Transferwindow 2022-2023

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Locked
User avatar
Armada
Internationale topspeler
Posts: 4,804
Joined: 20 Mar 2018, 08:46
FOOTB_REM_S: No

Geweldige deal. Ik hoop dat iedereen begrijpt dat dit een directe versterking is.
User avatar
Persepolis
Vedette
Posts: 8,265
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Joenepsv wrote: 22 Feb 2022, 08:50
ShovingNE2 wrote: 22 Feb 2022, 08:19 Ja. Totaal geen voordelen voor PSV dit. Alleen maar City. Dat PSV dit model 5 jaar geleden al bedacht ga je heel makkelijk aan voorbij.

Als je geen onderdeel wil uitmaken van de voetballerij dan moet je de club opheffen. Laten we eerlijk zijn: het transfersysteem kan je best vergelijken met mensenhandel toch? Er is zoveel verrot aan de voetballerij: als je goed kijkt dan kan je niets meer doen en met niemand meer zaken doen.
We hebben het 100 jaar volgehouden zonder City en dat lukt nog wel 100 jaar. Ik lees nu weer voorbeelden van Angelino en Alex. Daartegenover staan Zinchenko, Gomes, Rajkovic en Alcides.

Het hele transfersysteem is inderdaad een verrotte business. Maar zo is het nu eenmaal. Je hebt er echter een paar clubs bij die het net iets verrotter maken.

Er zullen best wat voordelen aan deze transfer zitten. En ik snap ook dat supporters er enthousiast van worden. Ik zelf niet. We zijn geen Pec Zwolle wat zijn handjes mag dichtknijpen dat ze een talent mogen huren. Maar goed. Tot duidelijk is wat precies de inhoud van de deal is zal ik me er niet meer over uitlaten.
Alsof het al 100 jaar op dezelfde manier gaat en nu opeens alles verandert. Het is niet dat het in de jaren 80 hetzelfde aan toeging als in de jaren 20, of in de jaren 00 hetzelfde als in de jaren 50. Er zijn in 100 jaar tijd continu veranderingen geweest, in de hele voetballerij dus ook bij PSV, en dat zal de komende 100 jaar ook zo zijn. Dit is er één van. Ik kan me voorstellen dat je het verrot vindt hoe het in de transfermarkt eraan toegaat, ben ik ook mee eens, maar dat wil niet zeggen dat het geen slimme deal is voor PSV. Je moet erin meegaan, op de een of andere manier. Ajax doet dat door met vele miljoenen te smijten, waarvan heel veel naar miskopen. Wij kunnen dat niet en moeten creatiever zijn. Verder betekent dit niet dat PSV niet zonder City kan, of dat wij richting PEC of Vitesse gaan. Wij waren nota bene veel eerder met dit soort deals bezig. Er is alleen een verschil tussen dit, en meerdere spelers in het eerste elftal die gehuurd zijn. Andere situaties.
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

De bedoeling is als het goed is dat zowel City als PSV er beter van worden. En 1 of 2 huurspelers van een club maakt je niet opeens afhankelijk of ben je zowat een dependance van een rijkere club. Het is niet het één of het ander en dan heb je ook nog eens dat elke situatie weer anders kan zijn. Daarnaast heb je ook te maken met het evenwicht tussen sportief en financieel. Feyenoord heeft op dit moment 5 huurspelers voor het eerste team en dat is ook niet uit luxe. Echter zonder die huurspelers zou Feyenoord er waarschijnlijk minder voorstaan dan nu. Zaak is om buiten de huurspelers nog steeds kapitaal op het veld te hebben en toptalenten die op het punt staan door te breken niet in de weg gaan zitten.
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Armada wrote: 22 Feb 2022, 11:32 Geweldige deal. Ik hoop dat iedereen begrijpt dat dit een directe versterking is.
Voor welke plek dan? Want minuten ten koste van Noni, Bakayoko of zelfs Doan is eigenlijk zonde. Hoe groot het talent ook is; het is gewoon een raar signaal dat een van je grootste talenten zijn opleiding vertraagd dreigt te worden voor deze jongen.

Komt hij voor Gakpo, dan is dat beter te verkopen maar dan krijg je een soort Lozano verhaal; dan koop je een geweldenaar maar zet je hem niet op zijn favoriete positie
Madueke
Legende
Posts: 10,870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Gakpo zou nooit vervangen mogen worden door dit soort onzekere projectjes. Besef even wat je kwijtraakt aan goals + assists als Cody vertrekt.

Deze Savio zou (vooralsnog) de rol van Bruma prima kunnen overnemen, niets meer en niets minder.
User avatar
Trixm
Vedette
Posts: 6,536
Joined: 06 Sep 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Menno1 wrote: 22 Feb 2022, 11:39
Armada wrote: 22 Feb 2022, 11:32 Geweldige deal. Ik hoop dat iedereen begrijpt dat dit een directe versterking is.
Voor welke plek dan? Want minuten ten koste van Noni, Bakayoko of zelfs Doan is eigenlijk zonde. Hoe groot het talent ook is; het is gewoon een raar signaal dat een van je grootste talenten zijn opleiding vertraagd dreigt te worden voor deze jongen.

