PSV in Europa 2024/25

Bespreek hier de wedstrijden van PSV.
Post Reply
Maax
Meervoudig international

ComeOnPSV wrote: 04 Jun 2024, 07:50 Dit seizoen zijn we geëindigd op plek 32 op de coefficientenranglijst.

Volgend seizoen starten we op plek 29.

Zou mooi zijn als we weer wat plekken kunnen stijgen. Is voor 2 dingen belangrijk:

1. Meer geld (zie een Fnoord) die nu al paar miljoen meer pakt omdat ze paar plekken hoger staan.
2. Hoe hoger je geplaatst bent, des te groter de kans dat we in een voorronde een geplaatste status hebben.
Heb je toevallig een linkje naar dat lijstje? Of een screentje? ;)
ComeOnPSV
Vedette
Clubvoorkeur: PSV

• These users thanked the author ComeOnPSV for the post:
    Maax
    11 Tinus
    Legende
    Clubvoorkeur: Philips

ComeOnPSV wrote: 04 Jun 2024, 07:50 Dit seizoen zijn we geëindigd op plek 32 op de coefficientenranglijst.

Volgend seizoen starten we op plek 29.

Zou mooi zijn als we weer wat plekken kunnen stijgen. Is voor 2 dingen belangrijk:

1. Meer geld (zie een Fnoord) die nu al paar miljoen meer pakt omdat ze paar plekken hoger staan.
    2. Hoe hoger je geplaatst bent, des te groter de kans dat we in een voorronde een geplaatste status hebben.
    En des te groter de kans dat je mindere tegenstanders treft, meer punten haalt, die extra CL plek behoudt en je dus duurzaam beleid kan voeren op CL niveau. Grotere kans op titels, meer vet op de botten bij slechtere sportieve tijden en minder risico op instorting.
  • These users thanked the author 11 Tinus for the post:
    ComeOnPSV
    Maax
    Meervoudig international

Domme vraag wellicht; maar waarom heeft Ajax al 2 punten? Je krijgt toch pas bonuspunten bij het kwalificeren voor een groepsfase?

Napoli en Sevilla liggen voor het grijpen, mooi inderdaad om de stijging te zien. Enorm veel zin in het nieuwe CL-seizoen. Toch zie ik wel wat in het nieuwe systeem met een grote poule.
    ComeOnPSV
    Vedette

Maax wrote: 04 Jun 2024, 08:02 Domme vraag wellicht; maar waarom heeft Ajax al 2 punten? Je krijgt toch pas bonuspunten bij het kwalificeren voor een groepsfase?

Napoli en Sevilla liggen voor het grijpen, mooi inderdaad om de stijging te zien. Enorm veel zin in het nieuwe CL-seizoen. Toch zie ik wel wat in het nieuwe systeem met een grote poule.
    De puntentelling is vanaf komend seizoen anders. CL levert nu 6 ipv 4 bonuspunten op. Dus ze zullen ook iets gedaan hebben met de EL en CO
    Harminator
    Geselecteerd voor Oranje

Het zou mooi zijn als je ieder jaar minimaal ongeveer 15 punten haalt. Dan sta je stabiel rond plek 20. Wellicht dat je met die nieuwe puntentelling het gemiddelde van de CL clubs wat stijgt.

Dit is wel echt het juiste moment om de CL in te gaan. En dat Nederland 2 zekere plekken heeft, als we er de komende 3 jaar voor zorgen dat we ons ook 3 keer kwalificeren dan heb je echt een goede basis (en nog wat meer).

Clubs in andere landen gaan denk ik meer problemen krijgen om ieder jaar mee te doen buiten de echt grote clubs.
    Sensation
    Lid scoutingsteam
    Clubvoorkeur: Ja

Cliché dat alles valt of staat met een gunstige loting maar ik heb wel het gevoel dat met de nieuwe opzet de kans op overwintering voor ons wat groter wordt, weliswaar via de tussenronde denk ik dan maar toch.
    Rickskeg
    International

VTheMan wrote: 03 Jun 2024, 11:19
    Jeronimo wrote: 03 Jun 2024, 11:00 Real uit, PSG thuis
    Brugge uit, Shaktar thuis
    Maccabi uit (Neutraal terrein), Slavia thuis
    Ferencvaros uit, Celtic thuis

