Sergiño Dest

Spelers A-selectie.
Post Reply
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ardbeg wrote: 17 Aug 2023, 10:37 Image
Aanvallend zoals verwacht is Dest een stuk beter.
Kun je ook een vergelijking tussen Dest en PvA maken? Dat is ook wel interessant.
These users thanked the author ComeOnPSV for the post:
SKERLA
Mikelvb
Nationale topspeler
Posts: 1867
Joined: 19 Apr 2022, 17:26
FOOTB_REM_S: No

Ardbeg wrote: 17 Aug 2023, 10:37 Image
Wat is precies je punt? 80 expected assists klinkt wel beetje veel voor die minuten. Of is dat ook een percentage van iets?
Last edited by Mikelvb on 17 Aug 2023, 10:45, edited 2 times in total.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

ComeOnPSV wrote: 17 Aug 2023, 10:40
Ardbeg wrote: 17 Aug 2023, 10:37 Image
Aanvallend zoals verwacht is Dest een stuk beter.
Kun je ook een vergelijking tussen Dest en PvA maken? Dat is ook wel interessant.
U roept, wij draaien:

Image
These users thanked the author Ardbeg for the post:
SKERLA
Mikelvb
Nationale topspeler
Posts: 1867
Joined: 19 Apr 2022, 17:26
FOOTB_REM_S: No

Ardbeg wrote: 17 Aug 2023, 10:44
ComeOnPSV wrote: 17 Aug 2023, 10:40

Aanvallend zoals verwacht is Dest een stuk beter.
Kun je ook een vergelijking tussen Dest en PvA maken? Dat is ook wel interessant.
U roept, wij draaien:

Image
Dus van PvA is verdedigend beter dan Dest? Stuur even door naar PSV met een Tikkie erbij voor de bewezen diensten.
These users thanked the author Mikelvb for the post:
De Realist
User avatar
Maikel
Site Admin
Posts: 18382
Joined: 10 May 2018, 10:21
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Mikelvb wrote: 17 Aug 2023, 10:46
Ardbeg wrote: 17 Aug 2023, 10:44

U roept, wij draaien:

Image
Dus van PvA is verdedigend beter dan Dest? Stuur even door naar PSV met een Tikkie erbij voor de bewezen diensten.
Van Aanholt is verdedigend ook best prima als hij de duels aangaat.

Maar hij maakt gewoon achterlijke fouten waarin hij zijn man kwijt is of onder een bal doorgaat. Dat nemen ze niet mee in dit soort statistieken.
Eindhovenvoetbal
Internationale topspeler
Posts: 3440
Joined: 25 Aug 2020, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Ittot wrote: 17 Aug 2023, 10:32
Eindhovenvoetbal wrote: 17 Aug 2023, 10:25

Heb vrijwel alles van hem gezien bij Barcelona en totaal oneens met je. Dest is verdedigend vergelijkbaar met Van Aanholt. Gewoon prima voor een back. En aan de bal echt goed.
Weet je dit zeker? Ik vraag het me echt af of je hem hebt zien spelen. Hij kwam bij Ajax al tekort. De transfer naar barca was een grap. En daar hadden ze het ook heel snel gezien. Net als bij Milan.

Ik vraag me ook af waarom je vindt dat hij goed aan de bal is. En dan bedoel ik welke kwaliteiten hij heeft aan de bal die nuttig zijn voor een back en waar dat uit blijkt. Scoort hij wel eens? Geeft hij veel assist? Geeft hij veel ballen door de linies heen in de opbouw? Ik zie het werkelijk totaal niet namelijk.
Tsja dan moet jij scout worden misschien, als jouw mening de absolute waarheid is. Dest is zeer comfortabel aan de bal, goede functionele techniek en rustige voortzetting in de eindfase. Dat in combinatie met zijn snelheid is een wapen. Hij kwam bij Ajax totaal niet tekort natuurlijk, wat een waanzin. Bayern Munchen en Barcelona vochten om zijn handtekening. Die mensen daar zijn ook allemaal gek zeker? Daarnaast is hij defensief gewoon oke voor een back. Niet waanzinnig goed verdedigend, maar ook weer dankzij zijn snelheid heel veel op te lossen. Mensen riepen hier massaal om Van Ewijk, nou, Dest is werkelijk in alles beter.
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Die progressive carries zijn zeer interessant. Dat lijkt mij een hele goede eigenschap in het spel wat Bosz wil spelen.
Vergeet ook niet dat Dest tegen veel betere buitenspelers gespeeld heeft dan PvA heeft gedaan. Dat moet je niet vergeten.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Mikelvb wrote: 17 Aug 2023, 10:46
Ardbeg wrote: 17 Aug 2023, 10:44

