Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
Makaveli
Meervoudig international

Heissenberrug wrote: 01 May 2023, 19:51 Moet zeggen dat ik het best grappig vind dat mensen doen alsof Ruud echt helemaal niks van tactiek begrijpt en dat sommigen hier doen alsof ze het beter snappen dan hem. We hebben het over Ruud van Nistelrooy he, die gewoon alle cursussen doorlopen heeft, in de top speelde tussen andere wereldtoppers en trainers en assistenten en die meer met z'n vak bezig is dan wij allemaal bij elkaar.
Dat in de top speelde zegt helemaal niks. Ruud heeft zelf aangegeven dat hij tijdens zijn carrière totaal niet met het tactische aspect van voetbal bezig was. Interesseerde hem ook helemaal niet, hij wilde gewoon goals maken. Zijn eigen woorden he.

Verder beweer ik nergens dat ik het beter snap dan hem, als je dat er uit haalt, heb je de post gewoon niet goed gelezen. Wat ik wel beweer is dat ons spel in balbezit heel matig is en bijvoorbeeld ook de ruimtes in veel situaties veel te groot. En dat valt best eenvoudig te onderbouwen met beelden. De output van wat hij doet is voor iedereen zichtbaar, daar hoef je zelf geen toptrainer voor te zijn. Of hij nou tactisch ontzettend sterk is maar er niet in slaagt om dat over te brengen op zijn team of hij tactisch gewoon niet zo goed is, maakt mij persoonlijk weinig uit. De output is hetzelfde.

Je kunt jouw opmerking net zo makkelijk omdraaien. Er zijn tal van trainers en analisten die de problemen bij PSV qua veldspel onderkennen. Maar een deel van het 1913 forum weet dat al die analisten en trainers het verkeerd zien. Ondanks dat ze in de top gespeeld hebben met allerlei wereldtoppers, hun trainers diploma's hebben gehaald, enz. Dat is het zwakke aan dat soort autoriteitsargumenten.

Maar goed, we gaan het wel zien volgend jaar. Voorlopig is de modus geloof ik weer dat het allemaal crescendo gaat. Daar ben ik gewoon nog wat minder van overtuigd.
Last edited by Makaveli on 01 May 2023, 21:26, edited 1 time in total.
De Realist
Internationale topspeler

Makaveli wrote: 01 May 2023, 21:13
Heissenberrug wrote: 01 May 2023, 19:51 Moet zeggen dat ik het best grappig vind dat mensen doen alsof Ruud echt helemaal niks van tactiek begrijpt en dat sommigen hier doen alsof ze het beter snappen dan hem. We hebben het over Ruud van Nistelrooy he, die gewoon alle cursussen doorlopen heeft, in de top speelde tussen andere wereldtoppers en trainers en assistenten en die meer met z'n vak bezig is dan wij allemaal bij elkaar.
Dat in de top speelde zegt helemaal niks. Ruud heeft zelf aangegeven dat hij tijdens zijn carrière totaal niet met het tactische aspect van voetbal bezig was. Interesseerde hem ook helemaal niet, hij wilde gewoon goals maken. Zijn eigen woorden he.

Verder beweer ik nergens dat ik het beter snap dan hem, als je dat er uit haalt, heb je de post gewoon niet goed gelezen. Wat ik wel beweer is dat ons spel in balbezit heel matig is en bijvoorbeeld ook de ruimtes in veel situaties veel te groot. En dat valt best eenvoudig te onderbouwen met beelden. De output van wat hij doet is voor iedereen zichtbaar, daar hoef je zelf geen toptrainer voor te zijn.

Maar goed, we gaan het wel zien volgend jaar. Voorlopig is de modus geloof ik weer dat het allemaal crescendo gaat. Daar ben ik gewoon nog wat minder van overtuigd.
Helemaal eens met je verhaal. Wat ik al eerder zei. Gouden vent, potentiële top manager maar qua tactiek/coach (nog) erg matig.
Maar hij wil heel erg leren dus met iemand er bij die hem daarbij aan de hand neemt zie ik het zonniger in dan een tijdje terug. Crescendo zou ik het zeker niet noemen.
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Grasmat
Lid van verdienste
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo

Maar volgens die theorie mogen we dan nergens meer commentaar op geven. De spelers kunnen ook allemaal beter voetballen dan wij. Ja, echt waar, ook Obispo Hazard en El Ghazi.

