Ykhim wrote: ↑02 May 2023, 09:05
Volgens mij vindt bijna niemand de (meeste) kritiek onterecht.
Ik denk dat het gros de toon ervan te extreem vindt, of dat een aantal mensen vindt dat er verzachtende omstandigheden zijn die te weinig worden meegenomen in die kritiek. Je kan het misschien ook omdraaien: mensen die kritiek geven vinden het irritant dat die omstandigheden steeds worden benoemd, aangezien dat natuurlijk niet in het kritische idee past.
Maar ik sluit me verder aan bij de woorden van een wijze voorganger: we hebben net de tweede prijs gewonnen en hier gaat het alweer pagina's lang over de vraag of Ruud wel deugt. Lekker doorgaan als dat goed voelt, en vergeet ook niet te genieten van het succes hè!
Ik vind het eerlijk gezegd extremer dat zodra er kritiek komt er gedaan wordt alsof wij zeggen dat Ruud er niks van snapt, dat alles rampzalig is, er een hetze tegen hem is of wij niet blij zijn met een prijs. Schei toch uit zeg met dat soort teksten (niet naar jou gericht).
Grappig genoeg zijn de "ja maar 2 prijzen" geluiden vaak van grote criticasters van Schmidt afkomstig, ook nadat hij 2 prijzen won. En dan wordt er gezegd, ja maar 1e seizoen! Maar in zijn 1e seizoen was het zo dat a) PSV helemaal niet om de JC schaal speelde, dus niet relevant en b) PSV in de beker nipt uitgeschakeld werd door een sterk (hun recordaantal punten onder ten Hag gehaald dat seizoen) Ajax in Amsterdam, waar wij dit jaar een iets andere loting hadden om het even zacht uit te drukken. Verder waren we toen rond dezelfde tijd uitgeschakeld voor de titel, waren we rond dezelfde tijd (wel een ronde verder) uitgeschakeld in Europa en halen we nu waarschijnlijk ongeveer hetzelfde aantal punten. Nou ben ik niet hier om Schmidt te verdedigen of wat dan ook, maar aangezien dit een van de belangrijkste argumenten is die we te horen krijgen wilde ik er toch wel even op reageren. De "2 prijzen" argument is uiteindelijk ook volledig gebaseerd op 2 wedstrijden tegen Ajax, gelet op de route in de beker waarvan je als PSV zijnde wel geacht wordt door te moeten komen. En iedereen beaamt dat het onder RvN goed gaat in topwedstrijden, maar wat die 2 prijzen over alle andere argumenten zeggen is dus precies niks. Hoe blij we allemaal ook zijn met het winnen van deze prijzen.
Een volgende argument is de "ja maar we zijn op koers voor de 2e plek" argument. Pardon? In deze fase van het seizoen moeten we de vlag uithangen (ja, ik ga ook een beetje chargeren) omdat we uitzicht hebben op de 2e plek? Zoals ik een tijdje terug ook zei, je hebt 2e worden en 2e worden. Je moet nu gaan vechten om 2e te worden nadat je in februari al de titel uit je hoofd kon zetten. Dat is geen succesvol Eredivisie seizoen hoor, zeker als de meer kapitaalkrachtige club waar je (obv financiën) het logisch van kan vinden dat die boven je eindigen een nog slechter seizoen beleeft. 2e worden na een lang gevecht waar je op het einde net tekort komt is iets heel anders zeg maar. De doelstelling is volgens mij ook niet om 2e te worden, maar tot het einde meedoen om de titel.
Verder hilarisch dat er ahv posts op een forum beoordeeld wordt hoe blij iemand wel of niet is met een prijs. Alsof iemand nu een week lang "JAA BEKERRR" met blije emojis oid moet gaan posten in allerlei topics hier, voordat die een serieuze post over de toekomst van de club schrijft.
Wat ik als laatste wil zeggen, voordat ik het voorbeeld van Makaveli volg, is dat niemand het leuk vindt zulke kritiek te geven en er geen hetze tegen RvN is (ik weet niet of dat gedacht wordt, maar sommige reacties laten het wel zo klinken). Er worden meningen gegeven over de vraag "is Ruud van Nistelrooy de geschikte man om als trainer de komende jaren mee in te gaan?". Daar kunnen verschillende antwoorden op gegeven worden met aan beide kanten goede argumenten. Het is vooral zaak om die mening zonder bias (die ik ook heb, aangezien ik een fan van RvN als persoon en speler ben) en met goede argumenten te geven. Anders krijg je wat je nu pagina's lang hebt. Oneliners met teksten waar je weinig mee kunt.