U roept, wij draaien:

Image
Dus van PvA is verdedigend beter dan Dest? Stuur even door naar PSV met een Tikkie erbij voor de bewezen diensten.
Nee, ik heb niet de illusie dat ze bij PSV van het forum iets kunnen leren :mrgreen: Zo kort door de bocht is het overigens niet, die statistieken. Dit is puur een uitdraai van wat er gebeurd is. Als je echt een 1 op 1 vergelijking wil, dan zou je echt totaal vergelijkbare scenario's moeten kunnen schetsen, wat niet gaat. Ik denk dat Dest het hier uitstekend zou kunnen gaan doen. Ook nog defensief sterker kan gaan worden.
ComeOnPSV wrote: 17 Aug 2023, 10:49 Die progressive carries zijn zeer interessant. Dat lijkt mij een hele goede eigenschap in het spel wat Bosz wil spelen.
Vergeet ook niet dat Dest tegen veel betere buitenspelers gespeeld heeft dan PvA heeft gedaan. Dat moet je niet vergeten.
Dit is idd een van de aspecten waarom de vergelijking al een beetje mank gaat.
User avatar
M.Delgado
Vaste waarde in elftal
Posts: 601
Joined: 04 Nov 2020, 14:41
FOOTB_REM_S: No

PSV_Haarlem wrote: 17 Aug 2023, 09:24
M.Delgado wrote: 17 Aug 2023, 09:09

Als hij dat zou vinden waarom speelt Ramalho dan überhaupt?
Omdat hij Teze de beste RB vindt? En hij Sambo zo 'matig' vindt dat hij liever met Teze op RCV/RB speelt en Ramalho op (R)CV dan met Sambo, die veel meer een klassieke back is? Vind overigens dat Teze het aardig invult. Als je Dest haalt en die gaat meer als wingback spelen op rechts, heb m.i. wel echt een sneller RCV nodig omdat de ruimtes er dan niet kleiner op worden.
PSV is op zoek naar een RCV, al een tijdje, Teze doet het niet onaardig momenteel op RB, of dat zo blijft en of Bosz dat voldoende blijft vinden is natuurlijk een vraagteken. Sambo is een offensieve back, niet klassiek. Met je eens dat er met veel ruimte achter de verdediging gespeeld wordt; er moet echt een goede sneller RCV bijkomen, ik denk dat Teze daarvoor als backup gezien wordt en Ramalho vertrekt, al is dat laatste wellicht meer de wens.
User avatar
DeefPeef
Veelbelovend talent
Posts: 113
Joined: 06 Jun 2023, 14:28
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ik lees echt zoveel onzin over hem.. ja, je kan hem geen topper vinden. Prima... privé kennen we hem niet, dus over zijn manier van doen heb ik het niet eens.

Ik zal blij zijn als dit rond komt. Prima (back-up) linksback en rechtsback. Als er prima koopoptie bij zit, ideaal. PSV is goed bezig deze window....
These users thanked the author DeefPeef for the post:
Ardbeg
User avatar
Maikel
Site Admin
Posts: 18382
Joined: 10 May 2018, 10:21
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

ComeOnPSV wrote: 17 Aug 2023, 10:49 Die progressive carries zijn zeer interessant. Dat lijkt mij een hele goede eigenschap in het spel wat Bosz wil spelen.
Vergeet ook niet dat Dest tegen veel betere buitenspelers gespeeld heeft dan PvA heeft gedaan. Dat moet je niet vergeten.
Ah nee joh, Ole Rommeny is toch veel beter dan Vinicius Junior?
Teletubby
Nationale topspeler
Posts: 2234
Joined: 06 Jun 2023, 10:03
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No



Dat is geen kattenpis dus, die zal wel snel aansluiten.
Ittot
Internationale topspeler
Posts: 4270
Joined: 26 Sep 2020, 21:24
FOOTB_REM_S: No

Ardbeg wrote: 17 Aug 2023, 10:37 Image
Bedankt voor het plaatje. Kun je dit ook toelichten? Wat is je conclusie?

