Jordan Teze

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
Woodenshoes
Nationale topspeler

Hij is ook beretrots op die band. Was wel mooi hoe hij na de eerste keer na de wedstrijd hem showde aan zijn matties op de tribune.
Voormalig KG
Lid scoutingsteam

kastoekast wrote: 24 Feb 2022, 21:55 Zouden jullie als Bosca vertrekt een basiswaardige cv halen?

of vertrouwen op Teze, Ramalho en Obispo.
Het liefst zie ik iedere vertrekkende basisspeler vervangen worden door een basiswaardige speler. Talenten moet aanhaken aan het gevraagd niveau, niet andersom. Drie basiswaardige centrale verdedigers is kwantitatief erg mager voor een club met de doelstellingen van PSV.
Onder bijvoorbeeld Cocu hebben we met Bruma, Isimat en Moreno veel geluk gehad met geen blessures
PSVehv
Lid 2e elftal
Clubvoorkeur: PSV

kastoekast wrote: 24 Feb 2022, 21:55 Zouden jullie als Bosca vertrekt een basiswaardige cv halen?

of vertrouwen op Teze, Ramalho en Obispo.
Ik zou altijd een basiswaardige CV halen, de concurrentie moet groot zijn binnen de selectie. En juist in de laatste linies (incl. Keeper) blinken we niet uit van de toppers. Moet er niet aan denken dat één van hun uitvalt voor bepaalde tijd en er staat geen sterke back-up klaar.
Voijke
Internationale topspeler

vandaag als CV goed, als back niet.
ook die actie op de rechtsbuiten positie in de 95e minuut. Kreeg er Spurs flashbacks van.
Sangaré, le Roi du PSV :strong:
Assy
Vaste waarde in elftal

Speelt al weken als een dijk, doet een kleine slippertje niets aan af. Enorm vooruit gegaan, ook tov vorig jaar!
Struviet
Meervoudig international

Het is gewoon een CV.
DC_PSV
Vedette

Een goede CV zelfs.
#simplythebest
PSV-DTC
International

Onze eigen Rüdiger 😁
Vogelund
Vaste waarde in elftal
Old name: Vogelund

Ik vind zijn passing tussen de linies vrij sterk. Teze op CV uitstekend. Op rechtsback komt hij tekort.
PSV-DTC
International

Toen Marco erin kwam en Jordan RB ging spelen, werd het ff chaotisch maar wat is deze man een waardige vervanger geworden van André. Topper!
SomaQan
Nationale topspeler

Hopelijk ziet hij inmiddels ook in dat hij vol voor de RCV moet gaan. Als rechtsback is hij niet technisch genoeg en heeft hij niet de drive die een Dumfries wel heeft.
Chucky
Vedette

PSV-DTC wrote: 02 Mar 2022, 23:47 Toen Marco erin kwam en Jordan RB ging spelen, werd het ff chaotisch maar wat is deze man een waardige vervanger geworden van André. Topper!
Was echt een belachelijke omzetting trouwens, Van Ginkel voor Teze. Drie omzettingen als gevolg van één wissel.
ruuddevil
Legende

Inderdaad, wat een belachelijke omzetting. Het was meteen complete chaos.
Revolinho
Internationale topspeler

Ik vind Jordan prima, zou hem graag naast Ramalho in het centrum willen zien.
Sensation
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: Ja

Op dat gekke moment in minuut 95 na, echt echt een prima CV. Hopelijk ziet hij dit zelf nu ook in! Ik blijf erbij; Boscagli verkopen, een ervaren LCV voor de basis terughalen en dan mogen Teze en Obispo achter de aankoop en Ramalho knokken voor een basisplaats. Daarnaast genoeg wedstrijden in het seizoen waarbij we op hun terug kunnen/moeten vallen.
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Ik vind dat Obsipo het ook goed heeft gedaan in die periode dat Ramalho geblesseerd was. We hebben gewoon 4 waardige basisspelers als CV en dat is niets teveel dus gewoon koesteren voor volgend jaar. Maar dat er een RB bij moet komen lijkt me wel duidelijk. Dan is de verdeling qua rollen mbt Mauro Max en Mwene ook beter.

