Gedoe met supporters
- ziege maar ook zagge
- Lid van verdienste
- Clubvoorkeur: Jawadenktezelf
Dat soort dingen gelden m.i. niet zozeer als verzachtende omstandigheid (= de daad wordt je minder zwaar aangerekend) maar min of meer andersom nl. dat je met eenzelfde straf harder gestraft zou worden dan de gemiddelde mens omdat de specifieke straf jou, vanwege genoemde bijzondere omstandigheid, extra raakt zeg maar.
- These users thanked the author ziege maar ook zagge for the post (total 2):
- 29.04.2007 • Ren Höek
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
- Grasmat
- Lid van verdienste
- Clubvoorkeur: PSV
- Favoriete speler: Dn Flamingo
Maar daarmee blijft het punt van Prof_napo nog steeds overeind: dan had je juist nóg beter kunnen en moeten nadenken voordat je zoiets doms deed want je weet precies wat je in de waagschaal stelt en op het spel zet.ziege maar ook zagge wrote: ↑09 Oct 2023, 20:33Dat soort dingen gelden m.i. niet zozeer als verzachtende omstandigheid (= de daad wordt je minder zwaar aangerekend) maar min of meer andersom nl. dat je met eenzelfde straf harder gestraft zou worden dan de gemiddelde mens omdat de specifieke straf jou, vanwege genoemde bijzondere omstandigheid, extra raakt zeg maar.
- ziege maar ook zagge
- Lid van verdienste
Ik kan me zeker wat voorstellen bij die gedachtengang, maar feit blijft alsnog dat die persoon dan harder gestraft wordt dan een ander voor exact hetzelfde vergrijp, en ik kan me ook wat voorstellen bij het idee dat je dat enigszins gelijk wil houden. Wat van mij ook juist uitgebreid zou mogen worden, ik bedoel: als je 10 rooitjes per maand verdient dan lach je heel hard om die verkeersboete van 500 euro waar een ander voor krom moet liggen.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
- ShovingNE2
- Site Admin
Laten we eerlijk zijn. We slaan door. Laat hem vrij en geef die persoon een taakstraf. Gegarandeerd dat hij nooit meer wat doet. Zo bekrompen dat straffen allemaal. Lees de honderden rapporter van geaccepteerde wetenschappelijke bureaus van niet nader te noemen partijen er maar op na.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
- Juancho
- Mister PSV
Deze serie vandaag ook bekeken en ik wist niet meer dat het zo heftig was. Maanden lang in elk stadion uitgescholden worden. Niet alleen jezelf, maar ook je vrouw, kind en familie. En dat om een ietswat domme rode kaart al spelend voor Engeland.FTS wrote: ↑07 Oct 2023, 16:40Hieraan toevoegend wil ik iedereen aanraden de Netflix documentaire over Beckham te kijken. Met name de tweede aflevering gaat over hoe hij als jongen van 23 werd verguisd door het hele land, en wat dat voor effect had op hem. Dit laat ook zien dat het helaas van alle tijden is.Juancho wrote: ↑07 Oct 2023, 16:24
Mentale weerbaarheid die je moet hebben als topsporter? Wat een gelul zeg, sorry. En geeft ook gelijk aan hoe diep het geworteld zit in het voetbal. Je koopt een kaartje voor een wedstrijd en vervolgens mij je een speler helemaal de tyfus uitschelden met de meest vreselijke verwensingen en ziektes. Of lekker veilig vanachter je computertje, dat zijn de echte helden.
Het is een hele grote denkfout dat topsporter hier maar tegen moeten kunnen ofzo. Topsporter moeten tegen druk kunnen die bij de SPORT hoort. Een finale, een beslissend moment, daar moet je mentaal op voorbereid zijn.
