Nieuwe keeper

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
kastoekast
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV

Keuze zat als je Braziliaans wilt.
Brael
Vedette

Standbeeld wrote: 04 Apr 2022, 16:19 Aan wat voor Eredivisie clubs zit je dan te denken?
Ik heb geen specifieke club in gedachten. Drommel is natuurlijk bij ons duidelijk door de mand gevallen, maar een jaar geleden was hij nog één van de grootste keeperstalenten van het land. Wat ik hiermee wil zeggen: de man heeft heus wel kwaliteiten voor een middenmoter in de Eredivisie. Hij zal alleen mentaal weer opgelapt moeten worden, en dan heb je er als middenmoter echt wel een prima keeper aan.

Gewoon je verlies nemen en voor een zacht prijsje + een mooi doorverkooppercentage naar een club van het kaliber Heerenveen/Groningen laten gaan.
Standbeeld
Mister PSV

Brael wrote: 04 Apr 2022, 20:25
Standbeeld wrote: 04 Apr 2022, 16:19 Aan wat voor Eredivisie clubs zit je dan te denken?
Ik heb geen specifieke club in gedachten. Drommel is natuurlijk bij ons duidelijk door de mand gevallen, maar een jaar geleden was hij nog één van de grootste keeperstalenten van het land. Wat ik hiermee wil zeggen: de man heeft heus wel kwaliteiten voor een middenmoter in de Eredivisie. Hij zal alleen mentaal weer opgelapt moeten worden, en dan heb je er als middenmoter echt wel een prima keeper aan.

Gewoon je verlies nemen en voor een zacht prijsje + een mooi doorverkooppercentage naar een club van het kaliber Heerenveen/Groningen laten gaan.
Ja op zich wel mee eens. Maar dat moet Drommel zelf ook willen, zoals je zelf ook al zei dacht ik. Bij een club als Heerenveen verdient hij de helft, zo niet minder dan wat hij bij PSV verdient. Dat maakt het misschien wel een lastige keuze. Ik kan me voorstellen dat Joel nu zijn kans schoon ziet om te cashen. Gelijkwaardige situatie met Luckassen, die ook wist dat hij het niveau van PSV nooit zou ontstijgen en daardoor voor het geld gaat.
Tijn
Internationale topspeler

Standbeeld wrote: 04 Apr 2022, 20:33
Brael wrote: 04 Apr 2022, 20:25 Ik heb geen specifieke club in gedachten. Drommel is natuurlijk bij ons duidelijk door de mand gevallen, maar een jaar geleden was hij nog één van de grootste keeperstalenten van het land. Wat ik hiermee wil zeggen: de man heeft heus wel kwaliteiten voor een middenmoter in de Eredivisie. Hij zal alleen mentaal weer opgelapt moeten worden, en dan heb je er als middenmoter echt wel een prima keeper aan.

Ja op zich wel mee eens. Maar dat moet Drommel zelf ook willen, zoals je zelf ook al zei dacht ik. Bij een club als Heerenveen verdient hij de helft, zo niet minder dan wat hij bij PSV verdient. Dat maakt het misschien wel een lastige keuze. Ik kan me voorstellen dat Joel nu zijn kans schoon ziet om te cashen. Gelijkwaardige situatie met Luckassen, die ook wist dat hij het niveau van PSV nooit zou ontstijgen en daardoor voor het geld gaat.
Dan compenseren we het verschil in salaris maar een of twee seizoenen. Desnoods verhuren en hopen dat hij daar wel weer opleeft en een andere club er nog intrapt. Hier blijven heeft echt geen zin. Doodsbang vogeltje is het.
RIO
Legende
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Ook een jaar geleden was ie kut. Ik was fel tegen zijn komst en nu laat Drolmel zien waarom.
Mr. Spock
Internationale topspeler
Old name: Skywalker
Clubvoorkeur: Que miras bobo?
Favoriete speler: Giorgio Chinaglia

Tovast wrote: 04 Apr 2022, 19:14
Standbeeld wrote: 04 Apr 2022, 19:08
Olij is 26 en keept wekelijks bij NAC. Volgens jou hoort hij bij de beste 5 van de Nederlandse competities. Wat voor reden heb je dan om aan te nemen dat zo'n jongen interesse heeft om hier als 3e keeper te gaan fungeren?
Klopt, ik zie hem ook eerder als tweede keeper zodat Joëlle op zoek kan naar een nieuwe club. Waarom hij dat zou willen? Topclub, leuk salaris, spelen voor de prijzen, Europese wedstrijden, misschien keepen in de beker. Lijkt me een mooie kans voor hem.

