Ruud van Nistelrooij
-
- Lid van verdienste
- Clubvoorkeur: PSV
Gewoon goed gedaan vandaag. Invallers waren goud waard, niets weggegeven en genoeg kansen gecreëerd. En inderdaad, als je je ploeg zo gefocust voor de dag kan laten komen - in toch een lastige uitwedstrijd - vlak na een bekerwinst heb je ze op de juiste manier weten te raken.
- Franciscus
- Nationale topspeler
- Favoriete speler: Mauro Jr
- Heruone
- Lid scoutingsteam
Op zich wel een goede vraag die hierboven gesteld wordt: wat verwacht je dan? Om eerlijk te zijn hoef je op dit moment helemaal niks meer te verwachten qua veldspel. We zitten vol met (tactische) problemen die onze trainer veroorzaakt en/of niet kan oplossen. Ruud heeft het altijd over ontwikkelingspunten en waar we vandaan kwamen (Arminia voorbereiding) maar de eerlijkheid dient gezegd te worden dat er tussen toen en nu niet heel veel significante stappen of veranderingen zijn ingezet m.b.t. onze problemen. Ik zag hierboven toevallig ook de comment van 11 Tinus dat we drie serieus belangrijke duels gewonnen hebben en de vraag wat dat betekend. Alle drie de wedstrijden waren ontzettend pover en van slecht tot matig niveau. Dat we die drie wedstrijden winnen, typeert dat je in principe zonder moeite of belangrijke randvoorwaarden in staat zou moeten zijn om 95% van de ED wedstrijden zonder grote problemen over de streep te kunnen trekken. Ofja, 97% van de wedstrijden in dit geval, want in Amsterdam loopt er nog een grotere farce van een trainer rond dan hier in Eindhoven.
Daarmee is denk ik ook alles mee gezegd. Want momenteel telt nog maar 1 ding: dat is winnen. Op dat vlak heeft PSV na de winterstop iig een cruciale aanpassing gedaan. Men is meer richting het resultaat gaan spelen en minder richting de idealen tot zover wij die überhaupt al hadden (zoals Ajax daaraan wel is blijven vasthouden).
Daarom is inderdaad ook een hup Ruud en goed gedaan Ruud op zijn plek. We staan inmiddels 5 punten los en we hebben nog 3 wedstrijden om die 2e plek veilig te stellen. We hebben bovendien een beker gewonnen en ook dat is iets wat niemand ons meer afpakt. Daarna kan Ruud mooi door de voordeur afscheid nemen, dat verdient hij immers als clubicoon en bovenal voorbeeldig en prettig persoon, waarna we dan eindelijk wel een fatsoenlijke trainer kunnen aanstellen die zijn papiertje niet cadeau heeft gekregen.
Daarmee is denk ik ook alles mee gezegd. Want momenteel telt nog maar 1 ding: dat is winnen. Op dat vlak heeft PSV na de winterstop iig een cruciale aanpassing gedaan. Men is meer richting het resultaat gaan spelen en minder richting de idealen tot zover wij die überhaupt al hadden (zoals Ajax daaraan wel is blijven vasthouden).
