Als iets de laatste 2 jaar wel bewezen heeft is het wel dat die beker gewoon een hele dikke vette gave prijs is die echt wel telt hoor. Ben blij dat bij velen iig dat besef er beetje bij beetje meer in komt. Natuurlijk hebben we dit jaar een keer geluk gehad met de loting, maarja, in de finale stond wel Ajax dus die moet je nog wel ff wennen he.
Mensen die nog steeds mekkeren dat de beker niks voorstelt, geen prijs is of hooguit een troostprijs hoeven wat mij betreft nooit te ouwehoeren over topsport icm met PSV. Sorry dat ik ff zo 'hard' ben. We willen allemaal PSV weer terug aan de top, dan moet die mindset er weer ingeramd worden.
Ruud van Nistelrooij
-
- Nationale topspeler
Met de aantekening dat
- Rangers thuis we genoeg kansen kregen, die niet hebben benut. Je je enige echte spits in de selectie in de rust geblesseerd ziet uitvallen. En vervolgens het zelf hebben verbrast door een megablunder.
- Emmen thuis vanaf de 43e minuut met 10 man was
- bij Cambuur, PSV volledig door de ondergrens zakte met wanprestaties van Teze, Veerman en Sangare. En zelfs in die pot hadden we meer kansen dan de tegenstander.
Tegenover die baalwedstrijden stonden veel potten waarin PSV juist enorm veel creeerde. Potten met een xG> 3 :
PSV 10x
Ajax 7x
Az 2x
Feyenoord 1x
Zoals al vaker gezegd, ik denk dat met de hoogste prio moet kijken naar het verlagen van de verdedigende kwetsbaarheid met het veel te hoge aantal tegendoelpunten. Met gecreeerde kansen zat het dit seizoen in het algemeen wel goed. Daar komt bij dat als je defensie beter staat, heel je team daarvan meeprofiteert, en het ook de aanval en middenveld meer vertrouwen geeft. Simpel gezegd...het speelt niet echt lekker, zelfs niet met een voorsprong, als je verdediging zo weer 2 doelpunten kan weggeven.
Het verdedigende probleem in data uitgedrukt, tegendoelpunten tegen de kleintjes (dwz alles clubs behalve fey, twente, az, sparta en vooruit ajax) :
PSV : 25
Ajax : 21
Az : 20 (waaronder 5 in 1 wedstrijd tegen utrecht)
Fey: 15
Sparta : 15
Twente :13
PSV krijgt gemiddeld meer doelpunten tegen in de wedstrijden tegen de kleintjes dan tegen de topploegen !
Last edited by MaartenV on 09 May 2023, 17:35, edited 3 times in total.
- Ren Höek
- Vedette
- Clubvoorkeur: PSV
Bijna alle 'goede' wedstrijden van PSV betroffen wedstrijden waarin PSV de bal aan de tegenstander gunde en zelf vooral op de counter ging spelen, zoals PSV dit ook meer is gaan doen na de winterstop (met een sterke serie gewonnen wedstrijden als gevolg).
Zodra PSV de bal langer in bezit heeft is het spel vrij dramatisch.
En dan is Ruud iemand die zichzelf typeert als een trainer die veel belang hecht aan balbezit
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
- Ren Höek
- Vedette
Zeven overwinningen later is de energie in Eindhoven terug en heeft trainer Ruud van Nistelrooij zijn ‘houdbaarheidsdatum’ met een nog onbekende periode verlengd. De coach heeft dit seizoen aanvankelijk de nodige kritiek gekregen, maar de afgelopen maanden helemaal geen onaardige uitgangspositie voor zijn club afgedwongen. Nog steeds is het voetbal van PSV regelmatig discutabel, maar het team is wel stabieler en weerbaar geworden.
Van Nistelrooij gaat zijn eigen prestatie en die van de rest van het team evalueren op het moment dat de eindklassering voor PSV in dit seizoen vaststaat en dat is normaal gesproken over twee weken. Als de Eindhovenaren de thuisduels met Fortuna Sittard en sc Heerenveen winnen, kan hij niet ontevreden zijn over zijn eerste jaar als hoofdcoach.
