Xavi Simons

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
Persepolis
Vedette
Clubvoorkeur: PSV

tezzyunited wrote: 24 Jun 2024, 11:22 Nee, wij zijn niet genaaid? Wij hebben het ventje met €36 miljoen in marktwaarde laten stijgen: Image

In ruil daarvoor hebben we zo'n 10% ontvangen 👍
wanneer Transfermarkt waardes belangrijker zijn dan wat een speler voor je club heeft gepresteerd zou je je best genaaid kunnen voelen ja.
tezzyunited
Regelmatige invaller

Persepolis wrote: 24 Jun 2024, 14:32
tezzyunited wrote: 24 Jun 2024, 11:22 Nee, wij zijn niet genaaid? Wij hebben het ventje met €36 miljoen in marktwaarde laten stijgen: Image

In ruil daarvoor hebben we zo'n 10% ontvangen 👍
wanneer Transfermarkt waardes belangrijker zijn dan wat een speler voor je club heeft gepresteerd zou je je best genaaid kunnen voelen ja.
Uiteraard is dat niet het geval. Maar er wordt hier nogal vaak gesteld dat blij mogen zijn dat wij zo'n fantastische speler een jaar hebben mogen huren.

Wellicht het geheugen opfrissen en de eerste pagina's van dit topic eens doorlezen. Het was een jeugdspeler die 300 minuten in het 1e van PSG had gemaakt, waarvan er twijfels waren of hij überhaupt basisspeler zou worden. Die wij voor 5 jaar vastleggen met (naar waarschijnlijkheid) een dik salaris. Voor hetzelfde geld was hij mislukt & zaten wij 5 jaar aan zijn salaris vast.
Menno1
Legende

Het is beiden: ja we hebben geweldig genoten van hem en hij heeft ons de CL ingeschoten, want zonder hem hadden we nooit die 2e plek gehaald. Echter, de communicatie heeft er wel voor gezorgd dat we een nare smaak er aan overhouden.

"he would just be here for a loan they said..."

iets van deze woorden was de aankondiging destijds dat Xavi bij ons tekende voor 5 jaar. Zware cringe als je nu er aan terugdenkt en de achtergrond weet. Dat hij daarna voor een flut bedrag en zonder enige vorm van onderhandeling weer terug kon naar PSG was de eerste klap. Daarna kregen we te horen: bij een verkoop pakken we 50% maar liefst van de transfersom, waardoor je, hoe sceptisch dan ook, je toch weer een beetje hoop krijgt. En dan krijg je door dat die optie alleen voor deze zomer geld, en voel je je weer genaaid.

Die CL halen is cruciaal geweest. daarvoor eeuwig dank, want het was een katapult naar waar we nu staan. Maar er hangt ook een zure smaal na Savio, Brandwaithe en vooral Xavi dat we 3 spelers onder contract hadden staan die te samen zo'n 250 miljoen waard nu zijn en waar we een lullige 4 miljoen aan overhouden. Gelukkig compenseren we dat nu met een betere deal als die van Tillman en dat moet ook de weg zijn nu. We zijn geen filantropische instelling die eventjes voor de grote jongens gaat opleiden zonder er wat aan over te houden. En PSV moet dit eerlijker en beter communiceren ook.
Sensation
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: Ja

tezzyunited wrote: 24 Jun 2024, 15:23
Persepolis wrote: 24 Jun 2024, 14:32

Uiteraard is dat niet het geval. Maar er wordt hier nogal vaak gesteld dat blij mogen zijn dat wij zo'n fantastische speler een jaar hebben mogen huren.

