Ricardo Pepi

Spelers A-selectie.
Post Reply

Ricardo Pepi zou een goede aankoop zijn voor PSV.

Ja
307
60%
Twijfel
177
35%
Nee
25
5%
 
Total votes: 509
User avatar
O Goleiro Grande
Nationale topspeler
Posts: 2,101
Joined: 20 May 2022, 14:01
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Standbeeld wrote: 19 May 2023, 20:17
Op weg naar nr 25 wrote: 19 May 2023, 20:08Uiteraard, maar lengte alleen zegt dus niets
Aldus je vriendin? :mrgreen:
Die is zeker ook voorstander van ‘stoppen op je hoogtepunt.’ 😉
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
Send Prediction League reminder to second email adress: No

O Goleiro Grande wrote: 19 May 2023, 20:35
Standbeeld wrote: 19 May 2023, 20:17
Aldus je vriendin? :mrgreen:
Die is zeker ook voorstander van ‘stoppen op je hoogtepunt.’ 😉
Welnee, die zit veel te graag op zijn Pipi.
User avatar
Balinho
Internationale topspeler
Posts: 3,875
Joined: 08 Apr 2018, 11:33
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ruuddevil wrote: 19 May 2023, 20:40
O Goleiro Grande wrote: 19 May 2023, 20:35

Die is zeker ook voorstander van ‘stoppen op je hoogtepunt.’ 😉
Welnee, die zit veel te graag op zijn Pipi.
Gaat hij met La Paay joh?
Brael
Vedette
Posts: 9,063
Joined: 01 Aug 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Qua niveau weet ik niet of Pepi echt een versterking is voor ons, maar ik vind het in dit stadium erg vreemd om miljoenen stuk te slaan op een (reserve?) spits.
Pepi is niet wat dit team nodig heeft.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Als je qua niveau niet weet of hij een versterking is, hoe weet je dan dat hij niet is wat PSV nodig heeft en waarom stem je dan nee? Tevens, wat bedoel je met "in dit stadium"? Aankopen gaan niet in vastgestelde volgorde.
Op weg naar nr 26
Vedette
Posts: 6,156
Joined: 02 Apr 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Standbeeld wrote: 19 May 2023, 20:17
Op weg naar nr 25 wrote: 19 May 2023, 20:08Uiteraard, maar lengte alleen zegt dus niets
Aldus je vriendin? :mrgreen:
Hahaha, klopt, als ik hem dan toch moet omschrijven is het een soort Alex 😆
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Altijd mooi hier:

-Pepi is te duur en niet het niveau van PSV.
-PSV moet mikken op een betere speler.
-PSV moet geen 8 miljoen uitgeven voor een spits.

Het is ook altijd wat😂
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ComeOnPSV wrote: 19 May 2023, 23:03 Altijd mooi hier:

-Pepi is te duur en niet het niveau van PSV.
-PSV moet mikken op een betere speler.
-PSV moet geen 8 miljoen uitgeven voor een spits.

Het is ook altijd wat😂
En als PSV hem niet haalt, hij naar bijvoorbeeld West Ham gaat en heel het hartstikke goed en onhaalbaar wordt is het "Ja we hadden hem moeten oppikken toen hij nog daar zat".

🤪
rjg1992
Bankzitter
Posts: 231
Joined: 04 Nov 2020, 16:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik zou dit echt nooit doen. Een spits halen prima, maar dan niet deze inderdaad houterige en stramme spits die ik in 2 hoogtepunt filmpjes echt nog geen 1 bijzondere goal heb zien maken. Heel eerlijk, als jullie dit vergelijken met Matavz van Groningen, Pavlidis van Willem II, zit dat daar toch nog gewoon dikke klasse onder? Met ook nog het eerste FLOP brandmerk er al opzitten, wat zijn toekomstige prijs gaat verlagen.

Daarnaast hebben we gewoon 1 volwaardige en 4 half op te bouwen spitsen, maar die met zijn vieren prima de rol van tweede spits kunnen spelen (Vertessen, Fofana, Romero, van Duiven).
CZ_Code
Nationale topspeler
Posts: 1,911
Joined: 25 Jun 2022, 19:42
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

rjg1992 wrote: 20 May 2023, 09:06 Ik zou dit echt nooit doen. Een spits halen prima, maar dan niet deze inderdaad houterige en stramme spits die ik in 2 hoogtepunt filmpjes echt nog geen 1 bijzondere goal heb zien maken. Heel eerlijk, als jullie dit vergelijken met Matavz van Groningen, Pavlidis van Willem II, zit dat daar toch nog gewoon dikke klasse onder? Met ook nog het eerste FLOP brandmerk er al opzitten, wat zijn toekomstige prijs gaat verlagen.