Daarom is inderdaad ook een hup Ruud en goed gedaan Ruud op zijn plek. We staan inmiddels 5 punten los en we hebben nog 3 wedstrijden om die 2e plek veilig te stellen. We hebben bovendien een beker gewonnen en ook dat is iets wat niemand ons meer afpakt. Daarna kan Ruud mooi door de voordeur afscheid nemen, dat verdient hij immers als clubicoon en bovenal voorbeeldig en prettig persoon, waarna we dan eindelijk wel een fatsoenlijke trainer kunnen aanstellen die zijn papiertje niet cadeau heeft gekregen.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
-
- Internationale topspeler
Wat een hetze weer. Gisteren speel je een prima 2e helft en het eerste kwartier was ook goed. Nul idee gehad dat we hier gingen verliezen. Ruud zal in de zomer echt wel analyseren waar het beter kan en hiervan weer leren. Ik zou niet weten wie het hier volgend jaar beter komt doen? Er telt nog maar een ding inderdaad en dat is winnen, maar dat is toch überhaupt het belangrijkste? Al spelen ze 1 8 2 en winnen ze elke wedstrijd, boeiend.Heruone wrote: ↑07 May 2023, 04:11 Op zich wel een goede vraag die hierboven gesteld wordt: wat verwacht je dan? Om eerlijk te zijn hoef je op dit moment helemaal niks meer te verwachten qua veldspel. We zitten vol met (tactische) problemen die onze trainer veroorzaakt en/of niet kan oplossen. Ruud heeft het altijd over ontwikkelingspunten en waar we vandaan kwamen (Arminia voorbereiding) maar de eerlijkheid dient gezegd te worden dat er tussen toen en nu niet heel veel significante stappen of veranderingen zijn ingezet m.b.t. onze problemen. Ik zag hierboven toevallig ook de comment van @11 Tinus dat we drie serieus belangrijke duels gewonnen hebben en de vraag wat dat betekend. Alle drie de wedstrijden waren ontzettend pover en van slecht tot matig niveau. Dat we die drie wedstrijden winnen, typeert dat je in principe zonder moeite of belangrijke randvoorwaarden in staat zou moeten zijn om 95% van de ED wedstrijden zonder grote problemen over de streep te kunnen trekken. Ofja, 97% van de wedstrijden in dit geval, want in Amsterdam loopt er nog een grotere farce van een trainer rond dan hier in Eindhoven.
In Ruud we trust :PSV:
Edit: en als je geen verschil ziet met begin van het seizoen, hoe we continu overlopen werden, dan weet ik het ook niet meer.
- DadOfFour
Ha dRuud niet gedurende het seizoen moeten enalyseren en leren? Er is tactisch gezien nou niet echt een stijgende lijn te zien maar wat Heruone zegt, hij kan met opgeheven hoofd door de voordeur naar buiten.AddoCultheld wrote: ↑07 May 2023, 07:09Wat een hetze weer. Gisteren speel je een prima 2e helft en het eerste kwartier was ook goed. Nul idee gehad dat we hier gingen verliezen. Ruud zal in de zomer echt wel analyseren waar het beter kan en hiervan weer leren. Ik zou niet weten wie het hier volgend jaar beter komt doen? Er telt nog maar een ding inderdaad en dat is winnen, maar dat is toch überhaupt het belangrijkste? Al spelen ze 1 8 2 en winnen ze elke wedstrijd, boeiend.Heruone wrote: ↑07 May 2023, 04:11 Op zich wel een goede vraag die hierboven gesteld wordt: wat verwacht je dan? Om eerlijk te zijn hoef je op dit moment helemaal niks meer te verwachten qua veldspel. We zitten vol met (tactische) problemen die onze trainer veroorzaakt en/of niet kan oplossen. Ruud heeft het altijd over ontwikkelingspunten en waar we vandaan kwamen (Arminia voorbereiding) maar de eerlijkheid dient gezegd te worden dat er tussen toen en nu niet heel veel significante stappen of veranderingen zijn ingezet m.b.t. onze problemen. Ik zag hierboven toevallig ook de comment van @11 Tinus dat we drie serieus belangrijke duels gewonnen hebben en de vraag wat dat betekend. Alle drie de wedstrijden waren ontzettend pover en van slecht tot matig niveau. Dat we die drie wedstrijden winnen, typeert dat je in principe zonder moeite of belangrijke randvoorwaarden in staat zou moeten zijn om 95% van de ED wedstrijden zonder grote problemen over de streep te kunnen trekken. Ofja, 97% van de wedstrijden in dit geval, want in Amsterdam loopt er nog een grotere farce van een trainer rond dan hier in Eindhoven.
In Ruud we trust :PSV:
Edit: en als je geen verschil ziet met begin van het seizoen, hoe we continu overlopen werden, dan weet ik het ook niet meer.