De hoofddoelen zijn weliswaar niet gehaald, maar het is dan een seizoen dat uiteindelijk toch nog smaakt naar meer. Belangrijk daarbij is dat PSV beter is geëindigd dan de ploeg begon, wat vertrouwen geeft richting het volgende seizoen.
In de technische staf zullen vermoedelijk nog enkele veranderingen plaatsvinden, want sowieso moet de vervanging van assistent-trainer André Ooijer nog zijn beslag krijgen. Mogelijk kiest technisch directeur Earnest Stewart in overleg met Van Nistelrooij, die zelf een contract tot medio 2025 heeft, voor iemand van buiten de club. Iets wat vorig jaar al gebeurde toen de Spanjaard Javier Rabanal van Willem II naar Eindhoven werd gehaald.
Net als Van Nistelrooij zal ook Fred Rutten ongetwijfeld na dit seizoen evalueren of hij nog een jaar door wil. Eerder dit jaar liet de hoofdcoach regelmatig zijn tevredenheid blijken over de samenwerking met misschien wel de meest ervaren assistent van de hele eredivisie.
“Never argue with an idiot.
- Juancho
- Mister PSV
Wat een vreselijk slecht stuk van Rik zeg. Mist diepte, details, een kritische blik aangevuld met de positieve dingen. Maargoed, dat is wel vaker zo. Beetje meehobbelen noem ik dat maar. Stukje voor de niet zulke PSV volgers als wij zijn
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
- 11 Tinus
- Legende
- Clubvoorkeur: Philips
Rik moet elke dag een stukje voor achter de betaalmuur maken om de betalende abbo's te blijven te behouden. Als je alle nieuwswaarde van zijn stukje van de afgelopen 3 weken op een rijtje zet is het als een kauwgom die onder je schoenzool zit. Soms nog wel leuk om te lezen maar eigenlijk is het 0 nieuwswaarde en als je hem dan ook nog 2x hetzelfde hoort zeggen in één van de podcasts dan weet je wel hoe het werkt als clubwatcher.
-
- Internationale topspeler
- 29.04.2007
- Nationale topspeler
Ik denk dat veel supporters de beker inmiddels ook wel als een mooie en serieuze prijs zien, ondanks dat het niet te vergelijken is met een kampioenschap.Juancho wrote: ↑08 May 2023, 23:03 Als iets de laatste 2 jaar wel bewezen heeft is het wel dat die beker gewoon een hele dikke vette gave prijs is die echt wel telt hoor. Ben blij dat bij velen iig dat besef er beetje bij beetje meer in komt. Natuurlijk hebben we dit jaar een keer geluk gehad met de loting, maarja, in de finale stond wel Ajax dus die moet je nog wel ff wennen he.
Mensen die nog steeds mekkeren dat de beker niks voorstelt, geen prijs is of hooguit een troostprijs hoeven wat mij betreft nooit te ouwehoeren over topsport icm met PSV. Sorry dat ik ff zo 'hard' ben. We willen allemaal PSV weer terug aan de top, dan moet die mindset er weer ingeramd worden.
Maar waar we jaren geleden met moeite een ring vol kregen in de Kuip (ook tegen Ajax), waren afgelopen 2 edities met 17.500 (+ nog een hoop op de 'neutrale' vakken) toeschouwers snel uitverkocht en ben ik zelfs benieuwd hoeveel supporters er mee waren gegaan als het aantal kaarten onbeperkt zou zijn.