7x winst, 1x gelijk :) :)
    Ja Maccabi uit word wel lastig inderdaad.
    Als Mwene het maar haalt..
    SKERLA
    Legende
    Favoriete speler: Peet Scheefbril

Sensation wrote: 04 Jun 2024, 08:54 Cliché dat alles valt of staat met een gunstige loting maar ik heb wel het gevoel dat met de nieuwe opzet de kans op overwintering voor ons wat groter wordt, weliswaar via de tussenronde denk ik dan maar toch.
    Sterker nog: Ik denk dat de kans op overwintering 100% is.
    trouwepsvfan
    Vedette

Ik vind ‘overwinteren’ persoonlijk niet als je bij de eerste 24 van de 36 eindigt.

In de oude CL was overwinteren in de CL dat je bij de beste 50% van de poule zat en dus naar de laatste 16 ging.

Wat mij betreft overwinter je dus pas echt als je die tussenronde overleeft, anders verlaag je de lat voor overwinteren wel heel erg.
    Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
    11 Tinus
    Legende

trouwepsvfan wrote: 04 Jun 2024, 09:07 Ik vind ‘overwinteren’ persoonlijk niet als je bij de eerste 24 van de 36 eindigt.

In de oude CL was overwinteren in de CL dat je bij de beste 50% van de poule zat en dus naar de laatste 16 ging.

Wat mij betreft overwinter je dus pas echt als je die tussenronde overleeft, anders verlaag je de lat voor overwinteren wel heel erg.
    Overwinteren is een synoniem geworden van overleven omdat de winterstop na de eerste fase komt. Nu zijn er nog 2 wedstrijden na de winterstop dus kun je niet meer spreken over overwintering. De situatie is veranderd en niet de doelstelling. Net als dat je nu 3e kan worden in een poule van 4 met het EK en toch nog kampioen kunt worden.

Voor PSV is het behalen van die extra 2 wedstrijden van de playoffs (8 tot 24) een hele mooie realistische doelstelling en ook duurzaam in mijn ogen. Als wij de komende 5 jaar in totaal 5x eindigen in de range 16 tot 24 dan teken ik daar gewoon voor. Je moet overleven en als je dan in de playoffs tegen een beter team eruit gaat is zoals zoiets werkt.
    trouwepsvfan
    Vedette

11 Tinus wrote: 04 Jun 2024, 09:15
    trouwepsvfan wrote: 04 Jun 2024, 09:07 Ik vind ‘overwinteren’ persoonlijk niet als je bij de eerste 24 van de 36 eindigt.

Overwinteren is een synoniem geworden van overleven omdat de winterstop na de eerste fase komt. Nu zijn er nog 2 wedstrijden na de winterstop dus kun je niet meer spreken over overwintering. De situatie is veranderd en niet de doelstelling. Net als dat je nu 3e kan worden in een poule van 4 met het EK en toch nog kampioen kunt worden.

Voor PSV is het behalen van die extra 2 wedstrijden van de playoffs (8 tot 24) een hele mooie realistische doelstelling en ook duurzaam in mijn ogen. Als wij de komende 5 jaar in totaal 5x eindigen in de range 16 tot 24 dan teken ik daar gewoon voor. Je moet overleven en als je dan in de playoffs tegen een beter team eruit gaat is zoals zoiets werkt.
    Mijn punt is dus gewoon: als je vroeger als PSV zijnde de doelstelling had om CL te overwinteren, kun je imo nu niet tevreden zijn met die tussenronde, want dan is je lat omlaag gegaan.

Ik denk ook dat die tussenronde evenwel een realistisch doel is.
  • These users thanked the author trouwepsvfan for the post:
    Thijs
    11 Tinus
    Legende

trouwepsvfan wrote: 04 Jun 2024, 09:17

Mijn punt is dus gewoon: als je vroeger als PSV zijnde de doelstelling had om CL te overwinteren, kun je imo nu niet tevreden zijn met die tussenronde, want dan is je lat omlaag gegaan.