La vida és massa curta per no fer broma
- ComeOnPSV
- Vedette
Ik waardeer je tactische vermogen Heruone , maar er is toch best veel veranderd de laatste tijd?
We krijgen veel minder kansen tegen. Defensief staat het best goed de laatste maanden.
Ja het loopt nog niet goed het spel, maar ik heb ook het idee dat een Guus Til, Guti, Mwene/Teze en Ramalho ons ook niet verder gaan helpen in het voetballende gedeelte.
Het is allemaal traag. Steeds die bal goed moeten leggen voordat er een bal gespeeld kan worden naar een medespeler.
Ik hoop echt dat PSV opbouwende spelers gaat halen in de verdediging. Dat zou echt een verademing zijn. Een nummer 10 of 11 (ligt eraan waar Xavi komt te spelen) die mee kan doen in het positiespel. Dat zal al heel veel helpen.
We speelde vorig jaar met Gotze op 10. Nu met Til.
Gigantisch verschil.
We krijgen veel minder kansen tegen. Defensief staat het best goed de laatste maanden.
Ja het loopt nog niet goed het spel, maar ik heb ook het idee dat een Guus Til, Guti, Mwene/Teze en Ramalho ons ook niet verder gaan helpen in het voetballende gedeelte.
Het is allemaal traag. Steeds die bal goed moeten leggen voordat er een bal gespeeld kan worden naar een medespeler.
Ik hoop echt dat PSV opbouwende spelers gaat halen in de verdediging. Dat zou echt een verademing zijn. Een nummer 10 of 11 (ligt eraan waar Xavi komt te spelen) die mee kan doen in het positiespel. Dat zal al heel veel helpen.
Gigantisch verschil.
-
- Bankzitter
Maar toch slagen we erin om opeens een ijzersterke serie neer te zetten met 25 punten uit de laatste negen Eredivisieduels en nog even een bekerwinst tussendoor, terwijl dat daarvoor niet lukte, is dat dan puur toeval en geluk? Je geeft zelf ook al aan dat we meer richting resultaat zijn gaan spelen, maar als dat dan ook nog eens lijkt te lukken de laatste periode, wat is dan precies het probleem?Heruone wrote: ↑07 May 2023, 04:11 Op zich wel een goede vraag die hierboven gesteld wordt: wat verwacht je dan? Om eerlijk te zijn hoef je op dit moment helemaal niks meer te verwachten qua veldspel. We zitten vol met (tactische) problemen die onze trainer veroorzaakt en/of niet kan oplossen. Ruud heeft het altijd over ontwikkelingspunten en waar we vandaan kwamen (Arminia voorbereiding) maar de eerlijkheid dient gezegd te worden dat er tussen toen en nu niet heel veel significante stappen of veranderingen zijn ingezet m.b.t. onze problemen. Ik zag hierboven toevallig ook de comment van @11 Tinus dat we drie serieus belangrijke duels gewonnen hebben en de vraag wat dat betekend. Alle drie de wedstrijden waren ontzettend pover en van slecht tot matig niveau. Dat we die drie wedstrijden winnen, typeert dat je in principe zonder moeite of belangrijke randvoorwaarden in staat zou moeten zijn om 95% van de ED wedstrijden zonder grote problemen over de streep te kunnen trekken. Ofja, 97% van de wedstrijden in dit geval, want in Amsterdam loopt er nog een grotere farce van een trainer rond dan hier in Eindhoven.
Je doet net alsof ieder PSV-elftal van de afgelopen jaren 'even' dit Ajax twee keer achter elkaar zou oprollen, toch betwijfel ik bijvoorbeeld enorm of we onder de kamikaze tactiek onder Schmidt dezelfde resultaten tegen Ajax hadden neergezet, want daar gingen we juist tegen betere ploegen mee de boot in.