Tegen hersenloze tokkies die de meest vreselijke dingen roepen... Daar hoef je je helemaal niet tegen te wapenen. Laat staan als het om je eigen gezin/familie gaat dat je het maar moet accepteren. Juist niet! Niks incasseren, niks er maar tegen kunnen. Aan de schandpaal met deze droeftoeters, zowel in als buiten het stadion. Zijn actie op twitter/insta was uitstekend. Naam noemen, werkgever erbij, en delen wat voor zieke berichten deze volwassene stuurt.
De gedachte dat het normaal is, want voetbal, moet er ook wel zo keihard uitgeschopt worden. Want het is niet normaal, het hoort er niet bij en het moet al helemaal niet geaccepteerd worden.
Bizar wat iedereen maar denkt te mogen roepen over een publiek figuur, onder het motto "dan had je maar niet bekend moeten worden"
De impact wat dat met spelers maar ook families doet wordt volgens mij enorm onderschat. Ook in ons stadion is het niet normaal wat er geroepen wordt. Tis verdomme een spelletje hé. Het stadion maar ook daarom heen mag nooit een plek of uitlaatklep worden om maar alles vreselijke verwensingen te roepen ondat het zogenaamd bij het voetbal zou horen.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
- deninho32
- Site Admin
- Favoriete speler: Vinnie Jones
En toch is die taakstraf effectiever. Een weekje prikken met een oranje hesje doet veel meer pijn dan even op vakantie en aan die vakantie zitten gevolgen vast die een negatieve invloed hebben op de recidivekans.
- These users thanked the author deninho32 for the post (total 2):
- Thijs • Franciscus
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
- ziege maar ook zagge
- Lid van verdienste
- Standbeeld
- Mister PSV
Nu moet er in de bajes ook gewoon gewerkt worden. Daarnaast gaan de deuren na etenstijd op slot. Dus vakantie wil ik het niet noemen.
- deninho32
- Site Admin
Er hoeft helemaal niet gewerkt te worden in de bajes. Als het bij een aantal maanden blijft dan wordt dat vaak wel gezien als even er tussenuit.Standbeeld wrote: ↑09 Oct 2023, 21:18Nu moet er in de bajes ook gewoon gewerkt worden. Daarnaast gaan de deuren na etenstijd op slot. Dus vakantie wil ik het niet noemen.
-
- Internationale topspeler
Dusse... Mag je er ook uitslapen?deninho32 wrote: ↑09 Oct 2023, 21:30Er hoeft helemaal niet gewerkt te worden in de bajes. Als het bij een aantal maanden blijft dan wordt dat vaak wel gezien als even er tussenuit.Standbeeld wrote: ↑09 Oct 2023, 21:18
Nu moet er in de bajes ook gewoon gewerkt worden. Daarnaast gaan de deuren na etenstijd op slot. Dus vakantie wil ik het niet noemen.
Ik vraag het voor een vriend
- deninho32
- Site Admin
Meestal wel, in Vught niet. Daar gaat om 7.30 een wekkertje en mag je niet meer onder de dekens liggen op straffe van rapport.
- Standbeeld
- Mister PSV
Iemand uit mijn familie heeft een jaar geleden nog gezeten. Die moest gewoon werken in de bajes. Als ie dat niet deed had dat allerlei consequenties. Hij zal het niet voor de lol vertellen.deninho32 wrote: ↑09 Oct 2023, 21:30Er hoeft helemaal niet gewerkt te worden in de bajes. Als het bij een aantal maanden blijft dan wordt dat vaak wel gezien als even er tussenuit.Standbeeld wrote: ↑09 Oct 2023, 21:18
- deninho32
- Site Admin
Ik weet heel goed hoe het werkt in een bajes . Werk tegenwoordig ook in de forensische zorg. Werken is niet verplicht. Het nadeel is dat je geen geld krijgt ( is sowieso heel weinig, rond de 15 euro per week) en dat je de arbeidsuren op cel moet blijven.