Is een-op-een overigens echt een van de beste van Nederland, belachelijk hoe veel hij daarvan pakt. Is na Onana/Pasveer, Okoye, Bijlow en Unnerstall de beste keeper van Nederland ja, 100% van overtuigd.
Toen Pasveer van 2014 t/m 2017 bij PSV zat (31 tot 34 jaar) kon hij Zoet er niet uitspelen en was hij mentaal zwak (in een bekerduel kreeg hij rood en is zelf naar huis gereden ipv met de spelersbus).
Ik zou die persoonlijk niet bij de top van Nederland zetten.
Mvogoat
Basisspeler

persoonlijk gaat mijn voorkeur voor nu uit naar een ervaren jongen zoals veel andere ook denk ik. Club Brugge heeft met Mignolet ook een grote investering gedaan en hebben nu een stabiele keeper. 7 miljoen + enorm dik salaris voor Brugge is ook niet niks. zouden wij eigenlijk ook moeten doen na al onze keepersellende. Leno lijkt me een droom kandiaat al is het niet heel realistich. voor nu zou ik namen als Hugo Souza of Lafont niet aan beginnen, dat is te risicovol met de bedragen die rondgaan. Omlin lijkt me een haalbare, betaalbare en betrouwbare keeper. Was met Basel ook al sterk in Eindhoven. Klap er 8 miljoen tegenaan en je hebt gewoon een stabiele keeper. Zonde om nu weer goedkoop de uitweg te zoeken en dan weer hetzelfde issue te hebben als voorheen. Er zijn wel 'goedkope' opties als Strakosha die transfervrij op te halen zijn maar ik vraag me af of je daar net zo een stabiele man voor haalt als Omlin, Leno of zelfs een Mathew Ryan.
Anel Ahmedhodzic komt eraan!🏴‍☠️
PCGC
Vedette

Ben nog steeds fan van Maty Ryan.
2e keeper bij Sociedad momenteel
#FreeGeneratie4
DonyellMalen
Legende

Aangezien met het vertrek van Zahavi en mogelijk ook Gotze flink wat ervaring uit het elftal verdwijnt zie ik graag een wat oudere keeper komen. Liefst een keeper van een jaar of 28. Rond die leeftijd bereiken keepers vaak hun piek qua niveau. Ook een keeper met uitstraling die verbaal goed zijn verdediging kan neerzetten en coachen. Dat lijken me de belangrijkste aspecten, naast het tegenhouden van ballen allicht. Het voetballende aspect laat ik graag even links liggen, daar zijn we nu twee seizoenen op rij ingetrapt en hebben we niets mee bereikt qua keepers.
Sensation
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: Ja

Twee out-of-the-box namen:
- David Soria, keeper van Getafe, gister 29 geworden. Na jaren als tweede keeper bij Sevilla is hij ondertussen al 4 jaar de eerste keeper van Getafe (de echte, niet aan de Amstel). Zal allicht nog naar een club willen waar hij om de prijzen kan spelen? Naar een echte Spaanse topclub zal hij niet snel gaan als eerste keeper, daar jongens als Unai Simon en Alex Remiro als jongere spelers hoger aangeslagen worden om nog een keer een stap te maken. Dit seizoen meerdere keren de beste goalie van de speelronde geweest in LaLiga:

- Sergio Asenjo, jaaarenlang eerste keeper geweest bij Villareal (256 wedstrijden!!) maar dit seizoen voorbij gestoken door de paar jaar jongere Rulli. Contract loopt na dit seizoen af. John, Marcel, contract loopt over een kleine 3 maanden af! Geen recente filmpjes helaas
DonyellMalen
Legende

Mooie vondsten. Vind dit ook wel Marcel Brands transfers, zoals Guardado bijvoorbeeld; die plukte hij ook weg bij Valencia.
Mvogoat
Basisspeler

mag ik vragen waarom ik zoveel marcel brands transfer hoor de laatste tijd? het transferbeleid gaat nu echt niet ineens heel anders zijn. ik denk dat we van John nu echt niet ineens super speciale vondsten moeten gaan verwachten. Marcel is AD geworden, dat heeft die gedaan met een reden.
Anel Ahmedhodzic komt eraan!🏴‍☠️
Persepolis
Vedette

DonyellMalen wrote: 05 Apr 2022, 13:41 Aangezien met het vertrek van Zahavi en mogelijk ook Gotze flink wat ervaring uit het elftal verdwijnt zie ik graag een wat oudere keeper komen. Liefst een keeper van een jaar of 28. Rond die leeftijd bereiken keepers vaak hun piek qua niveau. Ook een keeper met uitstraling die verbaal goed zijn verdediging kan neerzetten en coachen. Dat lijken me de belangrijkste aspecten, naast het tegenhouden van ballen allicht. Het voetballende aspect laat ik graag even links liggen, daar zijn we nu twee seizoenen op rij ingetrapt en hebben we niets mee bereikt qua keepers.
Ja joh, laten we ook niet letten op aanvallende kwaliteiten bij een nieuwe back aangezien aanvallende backs Max en Mwene niet helemaal voldoen.