- Smell Rock
- Verbannen
Lees het eens terug: "het loopt NOG niet goed"... hoe lang moet dat duren dan ? Zelfs RKC bouwt netjes op van achteruit...ComeOnPSV wrote: ↑07 May 2023, 09:16 Ik waardeer je tactische vermogen @Heruone , maar er is toch best veel veranderd de laatste tijd?
Gigantisch verschil.
Full speed or nothing
-
- Legende
Ruud gaat natuurlijk niet weg. 2 prijzen gewonnen, 2e plek gepakt en een tevreden selectie. Geen enkele aanleiding dat hij er uit gaat of zelf vertrekt.
Het spel is nog steeds ruk, maar hij kiest in ieder geval voor een vaste opstelling, zonder constant te schuiven. Het spel wordt er niet perse beter van maar de verdediging oogt wel stabieler.
Het is nu aan Ernie om de selectie en staf te versterken. En hopen dat Ruud zich blijft ontwikkelen op tactisch gebied en zijn pet niet kwijt raakt.
Het spel is nog steeds ruk, maar hij kiest in ieder geval voor een vaste opstelling, zonder constant te schuiven. Het spel wordt er niet perse beter van maar de verdediging oogt wel stabieler.
Het is nu aan Ernie om de selectie en staf te versterken. En hopen dat Ruud zich blijft ontwikkelen op tactisch gebied en zijn pet niet kwijt raakt.
-
- Nationale topspeler
Het lijkt me uitgesloten dat PSV na dit seizoen afscheid gaat nemen van Ruud. De doelstelling 'Ajax op alle fronten voorbij' lijkt immers gerealiseerd.
Maar serieus, hoeveel clubs nemen afscheid van een trainer die in zijn eerste jaar twee prijzen pakt (beide tegen een hoger aangeschreven concurrent), CL-voorronde veiligstelt en Europees overwintert? Zeker als de spelers ook nog eens over hem te spreken zijn.
Dat wil niet zeggen dat het dit seizoen allemaal hosanna was, maar wie hoopt dat Ruud na dit seizoen wordt bedankt voor bewezen diensten, zal van een koude kermis thuiskomen.
Maar serieus, hoeveel clubs nemen afscheid van een trainer die in zijn eerste jaar twee prijzen pakt (beide tegen een hoger aangeschreven concurrent), CL-voorronde veiligstelt en Europees overwintert? Zeker als de spelers ook nog eens over hem te spreken zijn.
Dat wil niet zeggen dat het dit seizoen allemaal hosanna was, maar wie hoopt dat Ruud na dit seizoen wordt bedankt voor bewezen diensten, zal van een koude kermis thuiskomen.
-
- Geselecteerd voor Oranje
John is toch een visionair gebleken idd, met we gaan over Ajax heen. Hij wist gewoon al dat Feyenoord kampioen ging worden :p
-
- Vaste waarde in elftal
Ben zeker geen fan van de manier van voetballen, maar vind wel dat ie leert. Gisteren zetten hij en zijn staf het om in de rust, waardoor PSV naast het initiatief ook de kansen kreeg. Vind dat de directie Ruud verplicht is om een écht goede selectie neer te zetten. Resultaat kan hij namelijk wel halen, zo bewijzen de laatste maanden.
-
- Lid scoutingsteam
Dit dus.El Dante wrote: ↑07 May 2023, 09:44Maar toch slagen we erin om opeens een ijzersterke serie neer te zetten met 25 punten uit de laatste negen Eredivisieduels en nog even een bekerwinst tussendoor, terwijl dat daarvoor niet lukte, is dat dan puur toeval en geluk? Je geeft zelf ook al aan dat we meer richting resultaat zijn gaan spelen, maar als dat dan ook nog eens lijkt te lukken de laatste periode, wat is dan precies het probleem?
