Dat is best wel een hoop net niet op het gemiddelde profiel van een speler van PSV. Ik vind met name die soort gelatenheid (of is het spanning?) die van hem afstraalt iets wat me opvalt. Dat zie ik ook bij Bakayoko; die jongen lijkt ook wel verkrampt en mentaal nog niet klaar voor spelen in PSV 1.Heruone wrote: ↑20 Feb 2023, 02:40 Ik vind Saibari eigenlijk niet echt een slechte speler. Hij is redelijk snel, bezit ook wel wat explosiviteit, fysiek sterk, heeft best een goede (functionele) techniek, kan in de kleine ruimte overweg en heeft ook een prima steekpass in de benen. Hij is altijd in beweging en beweegt ook door in zijn spel. Bovendien vind ik zijn decision making erg volwassen voor zijn leeftijd en speelminuten/ervaring die hij heeft. Het is vooral niet iemand die echter een enorm hoog rendement levert (zijn afwerken moet echt beter), evenals het ook geen aanvaller is. En als je hem in een van de aanvallende posities gebruikt, is iig rechtsbuiten de minst geschikte positie voor hem. Dan moet het een soort van Simons rol op links zijn of als valse spits.
Ik vind hem meer een dynamische '8'/'10'. En ik denk met bovenstaande capaciteiten echt een prima selectiespeler voor PSV in die rol met een betere trainer/beter lopend elftal waarin hij zelf ook nog wat stappen zet mbt o.a. het afwerken. Hij wordt nmi nu iig gewoon verkeerd gebruikt.
Ik zie niet meer dan een dertien in een dozijn voetballer die het leuk zal doen bij Heerenveen of Twente.