Ik zie dat hij hoog scoort op progressive cariers. Wat is de kwaliteit hiervan? Wat is het resultaat? En is dit zo uitzonderlijk goed dat dit zijn enorme defensieve zwaktes compenseert?

Ook hoog op expected assist. Toch in zijn hele cariere slechts 8 assist gegeven. In totaal van al zijn wedstrijden bij Barca, Ajax en Milan. In de Serie A, La Liga en de Eredivisie. En de bekers. En de Europa League wedstrijden. In zo'n 100 wedstrijden.

Das ongeveer hetzelfde als Teze die ook nog heel vaak als CV heeft gespeeld.
These users thanked the author Ittot for the post:
Juancho
RIO
Legende
Posts: 14073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
FOOTB_REM_S: No

Teze Debast Boscagli Dest.
These users thanked the author RIO for the post (total 2):
MaikelSKERLA
User avatar
trouwepsvfan
Vedette
Posts: 8014
Joined: 11 Aug 2019, 14:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

,,Volop in gesprek”. Ik denk niet dat de vergelijking Cilessen / Benitez dan nog opgaat.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
User avatar
Maikel
Site Admin
Posts: 18382
Joined: 10 May 2018, 10:21
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

trouwepsvfan wrote: 17 Aug 2023, 10:58 ,,Volop in gesprek”. Ik denk niet dat de vergelijking Cilessen / Benitez dan nog opgaat.
Nee, Dest komt denk ik.

Prima, het is dat hij 22 jaar is en dus nog kneedbaar. Zie het daarom wel zitten in hem.
Dat hij het lastig had met spelers als Vini JR vind ik logisch. Die komt hij in de ED niet tegen.
These users thanked the author Maikel for the post:
ComeOnPSV
Teletubby
Nationale topspeler
Posts: 2234
Joined: 06 Jun 2023, 10:03
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

RIO wrote: 17 Aug 2023, 10:57 Teze Debast Boscagli Dest.
4 spelers die zo begaafd met een bal zijn dat je ze ook op het middenveld zou kunnen zetten. Schouten gaat het slot op dit gammele deurtje worden.
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
FOOTB_REM_S: No

Even wat vergeleken op fbref, verdedigend okay (geen Teze, qua tackles en interecepties), aanvallend ligt echt zijn meerwaarde, qua touches op attacking 3rd, crosses, progressive passes, dribbles etc. stuk voor stuk (vele malen) hoger dan Teze, Sambo, PvA en in de passing heel betrouwbaar.
These users thanked the author Sensation for the post (total 6):
ComeOnPSVArdbegMaikelStandbeeldDribbleSKERLA
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Ittot wrote: 17 Aug 2023, 10:57
Ardbeg wrote: 17 Aug 2023, 10:37 Image
Bedankt voor het plaatje. Kun je dit ook toelichten? Wat is je conclusie?

Ik zie dat hij hoog scoort op progressive cariers. Wat is de kwaliteit hiervan? Wat is het resultaat? En is dit zo uitzonderlijk goed dat dit zijn enorme defensieve zwaktes compenseert?

Ook hoog op expected assist. Toch in zijn hele cariere slechts 8 assist gegeven. In totaal van al zijn wedstrijden bij Barca, Ajax en Milan. In de Serie A, La Liga en de Eredivisie. En de bekers. En de Europa League wedstrijden. In zo'n 100 wedstrijden.

