Nieuwe keeper

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

David de Gea is toch niet zoveel meer? Pakt af en toe nog wel eens een formidabele bal maar maakt net zoveel enorme blunders. Bovendien aan de bal toch aardig zwak? Zo staat hij mij iig bij :mrgreen:
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
RIO
Legende
Posts: 14073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
FOOTB_REM_S: No

Robson de Souza wrote: 09 Jul 2024, 15:21
RIO wrote: 09 Jul 2024, 15:19 David de Gea wilt heel graag nog om iets spelen, geld is geen kwestie voor hem. Daarom zit ie nog niet in Saudi Arabie.

Bosz kan alvast zijn Spaans oefenen.
Waarom haalt Atletico hem niet terug eigenlijk?
Ze vinden hem blijkbaar te oud en niet goed genoeg. Ik geloof daarom ook niet dat Benitez Oblak eruit zal keepen. Die laten hem niet zomaar vertrekken, hoort bij de top 10 beste keepers in de wereld.
These users thanked the author RIO for the post:
Robson de Souza
Menno1
Legende
Posts: 16064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ardbeg wrote: 09 Jul 2024, 15:17
Menno1 wrote: 09 Jul 2024, 15:16 Zoet, dat is toch totaal geen Bosz keeper? Die is nog slechter en trager aan de bal dan Benitez.
Nu doe je net alsof Benitez echt heel slecht/traag aan de bal is, terwijl het gewoon een goede keeper voor PSV is.
Dat was niet de bedoeling, sterker nog ik vind dat er best overdreven gedaan wordt over het gebrek aan voetballende kwaliteiten bij Benitez. Neemt niet weg dat voor Boszball, PSV op zoek is naar voetballend sterke keepers. Benitez is (wat mij betreft dan) acceptabel, Zoet vind ik van niet.

Sowieso vind ik Zoet geen geweldenaar, die vooral teert op 1 echt goed seizoen, maar verder een middelmatige keeper was (don't shoot me)
These users thanked the author Menno1 for the post (total 2):
ArdbegCaptain(C)
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
FOOTB_REM_S: No

Juancho wrote: 09 Jul 2024, 15:22 David de Gea is toch niet zoveel meer? Pakt af en toe nog wel eens een formidabele bal maar maakt net zoveel enorme blunders. Bovendien aan de bal toch aardig zwak? Zo staat hij mij iig bij :mrgreen:
Niet zo goed met de voetjes idd, maar won in zijn laatste seizoen nog wel de Golden Glove en heel veel ManU fans hebben heel veel respect voor hoe hij heeft gekeept voor de club. Was ook in zijn laatste seizoenen nog een hele goede keeper
User avatar
Ren Höek
Vedette
Posts: 9422
Joined: 17 Jul 2018, 07:46
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

De Gea maakte in zijn laatste seizoen wel wat foutjes, maar als lijnkeeper haalde hij nog steeds een heel hoog niveau. Hij paste alleen niet in de speelstijl van Ten Hag (dus ook zeker niet bij Bosz bal).

Oblak is overigens een van de beste lijnkeepers, die wordt er door niemand uitgekeept. De kans is aanwezig dat hij vertrekt, vandaar dat Atletico rond kijkt, maar hij kan ook gewoon blijven. Atletico is sowieso op zoek naar een nieuwe reservekeeper, daar zal Benitez echter geen interesse in hebben lijkt me.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Menno1 wrote: 09 Jul 2024, 15:29
Ardbeg wrote: 09 Jul 2024, 15:17

Nu doe je net alsof Benitez echt heel slecht/traag aan de bal is, terwijl het gewoon een goede keeper voor PSV is.
Dat was niet de bedoeling, sterker nog ik vind dat er best overdreven gedaan wordt over het gebrek aan voetballende kwaliteiten bij Benitez. Neemt niet weg dat voor Boszball, PSV op zoek is naar voetballend sterke keepers. Benitez is (wat mij betreft dan) acceptabel, Zoet vind ik van niet.