- Persepolis
- Vedette
Tja, hij stopt tenminste even wanneer hij steeds in herhaling valt. Zou jij ook een voorbeeld aan kunnen nemen.MaartenV wrote: ↑08 May 2023, 15:59Het lijkt me inderdaad verstandig dat je een pauze inlast nu om eindeloze negatieve herhaling te voorkomen in een periode dat de meesten juist er weer zin en geloof in krijgen voor volgend seizoen. Net zoals je na de goede periode van PSV vlak voor de winterstop een pauze inlaste. Maar deze keer vertrek je tenminste door de voordeur (pun intended) met een laatste, voor jouw doen genuanceerde samenvatting van je mening en een "goodbye, cu later". Sjapoo.Heruone wrote: ↑08 May 2023, 14:22 Ook als reactie op @El Dante
Dat valt wel mee. Het is wellicht raar om nu te zeggen: kijk de wedstrijd tegen Arminia nog eens terug. Maar in die wedstrijd lopen we (iets meer uitvergroot) op hoofdlijnen nog steeds dezelfde problemen aan als dat we nu hebben. Middenvelders die zich onnodig laten uitzakken, weinig dynamiek, onderlinge afstanden die niet kloppen, geen goede veldbezetting in de as, etc. Uiteraard is dat slechts een voorbereidingspotje dus het is ook qua niveau niet echt vergelijkbaar. PSV is natuurlijk nu veel meer (wedstrijd)fit en heeft betere spelers op het veld staan.
Het grootste verschil in de laatste maanden/wedstrijden is dat we vooral meer resultaat gericht zijn gaan spelen. In die serie van 25 uit 9 hebben we bijvoorbeeld in 7 v/d 9 wedstrijden een lager balbezitspercentage gehanteerd dan dat we gemiddeld hadden in het seizoen. We zijn sneller en vaker als het moet de lange bal gaan spelen of echt meer traditioneel op de counter gaan loeren. In de wedstrijden tegen bijvoorbeeld Ajax hebben we niet eens de moeite genomen om de bal in de ploeg te willen behouden en/of op te willen bouwen. Daar hebben we steeds heel snel voor de lange bal gekozen vanuit een soort kick and rush principe. Geef Veerman bovendien vanuit de counter de ruimte om de pass te geven en Simons de ruimte om te kunnen versnellen en die twee simpele ingrediënten kunnen tegenstanders kopzorgen opleveren.
https://www.vi.nl/pro/analyse/dit-PSV-b ... untergoals
En afgelopen zaterdag is eigenlijk ook een voorbeeld van dat resultaatgerichte voetbal. We winnen daar puur door in de 2e helft alles over boord te gooien en meer opportunistisch te gaan spelen.
https://www.vi.nl/pro/analyse/zonder-jo ... el-bij-PSV
Neem daarin ook onze xG bijv. Volgens FBRef (Opta) ligt die op 2.6 waarbij de kansen van Til (0.85) en El Ghazi (0.54) verantwoordelijk zijn voor 1.39, ongeveer de helft van onze xG. Voor de rest waren onze kansen niet zo groot. Dat beeld past ook wel een beetje bij de andere wedstrijden binnen onze serie waarbij we met regelmaat pas (laat) na rust wedstrijden beslissen/op voorsprong komen en daaropvolgend een grote rits kansen aan xG bij elkaar spelen. Tegen Excelsior behalen we een xG van 3.9, maar behalen we daarvan maar liefst 2.48 aan xG na minuut 70. In minuut 78 volgt de 2-0.
Ik denk dat de xG difference grafiek die @MaartenV laat zien iig aantoont dat we qua onderliggende cijfers uit ons spel iig inderdaad stabieler zijn geworden. De reden schuilt daarin in bovenstaande. We zijn meer resultaat gericht gaan spelen. Dat houdt in opportunistischer, meer de lange bal en vaker op de counter. Daarmee hebben we nog steeds dezelfde problemen in ons veldspel, enkel we proberen de impact/invloed daarvan nu wat meer te beperken door op deze manier toch tot een resultaat te komen. Ik denk dat dit allemaal - i.c.m. dat we ondanks alles toch in 95% van de wedstrijden altijd wel zonder al teveel problemen een serieuze kans maken op de overwinning en een denk ik toch niet per se al te moeilijke serie van Twente-thuis, RKC-uit, Cambuur-thuis, Vitesse-uit, NEC-uit, Excelsior-thuis, Volendam-uit, Ajax-thuis en Sparta-uit - ertoe leidt dat we iig nu wel de punten pakken. Om daarbij nog op de specifieke vraag van @El Dante te reageren: het is niet per se toeval of geluk. Ruud verdient credits voor het neerzetten van deze serie en voor het feit dat hij iig meer op het resultaat is gaan spelen (i.t.t. bijv. Heitinga). Alleen zoals inmiddels wel duidelijk ben ik van mening dat we ons niet blind moeten staren op deze serie. Onze huidige manier van punten pakken is vrijwel niet sustainable over 34 wedstrijden gezien en we kampen op hoofdlijnen nog steeds met dezelfde problemen. Die hebben we nu enigszins kunnen maskeren of beter verwoord: in combinatie daarmee toch steeds resultaat weten te boeken. Nogmaals, dat verdient credits. Maar het zou anderzijds, zoals steeds blijkt uit de conclusies van Pieter Zwart, ook wel een eye-opener moeten zijn richting komend seizoen met de legitieme vraag of het dan wel opeens beter wordt.