Maar was het vroeger een doelstelling om te overleven en dus nog ergens voor te spelen Europees of was de ambitie bij de beste 16 van de CL te horen? Ik denk eerder het eerste. Maar die situatie verandert en als ik het goed heb begrepen halen we heel veel geld op met die Europese wedstrijden en er is meer dan genoeg interesse om 100 euro per kaartje te betalen voor dergelijke CL wedstrijden dus als je de playoffs haalt dan zit je wel snor met 10 wedstrijden op CL niveau, 6 voor de winterstop en 4 na de winterstop (met een kans op meer).
    Sensation
    Lid scoutingsteam

Goed punt, ik denk dat je vooral als doelstelling moet hebben om tussen plek 9 en 16 te eindigen, dan krijg je het voordeel dat je de return in eigen huis speelt en tegen een ploeg die tussen 17 en 24 is geëindigd. Dan maak je de kans zeer groot om bij de laatste 16 te komen.
    11 Tinus
    Legende

Sensation wrote: 04 Jun 2024, 11:11

Goed punt, ik denk dat je vooral als doelstelling moet hebben om tussen plek 9 en 16 te eindigen, dan krijg je het voordeel dat je de return in eigen huis speelt en tegen een ploeg die tussen 17 en 24 is geëindigd. Dan maak je de kans zeer groot om bij de laatste 16 te komen.
    Als je 15e eindigt in de poulefase is je kans niet heel groot om bij de laatste 16 te komen. Als ik het goed begrepen heb speel je dan tegen de nummer 18 en dat kan letterlijk iedereen zijn buiten de top 5 ploegen die alles bepalen in Europa. Sterker nog, als je zelf 18e wordt heb je mijn inziens een vergelijkbare kans. Daarom vind ik niet dat je als PSV zijnde moet focussen op die top 16. Net als dat je geweldig presteert in de poule en 10e wordt en er dan uit gaat tegen de nummer 23 en vervolgens de doelstelling niet zou hebben behaald.
    DeEintovenaar
    Nationale topspeler

Het is toch ook gewoon niet zo zwart-wit? De ene keer loot je misschien Real, City, Arsenal en weet ik het wie nog meer en de andere keer zou je bij wijze van spreken de Feyenoord uit pot 1 loten. Dat je dan de ene keer veel hoger eindigt dan de andere is logisch. Loot je bij de laatste 16 Real en ga je er net uit daardoor of win je van bij wijze van spreken Club Brugge? Bepaalt dan echt de ronde of we het goed gedaan hebben?
    trouwepsvfan
    Vedette

Is van te voren al bepaald welke club (als je het over de eindranking hebt na 8 potten) tegen welke club speelt? Dus de nummer 15 tegen de nummer 18? Waar staat dat overzicht dan? En werkt dat niet in de hand dat clubs die ergens tussen 9 en 24 staan op de laatste speeldag expres verliezen om maar een club te ontlopen…?
    Sensation
    Lid scoutingsteam

11 Tinus wrote: 04 Jun 2024, 11:16
    Sensation wrote: 04 Jun 2024, 11:11

Als je 15e eindigt in de poulefase is je kans niet heel groot om bij de laatste 16 te komen. Als ik het goed begrepen heb speel je dan tegen de nummer 18 en dat kan letterlijk iedereen zijn buiten de top 5 ploegen die alles bepalen in Europa. Sterker nog, als je zelf 18e wordt heb je mijn inziens een vergelijkbare kans. Daarom vind ik niet dat je als PSV zijnde moet focussen op die top 16. Net als dat je geweldig presteert in de poule en 10e wordt en er dan uit gaat tegen de nummer 23 en vervolgens de doelstelling niet zou hebben behaald.
    Met het grote verschil dat je dus de return thuis speelt, dat is het voordeel van plek 9-16. Dus ik vind dat toch wel een sterkere doelstelling.
    Sensation
    Lid scoutingsteam

trouwepsvfan wrote: 04 Jun 2024, 11:22 Is van te voren al bepaald welke club (als je het over de eindranking hebt na 8 potten) tegen welke club speelt? Dus de nummer 15 tegen de nummer 18? Waar staat dat overzicht dan? En werkt dat niet in de hand dat clubs die ergens tussen 9 en 24 staan op de laatste speeldag expres verliezen om maar een club te ontlopen…?
    Begint op juiste moment:

En over je tweede punt, ik denk niet dat het zomaar zo zal werken, ik denk dat de onderlinge verschillen daarin te klein zijn en het qua punten/doelsaldo/onderling resultaat te onvoorspelbaar is wat een bewuste verliespartij voor effect zal hebben.
    11 Tinus
    Legende

