Xavi Simons

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
Grasmat
Lid van verdienste
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo

We schrijven juni 2042, PSV is onder leiding van coach Gakpo voor de 38e keer landskampioen geworden, het WK voetbal in India staat op het punt van beginnen, Xavi Simons is op de kop af zes jaar gestopt met voetballen en inmiddels technisch directeur van Paris St. Germain, maar in het topic van Xavi op negentiendertien.nl, waar we inmiddels op pagina 3807 aanbeland zijn, gaat het nog immer met herhaling van zetten over en weer over 'de Clausule' en wie nou wie genaaid heeft.

:sleep:

Laat het los, laat het gaan...
Het Kanon
Internationale topspeler

Je schrijft 43e keer verkeerd.
Ardbeg
Mister PSV

Grasmat wrote: 23 Jun 2024, 19:23 We schrijven juni 2042, PSV is onder leiding van coach Gakpo voor de 38e keer landskampioen geworden, het WK voetbal in India staat op het punt van beginnen, Xavi Simons is op de kop af zes jaar gestopt met voetballen en inmiddels technisch directeur van Paris St. Germain, maar in het topic van Xavi op negentiendertien.nl, waar we inmiddels op pagina 3807 aanbeland zijn, gaat het nog immer met herhaling van zetten over en weer over 'de Clausule' en wie nou wie genaaid heeft.

Kei vermoeiend idd.
Thijs
Lid van verdienste
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Ardbeg wrote: 23 Jun 2024, 20:31
Grasmat wrote: 23 Jun 2024, 19:23 We schrijven juni 2042, PSV is onder leiding van coach Gakpo voor de 38e keer landskampioen geworden, het WK voetbal in India staat op het punt van beginnen, Xavi Simons is op de kop af zes jaar gestopt met voetballen en inmiddels technisch directeur van Paris St. Germain, maar in het topic van Xavi op negentiendertien.nl, waar we inmiddels op pagina 3807 aanbeland zijn, gaat het nog immer met herhaling van zetten over en weer over 'de Clausule' en wie nou wie genaaid heeft.

Kei vermoeiend idd.
Ach, laat die Grasmat toch zijn flauwe grapjes maken…
  • These users thanked the author Thijs for the post:
    SKERLA
    Chucky
    Vedette

Xavi gaat waarschijnlijk een transfer maken via een constructie die PSV buitenspel zal zetten, nogal wiedes dus dat die clausule weer een keer ter sprake komt. Voor degene die dat zo vermoeiend vinden zou ik aanraden om dit topic gewoon te skippen, in plaats van nutteloze oneliners neer te kwakken die nog veel minder toevoegen. Die clausule/constructie is immers de enige reden dat Xavi nog relevant kan of had kunnen zijn voor PSV.
  • These users thanked the author Chucky for the post (total 6):
    De RealistruuddevilBadShakerLenteMenno1Jur1913
    Franciscus
    Nationale topspeler
    Favoriete speler: Mauro Jr

Chucky wrote: 23 Jun 2024, 21:51 Xavi gaat waarschijnlijk een transfer maken via een constructie die PSV buitenspel zal zetten, nogal wiedes dus dat die clausule weer een keer ter sprake komt. Voor degene die dat zo vermoeiend vinden zou ik aanraden om dit topic gewoon te skippen, in plaats van nutteloze oneliners neer te kwakken die nog veel minder toevoegen. Die clausule/constructie is immers de enige reden dat Xavi nog relevant kan of had kunnen zijn voor PSV.
    Je kunt niet dubbel buitenspel staan.
    29.04.2007
    Nationale topspeler

Franciscus wrote: 23 Jun 2024, 22:29
    Chucky wrote: 23 Jun 2024, 21:51 Xavi gaat waarschijnlijk een transfer maken via een constructie die PSV buitenspel zal zetten, nogal wiedes dus dat die clausule weer een keer ter sprake komt. Voor degene die dat zo vermoeiend vinden zou ik aanraden om dit topic gewoon te skippen, in plaats van nutteloze oneliners neer te kwakken die nog veel minder toevoegen. Die clausule/constructie is immers de enige reden dat Xavi nog relevant kan of had kunnen zijn voor PSV.
    Maar wel meerdere keren na elkaar...
  • These users thanked the author 29.04.2007 for the post:
    Olai
    DoelbewustProvoceren
    Regelmatige invaller

