Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
ComeOnPSV
Vedette
Clubvoorkeur: PSV

Waar is overpik ipv overmars?

Wel, het is prachtig om te zien dat het verhaal van Ruud van Nistelrooij sterk overkomt bij spelers extern waar wij interesse in hebben. Ik had dat voor zijn komst niet verwacht, omdat het een beginnende coach is (ondanks zijn mega grote naam)
Fc Denzel
Vaste waarde in elftal

Image

Dit is ook gewoon goede reclame voor PSV.
Riffii
Geselecteerd voor Oranje

Wat een uithangbord!! Gewoon voorpagina Marca!
Sanga are u dead ???? NO MAN!
Grasmat
Lid van verdienste
Favoriete speler: Dn Flamingo

Door zijn succes in Engeland vergeet ik soms dat hij in Spanje in die korte periode ook groots was. Topscorer LaLiga en twee keer landskampioen. Mooi dat ze hem daar zo respecteren en niet vergeten zijn. Prima reclame voor ons ook inderdaad.
RIO
Legende
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Legend in Spanje en Engeland.
ShovingNE2
Site Admin

Hier een samenvatting van het artikel.

https://www.vi.nl/nieuws/van-nistelrooi ... eldig-zijn
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Feathermen
Bankzitter

Wel enorm fijn dat je een trainer hebt die goed Engels en Spaans spreekt. En Nederlands natuurlijk, met de zachte G, dus nog meer pluspunten.
Persepolis
Vedette

We willen in Nederland inderdaad weleens onderschatten hoe goed/groot deze man als speler was. Inderdaad een legend met zijn topprestaties in Engeland, Spanje en de CL. Die heeft, zeker in die landen maar ook in de rest van de wereld, echt een grote naam hoor.
De Realist
Internationale topspeler

Hij heeft in het buitenland een grotere naam dan in Nederland inderdaad. Verkeerde club he? Mocht ook nog eens een keer op de bank plaatsnemen tijdens een WK ten faveure van botox Dirk. Zegt genoeg toch? Moesten ze in Engeland eens proberen om Kane buiten de basis te laten, en dan was van Nistelrooij nog eens een paar klasses beter.
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Sensation
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: Ja

De Realist wrote: 23 Jun 2022, 12:37 Hij heeft in het buitenland een grotere naam dan in Nederland inderdaad. Verkeerde club he? Mocht ook nog eens een keer op de bank plaatsnemen tijdens een WK ten faveure van botox Dirk. Zegt genoeg toch? Moesten ze in Engeland eens proberen om Kane buiten de basis te laten, en dan was van Nistelrooij nog eens een paar klasses beter.
Had idd tijdens Corona periode zo’n onderwerp van Ziggo, tussen de palen, daar zat Guus Hiddink en die zei al dat hij het gevoel heeft dat Ruud in NL ondergewaardeerd wordt en in Engeland en Spanje veel meer aanzien heeft.
Park
Nationale topspeler

Als we tegen een Engels club spelen vergeten ze om te voetballen, want ze kijken alleen maar naar die held langs de lijn
Ren Höek
Vedette

Zal mede door Kluivert komen, de 'golden boy' die Ajax de cup bezorgde en zo ongelooflijk compleet was en leek op Van Basten en een echte Godenzoon was.
Na Ajax flopte hij bij Milan, maar dankzij Van Gaal haalde Barca hem, waar hij enkele prima seizoenen had.

Ondertussen was Ruud aan het doorbreken bij PSV en verdiende hij daarmee een transfer naar ManU. Maar ja, de PL was toen nog niet zo groots als nu en Barca was dé club. Dat Kluivert na enkele goede seizoenen snel wegzakte naar een zeer bedenkelijk niveau, terwijl Ruud ondertussen allerlei records bleef neerzetten bij eerst ManU en daarna Real lijkt bijzaak.