Teze is nog steeds geen geweldige kopper en ik weet niet goed of hij tactisch nou wel zo sterk is maar met hem en Boscagli weet je in ieder geval zeker dat je geen Sainsbury Viergever praktijken krijgt dat ze de bal 72x naar elkaar toespelen. Soms heb je verdedigers die makkelijk het middenveld in dribbelen maar Teze is echt die passer die Roger graag ziet. Met 1 pass een linie overslaan versneld het spel gigantisch.
Siemen
Nationale topspeler

Ik vind Teze veel beter als CV dan als RB, maar als CV (nog) niet betrouwbaar genoeg om echt basisspeler te zijn. Ramalho staat daarin toch hoger op mijn lijstje, mede vanwege zijn positionering, leiderschap en koppen. Ik vind Teze's snelheid en passing zeer prettig, maar met momenten is hij slecht gepositioneerd cq. lijkt hij zijn tegenstander lijkt te zijn en dat hebben Boscagli en Max ook als probleem waardoor dat kwetsbaar is, daarnaast is hij een matige kopper in timing en sprongkracht.

Voor Obispo geldt eenzelfde twijfel, maar die zou ik wel eerder de voorkeur geven, omdat ik hem overtuigender vindt en Boscagli eerder zal vertrekken dan Ramalho.

Hopelijk hebben deze wedstrijden de ogen van Teze geopend dat hij niet voor de RB positie moet gaan.
d'Oude
Vaste waarde in elftal

Met Boscagli - Ramalho - Teze - Obispo heb je vier goede opties centraal achterin.
Op de flanken heb je gewoon mazzel dat Mauro het onverwacht fantastisch doet.

Teze laat wmb deze weken zien dat RCV gewoon beter past dan RB.
Blijf me afvragen wie nou daadwerkelijk wil dat hij voor RB gaat (ondanks de interviews van Teze zelf).
One can only hope
Massimo
Legende

Dit seizoen is inderdaad wel duidelijk geworden dat dit zijn positie is.
Trixm
Vedette

Toch moet Teze nog een stap zetten. In principe een hele goede CV, maar mijn inziens nog teveel slaap momentjes (bv te lang wachten met de bal wegschieten, zie sparta laatste minuut, go ahead laatste minuut) en in de lucht mag het nog een stuk dominanter.
Saibari is underrated.
PSVehv
Lid 2e elftal

Sensation wrote: 03 Mar 2022, 08:01 Ik blijf erbij; Boscagli verkopen, een ervaren LCV voor de basis terughalen en dan mogen Teze en Obispo achter de aankoop en Ramalho knokken voor een basisplaats.
En wie zou deze ervaren LCV in jouw ogen dan moeten zijn?
Sensation
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: Ja

PSVehv wrote: 03 Mar 2022, 16:21
Sensation wrote: 03 Mar 2022, 08:01 Ik blijf erbij; Boscagli verkopen, een ervaren LCV voor de basis terughalen en dan mogen Teze en Obispo achter de aankoop en Ramalho knokken voor een basisplaats.
Gigot, maar die is verhuurd aan Marseille dus dikke kans dat hij nu daar gaat blijven.
Nestor Araujo van Celta de Vigo
Niakhate, zal prijzig zijn maar heeft na dit seizoen nog maar 1 jaar contract bij Mainz
Marc Bartra, heeft ook nog maar 1 jarig contract na dit seizoen en is niet onomstreden bij Betis
Marcao van Galatasaray

Maargoed dat is voor een ander topic :mrgreen:
Juancho
Mister PSV

Ik gooi hem er gewoon ff in: puur verdedigend is Teze helemaal niet minder dan Ramalho. Velen zullen nu vast overeind springen om het toetsenbord te bespringen, maar lees even wat ik zeg. Ramalho is super belangrijk en een key player als het gaat om leidinggeven, coachen en de boel neerzetten. Alleen daarom al zal hij waarschijnlijk 8 van de 10x de voorkeur krijgen boven Teze. Maar puur kijkend naar het verdedigende aspect heeft Andre ook zeker zo zijn mindere momenten, matig ingrijpen of gewoon fouten. Het is daarin zeker geen niveau Alex zeg maar.