Sensation wrote: 04 Jun 2024, 11:24
    11 Tinus wrote: 04 Jun 2024, 11:16

Met het grote verschil dat je dus de return thuis speelt, dat is het voordeel van plek 9-16. Dus ik vind dat toch wel een sterkere doelstelling.
    Ik denk dat het in 50/50 wedstrijden niet zoveel uit maakt tegenwoordig sinds de uitdoelpuntregel is verdwenen. Voorheen was bv de eerste wedstrijd heel voorzichtig en was het vooral geen goals tegen krijgen maar als ik aan de CL/EL/ECL denk de afgelopen twee jaar dan is dat volgens mij echt niet meer zo. Het is wel op basis van mijn gevoel zonder dat ik daar wetenschappelijke artiekelen voor heb.

Waar we denk ik vooral tegenaan gaan lopen bij de teams uit grotere competities is dat het voor hen niet zoveel uit maakt of ze 10e of 22e worden. Dus het is echt niet zo dat een nummer 10 zoveel beter is dan de nummer 22.
    Sensation
    Lid scoutingsteam

11 Tinus wrote: 04 Jun 2024, 11:34

Ik denk dat het in 50/50 wedstrijden niet zoveel uit maakt tegenwoordig sinds de uitdoelpuntregel is verdwenen. Voorheen was bv de eerste wedstrijd heel voorzichtig en was het vooral geen goals tegen krijgen maar als ik aan de CL/EL/ECL denk de afgelopen twee jaar dan is dat volgens mij echt niet meer zo. Het is wel op basis van mijn gevoel zonder dat ik daar wetenschappelijke artiekelen voor heb.

Waar we denk ik vooral tegenaan gaan lopen bij de teams uit grotere competities is dat het voor hen niet zoveel uit maakt of ze 10e of 22e worden. Dus het is echt niet zo dat een nummer 10 zoveel beter is dan de nummer 22.
    Dit seizoen ging bij de achtste finales in 7 van de 8 wedstrijden de ploeg die in de return thuis speelde door. Bij de kwartfinale was dit 2x zo en in de halve finale 1x, dat was dus 50/50. Maar als je de achtste finales erbij pakt was dus bij 7 van de 8 de ploeg die de return thuisspeelde de overwinnaar, waarbij in 2 van deze wedstrijden de eerste wedstrijd gelijk geëindigd was en bij 2 andere de ploeg die als eerste thuis speelde deze wedstrijd ook won (waarna dus in de return alsnog verloren werd).

Ultra kleine sample size, totaal niet vergeleken met andere seizoenen, maar dit seizoen leek het dus een flink voordeel om de return thuis te spelen.
    DadOfFour
    Internationale topspeler

Denk je echt dat de grotere teams zo denken? Ik bedoel, ik snap het wel, je kunt dan als topploeg relatief rustig aan doen tot en met januari, maar speelt prestige hier ook niet mee evenals de monetaire bonus voor een overwinning?
    La vida és massa curta per no fer broma
    11 Tinus
    Legende

DadOfFour wrote: 04 Jun 2024, 11:41

Denk je echt dat de grotere teams zo denken? Ik bedoel, ik snap het wel, je kunt dan als topploeg relatief rustig aan doen tot en met januari, maar speelt prestige hier ook niet mee evenals de monetaire bonus voor een overwinning?
    Ik denk inderdaad dat Arsenal liever wat basisspelers thuis laat als ze naar Leverkusen moeten in december met een wedstrijd tegen Tottenham op het programma 3 dagen later. Terwijl een club als PSV, Brugge of misschien wel Leverkusen altijd met het sterkste elftal zou willen spelen.
    Sensation
    Lid scoutingsteam

DadOfFour wrote: 04 Jun 2024, 11:41

Ik denk dat er een hoop teams zijn die, door gunstigere lotingen of verrassingen bij grote clubs, na een speelronde of 6 nog steeds kunnen hopen op een plek bij de top-9, dus die zullen daar voor blijven gaan, waar de ploegen onder plek 15 (pakweg) juist moeten strijden om niet buiten de boot te vallen.
    HalveHaan
    Veelbelovend talent

Image

Ik kwam deze vlag nog tegen in de berging.. Hoe kom ik daar ook alweer aan eigenlijk? Was toen 4, en voetbal was nou niet bepaald met de paplepel ingegoten.
    Maarja aangezien ik jullie niet ken zullen jullie het ook vast niet weten.. bedankt!
    Post Reply