Daarnaast hebben we gewoon 1 volwaardige en 4 half op te bouwen spitsen, maar die met zijn vieren prima de rol van tweede spits kunnen spelen (Vertessen, Fofana, Romero, van Duiven).
Even los van het feit of ik het wel of geen goeie transfer zou vinden, maar hoe kan je in vredesnaam Romero en Fofana als backupspitsen noemen? Die gasten zijn vaker geblesseerd dan niet. Die Fofana kan zelfs niet meer dan 2 halve wedstrijden achter elkaar in de KKD bij mekaar spelen… Vertessen zit te banken in België en Van Duiven vind ik een topper maar die heeft er ook nog maar 1 goed seizoen op zitten. Ben benieuwd wie van hen ons gaat redden als Luuk uitvalt in de voorrondes.

On topic: als je Vertessen kan slijten voor 5 miljoen en Pepi naar beneden kan onderhandelen, rond de 9 ofzo, dan lijkt me dat een prima upgrade.
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Jij vertrouwt op : 1. een redelijk blind paard op weg naar de uitgang, 2-3. twee brekebenen (van wie ik Fofana nog wel een kans zie krijgen en wellicht pakken) en 4. een nog allesbehalve gereed zijnde (maar wel veelbelovende, da’s waar) als betrouwbare spitsen voor PSV 1?
rjg1992
Bankzitter
Posts: 231
Joined: 04 Nov 2020, 16:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik vertrouw op de combinatie van 4 spelers die inderdaad maar voor 1/3e meetellen, maar 4 * 1/3e is tweede spits genoeg om niet onze eerste 20% transferbudget al aan een grote onzekerheid uit te geven.
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10,697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Op weg naar nr 25 wrote: 19 May 2023, 23:01
Standbeeld wrote: 19 May 2023, 20:17
Aldus je vriendin? :mrgreen:
Hahaha, klopt, als ik hem dan toch moet omschrijven is het een soort Alex 😆
Hard schot?
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Vertessen is niet goed genoeg en wordt verkocht. Romero teveel geblesseerd helaas en wordt ook verkocht. Fofana gaan we zien wat ervan terecht komt. Van Duiven heeft nog geen wedstrijd in 1 gespeeld. We hebben gewoon een goede tweede spits nodig zodat we niet net als dit seizoen ineens drie stappen achteruit gaan in kwaliteit omdat Til uit noodzaak in de spits moet. Met Pepi haal je een talent van 20 jaar waarbij je de potentie kan zien. Wil je (fors) winst maken op een speler dan moet je risico's nemen. Soms pakt dat goed uit (Lozano, Sangare) en soms pakt dat niet goed uit (Baumgartl, Bruma). Niets doen is geen optie wat mij betreft.
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik gok dat Pepi typisch zo’n speler is dat als je hem nu niet oppikt dat we dan over 2 jaar denken “hadden we het maar wel gedaan”. Desalniettemin is het bedrag nu imo nog wat te hoog. Als je met onderhandelingen kan uitkomen op een bedrag van 8-9mil met goede doorverkoop voor Augsburg denk ik dat je goede zaken doet. Vind hem ergens wel een typische PSV spits, harde werker, goede kopper, vrij technisch en een echte afmaker. Getuige zijn goals vs xG laat hij zien van een kleine kans toch een goal te maken, precies iets wat wij soms nodig hebben (en @Guus Til, een grote kans mag ook best een goal opleveren)
loginnaam
Internationale topspeler
Posts: 3,382
Joined: 10 Nov 2019, 08:06
Send Prediction League reminder to second email adress: No