Sowieso vind ik Zoet geen geweldenaar, die vooral teert op 1 echt goed seizoen, maar verder een middelmatige keeper was (don't shoot me)
Benitez "acceptabel" noemen was al genoeg om jou te shooten. Beste keeper sinds Gomes, ongeacht de speelstijl.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Menno1
Legende
Posts: 16064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Josef Dettelbacher wrote: 09 Jul 2024, 15:53
Menno1 wrote: 09 Jul 2024, 15:29

Dat was niet de bedoeling, sterker nog ik vind dat er best overdreven gedaan wordt over het gebrek aan voetballende kwaliteiten bij Benitez. Neemt niet weg dat voor Boszball, PSV op zoek is naar voetballend sterke keepers. Benitez is (wat mij betreft dan) acceptabel, Zoet vind ik van niet.

Sowieso vind ik Zoet geen geweldenaar, die vooral teert op 1 echt goed seizoen, maar verder een middelmatige keeper was (don't shoot me)
Benitez "acceptabel" noemen was al genoeg om jou te shooten. Beste keeper sinds Gomes, ongeacht de speelstijl.
Met acceptabel heb ik het over zijn voetballende kwaliteiten voor Boszball.
Eindhovenvoetbal
Internationale topspeler
Posts: 3440
Joined: 25 Aug 2020, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Zoet is leuk als opvolger van Drommel, maar dat is het dan ook echt wel. Olij is gewoon niet het niveau dat je moet nastreven. Ik zou Benitez echt niet zomaar laten gaan, alleen als je een topper kunt vinden als vervanger. En dat zal niet meevallen.
RIO
Legende
Posts: 14073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
FOOTB_REM_S: No

Sensation wrote: 09 Jul 2024, 15:29
Juancho wrote: 09 Jul 2024, 15:22 David de Gea is toch niet zoveel meer? Pakt af en toe nog wel eens een formidabele bal maar maakt net zoveel enorme blunders. Bovendien aan de bal toch aardig zwak? Zo staat hij mij iig bij :mrgreen:
Niet zo goed met de voetjes idd, maar won in zijn laatste seizoen nog wel de Golden Glove en heel veel ManU fans hebben heel veel respect voor hoe hij heeft gekeept voor de club. Was ook in zijn laatste seizoenen nog een hele goede keeper
Ik vind nog steeds dat Onana geen vooruitgang is, maar das een andere discussie. Als Oblak vertrekt dan willen ze zeker iemand halen die beter is dan Benny. Maar snap dat ze hem nu lekker maken met het idee dat Oblak weggaat en dat ie een kans krijgt. Een beetje zoals Drommels en Benny toen Bosz begon maar wij wisten allemaal dat Benny zou spelen. Geef Benny eens ongelijk, kan ook meer verdienen en lekker in Spanje wonen.
User avatar
Franciscus
Nationale topspeler
Posts: 2402
Joined: 27 Jul 2022, 09:19
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Mauro Jr
FOOTB_REM_S: No

Ik zou met Drommel best de competitie durven beginnen. Ik heb het idee dat die als persoon en als keeper gegroeid is. Legt zichzelf minder druk op en weet zich een zeer gewaardeerd selectielid. Tegen September kun je wel inschatten waar hij staat.
Overigens is Benitez volgens mij in die 2 jaar veel beter geworden met zijn voeten. Daar mag hij PSV, Bosz, Van Nistelrooy en Drommel best dankbaar voor zijn.
User avatar
Mr. Spock
Internationale topspeler
Posts: 3689
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Old name: Skywalker
Clubvoorkeur: Que miras bobo?
Favoriete speler: Giorgio Chinaglia
FOOTB_REM_S: No

Wellenreuther gaat verlengen, dus is Bijlow niks?