Je hoeft het voetbal maar een beetje te hebben gevolgd de afgelopen 10 jaar om te weten dat een keeper voetballend echt een bepaald niveau moet halen om mee te kunnen in de top. Één van de kwaliteiten die een keeper simpelweg moet hebben, net zoals een aantal anderen (die Mvogo en Drommel niet voldoende hebben). Natuurlijk is het niet belangrijker dan andere aspecten, maar links laten liggen? Gelukkig weten de beleidsbepalers bij PSV ook wel beter.
Brael
Vedette

Volgens mij bestaan er ook nauwelijks keepers meer die enorm goed zijn in keepen, maar totaal niks kunnen met een bal aan hun voet. Wij zijn er bij PSV alleen totaal in doorgeslagen, lijkt het. Dus in dat opzicht snap ik wel wat hij bedoelt.

Laat ons eerst een keeper halen die ballen tegenhoudt, heerst in zijn 16, de verdediging neerzet en bovenal vertrouwen uitstraalt. Als die dan ook nog een bal bij de linksbuiten op de stropdas kan leggen, zou het helemaal perfect zijn, maar als die bal in de tribune belandt, zou ik er minder moeite mee hebben, zolang hij de rest maar uitstekend beheerst. Gomes wordt hier (terecht) nog steeds bijna verafgood, maar dat was ook geen geweldenaar met de bal aan zijn voet. Maar die voldeed verder wel aan alle eisen die ik opnoemde.
DonyellMalen
Legende

Brael wrote: 05 Apr 2022, 15:04 Volgens mij bestaan er ook nauwelijks keepers meer die enorm goed zijn in keepen, maar totaal niks kunnen met een bal aan hun voet. Wij zijn er bij PSV alleen totaal in doorgeslagen, lijkt het. Dus in dat opzicht snap ik wel wat hij bedoelt.
Ja juist, dit is exact wat ik bedoelde. Eerst prioriteit moet gewoon zijn dat de nieuwe doelman die ballen eens tegenhoudt, dat zijn we al twee seizoenen niet gewend. Tuurlijk, is een keeper met een goede traptechniek enorm belangrijk, dat ziet iedereen wel in denk ik, kijk maar eens naar Ederson bij Man City. Die legt die ballen overal neer waar hij ook maar wil. Maar zoals Brael ook zegt, we moeten er niet in doorslaan. En dat is voor m'n gevoel wel gebeurd de afgelopen twee jaar.

We hebben nu een keeper waarvan er geen bal aankomt en die niet kan niet keepen. Waarom staat hij in godsnaam dan op goal. Mvogo idem.

Daarom lijkt mij een keeper van een jaar of 28 die al ervaring heeft op al deze aspecten een goede keuze.
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Mvogoat wrote: 05 Apr 2022, 14:06 mag ik vragen waarom ik zoveel marcel brands transfer hoor de laatste tijd? het transferbeleid gaat nu echt niet ineens heel anders zijn. ik denk dat we van John nu echt niet ineens super speciale vondsten moeten gaan verwachten. Marcel is AD geworden, dat heeft die gedaan met een reden.
Alle goeie aankopen komen nu door Marcel Brands en alle kutaankopen door John. Wen er maar vast aan :)
Skuddem
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

Brael wrote: 05 Apr 2022, 15:04 Gomes wordt hier (terecht) nog steeds bijna verafgood, maar dat was ook geen geweldenaar met de bal aan zijn voet. Maar die voldeed verder wel aan alle eisen die ik opnoemde.
Die had dan wel weer een aardige slingerworp in huis..
Persepolis
Vedette

Brael wrote: 05 Apr 2022, 15:04 Volgens mij bestaan er ook nauwelijks keepers meer die enorm goed zijn in keepen, maar totaal niks kunnen met een bal aan hun voet. Wij zijn er bij PSV alleen totaal in doorgeslagen, lijkt het. Dus in dat opzicht snap ik wel wat hij bedoelt.