Ik denk dat niemand echt denkt dat Ruud niks van tactiek begrijpt en dat er misschien gerust mensen zijn die het beter snappen. Maar het spel is drie keer niks, dat kan zelfs de grootste Ruudfan niet ontkennen. Gelukkig winnen ze twee prijzen en worden we wellicht nog tweede waardoor het seizoen nog enigszins gered wordt. Maar een beetje betere coach had meegedaan met Feyenoord om de titel want die zijn qua spelers op het veld niet beter.

En dat is gewoon zuur.
Heissenberrug
Internationale topspeler

Maar we wisten toch van te voren waar we aan begonnen met Ruud, het is geen Football Manager he waar je in je eerste seizoen als trainer van PSV de Europa cup wint. Geef die man eens wat tijd alsjeblieft en op basis van dit seizoen heeft hij die tijd ook gewoon dubbel en dwars verdiend wat mij betreft.
ShovingNE2
Site Admin

Grasmat wrote: 01 May 2023, 21:24De spelers kunnen ook allemaal beter voetballen dan wij. Ja, echt waar, ook Obispo
Image
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Sensation
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: Ja

Er wordt blijkbaar, volgens Hansie, heel veel getraind op de afstanden tussen de linies klein houden. Een groot kritiekpunt hier op het forum en dus geen tactische onbenulhed wanneer het niet goed wordt uitgevoerd maar gewoon slecht van de spelers.
ruuddevil
Legende

Kijk hem gaan die Ruud. Eerste seizoen als hoofdtrainer, 2 prijzen en uitzicht op halen van plek 2. Heerlijk dit. Repost omdat het kan.

11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Alle aandacht op 2x Ajax verslaan is leuk maar het is niet heel veel waard als we zaterdag weer een kut uitwedstrijd zien en tegen puntverlies oplopen. Dus ik ben erg benieuwd hoe spannend PSV het nog laat worden waarbij het happy path gewoon 3x winst is en óf met een dijk van een doelsaldo of 5 a 6 punten voorsprong te beginnen uit bij AZ.
ruuddevil
Legende

Waarom is het dan niet veel waard, we hebben 2 prijzen gewonnen dit seizoen. Waar doe je het anders voor?

Komend weekend moet er ‘gewoon’ weer gewonnen worden, dat is waar. Hoe dat gebeurt maakt me overigens geen reet uit. Zal nog lastig genoeg worden tegen een sterk Sparta.
Makaveli
Meervoudig international

Sensation wrote: 02 May 2023, 07:00 Er wordt blijkbaar, volgens Hansie, heel veel getraind op de afstanden tussen de linies klein houden. Een groot kritiekpunt hier op het forum en dus geen tactische onbenulhed wanneer het niet goed wordt uitgevoerd maar gewoon slecht van de spelers.
Op iedere training oefen je wel ergens positiespel als team. Betekent dit dan dat ieder probleem in de uitvoering daarvan dus automatisch terug is te leiden op spelers? Aangezien er wel bijna altijd enigzins op getraind wordt?

Stel dat je een aantal toptrainers zou pakken en een aantal hele matige. Ik denk dat de elementen waarop ze trainen niet eens zo gek ver uit elkaar liggen. Want voetbal bestaat niet uit oneindig veel verschillende elementen. Maar de manier waarop ze dat doen en hoe ze het overbrengen verschilt wel behoorlijk per trainer. Daar ligt zijn invloedssfeer.

Zoals ik hierboven al aangaf: je kunt prima iemand beoordelen op de output. Of Ruud nou tactisch sterk is maar het niet over kan brengen op zijn ploeg of hij het tactisch niet heel goed begrijpt, maakt eigenlijk niet zo veel uit. Feit is dat de tactische uitvoering van een elftal nou juist tot de kern verantwoordelijkheden van een trainer behoort. Als je hem daar al niet meer verantwoordelijk voor houdt en zelfs dat extern legt bij de spelers (het ligt niet aan mij als leider, ik geef de goede opdrachten maar die kneuzen snappen er niks van), waar is hij dan precies wel verantwoordelijk voor?