Wellicht het geheugen opfrissen en de eerste pagina's van dit topic eens doorlezen. Het was een jeugdspeler die 300 minuten in het 1e van PSG had gemaakt, waarvan er twijfels waren of hij überhaupt basisspeler zou worden. Die wij voor 5 jaar vastleggen met (naar waarschijnlijkheid) een dik salaris. Voor hetzelfde geld was hij mislukt & zaten wij 5 jaar aan zijn salaris vast.
Dus om je punt te maken ga je een hypothetische situatie aansnijden die niet plaats heeft gevonden? Mooi, dat betekend dat de argumenten op zijn en we deze zoveelste discussie over clausules weer kunnen stoppen.
  • These users thanked the author Sensation for the post (total 3):
    VTheManShovingNE2Balinho
    Persepolis
    Vedette

tezzyunited wrote: 24 Jun 2024, 15:23

Er zit een heel groot grijs gebied tussen wat jij hier zegt, en "genaaid zijn".
    tezzyunited wrote: 24 Jun 2024, 15:23 Wellicht het geheugen opfrissen en de eerste pagina's van dit topic eens doorlezen. Het was een jeugdspeler die 300 minuten in het 1e van PSG had gemaakt, waarvan er twijfels waren of hij überhaupt basisspeler zou worden. Die wij voor 5 jaar vastleggen met (naar waarschijnlijkheid) een dik salaris. Voor hetzelfde geld was hij mislukt & zaten wij 5 jaar aan zijn salaris vast.
    Ten eerste: dat is het risico met elke speler, zeker een jonge speler. Je moet dus of geen jonge spelers meer halen, of alleen huren/korte contracten geven. Wat weer haaks staat aan wat jij hierboven zegt over het missen van transferwaarde, wat in dat geval dus altijd zo zal zijn.

Ten tweede: misschien ook geen slecht idee dat jij de eerste pagina's doorleest. Er leek vanaf het begin enkel sprake te zijn van een huur van Simons. Eigenlijk ging iedereen tot op de transfer zelf daarvan uit, inclusief de Fabrizio Romano's van deze wereld. Dat hij toen werd gecontracteerd was dus hoe dan ook een betere situatie dan waar het eerst op leek, ook al kreeg PSV maar 4 miljoen euro. In de oorspronkelijke situatie zou PSV normaal gesproken juist wat betalen voor het huren. Dat mensen toch zo teleurgesteld waren/zijn heeft voor een groot deel te maken met de communicatie vanuit PSV, waaruit het er in de eerste maanden niet op leek dat er een clausule oid was. Had PSV vanaf het eerste moment gecommuniceerd dat het een transfer met een terugkoopclausule was, maar dat er toch voor werd gekozen omdat de enige andere optie huren was, dan waren de verwachtingen al van begin af aan getemperd.

Maar in deze discussie is het niet relevant wat er van tevoren werd verwacht, aangezien we aan het terugkijken zijn. En dan zie je een speler die op 2 manieren kon komen: huren, of vastleggen met een terugkoopclausule. Daarvan is de betere optie gekozen. Vervolgens zie je dat die speler sportief een voltreffer was, met een heel goed seizoen en een zeer belangrijke bijdrage aan de 2e plek. Nee, het was niet een ideale situatie allemaal en de communicatie vanuit PSV was slecht. Maar genaaid voelen door deze transfer snap ik oprecht niet.
  • These users thanked the author Persepolis for the post (total 6):
    SensationMassimoTijnD'n BerrypsvgoudaBalinho
    DonyellMalen
    Legende

Dit is wel interessant.

Tomm
    Vedette

DonyellMalen wrote: 26 Jun 2024, 17:16 Dit is wel interessant.

Speelt Kompany met 3 CV’s dan? Met 4 achterop gaat de nummer 6, achter/naast Xavi het druk krijgen.
    ShovingNE2
    Site Admin

Ik zie het als een aanvallend ingestelde huilbui. Maar wie ben ik.
    "When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
    koetje
    Legende

Kan ook best als zes spelen. Deed hij in de jeugd van Barca ook. Maar ja Kompany, keuze nummer 15 voor Bayern. Degraderen met je club en beloond worden met Bayern. Alhoewel Rijkaard ook ooit zoiets beleefd heeft.
    SKERLA
    Legende
    Favoriete speler: Peet Scheefbril

Tomm wrote: 26 Jun 2024, 17:20
    DonyellMalen wrote: 26 Jun 2024, 17:16 Dit is wel interessant.