-ja, veel blessures, maar PSV's medische staf bewijst al jaar op jaar daar veel ervaring mee te hebben
-in allerlei online polls staat hij steeds op #1 (wie is de beste keeper van NL, wie moet in oranje, etc etc). Als zoveel polls dat zeggen moet het wel waar zijn
-populair in rotterdom, kent de kuip, dus geen kuipvrees (wat jarenlang een probleem is bij PSV)
User avatar
Mr. Spock
Internationale topspeler
Posts: 3689
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Old name: Skywalker
Clubvoorkeur: Que miras bobo?
Favoriete speler: Giorgio Chinaglia
FOOTB_REM_S: No

Josef Dettelbacher wrote: 09 Jul 2024, 15:53
Menno1 wrote: 09 Jul 2024, 15:29

Dat was niet de bedoeling, sterker nog ik vind dat er best overdreven gedaan wordt over het gebrek aan voetballende kwaliteiten bij Benitez. Neemt niet weg dat voor Boszball, PSV op zoek is naar voetballend sterke keepers. Benitez is (wat mij betreft dan) acceptabel, Zoet vind ik van niet.

Sowieso vind ik Zoet geen geweldenaar, die vooral teert op 1 echt goed seizoen, maar verder een middelmatige keeper was (don't shoot me)
Benitez "acceptabel" noemen was al genoeg om jou te shooten. Beste keeper sinds Gomes, ongeacht de speelstijl.
Ik heb die zin (beste sinds Gomes) de afgelopen dagen hier meermaals voorbij zien komen. En ja, ik ben het er mee eens.

Maar!

Zegt dat wat over de kwaliteiten van Benitez..... of over al die anderen?
Ik ga meer voor dat laatste dan dat eerste.
These users thanked the author Mr. Spock for the post (total 2):
SørenJur1913
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
FOOTB_REM_S: No

Mr. Spock wrote: 09 Jul 2024, 17:50
Josef Dettelbacher wrote: 09 Jul 2024, 15:53

Benitez "acceptabel" noemen was al genoeg om jou te shooten. Beste keeper sinds Gomes, ongeacht de speelstijl.
Ik heb die zin (beste sinds Gomes) de afgelopen dagen hier meermaals voorbij zien komen. En ja, ik ben het er mee eens.

Maar!

Zegt dat wat over de kwaliteiten van Benitez..... of over al die anderen?
Ik ga meer voor dat laatste dan dat eerste.
Hoeveel keepers van Ajax en Feyenoord van de afgelopen tien jaar waren duidelijk beter dan Benitez? Ik denk dat we er niet zo heel veel zien, toch?
These users thanked the author Thijs for the post (total 2):
Grasmatmilansandro
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril
FOOTB_REM_S: No

Mr. Spock wrote: 09 Jul 2024, 17:50Zegt dat wat over de kwaliteiten van Benitez..... of over al die anderen?
Goede vraag. Andere insteek, leuk.
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Mr. Spock wrote: 09 Jul 2024, 17:50
Josef Dettelbacher wrote: 09 Jul 2024, 15:53

Benitez "acceptabel" noemen was al genoeg om jou te shooten. Beste keeper sinds Gomes, ongeacht de speelstijl.
Ik heb die zin (beste sinds Gomes) de afgelopen dagen hier meermaals voorbij zien komen. En ja, ik ben het er mee eens.

Maar!

Zegt dat wat over de kwaliteiten van Benitez..... of over al die anderen?
Ik ga meer voor dat laatste dan dat eerste.
Ook dat klopt, maar ik kan ook zeggen: zit in de top 3 PSV keepers van de afgelopen 40 jaar.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
User avatar
Mr. Spock
Internationale topspeler
Posts: 3689
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Old name: Skywalker
Clubvoorkeur: Que miras bobo?
Favoriete speler: Giorgio Chinaglia
FOOTB_REM_S: No

Thijs wrote: 09 Jul 2024, 18:37
Mr. Spock wrote: 09 Jul 2024, 17:50
Ik heb die zin (beste sinds Gomes) de afgelopen dagen hier meermaals voorbij zien komen. En ja, ik ben het er mee eens.