Anyway, ik laat het hier verder bij want het meeste is al wel gezegd en ik geloof dat mensen vooral geïrriteerd zijn dat er kritiek wordt gegeven. Niet zozeer over wat er wordt gezegd.
Sensation
Lid scoutingsteam

Makaveli wrote: 02 May 2023, 08:00
Sensation wrote: 02 May 2023, 07:00 Er wordt blijkbaar, volgens Hansie, heel veel getraind op de afstanden tussen de linies klein houden. Een groot kritiekpunt hier op het forum en dus geen tactische onbenulhed wanneer het niet goed wordt uitgevoerd maar gewoon slecht van de spelers.
Op iedere training oefen je wel ergens positiespel als team. Betekent dit dan dat ieder probleem in de uitvoering daarvan dus automatisch terug is te leiden op spelers? Aangezien er wel bijna altijd enigzins op getraind wordt?

Stel dat je een aantal toptrainers zou pakken en een aantal hele matige. Ik denk dat de elementen waarop ze trainen niet eens zo gek ver uit elkaar liggen. Want voetbal bestaat niet uit oneindig veel verschillende elementen. Maar de manier waarop ze dat doen en hoe ze het overbrengen verschilt wel behoorlijk per trainer. Daar ligt zijn invloedssfeer.

Zoals ik hierboven al aangaf: je kunt prima iemand beoordelen op de output. Of Ruud nou tactisch sterk is maar het niet over kan brengen op zijn ploeg of hij het tactisch niet heel goed begrijpt, maakt eigenlijk niet zo veel uit. Feit is dat de tactische uitvoering van een elftal nou juist tot de kern verantwoordelijkheden van een trainer behoort. Als je hem daar al niet meer verantwoordelijk voor houdt en zelfs dat extern legt bij de spelers (het ligt niet aan mij als leider, ik geef de goede opdrachten maar die kneuzen snappen er niks van), waar is hij dan precies wel verantwoordelijk voor?

Anyway, ik laat het hier verder bij want het meeste is al wel gezegd en ik geloof dat mensen vooral geïrriteerd zijn dat er kritiek wordt gegeven. Niet zozeer over wat er wordt gezegd.
Nou nou nou die laatste alinea is onnodig en ben ik ook niet van je gewend ;) Ik heb me al dagenlang niet in een dergelijke discussie gemengd en volgens mij heb ik ook regelmatig aangegeven mijn twijfels te hebben bij de tactiek. Maar laat ik het erop houden dat de afstanden tussen de linies dus geen “bewuste keuze” is of het niet gezien wordt. Dat je na bijna een heel seizoen daar soms nog tegenaan loopt vraagt een trainer wel om even achter het oor te krabben, natuurlijk.

Ik bedoelde met “slecht van de spelers” niet dat de trainer daar geen invloed op heeft, maar wel dat het dus niet bewuste tactiek of een blinde vlek van de trainer is dat de afstanden zo groot zijn.
Makaveli
Meervoudig international

Dat het geen bewuste keuze is lijkt me eigenlijk vanzelfsprekend. Ik moet de eerste trainer nog tegenkomen die zegt: vandaag houden we de ruimtes zo groot mogelijk. (verdedigend) En natuurlijk heeft onze technische staf dat ook wel gezien. Kan ook niet anders aangezien zelfs de spelers er de afgelopen tijd regelmatig over zijn begonnen in interviews. Maar als alleen dat al genoeg zou zijn, is dat wel een erg beperkte taakopvatting.