En natuurlijk mag iedereen dan de kritiek hebben dat het voetbal er totaal niet uitziet, maar we winnen wél. We hebben al maanden niet meer verloren zelfs, een prijs gepakt en onze grootse concurrent in een directe confrontatie naar plek 3 verwezen. Wie die mogelijkheid in februari benoemde, werd voor gek verklaard. Dit PSV is veel stabieler, creëert ogenschijnlijk meer kansen en is niet meer per se afhankelijk van alleen Xavi Simons. Luuk, Fábio, Bakayoko, Til, El Ghazi, ze pakken het om de beurt prima op.
Zoals ik al zei: als je op detailniveau gaat analyseren, dan is er vast een bak zinnige kritiekpunten aan te leveren, en dat moet je ook vooral doen als je dat fijn vindt. Maar in het grotere geheel staat PSV er beter voor. Het begint op deze manier inderdaad te lijken op wat Cocu in z'n eerste seizoen deed, met daarbij de kanttekening dat Ruud tegelijkertijd ook prijzen pakt en richting voorronde Champions League gaat.
-
- Legende
Sinds er meer vastigheid in de opstelling is gekomen is het wel stabieler geworden waardoor de resultaten gemiddeld ook beter zijn geworden. Het spel houdt nog niet over. Deels door kwaliteit en deels door de manier van spelen. Ik begreep best dat gisteren hij met Teze en Til begon om het weer niet om te gooien, maar hij greep mijns inziens slechts deels in toen hij zag dat dit niet lekker liep. Met name Til vond ik een verschrikking gisteren.
Van Nistelrooij zal volgend seizoen veel meer aan vastigheden moeten gaan werken en hij zal nog een aantal tactische aanpassingen gaan moeten doen. Het is nooit een heel seizoen goed voetbal, maar het gemiddelde moet wel omhoog. Anders zal je het niet veel beter gaan doen dan dit seizoen.
Van Nistelrooij zal volgend seizoen veel meer aan vastigheden moeten gaan werken en hij zal nog een aantal tactische aanpassingen gaan moeten doen. Het is nooit een heel seizoen goed voetbal, maar het gemiddelde moet wel omhoog. Anders zal je het niet veel beter gaan doen dan dit seizoen.
- Dr. Gonzo
- Vaste waarde in elftal
Het constant wisselen van opstelling was denk ik het gevolg van zijn tijd bij Jong. Daar is het volstrekt logisch dat je het team iedere wedstrijd op een aantal punten wijzigt. Je hebt immers te maken met jonge spelers met wisselende vorm en belastbaarheid.
Ook is vastigheid creëren ondergeschikt aan opleiden.
Dat is leergeld dat je betaalt door een trainer direct te laten doorstromen. Maar hij lijkt er van geleerd te hebben in elk geval
Ook is vastigheid creëren ondergeschikt aan opleiden.
Dat is leergeld dat je betaalt door een trainer direct te laten doorstromen. Maar hij lijkt er van geleerd te hebben in elk geval
-
- Legende
Van Nistelrooij zal wel die stappen dan moeten gaan maken. Een bekerwinst en een tweede plek valt dan qua prestaties relatief mee. Helemaal met de onrust van bovenaf de eerste seizoenshelft en de verkopen van Gakpo en Madueke. Echter zonder die stappen qua teamsamenstelling en tactische zaken zullen de prestaties alleen omhoog gaan als er iets meer kwaliteit in de selectie komt te zitten en de geluksfactor wat hoger is. Echter is dat in de meeste gevallen niet voldoende. Tussen de regels door merk je wel dat PSV aan de ene kant Van Nistelrooij wel de ontwikkeling wil geven, maar aan de andere kant ook zeker niet unaniem tevreden over hem zijn in zijn eerste seizoen.
