de hoeveelheid punten verloren tegen teams met veel zwakkere selecties, ook vóór het vertrek van Gakpo en Madueke (waar zo vaak naar wordt gewezen) en waarbij dat vertrek ook niet doorslaggevend zou moeten zijn, en spel zonder enige vorm van progressie. En nogmaals, dit gaat uit van een best case scenario, dus 2e en bekerwinst. Ik vind dan zelfs in die scenario dat de minnen iets zwaarder wegen dan de plussen.
29.04.2007
Nationale topspeler

Persepolis wrote: 28 Apr 2023, 12:39 Die plussen en minnen is dus waar de meningen verschillen. Ik las een paar pagina's terug dat als je gaat plussen en minnen (ervan uitgaande dat we 2e worden en de beker winnen) het allemaal wel goed is/meevalt. Ik vind dat weer niet, terwijl we naar dezelfde PSV in hetzelfde seizoen kijken. Plussen zijn inderdaad de resultaten in topwedstrijden, een "ok" eindklassering (voor zover dat een plus is) en 1 prijs en 1 troostprijs. Minnen: uitgeschakeld voor de CL met een zeer gunstige loting (Rangers was de zwakste deelnemer uiteindelijk), al in februari uitgeschakeld voor het kampioenschap, de hoeveelheid punten verloren tegen teams met veel zwakkere selecties, ook vóór het vertrek van Gakpo en Madueke (waar zo vaak naar wordt gewezen) en waarbij dat vertrek ook niet doorslaggevend zou moeten zijn, en spel zonder enige vorm van progressie. En nogmaals, dit gaat uit van een best case scenario, dus 2e en bekerwinst. Ik vind dan zelfs in die scenario dat de minnen iets zwaarder wegen dan de plussen.
Ik denk dat de meningen niet zozeer verschillen over de plussen en minnen; ik ga er vanuit dat zo ongeveer iedere PSV supporter wel tevreden is met de resultaten tegen Ajax en Feyenoord en het wanprestaties vindt tegen bv. Cambuur, Emmen, Groningen. Ook denk ik dat vrijwel iedereen het er over eens is dat Ruud een mooie persoonlijkheid en uithangbord voor de club is, maar ook dat het veldspel vaak bijzonder matig is en dat het niet meehelpt als je je beste speler in de winterstop verkoopt en er zo goed als niks voor terugkrijgt. Het verschil zit hem juist in de waarde die aan de plussen en minnen gehangen worden. De ene supporter hecht meer waarde aan bv de resultaten in de toppers, de ander meer aan het matige veldspel en het gebrek aan progressie.
Ittot
Internationale topspeler

29.04.2007 wrote: 28 Apr 2023, 12:45
Persepolis wrote: 28 Apr 2023, 12:39 Die plussen en minnen is dus waar de meningen verschillen. Ik las een paar pagina's terug dat als je gaat plussen en minnen (ervan uitgaande dat we 2e worden en de beker winnen) het allemaal wel goed is/meevalt. Ik vind dat weer niet, terwijl we naar dezelfde PSV in hetzelfde seizoen kijken. Plussen zijn inderdaad de resultaten in topwedstrijden, een "ok" eindklassering (voor zover dat een plus is) en 1 prijs en 1 troostprijs. Minnen: uitgeschakeld voor de CL met een zeer gunstige loting (Rangers was de zwakste deelnemer uiteindelijk), al in februari uitgeschakeld voor het kampioenschap, de hoeveelheid punten verloren tegen teams met veel zwakkere selecties, ook vóór het vertrek van Gakpo en Madueke (waar zo vaak naar wordt gewezen) en waarbij dat vertrek ook niet doorslaggevend zou moeten zijn, en spel zonder enige vorm van progressie. En nogmaals, dit gaat uit van een best case scenario, dus 2e en bekerwinst. Ik vind dan zelfs in die scenario dat de minnen iets zwaarder wegen dan de plussen.
Ik denk dat de meningen niet zozeer verschillen over de plussen en minnen; ik ga er vanuit dat zo ongeveer iedere PSV supporter wel tevreden is met de resultaten tegen Ajax en Feyenoord en het wanprestaties vindt tegen bv. Cambuur, Emmen, Groningen. Ook denk ik dat vrijwel iedereen het er over eens is dat Ruud een mooie persoonlijkheid en uithangbord voor de club is, maar ook dat het veldspel vaak bijzonder matig is en dat het niet meehelpt als je je beste speler in de winterstop verkoopt en er zo goed als niks voor terugkrijgt. Het verschil zit hem juist in de waarde die aan de plussen en minnen gehangen worden. De ene supporter hecht meer waarde aan bv de resultaten in de toppers, de ander meer aan het matige veldspel en het gebrek aan progressie.
Ik denk dat het verschil ook nog eens zit in wat de trainer, in dit geval Ruud, wel of niet wordt aangerekend. Sommige vinden namelijk dat het uitgeschakeld worden door de Rangers, het slechte veldspel, het ontbreken van progressie daarin, niet meedoen om de titel en het verliezen tegen de kleintjes niet zozeer met Ruud te maken heeft maar met de selectie. Dus dat dit meer aan JdJ en Brands ligt dat aan Ruud. En juist het winnen van die topduels bijvoorbeeld wel scharen onder Ruud zijn prestaties.