Verder was die laatste alinea niet naar jou gericht maar met name op de posts erboven waarbij vooral autoriteitsargumenten worden aangedragen of de nog kortere variant: prijs, dus niet klagen. De irritatie lijkt vooral te zitten in dat er kritiek wordt gegeven, niet zozeer in wat er wordt gezegd. Want er is nog niemand die heeft aangetoond dat ons spel in balbezit wel goed is of dat de genoemde ruimtes tussen de linies bv niet groot is. Het blijft vooral steken op een wat ander niveau en dat vind ik inhoudelijk niet zo sterk. Laat dan zien waarom de kritiek onterecht is.
Ykhim
Lid scoutingsteam

Volgens mij vindt bijna niemand de (meeste) kritiek onterecht. Ik denk dat het gros de toon ervan te extreem vindt, of dat een aantal mensen vindt dat er verzachtende omstandigheden zijn die te weinig worden meegenomen in die kritiek. Je kan het misschien ook omdraaien: mensen die kritiek geven vinden het irritant dat die omstandigheden steeds worden benoemd, aangezien dat natuurlijk niet in het kritische idee past.

Maar ik sluit me verder aan bij de woorden van een wijze voorganger: we hebben net de tweede prijs gewonnen en hier gaat het alweer pagina's lang over de vraag of Ruud wel deugt. Lekker doorgaan als dat goed voelt, en vergeet ook niet te genieten van het succes hè!
Sensation
Lid scoutingsteam

Ykhim wrote: 02 May 2023, 09:05 Volgens mij vindt bijna niemand de (meeste) kritiek onterecht. Ik denk dat het gros de toon ervan te extreem vindt, of dat een aantal mensen vindt dat er verzachtende omstandigheden zijn die te weinig worden meegenomen in die kritiek. Je kan het misschien ook omdraaien: mensen die kritiek geven vinden het irritant dat die omstandigheden steeds worden benoemd, aangezien dat natuurlijk niet in het kritische idee past.

Maar ik sluit me verder aan bij de woorden van een wijze voorganger: we hebben net de tweede prijs gewonnen en hier gaat het alweer pagina's lang over de vraag of Ruud wel deugt. Lekker doorgaan als dat goed voelt, en vergeet ook niet te genieten van het succes hè!
Ik had al eens eerder toegelicht, niet overtuigd door de trainer Ruud (wel de manager en de mens). Maar wel ervan overtuigd dat Brands en Stewart voldoende ervaring en know-how hebben om te kunnen beslissen of het verstandig is met Ruud door te gaan. En als die keuze gemaakt wordt dan zal ik die keuze steunen.

Vooral benieuwd naar aankomende transferzomer, wat meer vlees op de botten en een aantal posities die (zeker met (mogelijk) vertrek Sangaré en Guti) versterkt móéten worden. Gaan we dan ook een soort 'hand van Ruud' zien? Bepaalde type spelers? Afgelopen zomer was al duidelijk dat mentaliteit belangrijk is. Maar bijv. een Ramalho toont aan dat hij in de wedstrijden waarbij we druk moeten zetten een prima CV is (rede waarom Schmidt hem wilde) maar zodra we een ander spel moeten spelen (tegen alle clubs buiten de top-3) komt hij gewoon niet uit de verf. Deze zomer is dé kans (vanwege het beschikbare budget) om de selectie écht naar zijn hand te zetten. Als Brands en Stewart daar vertrouwen in hebben, dan heb ik dat ook.
deninho32
Site Admin
Favoriete speler: Vinnie Jones
Ykhim wrote: 02 May 2023, 09:05we hebben net de tweede prijs gewonnen en hier gaat het alweer pagina's lang over de vraag of Ruud wel deugt. Lekker doorgaan als dat goed voelt, en vergeet ook niet te genieten van het succes hè!
Aan de andere kant is het kolderiek om hem na het afgelopen seizoen te laten blijven, enkel omdat Brobbey een bal op de paal schiet. Het is dramatisch geweest qua spel afgelopen seizoen en dan is men bij PSV qua pijn aan de ogen voetbal nogal wat gewend de afgelopen jaren. Dit was gewoon nog erger en er lijkt ook geen greintje verbetering in te zitten. Graag afscheid nemen, die 2e plek is veel te belangrijk volgend seizoen.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
ComeOnPSV
Vedette

deninho32 wrote: 02 May 2023, 09:28
Ykhim wrote: 02 May 2023, 09:05we hebben net de tweede prijs gewonnen en hier gaat het alweer pagina's lang over de vraag of Ruud wel deugt. Lekker doorgaan als dat goed voelt, en vergeet ook niet te genieten van het succes hè!
Aan de andere kant is het kolderiek om hem na het afgelopen seizoen te laten blijven, enkel omdat Brobbey een bal op de paal schiet. Het is dramatisch geweest qua spel afgelopen seizoen en dan is men bij PSV qua pijn aan de ogen voetbal nogal wat gewend de afgelopen jaren. Dit was gewoon nog erger en er lijkt ook geen greintje verbetering in te zitten. Graag afscheid nemen, die 2e plek is veel te belangrijk volgend seizoen.
Kolderiek om hem te laten zitten. :lol:

Jij gaat er al vanuit dat een nieuwe trainer veel successen gaat boeken. Dat staat niet eens vast. Ruud wint de beker en we kunnen 2e worden. Dan heeft hij het best aardig gedaan voor een eerste jaar als coach.

Of hadden we destijds Schmidt en Cocu ook moeten ontslaan na 1 seizoen?
Vaak heeft een trainer gewoon een seizoen nodig bij de club om alles goed te leren kennen. Dat heeft elke trainer. Laat Ruud gewoon zitten.
deninho32
Site Admin
ComeOnPSV wrote: 02 May 2023, 09:41Kolderiek om hem te laten zitten.
Als dat gebaseerd is op de bekerwinst. Staat er volgens mij vrij duidelijk :mrgreen:

Ik zeg nergens dat een trainer succes gaat boeken, maar het spel kan niet slechter. Afgelopen seizoen was qua veldspel echt het slechtste dat ik ooit van PSV heb gezien en ik heb ook de seizoenen Cocu, Bommel en Schmidt gezien. Het lijkt helemaal nergens op en de staf is blijkbaar niet capabel om dat te verbeteren. Dit seizoen was bijna het gehele rechter rijtje qua positiespel beter dan PSV.
Dr. Gonzo
Vaste waarde in elftal

deninho32 wrote: 02 May 2023, 09:28
Wat een bizarre lulkoek. In ieder seizoen heb je momenten waarbij, als het dubbeltje de andere kant op valt, je een andere wedstrijd en potentieel een ander seizoen krijgt.
Dat hoort er nou eenmaal bij. Een bal op de paal kan het verschil maken tussen een prijs en geen prijs.
En een trainer mag je mede beoordelen op het behalen van prijzen. Zo simpel is het soms.

Je mag wat mij betreft ook naar andere zaken kijken. Aantal behaalde punten in de competitie, doelpunten voor en tegen (of xG), etc.
Als er vooraf afspraken over zijn gemaakt kan je ook absoluut kijken naar manier van spelen en/of spelprincipes.

Wat absoluut niet een maatstaf mag zijn voor het ontslag van een (beginnend) trainer na 1 jaar, is dat het "pijn doet aan de ogen".
Massimo
Legende

Onder Schmidt vond ik het de eerste anderhalf jaar ook heel slecht en het laatste jaar van Van Bommel, waarbij de tweede seizoenshelft in 2018/2019 met een goede selectie, vond ik minstens zo slecht, zo niet nog slechter. Bij Schmidt zag je wel progressie ondanks dat daar ook van alles op aan te merken is.

Meerdere slechte wedstrijden heb je elk seizoen, maar het gemiddelde moet wel omhoog en dat gebeurt mede door vastigheden. Dat je daar de eerste naar maanden naar zoekt is niet gek, maar bij Van Nistelrooij heeft dat dit seizoen veel te lang geduurd. Dat is iets wat volgend seizoen echt beter zal moeten en niet na 1 of 2 mindere wedstrijden weer volop gaan wisselen. Deze heb je namelijk er altijd wel tussen zitten.