Keer op keer teleurstelling. Er is dus een clausule waar men met een simpele huurconstructie omheen kan? Onze constructie was anders waterdicht ofniet dan🥲?
    trouwepsvfan
    Vedette

Ik ben oprecht vergeten wat die tweede clausule nou precies was
    Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
    Persepolis
    Vedette

Menno1 wrote: 22 Jun 2024, 23:28 Wel ’s’werelds meest onnozele deal ooit gebleken. Door te verhuren komt PSG er wel erg oer simpel er onder uit. Nu ga je twee keer genaaid worden door een transfer van Simons. Eerst vorig seizoen, nu straks weer dus.
    Mwa, genaaid? Je haalt een speler transfervrij binnen waarbij je weet dat hij na 1 seizoen waarschijnlijk weg zal zijn, in dat seizoen is hij zo'n beetje je beste speler en belangrijk in het behalen van CL wat weer belangrijk was voor de stappen die we nu zetten, en vervolgens gaat hij voor 4 miljoen weg. Je had hem ook kunnen huren, maar dan had je wat betaald ipv 4 miljoen ontvangen. Nee, de enige reden waarom je je genaaid zou kunnen voelen is als je met valse, hoge verwachtingen zit (wat ook wel met de communicatie destijds van PSV te maken heeft). Alles wat nu richting PSV zou komen is niks meer dan een bonus, zo zie ik het.
  • These users thanked the author Persepolis for the post (total 3):
    ShovingNE2TijnJur1913
    Prof_napo
    Internationale topspeler
    Clubvoorkeur: v.v. UNA

trouwepsvfan wrote: 23 Jun 2024, 22:51 Ik ben oprecht vergeten wat die tweede clausule nou precies was
    Volledige vergoeding voor taco Tuesdays
    Standbeeld
    Mister PSV

trouwepsvfan wrote: 23 Jun 2024, 22:51 Ik ben oprecht vergeten wat die tweede clausule nou precies was
    Als PSG Xavi voor januari 2025 verkoopt dan gaat een heel groot deel van de transfersom naar PSV. Exacte percentage weet ik niet, maar het is geen simpele doorverkoop. Veel meer dan dat.
    Franciscus
    Nationale topspeler
    Favoriete speler: Mauro Jr

29.04.2007 wrote: 23 Jun 2024, 22:47
    Franciscus wrote: 23 Jun 2024, 22:29

Maar wel meerdere keren na elkaar...
    Niet als de wedstrijd na de eerste keer al afgelopen is.
    BadShaker
    Vaste waarde in elftal

PSG is een gezwel in het moderne voetbal. Prachtig dat de CL ze telkens ontgaat.
  • These users thanked the author BadShaker for the post (total 2):
    De RealistTylerDurdn
    Ren Höek
    Vedette

Het is toch overduidelijk wat er gaat gebeuren?
    Xavi wordt nog een jaar verhuurd door PSG, waarna de hurende club hem koopt. PSG heeft daarna het geld binnen, hoeft niets af te staan aan PSV en Xavi heeft ondertussen extra miljoenen verdiend.
    “Never argue with an idiot.
    They will drag you down to their level and beat you with experience.”
    PSVerDenBosch
    Basisspeler

Is het niet zo dat als er een verplichting in het contract zit, dat de deal voor 1 januari 2025 is gesloten? Lijkt mij juridisch wel een dingetje
    Persepolis
    Vedette

Dan maken ze een simpel huurcontract met de (niet contractueel vastgelegde) afspraak dat ze op 1 januari een definitieve transfer vastleggen die per 1 juli 2025 ingaat.
    Riffii
    Geselecteerd voor Oranje

Schijtclub PSG, ik gunde ze al niet veul maar sinds die streek die ze hebben uitgehaald met Simons’s clausule gun ik ze helemaal nix meer!!

Ik hoop ook echt dat wanneer ze zich weer durven te melden voor een speler van ons dat onze Earnie er een PSG toeslag opflikkert va. 25%.