Dat Ruud ondergewaardeerd is in Nederland lijkt me een feit.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Juancho
Mister PSV

Je moet alleen wel oppassen, net zoals bij v. Bommel, dat je niet de voetballer RvN gaat pakken als uitgangspunt van de trainer RvN. Zijn twee compleet andere vakgebieden en ook Ruudje begint helemaal op 0. Dat is niet negatief bedoelt, maar oud topvoetballers zijn bij lange na niet altijd goede trainers. Voorbeelden zat. Of Ruudje dat wordt, ik hoop het van harte want hij heeft natuurlijk wel die uitstraling en naam. Dat kan een pluspunt zijn als je daadwerkelijk ook een goede trainer laat zien te zijn.

Maar dat gevoel had ik ook bij v. Bommel en het blijft zo jammer dat hij zoveel glans heeft verloren omdat hij trainer is geworden van ons PSV. Dat gun je Ruudje niet en ik hoop dan ook maar dat PSV van v. Bommel geleerd heeft en dit keer nog beter en dieper heeft nagedacht of RvN wel de juiste man is voor dit moment. Nog een mislukt traject is echt killing.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
El Sordo
Vedette

Ik denk dat Bommel best een prima trainer had kunnen zijn als zijn karakter hem niet zo verschrikkelijk in de weg zat. Nul zelfreflectie en flexibiliteit. Lekker onverstoorbaar. Volgens mij is Ruud een pak reflexiever en intelligenter, lijkt bovendien een heel ander karakter te hebben.

Het is inmiddels een beetje een dooddoener aan het worden om elke nieuwe trainer-die-voorheen-voetballer-was langs de Bommellat te leggen. In principe begint iedere nieuwe trainer hier op nul.
Juancho
Mister PSV

Nou het gaat me meer specifiek om clubhelden die nu de stap maken naar hoofdtrainer bij die betreffende club. Daar zit altijd een stukje nostalgie aan vast maar altijd gebaseerd, logisch, als voetballer. Ook in Spanje en Engeland kennen ze RvN als topvoetballer, nog niet als toptrainer. Laten we hopen dat dat de volgende stap is :).
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Heruone
Lid scoutingsteam

El Sordo wrote: 23 Jun 2022, 13:25 Ik denk dat Bommel best een prima trainer had kunnen zijn als zijn karakter hem niet zo verschrikkelijk in de weg zat. Nul zelfreflectie en flexibiliteit. Lekker onverstoorbaar.
Hier sluit ik me volkomen bij aan. Tactisch was het allemaal vrij prima bij hem. Hij kreeg zijn ploeg alleen nooit verder ontwikkeld op dat punt, omdat hij met zijn gedrag binnen de organisatie en binnen het team geen vertrouwen wist te scheppen.

Het is altijd achteraf en de persoon van Bommel is gewoon een eikel en gaat niet vrijuit, maar ik denk dat men binnen PSV ook niet per se heel goed heeft gehandeld. De constructie met v. Marwijk werkte niet en dat had men best eerder mogen concluderen. Net als een jonge staf met Robbemond en Dirkx tegenover een onervaren trainer van Bommel. Los van dat het karakter van Ruud heel anders is, heeft men op dat vlak het nu al vele malen beter aangepakt met RvN vind ik.

Van Bommel heeft daarna de fout gemaakt om bij Wolfsburg in te stappen. Ik ben benieuwd hoe hij het bij Antwerp doet en/of hij geleerd heeft inmiddels...
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Huevera
Bankzitter
Clubvoorkeur: PSV, ATM

Grasmat wrote: 23 Jun 2022, 08:08 Door zijn succes in Engeland vergeet ik soms dat hij in Spanje in die korte periode ook groots was. Topscorer LaLiga en twee keer landskampioen. Mooi dat ze hem daar zo respecteren en niet vergeten zijn. Prima reclame voor ons ook inderdaad.
Als je als Nederlander met een Real-fan spreekt gaat het ook altijd eerst over Ruud en daarna pas een keer over Sneijder, Robben etc. Van alle Nederlanders bij Real is Ruud sowieso de grootste.