Daarnaast valt er tactisch nog een hele hoop de verbeteren zoals Heruone in zijn recente lange analyse heeft laten zien. Perfect zal het nooit worden, maar het is wel zaak dat Van Nistelrooij heel snel dat gaat verbeteren samen met de door mij benoemde vastigheden.
deninho32
Site Admin
Dr. Gonzo wrote: 02 May 2023, 09:52Wat absoluut niet een maatstaf mag zijn voor het ontslag van een (beginnend) trainer na 1 jaar, is dat het "pijn doet aan de ogen".
Daar zijn we het dan niet over eens. Voetbal is in de eerste plaats entertainment. Daarnaast denk ik dat je met goed voetbal vanzelf resultaat afdwingt. Als het een heel jaar zo verschrikkelijk slecht is geweest en er is geen verbetering dan vind ik dat een hele goede reden om niet met een trainer door te gaan.
Persepolis
Vedette

Ykhim wrote: 02 May 2023, 09:05 Volgens mij vindt bijna niemand de (meeste) kritiek onterecht. Ik denk dat het gros de toon ervan te extreem vindt, of dat een aantal mensen vindt dat er verzachtende omstandigheden zijn die te weinig worden meegenomen in die kritiek. Je kan het misschien ook omdraaien: mensen die kritiek geven vinden het irritant dat die omstandigheden steeds worden benoemd, aangezien dat natuurlijk niet in het kritische idee past.

Ik vind het eerlijk gezegd extremer dat zodra er kritiek komt er gedaan wordt alsof wij zeggen dat Ruud er niks van snapt, dat alles rampzalig is, er een hetze tegen hem is of wij niet blij zijn met een prijs. Schei toch uit zeg met dat soort teksten (niet naar jou gericht).

Grappig genoeg zijn de "ja maar 2 prijzen" geluiden vaak van grote criticasters van Schmidt afkomstig, ook nadat hij 2 prijzen won. En dan wordt er gezegd, ja maar 1e seizoen! Maar in zijn 1e seizoen was het zo dat a) PSV helemaal niet om de JC schaal speelde, dus niet relevant en b) PSV in de beker nipt uitgeschakeld werd door een sterk (hun recordaantal punten onder ten Hag gehaald dat seizoen) Ajax in Amsterdam, waar wij dit jaar een iets andere loting hadden om het even zacht uit te drukken. Verder waren we toen rond dezelfde tijd uitgeschakeld voor de titel, waren we rond dezelfde tijd (wel een ronde verder) uitgeschakeld in Europa en halen we nu waarschijnlijk ongeveer hetzelfde aantal punten. Nou ben ik niet hier om Schmidt te verdedigen of wat dan ook, maar aangezien dit een van de belangrijkste argumenten is die we te horen krijgen wilde ik er toch wel even op reageren. De "2 prijzen" argument is uiteindelijk ook volledig gebaseerd op 2 wedstrijden tegen Ajax, gelet op de route in de beker waarvan je als PSV zijnde wel geacht wordt door te moeten komen. En iedereen beaamt dat het onder RvN goed gaat in topwedstrijden, maar wat die 2 prijzen over alle andere argumenten zeggen is dus precies niks. Hoe blij we allemaal ook zijn met het winnen van deze prijzen.

Een volgende argument is de "ja maar we zijn op koers voor de 2e plek" argument. Pardon? In deze fase van het seizoen moeten we de vlag uithangen (ja, ik ga ook een beetje chargeren) omdat we uitzicht hebben op de 2e plek? Zoals ik een tijdje terug ook zei, je hebt 2e worden en 2e worden. Je moet nu gaan vechten om 2e te worden nadat je in februari al de titel uit je hoofd kon zetten. Dat is geen succesvol Eredivisie seizoen hoor, zeker als de meer kapitaalkrachtige club waar je (obv financiën) het logisch van kan vinden dat die boven je eindigen een nog slechter seizoen beleeft. 2e worden na een lang gevecht waar je op het einde net tekort komt is iets heel anders zeg maar. De doelstelling is volgens mij ook niet om 2e te worden, maar tot het einde meedoen om de titel.

Verder hilarisch dat er ahv posts op een forum beoordeeld wordt hoe blij iemand wel of niet is met een prijs. Alsof iemand nu een week lang "JAA BEKERRR" met blije emojis oid moet gaan posten in allerlei topics hier, voordat die een serieuze post over de toekomst van de club schrijft.