Na alle (terechte) kritiek op Teze (wel als RB) vind ik dat hij ook even de credits verdient en laat dit vooral een wijze les zijn geweest dat de RCV zijn positie is. Volgend seizoen nieuwe trainer, nieuwe kansen en ik acht hem niet gelijk kansloos om het van Ramalho te winnen. Maar veel zal ook afhangen van wat er bij komt aan leiderschap en ervaring natuurlijk. En eigenlijk zou je, om iedereen te laten ontwikkelen, moeten spelen met 3 CV's en 2 hele diepe backs. Dan heb je met Teze, Ramalho en liefst een dikke vette glasbak (nee geen Mo) erbij om het af te maken. Boscagli vind ik gewoon net niet als pure CV. Beetje mooi weervoetballer waar je nooit echt op kan vertrouwen. Zeker een prima speler, mag van mij ook blijven, maar ik zou er wel graag een echte glasbak wij willen centraal achterin.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
PSVehv
Lid 2e elftal

Sensation wrote: 03 Mar 2022, 16:35
PSVehv wrote: 03 Mar 2022, 16:21

Gigot, maar die is verhuurd aan Marseille dus dikke kans dat hij nu daar gaat blijven.
Nestor Araujo van Celta de Vigo
Niakhate, zal prijzig zijn maar heeft na dit seizoen nog maar 1 jaar contract bij Mainz
Marc Bartra, heeft ook nog maar 1 jarig contract na dit seizoen en is niet onomstreden bij Betis
Marcao van Galatasaray

Maargoed dat is voor een ander topic :mrgreen:
Klopt is ook voor een ander topic :D .
Maar toch vind ik dat er weinig over de verdediging gesproken wordt in andere topics, wat al jaren een zorgenkindje is van onze club.
Zo ook dit seizoen, alleen al kijkend naar het aantal tegendoelpunten.
Heruone
Lid scoutingsteam

Juancho wrote: 03 Mar 2022, 16:43 Ik gooi hem er gewoon ff in: puur verdedigend is Teze helemaal niet minder dan Ramalho. Velen zullen nu vast overeind springen om het toetsenbord te bespringen, maar lees even wat ik zeg. Ramalho is super belangrijk en een key player als het gaat om leidinggeven, coachen en de boel neerzetten. Alleen daarom al zal hij waarschijnlijk 8 van de 10x de voorkeur krijgen boven Teze. Maar puur kijkend naar het verdedigende aspect heeft Andre ook zeker zo zijn mindere momenten, matig ingrijpen of gewoon fouten. Het is daarin zeker geen niveau Alex zeg maar.

Na alle (terechte) kritiek op Teze (wel als RB) vind ik dat hij ook even de credits verdient en laat dit vooral een wijze les zijn geweest dat de RCV zijn positie is. Volgend seizoen nieuwe trainer, nieuwe kansen en ik acht hem niet gelijk kansloos om het van Ramalho te winnen. Maar veel zal ook afhangen van wat er bij komt aan leiderschap en ervaring natuurlijk. En eigenlijk zou je, om iedereen te laten ontwikkelen, moeten spelen met 3 CV's en 2 hele diepe backs. Dan heb je met Teze, Ramalho en liefst een dikke vette glasbak (nee geen Mo) erbij om het af te maken. Boscagli vind ik gewoon net niet als pure CV. Beetje mooi weervoetballer waar je nooit echt op kan vertrouwen. Zeker een prima speler, mag van mij ook blijven, maar ik zou er wel graag een echte glasbak wij willen centraal achterin.
Wat definieer je als puur verdedigend? De redenatie is nu Ramalho is niet perfect en maakt zijn foute dus hij is gelijkwaardig. Dat lijkt mij een beetje een vreemde logica als je het inhoudelijk over verdedigende kwaliteiten hebt.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Post Reply