Bakayoko is te koop voor €60 mil maar voor PSG is die incl toeslagen 75 mil!!
    Sanga are u dead ???? NO MAN!
    tezzyunited
    Regelmatige invaller

Nee, wij zijn niet genaaid? Wij hebben het ventje met €36 miljoen in marktwaarde laten stijgen: Image

In ruil daarvoor hebben we zo'n 10% ontvangen 👍
    Standbeeld
    Mister PSV

Ik snap de rancune niet, eerlijk gezegd. Je maakt afspraken en vervolgens houdt iedereen zich aan de afspraken (zoals het er nu uitziet). Gewoon zoals het hoort. Dat sommigen het een slechte deal vinden of PSG een kutclub vinden, staat los van dat iedereen zich netjes aan de afspraken houdt.
    Jur1913
    Internationale topspeler

tezzyunited wrote: 24 Jun 2024, 11:22 In ruil daarvoor hebben we zo'n 10% ontvangen 👍
    En een jaar lang een geweldige voetballer die een enorm aandeel heeft gehad in dat we eindelijk na 6 jaar weer eens CL kunnen spelen. Ben je fan van PSV of fan van FC Accountancy?
  • These users thanked the author Jur1913 for the post (total 3):
    GrasmatJeronimoBalinho
    Prof_napo
    Internationale topspeler

Jur1913 wrote: 24 Jun 2024, 13:23
    tezzyunited wrote: 24 Jun 2024, 11:22 In ruil daarvoor hebben we zo'n 10% ontvangen 👍
    En een jaar lang een geweldige voetballer die een enorm aandeel heeft gehad in dat we eindelijk na 6 jaar weer eens CL kunnen spelen. Ben je fan van PSV of fan van FC Accountancy?
    En we kunnen denk ik ook wel concluderen dat dit niet de aller aller aller beste optie is geweest voor PSV maar dat PSV een weloverwogen keuze heeft gemaakt om zulke clausules te accepteren om een speler met de kwaliteiten van Simons binnen te kunnen halen.

Had PSV Simons kunnen aantrekken zonder deze clausules? Wellicht niet, dan kan er worden gevallen over de clausules maar had je liever gehad dat Simons niet werd aangetrokken? En als hij niet werd aangetrokken, wie had PSV dan wel weten te halen?

Vooropgesteld had ik Simons het afgelopen seizoen ook nog wel hij PSV willen zien al heb ik hem uiteindelijk niet echt gemist.
  • These users thanked the author Prof_napo for the post:
    Jur1913
    Prof_napo
    Internationale topspeler

Jur1913 wrote: 24 Jun 2024, 13:23 Ben je fan van PSV of fan van FC Accountancy?
    Kijkende naar hoe vaak het hier over transfersommen gaat lijkt het eerder een boekhoudclub geworden te zijn :sadder:
    Mick Jagger
    Lid van verdienste

Dat er clausules zijn is kut en de manier waarop hij is weggegaan zit me ook niet helemaal lekker, maar toch denk ik vooral aan zijn spel als ik aan Xavi terugdenk. Hopelijk ontwikkelt hij zich tot een absolute topspeler, dat straalt ook positief uit op PSV. En wie weet vertelt hij wel over een x-aantal jaar in een interview met de Nederlandse tv tot de grote verbazing van de interviewer dat zijn lievelingsteamgenoot niet Mbappé, Haaland of wie dan ook was, maar Guus Til.
    Massimo
    Legende

Ren Höek wrote: 24 Jun 2024, 10:38 Het is toch overduidelijk wat er gaat gebeuren?
    Xavi wordt nog een jaar verhuurd door PSG, waarna de hurende club hem koopt. PSG heeft daarna het geld binnen, hoeft niets af te staan aan PSV en Xavi heeft ondertussen extra miljoenen verdiend.
    Tuurlijk gaat dit gebeuren. Alle partijen hebben er hier belang bij. PSV zou het in de situatie van PSG hetzelfde doen.

Het is een veredelde huurdeal geweest waar PSV nog iets aan heeft verdiend, maar vooral sportief er een jaar plezier van heeft gehad. Zoals ik gisteren al schreef is het misgegaan in de communicatie van PSV waardoor er verkeerde verwachtingen zijn geschapen, maar als je het dus als een soort van huurdeal ziet dan is er wat mij betreft niet zo heel veel aan de hand.
  • These users thanked the author Massimo for the post:
    Ren Höek
    Post Reply