Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
Standbeeld
Mister PSV
Clubvoorkeur: PSV

mr.top wrote: 29 Jun 2022, 09:35 Dat veel genoemde project is natuurlijk niet helemaal het idee van Ruud van Nistelrooij. Ook zijn roemruchte Duitse voorganger had dit praatje kunnen houden.
Roger had een status als trainer voornamelijk bekend bij andere trainers en bestuurders. Ruud heeft een status als oud-speler voornamelijk bekend bij iedereen in de voetbalwereld, maar met name spelers en zaakwaarnemers. Wat denk je als je Benitez bent en je wordt gebeld door Ruud van Nistelrooy of Roger Schmidt? Dat maakt wel een verschil hoor. In dit geval gaat het er ook om wie het verhaal brengt, dat is duidelijk.
milansandro
Legende

Tijdperk Schmidt is voorbij..
Streep eronder..
Ben blij dat hij weg is en nu een trainer staat die zelfbewust de uitdaging aangaat..
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
Joenepsv
Legende

Ben ook blij met Ruud. Heeft een hele prettige open uitstraling dat ook aanslaat op de nieuwe spelers. Is ook niet gek natuurlijk als je als speler ineens met één van de beste spitsen aller tijden aan tafel zit. Wat eenbuithangbord voor onze club. Nu nog resultaten :strong: :pul:
Heissenberrug
Internationale topspeler

Duidelijk is wel dat spelers mede voor Ruud naar PSV komen, en terecht. Het is zo'n ongekende legende in het internationale voetbal, zoals al eerder besproken werd maar dat word hier zo erg onderschat.
Revolinho
Internationale topspeler

Dat gebeurde met Schmidt natuurlijk ook wel. Alleen hebben de meesten denk ik meer met de Nederlandse talenten als Hoever en Simons, vergelijkbaar met hoe Rekik en Bruma toen als jonge pikkies vanuit de grote clubs hun kans kregen in het echte betaalde voetbal. Wmb pakt het net zo uit, alleen moeten we met z’n allen niet vergeten hoe zwaar dat eerste seizoen onder Cocu was.

Ik begrijp het enthousiasme rondom RvN echt wel, ik ben dat ook, maar straks in augustus gaat het los en komt de druk er vol op. Er is geen garantie dat het meteen helemaal top gaat zijn, we moeten rekening houden met een opstartperiode en misschien wel meer dan dat. Ruud heeft in ieder geval de sympathie van iedereen en wmb de juiste attitude.
Persepolis
Vedette

Zowel Schmidt als van Nistelrooy zijn grote namen in het voetbal. Een Götze of Max kwamen ook door Schmidt, heel anders is dat niet. Ben dus blij dat we nu een naam als van Nistelrooy als trainer hebben, die naast zijn naam ook een prima verhaal kan voorschotelen aan goede spelers. De rest zal moeten blijken, maar heb er helemaal vertrouwen in.
Last edited by Persepolis on 29 Jun 2022, 11:22, edited 1 time in total.
Trixm
Vedette

Revolinho wrote: 29 Jun 2022, 11:18 Dat gebeurde met Schmidt natuurlijk ook wel. Alleen hebben de meesten denk ik meer met de Nederlandse talenten als Hoever en Simons, vergelijkbaar met hoe Rekik en Bruma toen als jonge pikkies vanuit de grote clubs hun kans kregen in het echte betaalde voetbal. Wmb pakt het net zo uit, alleen moeten we met z’n allen niet vergeten hoe zwaar dat eerste seizoen onder Cocu was.