-
- Nationale topspeler
Even de xD grafieken bijgewerkt.
xG en xA(gainst) ongemiddeld:
xD ongemiddeld. Dit is dus de xD : xG-xA voor iedere individuele wedstrijd:
xD gemiddeld over 5 wedstrijden- hier is het allemaal mee begonnen.. dit was het type grafiek dat gebruikt werd hier op het forum om te bewijzen dat het met Ruud alleen maar bergafwaarts ging :
Conclusies laat ik aan jullie. ;-)
xD gemiddeld over 5 wedstrijden- hier is het allemaal mee begonnen.. dit was het type grafiek dat gebruikt werd hier op het forum om te bewijzen dat het met Ruud alleen maar bergafwaarts ging :
- 11 Tinus
- Legende
- Clubvoorkeur: Philips
Als je het mij vraagt is dit gewoon een zeer acceptabel seizoen geworden door een paar beslissende potjes te winnen. Dan kun je wel zeggen dat het niet van die potjes af mag hangen maar tegelijk bepaalt dat mijn inziens altijd het lot van een trainer bij een club die het maximale wil. Je merkt het ook aan de supporters hier dat goed niet altijd goed genoeg is en de ambitie bij ons allemaal altijd is om kampioen te worden.
Als je nu onder aan de streep gaat kijken waarom we geen kampioen zijn geworden zou je zelfs een case kunnen maken dat het technisch beleid in de winter een nog grotere rol heeft gespeeld dan het slecht presteren van Ruud. Natuurlijk viel in januari echt alles samen.
Ondanks dat de resultaten nu goed zijn heb ik hetzelfde gevoel/vertrouwen over volgend jaar dan dat ik 3 maanden geleden had. Het is en blijft een gok, welke kant je ook op wilt. Dan ben ik dolblij dat het kan met Ruud zodat hij ook een hele goede 2e kans krijgt om kampioen te worden. De vraag is dan wat er volgend jaar aan doelstellingen op tafel komen.
Als je nu onder aan de streep gaat kijken waarom we geen kampioen zijn geworden zou je zelfs een case kunnen maken dat het technisch beleid in de winter een nog grotere rol heeft gespeeld dan het slecht presteren van Ruud. Natuurlijk viel in januari echt alles samen.
Ondanks dat de resultaten nu goed zijn heb ik hetzelfde gevoel/vertrouwen over volgend jaar dan dat ik 3 maanden geleden had. Het is en blijft een gok, welke kant je ook op wilt. Dan ben ik dolblij dat het kan met Ruud zodat hij ook een hele goede 2e kans krijgt om kampioen te worden. De vraag is dan wat er volgend jaar aan doelstellingen op tafel komen.
-
- Lid van verdienste
- Rol: Organisator Prediction League
- Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
- Trixm
- Vedette
Jammer van die laatste alinea die mijn inziens niks toevoegt. Het doet af aan je goede analyse. Bovendien is het voor iedereen wel duidelijk dat Ruud volgend seizoen gewoon weer voor de groep staat, dus het nut van je sneer ontgaat me.Heruone wrote: ↑07 May 2023, 04:11 Op zich wel een goede vraag die hierboven gesteld wordt: wat verwacht je dan? Om eerlijk te zijn hoef je op dit moment helemaal niks meer te verwachten qua veldspel. We zitten vol met (tactische) problemen die onze trainer veroorzaakt en/of niet kan oplossen. Ruud heeft het altijd over ontwikkelingspunten en waar we vandaan kwamen (Arminia voorbereiding) maar de eerlijkheid dient gezegd te worden dat er tussen toen en nu niet heel veel significante stappen of veranderingen zijn ingezet m.b.t. onze problemen. Ik zag hierboven toevallig ook de comment van @11 Tinus dat we drie serieus belangrijke duels gewonnen hebben en de vraag wat dat betekend. Alle drie de wedstrijden waren ontzettend pover en van slecht tot matig niveau. Dat we die drie wedstrijden winnen, typeert dat je in principe zonder moeite of belangrijke randvoorwaarden in staat zou moeten zijn om 95% van de ED wedstrijden zonder grote problemen over de streep te kunnen trekken. Ofja, 97% van de wedstrijden in dit geval, want in Amsterdam loopt er nog een grotere farce van een trainer rond dan hier in Eindhoven.