- Tjompie
Experiment met digitale meldplicht voor hooligans in Rotterdam, Leeuwarden en Utrecht
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... leeuwarden
-
- Clubvoorkeur: v.v. UNA
Hoe snel gaan we zien dat een kopie van een vingerafdruk gebruikt kan wordenTjompie wrote: ↑12 Oct 2023, 17:39 Experiment met digitale meldplicht voor hooligans in Rotterdam, Leeuwarden en Utrecht
- Tjompie
Wat een flapdrol. Een oud marinier die dus bij de harde kern van Utrecht zit (vanaf 1970)
Zoals hij ook de tijd nog weet dat supporters gewapend met zwaar explosief vuurwerk naar de stadions trokken. ,,En nu sturen ‘we’ 30.000 of 50.000 mensen naar huis omdat er een plastic bekertje op het veld is gekomen”, schampert hij. ,,In de strijd tegen hooligans zijn we een beetje aan het doorslaan met zijn allen.”
Op de 10 die het voetbalvandalisme ooit was op de schaal van 1 tot 10, is het nu hooguit een 3. Er gaat heel veel goed. Alleen: dat lees je zelden.”
https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/no ... af84391d8/Hoe kun je van fans goed gedrag verlangen, als je ze als beesten behandelt? Daar begint het probleem.”
- deninho32
- Site Admin
Zelfs bij het damesvoetbal gedoe. Levensgevaarlijk met zoveel supporters bij elkaar.
https://www.nu.nl/voetbal/6285361/duel- ... -veld.html
https://www.nu.nl/voetbal/6285361/duel- ... -veld.html
- Standbeeld
- Mister PSV
-
- Clubvoorkeur: v.v. UNA
Wat wil Postuma dan? Dat we nieuwsberichten gaan plaatsen dat er een wedstrijd zonder enige problemen is verlopen?Tjompie wrote: ↑14 Oct 2023, 17:44 Wat een flapdrol. Een oud marinier die dus bij de harde kern van Utrecht zit (vanaf 1970)
Zoals hij ook de tijd nog weet dat supporters gewapend met zwaar explosief vuurwerk naar de stadions trokken. ,,En nu sturen ‘we’ 30.000 of 50.000 mensen naar huis omdat er een plastic bekertje op het veld is gekomen”, schampert hij. ,,In de strijd tegen hooligans zijn we een beetje aan het doorslaan met zijn allen.”Op de 10 die het voetbalvandalisme ooit was op de schaal van 1 tot 10, is het nu hooguit een 3. Er gaat heel veel goed. Alleen: dat lees je zelden.”https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/no ... af84391d8/Hoe kun je van fans goed gedrag verlangen, als je ze als beesten behandelt? Daar begint het probleem.”
De beste man zou zeker als ex-marinier toch wel moeten weten dat slecht nieuwe veel vaker naar voren komt dan dingen die goed gaan? Ook in zijn oude werk kunnen vele uitzendingen probleemloos verlopen maar als er dan spijtig genoeg iets mis gaat door wat voor reden dan ook wordt dat breed uitgemeten. Zo ook met wangedrag rond voetbalwedstrijden.
De dag dat er beperkte politieinzet mogelijk is, dan mag de loftrompet uitkomen, daar zijn we niet en zoals het nu loopt gaan we daar ook nog niet snel komen.
Als je niet kijkt naar waarom die verplichte vervoerscombi's nodig zijn kan je er wel over klagen maar dan lijk je het de oorzaak te begrijpen noch het willen aan te pakken
-
Kijk, zo kun je als supporter ook de tegenstander benaderen:
https://www.vi.nl/pro/van-bhutan-tot-na ... -nederland
Uit:Vanuit het boeddhistische geloof is het belangrijk om vriendelijk te zijn, dus de mensen uit Bhutan hadden ook de kleuren van Montserrat op hun gezicht geschminkt en zongen ook liedjes voor ze.
https://www.vi.nl/pro/van-bhutan-tot-na ... -nederland
- Standbeeld
- Mister PSV