Das ongeveer hetzelfde als Teze die ook nog heel vaak als CV heeft gespeeld.
Geen conclusie, gewoon een simpele uitdraai van dit seizoen. Vergelijken is sowieso een lastige..
RIO
Legende
Posts: 14073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
FOOTB_REM_S: No

Teletubby wrote: 17 Aug 2023, 11:13
RIO wrote: 17 Aug 2023, 10:57 Teze Debast Boscagli Dest.
4 spelers die zo begaafd met een bal zijn dat je ze ook op het middenveld zou kunnen zetten. Schouten gaat het slot op dit gammele deurtje worden.
Haha beetje gammel. Maar wat ik zeg, Veerman en Schouten ervoor, Malik en/of Vranckx erbij voor de power. Poeh hee, onverslaanbaar. Feestje van Noano elk weekend.
These users thanked the author RIO for the post:
Maikel
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Sensation wrote: 17 Aug 2023, 11:14 Even wat vergeleken op fbref, verdedigend okay (geen Teze, qua tackles en interecepties), aanvallend ligt echt zijn meerwaarde, qua touches op attacking 3rd, crosses, progressive passes, dribbles etc. stuk voor stuk (vele malen) hoger dan Teze, Sambo, PvA en in de passing heel betrouwbaar.
Daarmee de kwaliteiten die een back tegenwoordig nodig heeft. Ik zou er zeer blij mee zijn.
RIO
Legende
Posts: 14073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
FOOTB_REM_S: No

Sensation wrote: 17 Aug 2023, 11:14 Even wat vergeleken op fbref, verdedigend okay (geen Teze, qua tackles en interecepties), aanvallend ligt echt zijn meerwaarde, qua touches op attacking 3rd, crosses, progressive passes, dribbles etc. stuk voor stuk (vele malen) hoger dan Teze, Sambo, PvA en in de passing heel betrouwbaar.
Kijk die assist op Pepsi terug tijdens de concacaf.
User avatar
Maikel
Site Admin
Posts: 18382
Joined: 10 May 2018, 10:21
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

RIO wrote: 17 Aug 2023, 11:15
Teletubby wrote: 17 Aug 2023, 11:13

4 spelers die zo begaafd met een bal zijn dat je ze ook op het middenveld zou kunnen zetten. Schouten gaat het slot op dit gammele deurtje worden.
Haha beetje gammel. Maar wat ik zeg, Veerman en Schouten ervoor, Malik en/of Vranckx erbij voor de power. Poeh hee, onverslaanbaar. Feestje van Noano elk weekend.
Chucky erbij ipv Bakayoko

Elke wedstrijd 3 dozen tissues erdoorheen jagen
RIO
Legende
Posts: 14073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
FOOTB_REM_S: No

Maikel wrote: 17 Aug 2023, 11:16
RIO wrote: 17 Aug 2023, 11:15

Haha beetje gammel. Maar wat ik zeg, Veerman en Schouten ervoor, Malik en/of Vranckx erbij voor de power. Poeh hee, onverslaanbaar. Feestje van Noano elk weekend.
Chucky erbij ipv Bakayoko

Elke wedstrijd 3 dozen tissues erdoorheen jagen
Orgies op de tribunes.
User avatar
Dr. Gonzo
Vaste waarde in elftal
Posts: 696
Joined: 24 Jan 2022, 13:01
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Dest zou mijn keuze niet geweest zijn. Maar wellicht speelt daarbij mee dat hij ex-Ajax is en voor veel te veel werd verkocht, ik kon er daarna wel van genieten dat hij daarna tegenviel.
Maar goed, dat was wel bij een ander kaliber clubs natuurlijk.

Uiteindelijk heeft hij wel veel wedstrijden op hoog niveau gespeeld, genoeg in elk geval om door onze scouting goed beoordeeld te worden. Dit is geen Hoever, die voornamelijk wat invalbeurten had op het hoogste niveau.
Als hij gehaald wordt, en dan toch slecht blijkt te zijn, mag je dat onze scouting en TD wel aanrekenen. Maar ik vermoed dat hij stiekem beter is dan wij (inclusief mijzelf) denken.
Post Reply