@ComeOnPSV Ik denk dat je, zoals zo vaak gezegd, niet alles terug kan voeren op kwaliteit. Kwaliteit/complementariteit is een probleem, maar datzelfde geldt ook voor de tactiek waarbinnen onze spelers gezet worden. We spelen vaak met te grote onderlinge afstanden, weinig mensen in de as, etc. Zonder het inhoudelijk allemaal te willen benoemen, heb ik dat recentelijk al eens uiteengezet in het analyse topic. Het feit is bovendien ook dat Ruud steeds bewust kiest voor Til en Teze. En als je het bijv. hebt over een Ramalho, dat is aan de bal echt geen slechte speler. Vorig jaar één van de betere. Maar echt vrijwel al zijn possessie gerelateerde stats zijn dit jaar gehalveerd. Dat is denk ik niet omdat hij dit jaar nog voor de helft zo goed is als vorig jaar aan de bal
We hebben meer kwaliteit/betere spelers nodig op specifieke posities, maar de vraag is tegelijkertijd ook of je voor die spelers voldoende randvoorwaarden kan scheppen en/of voldoende handvaten kan bieden, zodat de specifiek toegevoegde waarde van hun individuele kwaliteit tot expressie komt. Ik denk dat daar momenteel nog steeds twijfels bij gezet kunnen worden.
Ik vind het overigens wel komisch dat Maarten bijna 1 a 2 maanden lang heeft lopen verkondingen dat die xG difference grafieken over een serie wedstrijden ongelofelijke bullshit waren en dat je dat niet moest doen, maar dat hij nu diezelfde grafieken wel gebruikt om zijn punt te maken What changed haha
sorry maar zo'n kutpost verdient een kutantwoord
-
- Nationale topspeler
Ben maar niet bang, als PSV in 1 van de komende twee potten punten laat liggen is ie er hier wel weer hoor...eerst zien dan geloven.Persepolis wrote: ↑10 May 2023, 22:53Tja, hij stopt tenminste even wanneer hij steeds in herhaling valt. Zou jij ook een voorbeeld aan kunnen nemen.MaartenV wrote: ↑08 May 2023, 15:59
Het lijkt me inderdaad verstandig dat je een pauze inlast nu om eindeloze negatieve herhaling te voorkomen in een periode dat de meesten juist er weer zin en geloof in krijgen voor volgend seizoen. Net zoals je na de goede periode van PSV vlak voor de winterstop een pauze inlaste. Maar deze keer vertrek je tenminste door de voordeur (pun intended) met een laatste, voor jouw doen genuanceerde samenvatting van je mening en een "goodbye, cu later". Sjapoo.
sorry maar zo'n kutpost verdient een kutantwoord
Mbt mijn bijdrages. Als Ruud niet meer doorlopend wordt afgefakkeld voor werkelijk alles wat fout gaat, dan zal ik veel minder urgentie voelen om dmv data aan te tonen dat het best wel meevalt hoe kut PSV dit seizoen is. En dat moment lijkt nu gekomen, nu veel mensen het wel weer in nog een jaar Ruud zien zitten. Nieuwe poll ??? Lol..nee dat zal wel niet.