Overigens vond ik het helemaal niet zo slecht gisteren, defensieve zekerheid met een toch gemankeerde verdediging. In de tweede helft komt er meer dreiging, maar je mist wel goede aanvalspatronen. Ik ben persoonlijk wel benieuwd in hoeverre dat gepaard gaat met bepaalde kwaliteiten. Luuk is ook beperkt in zijn speelwijze, een Fabio is al vee dynamischer en kan veel beter naar de flank komen en daar ook dreigend zijn. Terwijl Luuk aan de zijkant wel een beetie de draymond green achter de driepuntslijn is, die kan je daar lekker aan dd bal laten. Je ziet medespelers ook denken, moet ik Luuk nou inspelen of maakt hij alleen ruimte.
Duidelijk is mijn inziens dat zwakke schakels zoals teze, ghazi en ramalho snel plaats moeten maken en jongens als Baka en Mwene volgend jaar echt vaste invallers moeten zijn.
Saibari is underrated.
-
- Legende
Geen idee in welke Xg bubbel hier sommige leven maar Brands gaat zijn petproject Ruud hoofdcoach echt niet stoppen na winst van twee prijzen, Europese overwintering en plaatsing voorronde CL.
Daarbij is hij de beste gebleken in de nationale topwedstrijden. Natuurlijk veel te verbeteren tegen de kleintjes maar dat lijkt me oplosbaar in volgend seizoen met de vervanger van Ooijer.
Daarbij is hij de beste gebleken in de nationale topwedstrijden. Natuurlijk veel te verbeteren tegen de kleintjes maar dat lijkt me oplosbaar in volgend seizoen met de vervanger van Ooijer.
- Juancho
- Mister PSV
Ik ben zeker nog niet overtuigd van Ruud, maar ik ben wel een keertje klaar met onze directie die mooi kunnen lullen, maar daar blijft het dan vaak bij. Of het nu de ambities van vd Wallen, is, de uitspraken van eerst de Jong en nu weer Brands... heel schattig hoor, maar toon eens daadkracht.
Op dat gebied kan je Ruud ook enorm helpen komend seizoen. En dat mag je echt wel keihard gaan eisen van onze leiding vind ik. Mooie praatjes mogen ze achterwege laten. Dan gaan ze maar lekker in dienst in Amsterdam ofzo.
Marcel Brands wil PSV weer aan successen helpen. Om dat te kunnen bereiken, moet de club creatief zijn, zei de nieuwe algemeen directeur vrijdag tijdens zijn eerste werkdag in het Philips Stadion.
Brands bouwt bij PSV door op het beleidsplan 'Visie 2030', dat drie jaar terug onder leiding van zijn voorganger Toon Gerbrands werd geschreven. Dat plan houdt in dat PSV in 2030 bij de beste 32 clubs van Europa wil horen en eens in de twee jaar wil meedoen aan het hoofdtoernooi van de Champions League.
"Het doorbouwen op die visie is de concrete doelstelling die ik heb meegekregen bij mijn aanstelling", aldus Brands. "De ambitie is duidelijk en goed. En daar kan ik me bij aansluiten. Er zit wel een uitdaging in. Als je er niet in slaagt om één keer in de twee jaar de Champions League te halen, heb je een probleem. PSV zal altijd spelers moeten verkopen. Wat is realistisch, haalbaar en acceptabel? Je wilt winnen en succes, maar je wil ook dat de club gezond blijft."
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
-
Volgens mij laat die grafiek in de tweede seizoenshelft een duidelijk stijgende trend zien. Datzelfde is waarneembaar als je naar de puntenaantallen kijkt terwijl we het zelfs zonder Gakpo moeten doen. Conclusie: er is een duidelijk waarneembare positieve ontwikkeling.MaartenV wrote: ↑07 May 2023, 13:30 Even de xD grafieken bijgewerkt.
Als nu Stewart en Brands er ook voor kunnen zorgen dat Ruud deze lijn vanaf het begin van het volgende seizoen door kan zetten (door selectie en staf verbeteringen) dan is iedereen wel tevreden lijkt mij.