rjg1992 wrote: 20 May 2023, 09:23 Ik vertrouw op de combinatie van 4 spelers die inderdaad maar voor 1/3e meetellen, maar 4 * 1/3e is tweede spits genoeg om niet onze eerste 20% transferbudget al aan een grote onzekerheid uit te geven.
Je mag ze niet alle 4 tegelijkertijd inbrengen en dan zeggen dat het maar één speler is, dat weet je toch hopelijk wel, hé? En dan heb ik liever een volwaardige tweede spits dan misschien meer spelers beschikbaar die maar 1/3e tweede spits zijn.
User avatar
Hatseflats
Vedette
Posts: 9,166
Joined: 16 May 2019, 17:36
Send Prediction League reminder to second email adress: No

rjg1992 wrote: 20 May 2023, 09:23 Ik vertrouw op de combinatie van 4 spelers die inderdaad maar voor 1/3e meetellen, maar 4 * 1/3e is tweede spits genoeg om niet onze eerste 20% transferbudget al aan een grote onzekerheid uit te geven.
Lol, dit is wel heel dom beredeneerd.
En jij weet dus ook wat het transferbudget is? :lol:
Jwoeloe
Moderator
Posts: 4,784
Joined: 26 Aug 2017, 17:20
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Vertessen, Romero, Fofana en Van Duiven voldoen uiteraard alle 4 niet. Er moet iemand bij.
Chucky
Vedette
Posts: 5,511
Joined: 07 Sep 2018, 12:37
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Hatseflats wrote: 20 May 2023, 12:15
rjg1992 wrote: 20 May 2023, 09:23 Ik vertrouw op de combinatie van 4 spelers die inderdaad maar voor 1/3e meetellen, maar 4 * 1/3e is tweede spits genoeg om niet onze eerste 20% transferbudget al aan een grote onzekerheid uit te geven.
Lol, dit is wel heel dom beredeneerd.
En jij weet dus ook wat het transferbudget is? :lol:
Uitgaande van een transfersom van 8 miljoen lijkt me een transferbudget van 40 miljoen al aan de hoge kant eerlijk gezegd. Kun je lacherig over doen, maar waaruit blijkt dat wij nu opeens wel zo’n dikke portemonnee zouden hebben?

Wat dat betreft lijkt het me onzinnig om 8+ uit te trekken voor een back-up spits. Het opvangen met 4 halve spitsen is overigens wel vrij ridicuul :mrgreen:
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Er is ook best een verschil in soorten tweede spitsen.

- Typische backup spits. Kent zijn rol als stand in.
- Uitdager. Concurrent voor de korte/lange termijn.
- Ontwikkel spits. Basisspits voor de toekomst.
- Plan B spits. Zodat je kunt afwisselen.
- Allround spits. Ook op andere posities bruikbaar.

Als je kijkt naar wat PSV nu heeft, aanvoerder en aanvalsleider Luuk, dan kun je best alvast een beetje naar de toekomst kijken ipv een korte termijn oplossing als bv Vinicius was. Aangezien Ruud inmiddels Luuk meerdere keren wisselt zou je kunnen zeggen dat Luuk niet veel meer dan pakweg 70 min per wedstrijd gaat spelen, zeker met het oog op de toekomst.