- ShovingNE2
- Site Admin
-
- Nationale topspeler
Ik bedoelde, een opvolging hiervan. Beetje sneu dat zo een poll komt bovendrijven in de periode dat "opvolging ruud" het populairste topic van het forum is.. maar in een betere tijd zoiets niet wordt gepollt. Ruud verdient beter.
- ShovingNE2
- Site Admin
- Grasmat
- Lid van verdienste
- Favoriete speler: Dn Flamingo
-
- Nationale topspeler
Haha mee eens dat klinkt wel heel melodramatisch.ShovingNE2 wrote: ↑11 May 2023, 14:30Dan vraag je toch om een poll? Hoe moeilijk is het?
En dat 'Ruud verdient beter' is niveautje Britney fan:
Arme Ruud. Heel het forum tegen hem.. huilie huilie.
Maar het is me wel tegengevallen hier op het forum hoe weinig vertrouwen mensen hebben in zo een kerel als het tegenzit. Bijzonder dat de buitenwereld, en de pers deze keer niet of nauwelijks te keer gingen, maar juist de fans wel. Maar goed, als fan baal je ook dubbel als het kut gaat. Dus.
- Standbeeld
- Mister PSV
Ik denk dat het gros van de mensen die voor een nieuwe trainer stemden nog steeds graag een nieuwe trainer ziet komen, maar dat ze er door de goede resultaten van nu ook enigzins berusting in kunnen vinden dat PSV doorgaat met Ruud. Ik kan mezelf er iets makkelijker bij neerleggen. De tweede plek en de beker is prima, met de kanttekening dat ajax nog erger door de ondergrens zakt dan wij. Daarnaast doet het voetbal de meerderheid van de potjes nog steeds pijn aan de ogen. Maar goed, herhaling van zetten.
-
- Vedette
Dit heb ik dus ook. Voor nu zijn de resultaten goed en met een tweede plaats en de beker zou het een redelijk seizoen zijn.Standbeeld wrote: ↑11 May 2023, 15:16 Ik denk dat het gros van de mensen die voor een nieuwe trainer stemden nog steeds graag een nieuwe trainer ziet komen, maar dat ze er door de goede resultaten van nu ook enigzins berusting in kunnen vinden dat PSV doorgaat met Ruud. Ik kan mezelf er iets makkelijker bij neerleggen. De tweede plek en de beker is prima, met de kanttekening dat ajax nog erger door de ondergrens zakt dan wij. Daarnaast doet het voetbal de meerderheid van de potjes nog steeds pijn aan de ogen. Maar goed, herhaling van zetten.
Grootste punt blijft het voetbal, dat biedt totaal geen houvast. In wedstrijden kan PSV nooit op automatismen terugvallen, als teams zich goed instellen op PSV krijgen ze het direct super moeilijk en zelfs tegen teams als Volendam zit je zelfs bij een 2-0 voor totaal niet op je gemak omdat je weet dat het altijd als een kaartenhuis in elkaar kan donderen.
Hopelijk wordt Ruud's technische staf versterkt en gaat hij zelf ook nog eens goed kijken wat hij kan verbeteren, want het is eigenlijk triest dat je na een jaar nog steeds geen vastigheden/automatismen kan zien.
-
Grotendeels eens, waar de eerste echte domper al AZ thuis was vlak voor de winterstop, want anders waren we echt als enorme titelfavoriet de winter in gegaan.Franciscus wrote: ↑08 May 2023, 20:40Ik vind het winnen van de grote wedstrijden veel compenseren. Sevilla uit was echt kut, Az thuis en Rangers ongelukkig maar dit seizoen eindelijk een hoop fijne wedstrijden gehad waarvan ik een paar dagen nagenoten heb. Onder andere de bekerfinale. Hadden we niet verloren tegen de onderste 3 dan was dit echt een discussie in de marge geweest.Maikel wrote: ↑08 May 2023, 20:28 Weinig tot geen progressie in het spel.
Bekerfinale gehaald door simpele loting, het slechtste Ajax in jaren verslagen.