Ik denk zelf dat het niet zo zwart wit is. Hoewel tegen de Rangers wel laf werd gevoetbald terwijl je de wedstrijd daarvoor zag dat je met druk zetten Rangers er echt geen bal van kon. Daarnaast hadden we geen antwoord op de gehuurde middenvelder die elke keer naar de zijkant uitweek (wat Ruud daarna uitgerekend met Til is gaan doen).
Het zal een combinatie van factoren zijn en mijn inschatting is dat Ruud zeker een factor is. Ik wil zelf het eindresultaat gaan zien, dan kun je m.i. pas echt oordelen. Daarvoor is het toch veel giswerk. Het scheelt nogal of je 2e of 3e wordt. Een derde plek is voor mij per definitie onacceptabel icm uitschakeling tegen Rangers en het vertoonde spel.
Makaveli
Meervoudig international

VeresRivne wrote: 28 Apr 2023, 10:11 Deze topic lezende valt het me mee dat sommigen @ShovingNE2 nog niet aangemeld hebben. https://www.nu.nl/economie/6261322/een- ... ebber.html Anyway ik ga me hier niet inhoudelijk met de discussie bemoeien op een punt na. De winst tegen Ajax, dat is op z'n zachtst gezegd wat minder knap als je kijkt naar hoe slecht Ajax dit seizoen is. Ajax verloor immers al haar topwedstrijden; Napoli, Liverpool, Union, Feyenoord, PSV, AZ. Alleen tegen een heel zwak Rangers en in een rare bekerpot tegen Feyenoord en Twente werd met het kleinste verschil gewonnen. Dit seizoen is het het seizoen van de grootste Europese Nederlaag, van twee keer verliezen van Feyenoord in de competitie. Goede kans dat Ajax straks ook nog verliest van Twente en Az; dat zou betekenen dat Ajax slechts 1 puntje heeft gepakt in 8 van de zwaarste eredivisiewedstrijden.
Heb ik op twitter al wel gedaan :P
Grasmat
Lid van verdienste
Favoriete speler: Dn Flamingo

Ach jongens, we kunnen ook nog gewoon kampioen worden he. :whistle:
Makaveli
Meervoudig international

Maarten hoort de klok altijd wel luiden, weet ook waar de klepel hangt maar flikkert de hele boel vervolgens van de klokkentoren naar beneden.
AddoCultheld
Internationale topspeler

ShovingNE2 wrote: 28 Apr 2023, 09:13
JChovanec wrote: 28 Apr 2023, 08:56Er is hier op het forum geen blinde haat richting Ruud. Wel zijn er genoeg forum leden die het niet in Ruud zien zitten als trainer, dat is heel iets anders als haat.
Als je nul argumenten hebt dan roep je gewoon dat het blinde haat is. En roep je 'ja maar jij met Schmidt'. Maar uitleggen waarom het wel een goed idee is, is verdomd lastig. Dat snap ik wel. Dan moet het over een andere boeg.
Onder Schmidt ook een hoop dramatische wedstrijden gezien, maar dat wordt voor de goede orde maar even vergeten. Het is dat Schmidt de beker nog won, want verder was het over algemeen zeer matig en dat met zijn voorkeursaankopen, waar Ruud dit seizoen zijn beste 2 spelers zag gaan. Schmidt zonder Gakpo, dat zou pas drama geweest zijn.

Het is nu vooral belangrijk om nogmaals voltreffer zoals Benitez, van Aanholt, Brantwaith en Simons binnenhalen. Qua dat betreft zijn dat de beste 4 aankopen sinds jaren. Dus dat geeft iig vertrouwen t.o.v. die halve idioten die Schmidt liet binnenhalen voor ontelbare miljoenen ( Sangaré uitgesloten).
PCGC
Vedette

Was John zijn schuld hè…

Op voorspraak van Schmidt kwamen Max en Götze , toch niet verkeerd. Zeker Max in vorm van zijn pre Corona.
#FreeGeneratie4
ShovingNE2
Site Admin

Max niet. Die was al lang en breed in de picture. Maar Corona heeft er voor mijn gevoel echt zwaar ingehakt bij hem. Die was echt serieus goed.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
PCGC
Vedette

Sorry had er even een knipoog bij moeten zetten, aangezien altijd alles John zijn schuld is.
#FreeGeneratie4
Post Reply