Speelt Kompany met 3 CV’s dan? Met 4 achterop gaat de nummer 6, achter/naast Xavi het druk krijgen.
    Niet als zes, maar als 8 toch?

"In front of a true enforcer".
    psvgouda
    Vedette
    Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
    Favoriete speler: Ismael Saibaasie

ShovingNE2 wrote: 26 Jun 2024, 17:25 Ik zie het als een aanvallend ingestelde huilbui. Maar wie ben ik.
    Stel je voor dat wij jou zouden beoordelen op basis van je uiterlijk en hoe je uit je ogen (c.q. knieschijven) kijkt, wat zouden wij hier dan zeggen/schrijven? :wonder: Kweeniehoor...
  • These users thanked the author psvgouda for the post:
    Ardbeg
    Menno1
    Legende

psvgouda wrote: 26 Jun 2024, 17:38
    ShovingNE2 wrote: 26 Jun 2024, 17:25 Ik zie het als een aanvallend ingestelde huilbui. Maar wie ben ik.
    Stel je voor dat wij jou zouden beoordelen op basis van je uiterlijk en hoe je uit je ogen (c.q. knieschijven) kijkt, wat zouden wij hier dan zeggen/schrijven? :wonder: Kweeniehoor...
    Is dat een uitnodiging? :L

Maar het idee van Kompany is zeker geen slechte. Bij Barca was hij ook een controleur; iedereen was dus best wel verrast hoe goed hij als 10 speelde bij PSV. Misschien had Koeman hem in de Frenkie rol moeten spelen gezien zijn dribbel vaardigheden....
    psvgouda
    Vedette

Menno1 wrote: 26 Jun 2024, 17:48

Is dat een uitnodiging? :L

Maar het idee van Kompany is zeker geen slechte. Bij Barca was hij ook een controleur; iedereen was dus best wel verrast hoe goed hij als 10 speelde bij PSV. Misschien had Koeman hem in de Frenkie rol moeten spelen gezien zijn dribbel vaardigheden....
    Honi soit qui mal y pense...Hij was ook niet zo serieus bedoeld hoor ;)
    ShovingNE2
    Site Admin

psvgouda wrote: 26 Jun 2024, 17:38Stel je voor dat wij jou zouden beoordelen op basis van je uiterlijk en hoe je uit je ogen (c.q. knieschijven) kijkt, wat zouden wij hier dan zeggen/schrijven? :wonder: Kweeniehoor...
    Ik heb het niet over zijn uiterlijk.

Het is doorlopend janken. Net zoals vroeger Strootman en zelfs Robben.

Altijd janken en klagen en rollen. En terecht dat daar meerdere mensen hem over aanspreken.

Kappen met dat huilen.
    deninho32
    Site Admin
    Favoriete speler: Vinnie Jones
    Stel je voor dat wij jou zouden beoordelen op basis van je uiterlijk.
    Dat is fatshaming hè. Dat mag van een groepje in Nederland niet meer, maar mijn zegen heb je.
  • These users thanked the author deninho32 for the post:
    TylerDurdn
    Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
    Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
    psvgouda
    Vedette

deninho32 wrote: 26 Jun 2024, 18:14

Stel je voor dat wij jou zouden beoordelen op basis van je uiterlijk.
    Dat is fatshaming hè. Dat mag van een groepje in Nederland niet meer, maar mijn zegen heb je.
    (Trekt een huilgezichtje en vraagt om geel..) :mrgreen:
    Menno1
    Legende

ShovingNE2 wrote: 26 Jun 2024, 18:11
    psvgouda wrote: 26 Jun 2024, 17:38Stel je voor dat wij jou zouden beoordelen op basis van je uiterlijk en hoe je uit je ogen (c.q. knieschijven) kijkt, wat zouden wij hier dan zeggen/schrijven? :wonder: Kweeniehoor...
    Ik heb het niet over zijn uiterlijk.