Ik vind het allemaal net niet, ondanks dat Ruud een geweldige vent is en uithangbord voor de club. Vind ik het als trainer geen match. Hoop dat PSV verder kijkt deze zomer.
Uiteindelijk hebben we de beker gewonnen (waar alleen Sparta uit en de finale tegen Ajax serieuze tegenstanders waren) en liggen we toch op koers om 2e te worden (zag ik enkele weken geleden absoluut niet gebeuren). Qua prestaties is het an sich dan niet eens slecht (2e + beker + JC schaal + overwinteren in de EL is op papier prima).
Behoorlijke kanttekeningen:
1. Tegen Glasgow Rangers uitgeschakeld worden is echt schandalig.
2. Het puntentaantal is in deze zwakke eredivisie veel te laag
3. Het spel is niet om aan te gluren en erg veel verbetering zit er ook niet in. Ondanks de resultaten blijft het allemaal broos en heb ik er nog weinig vertrouwen in dat we volgend seizoen wel een fatsoenlijke basis hebben om te vertrouwen op betere resultaten.
4. Continu wisselen van spelers en speelwijze en het verkeerd gebruiken van spelers (o.a. Til, Teze, Sangaré, Veerman).
Uiteindelijk zou ik nog steeds liever een trainerswissel zien of echt een flinke upgrade in de staf van Van Nistelrooij. Hij lijkt me echt een geweldige motivator voor de grote wedstrijden, maar het lijkt bijna een Jan Mulder achtige benadering qua tactiek, "stel gewoon de 11 beste spelers op en het loopt vanzelf wel". Ik vind het heel moeilijk om vertrouwen te hebben in de trainer Van Nistelrooij.
- ShovingNE2
- Site Admin
Dat komt omdat de buitenwereld naar de output kijkt en niet hoe het bereikt wordt.MaartenV wrote: ↑11 May 2023, 15:15Maar het is me wel tegengevallen hier op het forum hoe weinig vertrouwen mensen hebben in zo een kerel als het tegenzit. Bijzonder dat de buitenwereld, en de pers deze keer niet of nauwelijks te keer gingen, maar juist de fans wel. Maar goed, als fan baal je ook dubbel als het kut gaat. Dus.
Je kan er niet omheen: er is nauwelijks een aanvalsplan behalve 'Alle ballen naar Xavi en dan proberen te scoren'.
De enige reden waarom de buitenwacht stil is: het is Ruud. En heel eerlijk: als dit een vage buitenlandse coach was geweest na afgelopen jaar dan was het onder supporters ook veel harder los gegaan. Terecht ook hoor.
Ik gun het hem vooral (Heruone ook ongetwijfeld). Dus op het moment dat je weet: die blijft dan ga je kijken naar andere zaken waardoor het spel gaat verbeteren. Want de rest van de randvoorwaarden lijken helemaal aanwezig. Dat begint op de bank en in het veld op de plaats van Guti en Sangaré. Een tacticus op de bank en een echte patron die de lijnen uitzet op het middenveld en kan bijsturen als het niet goed gaat.
Je zag het tegen Sparta: Veerman wordt uit de wedstrijd gehouden door Maurice Steijn en direct heb je een matig voetballende ploeg. Dat soort zaken moet je op kunnen reageren.
Als we dat deze zomer kunnen repareren en Ruud leert bij dan hebben we een fantastisch uithangbord als coach, een mooi team en overal ter wereld de gunfactor. Terwijl Abcoude Noord wordt uitgekotst.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
-
- Nationale topspeler
1. Schandalig inderdaad, maar dat kun je nog meer deTijn wrote: ↑11 May 2023, 16:58Behoorlijke kanttekeningen:Franciscus wrote: ↑08 May 2023, 20:40
Ik vind het winnen van de grote wedstrijden veel compenseren. Sevilla uit was echt kut, Az thuis en Rangers ongelukkig maar dit seizoen eindelijk een hoop fijne wedstrijden gehad waarvan ik een paar dagen nagenoten heb. Onder andere de bekerfinale. Hadden we niet verloren tegen de onderste 3 dan was dit echt een discussie in de marge geweest.