Ik begrijp het enthousiasme rondom RvN echt wel, ik ben dat ook, maar straks in augustus gaat het los en komt de druk er vol op. Er is geen garantie dat het meteen helemaal top gaat zijn, we moeten rekening houden met een opstartperiode en misschien wel meer dan dat. Ruud heeft in ieder geval de sympathie van iedereen en wmb de juiste attitude.
De naam van Nistelrooij doet wel wat meer belletjes rinkelen dan die van Roger.
Saibari is underrated.
Revolinho
Internationale topspeler

Trixm wrote: 29 Jun 2022, 11:20
Revolinho wrote: 29 Jun 2022, 11:18 Dat gebeurde met Schmidt natuurlijk ook wel. Alleen hebben de meesten denk ik meer met de Nederlandse talenten als Hoever en Simons, vergelijkbaar met hoe Rekik en Bruma toen als jonge pikkies vanuit de grote clubs hun kans kregen in het echte betaalde voetbal. Wmb pakt het net zo uit, alleen moeten we met z’n allen niet vergeten hoe zwaar dat eerste seizoen onder Cocu was.

De naam van Nistelrooij doet wel wat meer belletjes rinkelen dan die van Roger.
Meer of minder is natuurlijk een kinderachtige discussie. Ik reageerde enkel op de stelling dat spelers voor Ruud naar PSV komen, dat was bij Schmidt ook zo. Schmidt heeft Götze naar PSV gekregen, dat was anders nooit gelukt. Sterker nog; ik denk dat het ‘project PSV’ een dusdanig sterk verhaal is vanuit JdJ en Brands, dat we deze jongens anders ook wel binnen hadden gehaald. Tuurlijk helpt de aanwezigheid van zo’n groot speler ook misschien, maar het is niet zo dat PSV buiten Ruud alleen maar uit koekenbakkers bestaat. Zeker niet nu met Brands in charge.
Heissenberrug
Internationale topspeler

Ik zie net dit filmpje:

Serieus wat een leuke vent is het ook man, als ik een roze naam had hier had ik hem zeker gedaan. Dit of 10 Hag of Schreuder, nou dan wit ik ut wel.
Fanatic-U-s
Internationale topspeler
Favoriete speler: Fredrik Oppegård

Image
Ex unitate vires
Raw85
Meervoudig international

Dit bevalt mij uitstekend:
GEEN EXCUSES

Met Simons aan boord bouwt De Jong gestaag verder aan wat een topselectie moet worden. Toon Gerbrands mag zijn vertrokken, PSV handelt inmiddels in alles naar één van zijn tegeltjeswijsheden: bij PSV tellen geen excuses. Het karakter en de grote ambities van voormalig topspits Van Nistelrooij sluiten hier naadloos bij aan. De coach wil het in tegenstelling tot zijn voorganger geen seconde hebben over het hogere budget van Ajax.
https://www.vi.nl/pro/ruud-van-nistelro ... opselectie
Ardbeg
Mister PSV

Nice. Heel mooi.
Grasmat
Lid van verdienste
Favoriete speler: Dn Flamingo

Tja je hoeft het er niet over te hebben, maar ontkennen dat het een factor is hoeft ook weer niet. Want het beïnvloedt natuurlijk wel degelijk je kans op een titel. Meer geld = meer mogelijkheden = meer kans. Ajax is nog steeds de grote favoriet komend seizoen, dus wij moeten verrassen en ons stinkende best doen. De aankopen helpen daarbij gelukkig al flink als het goed is.
Revolinho
Internationale topspeler

Een Brands en ook wel Rutten als assistent snappen wel wat ervoor nodig is om kampioen te worden. We moeten alleen niet vergeten dat Ruud zijn allereerste stappen als trainer op het hoogste niveau gaat zetten, dat is nogal wat he. Hij moet zich nog helemaal ontwikkelen. Dan helpt het als je een leiding hebt die je met spelers helpt, maar het is en blijft een hels karwei. Goede spelers hebben is niet alles, je moet het neer kunnen zetten, gedurende het seizoen aan kunnen passen, maar ook de cruciale momenten daarvoor herkennen.
Ryme
Vaste waarde in elftal

En kunnen managen, want daar komt een heel groot gedeelte bij kijken met een topselectie. Meer kwalitatieve spelers betekent ook meer teleurstellingen die niet altijd begrepen worden. Één rotte appel in de selectie kan de sfeer behoorlijk verzieken (zie Ihattaren).
Skuddem
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