Het is doorlopend janken. Net zoals vroeger Strootman en zelfs Robben.

Altijd janken en klagen en rollen. En terecht dat daar meerdere mensen hem over aanspreken.

Kappen met dat huilen.
    jank niet zo, huilstruik.
    ShovingNE2
    Site Admin

Menno1 wrote: 26 Jun 2024, 19:04jank niet zo, huilstruik.
    I own your wife. Deal with it.
    psvgouda
    Vedette

:think:
    Madueke
    Legende

FC Eindhoven profiteert wél :angry:
    SKERLA
    Legende
    Favoriete speler: Peet Scheefbril

Ik reken nergens op.
    Ik reken nergens op.
    Ik reken nergens op.
    Ik reken nergens op.
    Ik reken nergens op.
    Ik reken nergens op.
    Ik reken nergens op.
    Ik reken nergens op.
    Ik reken nergens op.
    Ik reken nergens op.
    Ik reken nergens op.
    Ik reken nergens op.
    Ik reken nergens op.
    Ik reken nergens op.
    Ik reken nergens op.
    Ik reken nergens op.
    Ik reken nergens op.
    Ik reken nergens op.
    Ik reken nergens op.
    Ik reken nergens op.
  • These users thanked the author SKERLA for the post (total 2):
    SensationDe Realist
    Zuidelijk
    Ballenjongen

Le Bayern veut acheter Xavi Simons MAINTENANT !! 🇳🇱

Max Eberl travaille pour trouver un accord entre le PSG et le PSV pour enlever les clauses !

Le Bayern a déjà convenu les conditions personnelles les plus importantes avec Xavi et ses managers !

(@Plettigoal🟢)

Bayern wil NU Xavi Simons kopen!! 🇳🇱

Max Eberl werkt aan een akkoord tussen PSG en PSV om de clausules te schrappen!

Bayern heeft de belangrijkste persoonlijke voorwaarden al afgesproken met Xavi en zijn managers!

( @Plettigoal🟢 )
    Juancho
    Mister PSV

Laat Bayern dan ff een groot talent kopen (samen met PSV) die hier 2 jaar speelt en dan voor 50 miljoen naar Bayern mag vertrekken. Hatsee, niks toegeven wbt die clausules omtrent Xavi! Elke cent waar we recht op hebben komt naar Eindhoven!!
    “Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
    Vanthaman18
    Internationale topspeler
    Favoriete speler: Luuk de Jong

Zuidelijk wrote: 01 Jul 2024, 19:13 Le Bayern veut acheter Xavi Simons MAINTENANT !! 🇳🇱

Max Eberl travaille pour trouver un accord entre le PSG et le PSV pour enlever les clauses !

Le Bayern a déjà convenu les conditions personnelles les plus importantes avec Xavi et ses managers !

(@Plettigoal🟢)

Bayern wil NU Xavi Simons kopen!! 🇳🇱

Max Eberl werkt aan een akkoord tussen PSG en PSV om de clausules te schrappen!

Bayern heeft de belangrijkste persoonlijke voorwaarden al afgesproken met Xavi en zijn managers!

( @Plettigoal🟢 )
    Mocht dit waar zijn, is dit voor Earnie wel echt een heerlijke casus. Ik zie hem hier alweer het onderste uit de kan halen, met zijn big smile
    Prof_napo
    Internationale topspeler
    Clubvoorkeur: v.v. UNA

Zuidelijk wrote: 01 Jul 2024, 19:13 Max Eberl werkt aan een akkoord tussen PSG en PSV om de clausules te schrappen!
    Ze - Bayern - hebben natuurlijk ook een clausule van Tilman die ze hiervoor kunnen gebruiken
    Post Reply