Dan zou IK zeggen dat je best kunt investeren in een spits die meerdere rollen zoals bovenstaand genoemd kan uitvoeren. Hoe meer rollen hoe duurder en hoe jonger/talentvolle hoe duurder. Lijkt me niet dat we een Haalland kunnen kopen voor 5 miljoen bv. Vanuit dat oogpunt vind ik Pepi interessant maar zouden er wellicht spelers rond kunnen lopen die net iets veelzijdiger zijn zodat ze ook op andere posities minuten kunnen maken en ontwikkelen, maar je haalt met Pepi niet iemand waarbij Luuk zeker weet dat hij nog 2 jaar de nr 9 van PSV is. Is 8 a 10 miljoen dan te veel? Dat is een vraag die nu niet te beantwoorden is en al helemaal niet door ons. De toekomst gaat dat pas uitwijzen en dan nog is er geen goed of fout in deze specifieke situatie. Meer zekerheid koop je niet als PSV.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Chucky wrote: 20 May 2023, 12:30Wat dat betreft lijkt het me onzinnig om 8+ uit te trekken voor een back-up spits.
En als je hem ziet als de vervanger van Luuk de Jong? Wie weet al gedurende het seizoen? Laten we eerlijk zijn: als Sivla blijft en zich blijft ontwikkelen zou Luuk zijn basisplaats ook onder druk staan toch? En wie weet heeft Luuk wel aangegeven na dit seizoen te stoppen? Lijkt mij niet heel waarschijnlijk, maar uitsluiten doe ik het ook niet. Stopte ook bij Oranje al.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Chucky
Vedette
Posts: 5,511
Joined: 07 Sep 2018, 12:37
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ShovingNE2 wrote: 20 May 2023, 12:50
Chucky wrote: 20 May 2023, 12:30Wat dat betreft lijkt het me onzinnig om 8+ uit te trekken voor een back-up spits.
En als je hem ziet als de vervanger van Luuk de Jong? Wie weet al gedurende het seizoen? Laten we eerlijk zijn: als Sivla blijft en zich blijft ontwikkelen zou Luuk zijn basisplaats ook onder druk staan toch? En wie weet heeft Luuk wel aangegeven na dit seizoen te stoppen? Lijkt mij niet heel waarschijnlijk, maar uitsluiten doe ik het ook niet. Stopte ook bij Oranje al.
Daar heb je opzich wel een punt, aangezien ik er eigenlijk nog steeds vanuit ga dat Luuk onze nummer 1 spits is en zal blijven aankomend seizoen. Als de insteek inderdaad is om een echte concurrent voor Luuk te halen in plaats van een tweede spits heb je natuurlijk een andere situatie, de vraag is alleen of je dan alsnog een deel van je budget spendeert aan concurrentie in plaats van de daadwerkelijk zwakste plekken (CV, CVM, buitenspelers).
User avatar
O Goleiro Grande
Nationale topspeler
Posts: 2,101
Joined: 20 May 2022, 14:01
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

rjg1992 wrote: 20 May 2023, 09:06 Daarnaast hebben we gewoon 1 volwaardige en 4 half op te bouwen spitsen, maar die met zijn vieren prima de rol van tweede spits kunnen spelen (Vertessen, Fofana, Romero, van Duiven).

Die volwaardige spits maakt weliswaar zijn goals, maar zorgt ook voor een heel eenzijdig, voorspelbaar strijkplan zonder dynamiek, waarmee je niet het hele seizoen gaat wegkomen zonder plak B. En al helemaal niet Europees.

Van die ‘half op te bouwen’ (waarom niet helemaal?) spitsen is Romero al afgebroken en zelfs afgeschreven; geen enkele toekomst meer bij PSV, als überhaupt nog in het profvoetbal.

Na drie seizoenen Vertessen zou je als topclub niet meer serieus te nemen zijn als je daar geen afscheid van neemt. Blind paard, grillige speler, matig rendement.

Wb Van Duiven en Fofana: daar kun je toch niet op bouwen in deze fase? Fofana moet je na zijn blessureleed een jaar bij Jong PSV wekelijks laten spelen; mocht je uitblinken dan kun je hem als derde of vierde spits aanhaken. En Van Duiven zou je een niveautje hogerop gunnen, met wekelijks speeltijd in de ED. Een seizoentje SC Heerenveen, NEC of Heracles kan ervoor zorgen dat we rond deze tijd volgend jaar uitkijken naar een volwaardige spits, die samen met Pepi de erfenis van Luuk de Jong overneemt.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Budget is niet in plaats van. Het is én én.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Chucky wrote: 20 May 2023, 13:34Daar heb je opzich wel een punt, aangezien ik er eigenlijk nog steeds vanuit ga dat Luuk onze nummer 1 spits is en zal blijven aankomend seizoen. Als de insteek inderdaad is om een echte concurrent voor Luuk te halen in plaats van een tweede spits heb je natuurlijk een andere situatie, de vraag is alleen of je dan alsnog een deel van je budget spendeert aan concurrentie in plaats van de daadwerkelijk zwakste plekken (CV, CVM, buitenspelers).
Niet oneens, maar ik neem aan dat Stewart niet zo achterlijk is en dat hij op voorhand een plan heeft wat waaraan uit te geven. Hij weet het budget, hij kent het salarishuis en de spelregels want die zal hij meegekregen hebben.

Feyenoord wil Pepi ook graag hebben, die waren zelfs al verder dan PSV in eerste instantie. Maar zij kunnen niet toeslaan totdat er zelf wat definitief vertrekt bij hun in de spits neem ik aan. Dus als PSV Feyenoord te snel af wil zijn en ze vinden hem 7-8 miljoen waard met wat bonussen: dan moet je nu handelen lijkt mij.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Post Reply