Laat ons eerst een keeper halen die ballen tegenhoudt, heerst in zijn 16, de verdediging neerzet en bovenal vertrouwen uitstraalt. Als die dan ook nog een bal bij de linksbuiten op de stropdas kan leggen, zou het helemaal perfect zijn, maar als die bal in de tribune belandt, zou ik er minder moeite mee hebben, zolang hij de rest maar uitstekend beheerst. Gomes wordt hier (terecht) nog steeds bijna verafgood, maar dat was ook geen geweldenaar met de bal aan zijn voet. Maar die voldeed verder wel aan alle eisen die ik opnoemde.
Jouw 1e alinea is eigenlijk het gevolg van wat ik zei: tegenwoordig móét je als keeper een goede trap hebben om een "goede" keeper bij een grote clubs te kunnen zijn. Er zijn zat keepers die enorm goed zijn in keepen maar niks met een bal kunnen, alleen die belanden niet bij grotere clubs meer. Zoals ik zei: een bepaald voetballend niveau is een vereiste, net als alle andere kwaliteiten. Er is een reden waarom een transfervrije Unnerstall nergens anders dan bij (met alle respect) Twente terechtkwam, zeg maar. Neuer werd in 2014 geroemd om zijn voetballende rol bij Duitsland. Anno 2022 is benadering daarvan bijna standaard geworden.

Wat betreft de 2e alinea: oneens, om dezelfde redenen wat ik hier en in mijn vorige post benoem.
DonyellMalen wrote: 05 Apr 2022, 15:17
Ja juist, dit is exact wat ik bedoelde. Eerst prioriteit moet gewoon zijn dat de nieuwe doelman die ballen eens tegenhoudt, dat zijn we al twee seizoenen niet gewend. Tuurlijk, is een keeper met een goede traptechniek enorm belangrijk, dat ziet iedereen wel in denk ik, kijk maar eens naar Ederson bij Man City. Die legt die ballen overal neer waar hij ook maar wil. Maar zoals Brael ook zegt, we moeten er niet in doorslaan. En dat is voor m'n gevoel wel gebeurd de afgelopen twee jaar.

We hebben nu een keeper waarvan er geen bal aankomt en die niet kan niet keepen. Waarom staat hij in godsnaam dan op goal. Mvogo idem.

Daarom lijkt mij een keeper van een jaar of 28 die al ervaring heeft op al deze aspecten een goede keuze.
Hier ben ik het wel mee eens. Je moet nergens in doorslaan, en een keeper van PSV hoeven we niet met Ederson oid te vergelijken. Maar het is gewoon een belangrijke kwaliteit. Ik begreep daarom niet dat je zei dat we het links moeten laten liggen, daarop reageerde ik. Maar zoals je het hier omschrijft ben ik helemaal mee eens.
Brael
Vedette

Persepolis wrote: 05 Apr 2022, 16:52 Jouw 1e alinea is eigenlijk het gevolg van wat ik zei: tegenwoordig móét je als keeper een goede trap hebben om een "goede" keeper bij een grote clubs te kunnen zijn. Er zijn zat keepers die enorm goed zijn in keepen maar niks met een bal kunnen, alleen die belanden niet bij grotere clubs meer. Zoals ik zei: een bepaald voetballend niveau is een vereiste, net als alle andere kwaliteiten. Er is een reden waarom een transfervrije Unnerstall nergens anders dan bij (met alle respect) Twente terechtkwam, zeg maar. Neuer werd in 2014 geroemd om zijn voetballende rol bij Duitsland. Anno 2022 is benadering daarvan bijna standaard geworden.
Nou, bij Unnerstall is dat echt niet alleen vanwege zijn voetballende kwaliteiten. Zo'n actie als bij de 3-3 afgelopen weekend, daarop word je bij een grotere club dan FC Twente ook genadeloos afgebrand.

Maar verder zijn we het inderdaad oneens. Het "meevoetballen" van een keeper moeten we natuurlijk ook niet overdrijven he. Hij hoeft niet 3 man uit te spelen, hij moet een bal kunnen aannemen en die naar iemand van zijn eigen ploeg kunnen passen. Liefst met beide benen. En als dat even niet lukt, jast hij ze maar naar voren. Dan ben ik meer dan tevreden, als hij voor de rest maar gewoon punten pakt door ballen tegen te houden, zijn verdediging neer te zetten en vooral zelfvertrouwen en rust uit te stralen.
deninho32
Site Admin
Favoriete speler: Vinnie Jones
Een keeper moet een goede trap hebben en comfortabel zijn aan de bal, aldus Waterreus :mrgreen:
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
Juancho
Mister PSV

Het leuke is dat dat gewoon in de basis te trainen is. Elke dag weer. Je zal geen kanjer worden op dat punt maar wel kunnen voldoen. Zo is Gomes ook keihar6aan hrt trainen gegaan na een akelige start. Toen hij wat rustiger met de bal aan de voet werd stond hij er gelijk weer in.