Maar!

Zegt dat wat over de kwaliteiten van Benitez..... of over al die anderen?
Ik ga meer voor dat laatste dan dat eerste.
Hoeveel keepers van Ajax en Feyenoord van de afgelopen tien jaar waren duidelijk beter dan Benitez? Ik denk dat we er niet zo heel veel zien, toch?
Duidelijk beter:
Onana

Verder wat die ongeveer gelijk waren. Keepers gaan vaak lang mee, dus niet extreem veel vergelijkingsmateriaal.
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
FOOTB_REM_S: No

Mr. Spock wrote: 09 Jul 2024, 19:02
Thijs wrote: 09 Jul 2024, 18:37

Hoeveel keepers van Ajax en Feyenoord van de afgelopen tien jaar waren duidelijk beter dan Benitez? Ik denk dat we er niet zo heel veel zien, toch?
Duidelijk beter:
Onana

Verder wat die ongeveer gelijk waren. Keepers gaan vaak lang mee, dus niet extreem veel vergelijkingsmateriaal.
Als ik alleen kijk naar eerste keepers is het dit:
Ajax: Cilissen, Onana, Pasveer, Rulli, Ramaj
Feyenoord: Vermeer, Jones, Marsman, Bijlow, Wellenreuther

10 keepers. Zeg maar, hoeveel beter, gelijk en minder? En wat is dan reëel om te verwachten qua kans op beter dan Benitez?
User avatar
Mr. Spock
Internationale topspeler
Posts: 3689
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Old name: Skywalker
Clubvoorkeur: Que miras bobo?
Favoriete speler: Giorgio Chinaglia
FOOTB_REM_S: No

Josef Dettelbacher wrote: 09 Jul 2024, 18:44
Mr. Spock wrote: 09 Jul 2024, 17:50
Ik heb die zin (beste sinds Gomes) de afgelopen dagen hier meermaals voorbij zien komen. En ja, ik ben het er mee eens.

Maar!

Zegt dat wat over de kwaliteiten van Benitez..... of over al die anderen?
Ik ga meer voor dat laatste dan dat eerste.
Ook dat klopt, maar ik kan ook zeggen: zit in de top 3 PSV keepers van de afgelopen 40 jaar.
Van die 40 jaar:
10 jaar van Breukelen (veel beter)
10 jaar Waterreus (ongelofelijk.....10 jaar....)
4 jaar Gomes (veel beter)
Isaksson was minder
Tyton vond ik goed.... maar toen kwam die blessure
In de 6+ jaar had Zoet echt wel een lange periode dat hij m.i. niet voor Benitez onder deed.
Mvogo, Drommel, Kralj, Koch is niks..... Unnerstall prima, maar sinds hij weg is vaak schromelijk overschat.

Top 3: vooruit.... maar op enorme afstand van de nummers 1 en 2 en m.i. met dank aan de rest wat gewoon zooi was.
User avatar
Mr. Spock
Internationale topspeler
Posts: 3689
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Old name: Skywalker
Clubvoorkeur: Que miras bobo?
Favoriete speler: Giorgio Chinaglia
FOOTB_REM_S: No

Thijs wrote: 09 Jul 2024, 19:08
Mr. Spock wrote: 09 Jul 2024, 19:02
Duidelijk beter:
Onana

Verder wat die ongeveer gelijk waren. Keepers gaan vaak lang mee, dus niet extreem veel vergelijkingsmateriaal.
Als ik alleen kijk naar eerste keepers is het dit:
Ajax: Cilissen, Onana, Pasveer, Rulli, Ramaj
Feyenoord: Vermeer, Jones, Marsman, Bijlow, Wellenreuther