Grasmat wrote: 29 Jun 2022, 14:39 Tja je hoeft het er niet over te hebben, maar ontkennen dat het een factor is hoeft ook weer niet. Want het beïnvloedt natuurlijk wel degelijk je kans op een titel. Meer geld = meer mogelijkheden = meer kans. Ajax is nog steeds de grote favoriet komend seizoen, dus wij moeten verrassen en ons stinkende best doen. De aankopen helpen daarbij gelukkig al flink als het goed is.
Meer geld betekent dan misschien wel meer theoretische mogelijkheden, maar ondanks dat Ajax meer geld heeft, zijn wij toch meer kans aan het creëren op succes dan zij - dat is mogelijk door de combinatie bestuurlijke kwaliteit, een goede voetbaltechnische structuur, een uitstekend netwerk en onze boerenslimheid!
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Wij zijn bezig om onze uitgangspositie te verbeteren tov andere jaren waarbij Ajax eigenlijk probeert te behoden wat ze de afgelopen jaren hebben gehad. We hoeven mijn inziens niet naar onderen te kijken maar het is ook niet zo dat wij nu favoriet zijn voor de titel en het is ook zeker niet zo dat als wij geen kampioen worden dat we het sowieso niet goed gedaan hebben. Het is ook niet zo dat we met welke aankoop dan ook een titel kunnen kopen, die kans wordt nooit heel veel meer groter omdat we al zoveel 'beter' zijn dan de rest en het op onderlinge duels aan komt. PSV kan gewoon 2e worden met 28 overwinningen 4x gelijk en 2x verliest als je dan net die wedstrijden verliest tegen de grootste concurrent.

De route naar de titel gaat mijn inziens vooral via de kleinere teams zodat je daar een vergelijkbaar moyenne haalt zoals Roger deed afgelopen seizoen maar dan meer dan 1 punt in 4 wedstrijden tegen Ajax en Feyenoord en dan ben je er al.
Juancho
Mister PSV

Het begin lijkt goed, net als vorig jaar. Met wel de opmerking dat Luuk de Jong ook daadwerkelijk komt deze week. Dan is de start leuk. Maar er is idd nog wel meer nodig. Gakpo & Sangare heb je echt keihard nodig en als er dan toch 1 gaat... is het maar afwachten wat PSV kan terughalen. Met een talentje als Savio als vervanger ga je er niet komen. Defensief zijn er ook nog wel vraagtekens en ik geloof er ook niet in dat Xavi gelijk 1 van de 3 middenvelders gaat worden.

Kortom er is nog genoeg onzekerheid en twijfel en PSV zal dan ook vast nog (lang) niet klaar zijn.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Sensation
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: Ja

Juancho wrote: 29 Jun 2022, 16:08 Het begin lijkt goed, net als vorig jaar. Met wel de opmerking dat Luuk de Jong ook daadwerkelijk komt deze week. Dan is de start leuk. Maar er is idd nog wel meer nodig. Gakpo & Sangare heb je echt keihard nodig en als er dan toch 1 gaat... is het maar afwachten wat PSV kan terughalen. Met een talentje als Savio als vervanger ga je er niet komen. Defensief zijn er ook nog wel vraagtekens en ik geloof er ook niet in dat Xavi gelijk 1 van de 3 middenvelders gaat worden.

Kortom er is nog genoeg onzekerheid en twijfel en PSV zal dan ook vast nog (lang) niet klaar zijn.
Als er 1 gaat komt er een berg geld binnen en kan er echt wel wat gedaan worden. Dan is "talentje Savio" niet de vervanger van Gakpo. Sowieso vandaag nog door Marco Timmer aangegeven dat het zeer aannemelijk is dat Savio meetraint met PSV1 maar in het beginstadium zijn wedstrijden voor Jong gaat spelen. Dus als Gakpo vertrekt zal er hoe dan ook wat bijkomen.