Voor de jongelingen:
mr.top
Internationale topspeler

Ren Höek wrote: 23 Jun 2022, 12:55 Zal mede door Kluivert komen, de 'golden boy' die Ajax de cup bezorgde en zo ongelooflijk compleet was en leek op Van Basten en een echte Godenzoon was.
Na Ajax flopte hij bij Milan, maar dankzij Van Gaal haalde Barca hem, waar hij enkele prima seizoenen had.

Ondertussen was Ruud aan het doorbreken bij PSV en verdiende hij daarmee een transfer naar ManU. Maar ja, de PL was toen nog niet zo groots als nu en Barca was dé club. Dat Kluivert na enkele goede seizoenen snel wegzakte naar een zeer bedenkelijk niveau, terwijl Ruud ondertussen allerlei records bleef neerzetten bij eerst ManU en daarna Real lijkt bijzaak.

Dat Ruud ondergewaardeerd is in Nederland lijkt me een feit.
Je had indertijd over Dennis Bergkamp kunnen zeggen dat hij naar een competitie ging die niet zo groot was toen hij flopte bij inter Milan. Dat was de periode dat PSV nog voetballes gaf aan Leeds, Newcastle en zelfs Barcelona. Maar toen Ruud van Nistelrooij naar de Premier League ging was dat gewoon een gearriveerde competitie hoor.

Verder ben ik het helemaal met je eens. Het is een discussie die hier niet helemaal thuishoort maar PSV mag zich best eens wat meer richten op het buitenland. Je ziet toch dat men over de grens meer respect heeft voor deze club dan in Nederland.
Trixm
Vedette

Wat is het toch met PSV-ers die zich zo vaak niet gezien voelen. Het verbaast mij.
Saibari is underrated.
Dutch Cowboy
Lid 2e elftal

Ruud heeft van de week in een interview aangegeven dat hij ook contact heeft gehad met Real Madrid en La Liga, omdat hij op zoek was naar een bepaald profiel van een Spaanse trainer. het bleek dat deze trainer om de hoek werkte (Willem 2). Daar om zit Javier Rabanal Hernandez nu bij de trainersstaf.
Mooi om te zien dat Ruud zijn netwerk daarvoor gebruikt.
Standbeeld
Mister PSV

Dutch Cowboy wrote: 24 Jun 2022, 09:27 Ruud heeft van de week in een interview aangegeven dat hij ook contact heeft gehad met Real Madrid en La Liga, omdat hij op zoek was naar een bepaald profiel van een Spaanse trainer. het bleek dat deze trainer om de hoek werkte (Willem 2). Daar om zit Javier Rabanal Hernandez nu bij de trainersstaf.
Mooi om te zien dat Ruud zijn netwerk daarvoor gebruikt.
Het grappige is dat Rabanal precies zo ook bij Willem II terecht is gekomen. En nu bij ons. Staat er goed op daar bij de Spaanse Bond.
ruuddevil
Legende

Dat verhaal heeft inmiddels een langere baard dan Ruud.
Standbeeld
Mister PSV

Uit alle interviews blijkt dat Ruud de nieuwe spelers met een goed verhaal weet te overtuigen en raken. Er wordt ze een geweldig project voorgehouden waar topspelers onderdeel van willen zijn. Ruud opent deuren; wat een legend. Hij heeft in ieder geval buiten het veld zijn waarde al bewezen, nu nog als trainer!
Sensation
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: Ja

RUUUUUUUUUUUUD
mr.top
Internationale topspeler

Dat veel genoemde project is natuurlijk niet helemaal het idee van Ruud van Nistelrooij. Ook zijn roemruchte Duitse voorganger had dit praatje kunnen houden.

Ik ben vooral benieuwd hoe hij, samen met Fred Rutten, al deze mensen tevreden gaat houden in het komende seizoen. En of hij gaat presteren? Hij is namelijk niet iemand die kan beweren dat PSV er niet alles aan doet om hem een prima selectie te geven.

Een beetje onwillekeurig vraag ik mezelf trouwens af of Roger Schmidt dit nog meekrijgt in Lissabon?
Post Reply