Wat ik als laatste wil zeggen, voordat ik het voorbeeld van Makaveli volg, is dat niemand het leuk vindt zulke kritiek te geven en er geen hetze tegen RvN is (ik weet niet of dat gedacht wordt, maar sommige reacties laten het wel zo klinken). Er worden meningen gegeven over de vraag "is Ruud van Nistelrooy de geschikte man om als trainer de komende jaren mee in te gaan?". Daar kunnen verschillende antwoorden op gegeven worden met aan beide kanten goede argumenten. Het is vooral zaak om die mening zonder bias (die ik ook heb, aangezien ik een fan van RvN als persoon en speler ben) en met goede argumenten te geven. Anders krijg je wat je nu pagina's lang hebt. Oneliners met teksten waar je weinig mee kunt.
mr.top
Internationale topspeler

Heissenberrug wrote: 02 May 2023, 06:11 Maar we wisten toch van te voren waar we aan begonnen met Ruud, het is geen Football Manager he waar je in je eerste seizoen als trainer van PSV de Europa cup wint. Geef die man eens wat tijd alsjeblieft en op basis van dit seizoen heeft hij die tijd ook gewoon dubbel en dwars verdiend wat mij betreft.

Het lijkt er vooral op dat de technisch verantwoordelijken gewoon gekozen hebben voor het laaghangende fruit. En dan ook nog het fruit waarbij de aanwezigheid van PSV DNA een doorslaggevende rol heeft gespeeld.

Vanuit de club is er verder geen gedachte te bespeuren over het aanstellen van de relatief onervaren van Nistelrooij als hoofdtrainer. PSV is geen club waar je bij de eerste selectie het vak kan leren.

Wat dat betreft lijkt de club last te hebben van het zelfde syndroom als de supporters die maar blijven benoemen dat Ruud van Nistelrooij een uithangbord is. Het is een beetje alsof je bent blijven hangen in de jaren 70 of de jaren 80. De jaren waarin een speler in de zomer niet werd gewogen maar dat men gewoon keek hoelang de assistent-trainer hem kon optillen voordat hij te zwaar werd. En op basis daarvan werd gezegd of hij te dik was of niet… :neh:

En laten we nu ook niet doen alsof het een wereldprestatie is om een prijs te pakken tegenover het slechtste Ajax in 23 jaar. Mag het Godvergloeiende….

Edit: ok zie @Persepolis eens shinen
koetje
Legende

Dingen worden hier soms gesimplificeerd in tactiek en grafiekjes. Natuurlijk is voetbal veel meer dan alleen tactiek.
psvgouda
Vedette
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie

De standpunten over en weer zijn wel min of meer duidelijk. Na deze post ga ik denk ik maar even niet meer hier schrijven: het is een nodeloze herhaling van zetten, waarbij de meesten behoorlijk genuanceerd een standpunt weten te verwoorden, de een verbaal wat sterker dan de ander. Het zij zo. Dan maar simpel afsluiten met: 1. hopelijk worden we 2, de beker is binnen. 2. Ruud is een fantastisch mens die als trainer nog dient te verbeteren, 3. die tijd gaat hij vrijwel zeker krijgen. En ja, 4. het wordt een spannend seizoen 2023-24 en er is kans op mislukking. De discussies hier verzanden deels in haarkloverijen (nuances van nuances die leiden tot meningsverschillen) waarbij imo de grote lijn af en toe uit het oog wordt verloren, maar goed dat is supporters eigen. Mooi dat zovelen betrokken zijn op dit forum, maar dat kan ook wat doorslaan... Voor even: toedels
MaartenV
Nationale topspeler

Dat argument dat de 2e plaats volgend jaar zo enorm belangrijk is voor de toekomst van PSV is al lang achterhaald, voorzover mij bekend. Correct me if i am wrong :
3e plek geeft vCL volgend jaar. En het jaar erop is het zeer waarschijnlijk dat de 3e plek zelfs direct toegang geeft tot de CL. Voor dat jaar zijn we namelijk frankrijk al met 1 punt voorbij met az nu nog in de race en volgend jaar alle kans op heel veel EL en ECL punten. Dan mag ajax in de ECL lekker iedereen helemaal plat spelen. ;-)

Portugal zijn we dan al met meer dan 5 punten voorbij dus daar hebben we al helemaal geen last meer van. All thanks to the geweldige Conference league.

(En bovendien gaat feyenoord volgend seizoen natuurlijk weer instorten bij vertrek kokcu/slot)
Post Reply