Kans dat Xavi één van de drie middenvelders wordt lijkt mij wel aanwezig, tussen de regels door wordt er echt enorm veel vertrouwen uitgesproken. Prio ligt bij spitspositie (de Jong) en backup Gakpo (Savio), daarna zal er voor de achterhoede nog wel wat bij moeten komen (CV) en is ook gezegd dat er op het middenveld nog wat ervaring bij mag. De rest zal afhankelijk zijn van verkopen gok ik zo, maar ik laat mij graag verrassen.
Juancho
Mister PSV

Sensation wrote: 29 Jun 2022, 16:15
Juancho wrote: 29 Jun 2022, 16:08 Het begin lijkt goed, net als vorig jaar. Met wel de opmerking dat Luuk de Jong ook daadwerkelijk komt deze week. Dan is de start leuk. Maar er is idd nog wel meer nodig. Gakpo & Sangare heb je echt keihard nodig en als er dan toch 1 gaat... is het maar afwachten wat PSV kan terughalen. Met een talentje als Savio als vervanger ga je er niet komen. Defensief zijn er ook nog wel vraagtekens en ik geloof er ook niet in dat Xavi gelijk 1 van de 3 middenvelders gaat worden.

Als er 1 gaat komt er een berg geld binnen en kan er echt wel wat gedaan worden. Dan is "talentje Savio" niet de vervanger van Gakpo. Sowieso vandaag nog door Marco Timmer aangegeven dat het zeer aannemelijk is dat Savio meetraint met PSV1 maar in het beginstadium zijn wedstrijden voor Jong gaat spelen. Dus als Gakpo vertrekt zal er hoe dan ook wat bijkomen.

Kans dat Xavi één van de drie middenvelders wordt lijkt mij wel aanwezig, tussen de regels door wordt er echt enorm veel vertrouwen uitgesproken. Prio ligt bij spitspositie (de Jong) en backup Gakpo (Savio), daarna zal er voor de achterhoede nog wel wat bij moeten komen (CV) en is ook gezegd dat er op het middenveld nog wat ervaring bij mag. De rest zal afhankelijk zijn van verkopen gok ik zo, maar ik laat mij graag verrassen.
Ow als 1 van beide heren gaat, natuurlijk komt er dan een pot geld vrij. Tis de vraag wat er voor teruggehaald wordt. En wat kan PSV halen. Wat ik al eerder aangaf, het basisniveau van PSV is in mijn ogen nog te laat om 1 van beide heren te vervangen voor bijv. een groot talent met dus ook gelijk veel twijfels. Beetje wat je nu hebt met Gotze vervangen voor Xavi.

Als je dat wil/moet doen met je 3 beste spelers van vorig seizoen... je snapt het punt ;). Ik zeg overigens niet dat het gebeurt hoor maar vorig jaar was het begin ook prima maar uiteindelijk stokte het en zag je de gevolgen. Het was gewoon net niet. Benieuwd of ze deze zomer dus wel volle bak doorzetten.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
ElTigre
Meervoudig international

Ruud is jarig vandaag, mooie transfer binnenhalen als cadeau? ;)
ruuddevil
Legende

Oud-PSV’er Patrick K. dus ook.
Tjompie
Internationale topspeler

Mooi ook dat Manchester United m ook al openbaar gefeliciteerd heeft, mooie reclame voor onze club

Menno1
Legende

Grasmat wrote: 29 Jun 2022, 14:39 Tja je hoeft het er niet over te hebben, maar ontkennen dat het een factor is hoeft ook weer niet. Want het beïnvloedt natuurlijk wel degelijk je kans op een titel. Meer geld = meer mogelijkheden = meer kans. Ajax is nog steeds de grote favoriet komend seizoen, dus wij moeten verrassen en ons stinkende best doen. De aankopen helpen daarbij gelukkig al flink als het goed is.
Ontkennen hoeft ook niet. Alleen Roger benadrukte het net ff te vaak. Ook soms ongevraagd.

Neemt niet weg dat ik Roger een topper vond. En laten we niet doen alsof er geen spelers voor Roger naar PSV kwamen. Zonder hem had Mario hier nooit gezeten natuurlijk. Roger is absoluut geen nobody in de voetbal wereld en zijn manier van spelen is erg aansprekend
DonyellMalen
Legende

Hij heeft gekregen wat hij zo graag wilde op z'n verjaardag: een topspits! Van harte Ruud!
Post Reply