10 keepers. Zeg maar, hoeveel beter, gelijk en minder? En wat is dan reëel om te verwachten qua kans op beter dan Benitez?
Beter: Onana
Ongeveer gelijk: Cillissen, Rulli (geneigd ook Ramaj te noemen), Bijlow (mits geen blessures), Wellenreuther
Minder: Pasveer, Vermeer, Jones, Marsman
User avatar
mateja
Internationale topspeler
Posts: 3390
Joined: 01 Mar 2021, 09:48
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Mr. Spock wrote: 09 Jul 2024, 19:10
Thijs wrote: 09 Jul 2024, 19:08

Als ik alleen kijk naar eerste keepers is het dit:
Ajax: Cilissen, Onana, Pasveer, Rulli, Ramaj
Feyenoord: Vermeer, Jones, Marsman, Bijlow, Wellenreuther

10 keepers. Zeg maar, hoeveel beter, gelijk en minder? En wat is dan reëel om te verwachten qua kans op beter dan Benitez?
Beter: Onana
Ongeveer gelijk: Cillissen, Rulli (geneigd ook Ramaj te noemen), Bijlow (mits geen blessures), Wellenreuther
Minder: Pasveer, Vermeer, Jones, Marsman
Cillesen 😭
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

mateja wrote: 09 Jul 2024, 19:12
Mr. Spock wrote: 09 Jul 2024, 19:10
Beter: Onana
Ongeveer gelijk: Cillissen, Rulli (geneigd ook Ramaj te noemen), Bijlow (mits geen blessures), Wellenreuther
Minder: Pasveer, Vermeer, Jones, Marsman
Cillesen 😭
Cillessen was gewoon een zeer goede keeper bij ajax. Je maakt niet voor niets een transfer naar Barca, zij het als 2e keeper. Deed het in de potten die hij wel op doel stond vrij verdienstelijk daar. In zijn tijd bij ajax ongeveer gelijk aan Benny? Zeker.
User avatar
Franciscus
Nationale topspeler
Posts: 2402
Joined: 27 Jul 2022, 09:19
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Mauro Jr
FOOTB_REM_S: No

Ramaj is in helemaal niks beter dan Benitez en Zoets beste jaar was minder dan afgelopen seizoen van Benitez.
These users thanked the author Franciscus for the post (total 2):
koetjeJeronimo
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 09 Jul 2024, 19:16
mateja wrote: 09 Jul 2024, 19:12

Cillesen 😭
Cillessen was gewoon een zeer goede keeper bij ajax. Je maakt niet voor niets een transfer naar Barca, zij het als 2e keeper. Deed het in de potten die hij wel op doel stond vrij verdienstelijk daar. In zijn tijd bij ajax ongeveer gelijk aan Benny? Zeker.
Eens, maar dan Rulli echt niet, ook al is hij zeker geen mindere keeper dan Benitez. Bijlow zonder blessures bestaat niet en ik vind Benitez ook duidelijk beter dan Wellenreuther, dus ik snap niet zo goed op basis waarvan we nu zomaar zouden aannemen dat je een betere keeper dan Benitez kunt halen.

Edit: eigenlijk een reactie op Mr. Spock
Jur1913
Internationale topspeler
Posts: 3831
Joined: 28 Jan 2022, 17:08
FOOTB_REM_S: No

Het kan natuurlijk ook wel lastig zijn om toe te geven dat Ajax ook goede spelers heeft gehad
These users thanked the author Jur1913 for the post:
Mr. Spock
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Jur1913 wrote: 09 Jul 2024, 19:24 Het kan natuurlijk ook wel lastig zijn om toe te geven dat Ajax ook goede spelers heeft gehad
Ongeacht clubvoorkeur blijft het ook allemaal subjectief op basis van ieders gevoel. Blijft voor mij wel staan dat het goed mogelijk moet kunnen zijn om een minimaal gelijkwaardige vervanger voor Benny te halen. Ik weet zeker dat PSV de lijstjes al lang klaar heeft liggen.
These users thanked the author Standbeeld for the post:
Mr. Spock
Post Reply