1. Tegen Glasgow Rangers uitgeschakeld worden is echt schandalig.
2. Het puntentaantal is in deze zwakke eredivisie veel te laag
3. Het spel is niet om aan te gluren en erg veel verbetering zit er ook niet in. Ondanks de resultaten blijft het allemaal broos en heb ik er nog weinig vertrouwen in dat we volgend seizoen wel een fatsoenlijke basis hebben om te vertrouwen op betere resultaten.
4. Continu wisselen van spelers en speelwijze en het verkeerd gebruiken van spelers (o.a. Til, Teze, Sangaré, Veerman).
spelers (kansen missen, verdedigende/keepende megablunders zowel uit als thuis) en technische directie (geen reservespits en geen reserve rechtsbuiten waardoor je met saibari en til, of was het xavi in de aanval komt te staan in de helft dat je moet scoren) aanrekenen.
2. Is dit een zwakke eredivisie ? Er zijn 6 of 7 teams die minder dan 40 doelpunten tegen krijgen. Dat is uitzonderlijk. Meer subtoppers dan in andere seizoenen. Qua zwakke broeders zie ik niet veel verschil met andere jaren. Ajax is zwakker. Maar feyenoord is sterker. Er gaat geen topteam boven de 90 doelpunten uitkomen waarschijnlijk... dat is ook wel eens veel meer geweest. Dus wat is er specifiek zwak aan deze eredivisie ?
3. Er zit wel flinke verbetering in de hoeveelheid kansen die we creeeren tov onze tegenstanders sinds de winterstop notabene na het vertrek van gakpo en madueke. Dus de goede resultaten van de afgelopen maanden zijn in ieder geval niet toevallig. Dat het geen flitsend voetbal is, inderdaad, maar de vraag is of dat wel kan met dit spelersmateriaal.
4. Wisselen van speelwijze is m.i. geen kritiek. Dit PSV heeft geen selectie om iedere tegenstander in eredivisie zijn wil op te leggen. Spelers verkeerd gebruiken...tja, teze staat daar uit armoede. Veerman vind ik prima gebruikt en goed gegroeid gedurende het seizoen. Til heeft voor de winterstop veel spits gestaan uit armoede. Stond vervolgens op de 10 goed, wat vooral het hoog druk zetten ten goede komt. Alleen ik zou hem veel minder hebben opgesteld omdat hij gewoon te beperkt is met een bal aan de voet. Dat verhaal van Til die op rechts wordt vrijgespeeld is mega-overtrokken. Een keer of 5 à 10 gebeurd in heel het seizoen. Niet representatief voor zijn rol. Sangare. Tja. Het moet nog blijken of er een coach is die Sangare wel in zijn kracht zal kunnen gebruiken zowel tegen sterke als zwakke teams. Een moeilijk coachbare speler lijkt me, met veel wisseling in scherpte bovendien.
-
Nee, sorry. Spelers kunnen fouten maken, maar hoe de eerste helft van de thuiswedstrijd tegen Rangers is aangepakt, nadat de tweede helft van de uitwedstrijd al liet zien hoe ze te pakken waren, is echt alleen Ruud aan te rekenen. Dat hij thuis tegen Sevilla ook zo begon neem ik hem, itt anderen hier, helemaal niet kwalijk omdat dat m.i. de juiste manier was om die 3-0 proberen uit te poetsen, maat Rangers was gewoon een lager kaliber tegenstander die we thuis vanaf het begin bij de strot hadden moeten grijpen, helemaal omdat Ruud ook al wist dat De Jong niet helemaal fit was, dan wil je hem juist aan het begin van de wedstrijd in scoringspositie krijgen.MaartenV wrote: ↑11 May 2023, 17:341. Schandalig inderdaad, maar dat kun je nog meer de
spelers (kansen missen, verdedigende/keepende megablunders zowel uit als thuis) en technische directie (geen reservespits en geen reserve rechtsbuiten waardoor je met saibari en til, of was het xavi in de aanval komt te staan in de helft dat je moet scoren) aanrekenen.