Het lijkt soms wel alsof je niks meer kan/mag leren of ergens beter in worden zodat je op dat punt iig voldoet zonder er in uit te blinken.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
koetje
Legende

Skuddem wrote: 05 Apr 2022, 16:18
Brael wrote: 05 Apr 2022, 15:04 Gomes wordt hier (terecht) nog steeds bijna verafgood, maar dat was ook geen geweldenaar met de bal aan zijn voet. Maar die voldeed verder wel aan alle eisen die ik opnoemde.
Die had dan wel weer een aardige slingerworp in huis..
Inderdaad op Kone bijvoorbeeld, zo rond de middellijn kwam die dan uit. Arsenal zette daarom twee man op Kone.
Ren Höek
Vedette

Juancho wrote: 06 Apr 2022, 23:57 Het leuke is dat dat gewoon in de basis te trainen is.
Je vergeet hierbij alleen dat (trap)techniek trainbaar is, maar inzicht niet.

En precies hierom voldeed bijv. Lars niet, hij mist namelijk het inzicht om voetballend mee te kunnen op het gevraagde niveau.
Hij speelde medespelers op de verkeerde momenten en/of op de verkeerde wijze aan, waardoor hij ze in de problemen bracht en er op zijn minst gevaar ontstond. En druk zetten op hem betekende standaard een blinde lange bal en meestal balverlies.

Je kunt van Drommel zeggen wat je wilt, maar hij ziet het spel uitstekend en hij heeft nog geen blunder gemaakt met de bal aan de voeten. Dat laatste kan zelfs een wereldtopper als Mendy niet zeggen ;)
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Brael
Vedette

Ook inzicht is te trainen. Minder makkelijk dan traptechniek, maar wel te trainen.
Sensation
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: Ja

Is Zack Steffen geen leuke optie? Tweede keeper bij Man City, eerste keeper van USA, net 26 geworden. Ik weet niet zo goed wat hun plan met hem is, maar als hij weg mag/kan/wil dan is hij hier van harte welkom. Ervaren, waanzinnig goed op de lijn maar ook waanzinnig goed bij voorzetten/corners. Moderne keeper die heel goed kan meevoetballen maar daar wel gewaagd in kan zijn, een beetje zoals Onana weleens heeft of zoals gister nog Mendy, eigenlijk te ver vooruit staan waardoor een foutje dodelijk is. Zoals in filmpje te zien bokst hij wel vaak de ballen weg bij corners, maar 1000x liever dat hij ze ver weg bokst ipv vangt dan dat hij a la Drommel apathisch staat te kijken waardoor er grote kansen kunnen ontstaan. Volgens mij was Gomes ook meer een bokser dan een vanger bij zulke ballen.

https://totalfootballanalysis.com/playe ... is-tactics

Wat passages uit de analyse:
First and foremost, Steffen’s best trait is his shot-stopping ability. The 24-year-old has an exceptional reaction time and uses his frame to stretch well across goal. In his breakout MLS season of 2017, Steffen tied for fourth in saves, with 98 in 34 matches. Steffen’s diving ability is one of the best to come out of the United States keeper pool in recent years. He makes his body big and covers as much space near the shot as possible. This dedication is a large factor as to how Steffen makes so many key saves in late-game situations. Throughout his career, Steffen has made a total of eight penalty saves out of 22 total penalties taken against him, good for a 36.4% penalty save percentage. He fully commits to his dives on penalties, preferring to cover the chosen side completely down to the post as opposed to attempting to limit the penalty taker’s decision.
One potential pitfall of Steffen’s style of play is possible over-commitment. At Columbus, and at times for the United States National Team, Steffen often enjoyed playing aggressively. While the sweeper-keeper role is an admirable and rather adrenaline-filled one, it can easily leave the keeper prone to mistakes. In this situation, Steffen commits to catching a corner kick. This is an example of how aggressive goalkeeping can be beneficial. However, as stated, over-commitment can result in the keeper’s positioning leading to errors.
Another mostly positive aspect of Steffen’s play is his passing distribution. While not without the rare passing mistakes, Steffen is capable of making both short and long passes consistently. His relative patience and calmness under pressure are mature for his age.
https://totalfootballanalysis.com/wp-co ... ss-map.png
Steffen’s long pass map in a 3-1 win against the Los Angeles Galaxy. Steffen completed 11 of 12 long passes.
Post Reply