Komt hij voor Gakpo, dan is dat beter te verkopen maar dan krijg je een soort Lozano verhaal; dan koop je een geweldenaar maar zet je hem niet op zijn favoriete positie
Bakayoko maakt een leuke ontwikkeling door, maar in de jeugd was het geen toptalent. En dat zie ik nu nog steeds niet, in ieder geval niet in vergelijking met Madueke in de u18.
Saibari is underrated.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

"PSV moet buitencategorie spelers halen voor de jeugd!!!"


PSV haalt buitencategorie speler voor de jeugd

"ONTEVREDEN WANT!!!"

🤷‍♂️
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Als ze toch in gesprek zijn, kan je ook wellicht kijken of je nog extra spelers van ze kan halen volgend jaar. Een constructie bedenken voor bijvoorbeeld Kayky die ze onlangs hebben gehaald. Er breekt echt een nieuwe periode aan, denk ik. Je moet als PSV zijnde ook met de tijd mee, even heel cliche gezegd.

https://www.transfermarkt.nl/kayky/prof ... ler/668265
Rikkert1234
Vedette
Posts: 5,704
Joined: 12 May 2021, 16:09
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ardbeg wrote: 22 Feb 2022, 12:27 "PSV moet buitencategorie spelers halen voor de jeugd!!!"


PSV haalt buitencategorie speler voor de jeugd

"ONTEVREDEN WANT!!!"

🤷‍♂️
Hoewel ik het met je eens ben dat dit een versterking, is de mensen die daarom roepen dat dit soort versterkingen gekocht moeten worden ipv gehuurd.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Joenepsv wrote: 22 Feb 2022, 11:26
Het is ook niet perse een verlies. Ik ben negatief over deze deal ondanks dat ik de details ken. Dat is niet helemaal terecht waarschijnlijk. Ik snap echter de euforie hier ook niet.
Misschien een idee. Niet negatief zijn of positief en gewoon afwachten?
Madueke wrote: 22 Feb 2022, 11:56

Deze Savio zou (vooralsnog) de rol van Bruma prima kunnen overnemen, niets meer en niets minder.
Je weet nog minder over deze speler dan niets meer en niets minder volgens mij. Niet juichen als hij straks de pannen van het dat speelt he. Want enkel voor de plek van Bruma! Ondanks dat Bruma op een andere positie speelt.
Rikkert1234 wrote: 22 Feb 2022, 12:33
Ardbeg wrote: 22 Feb 2022, 12:27 "PSV moet buitencategorie spelers halen voor de jeugd!!!"


PSV haalt buitencategorie speler voor de jeugd

"ONTEVREDEN WANT!!!"

🤷‍♂️
Hoewel ik het met je eens ben dat dit een versterking, is de mensen die daarom roepen dat dit soort versterkingen gekocht moeten worden ipv gehuurd.
En blijvend wordt er herhaald dat een speler van dit kaliber normaal niet haalbaar is.
Last edited by Ardbeg on 22 Feb 2022, 12:37, edited 1 time in total.
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
FOOTB_REM_S: No

Als deze jongen komt dan ga ik me er op verheugen hem te zien spelen. Kan zomaar het zoveelste Braziliaanse talentje zijn, maar ook net zo goed iemand om flink van te genieten.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
FOOTB_REM_S: No

We zitten hier op een forum met gebruikers die alle ins en outs kennen van elke markt in de wereld en er zijn ook gebruikers die hier voor de lol meelezen en af gaan op dat wat ze voor de kiezen krijgen. Als dan blijkt dat wij voor 2 jaar een 17 jarige Braziliaan mogen huren van City dan is het toch niet zo gek dat niet iedereen de polonaise loopt voordat ze hem aan het werk hebben gezien? Er zijn mensen die roepen zonder onderbouwing dat het een directe versterking is terwijl ik persoonlijk me niet voor kan stellen dat een 17 jarig wonderkind nu al beter is dan bv een Madueke of de vervanger van Gakpo die met een volle beurs gehaald gaat worden.

Waar je wel rekening mee moet houden, en dat is zonder te kijken naar kwaliteit van de speler, is dat wij de afgelopen 5 a 7 jaar zo tering veel geld hebben verdiend met spelers uit de voorhoede en als je straks bv Luuk en een gehuurde speler in de basis hebt staan dan gaat die geldkraan ook dicht. Dus ik vind het best logisch dat mensen kritisch kijken naar huurspelers. De kwaliteit bepaald echter altijd het succes want een Guidetti en Pelle waren voltreffers en hebben meer opgeleverd dan bv een Sinistera of Berghuis.
SWillykuiltje
Talent
Posts: 83
Joined: 15 Feb 2022, 11:58
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Tijd om (poging wagen) Depay, Luuk en Gini terug te halen. En daaromheen spelers zoals Noni, Veerman, leider op de cv positie en eigen jeugd. Op de Ajax route zoals ze met jankbal Tadic en Blind en in mindere mate Klaassen gedaan hebben. Maar wel ff hopen dat ze een downgrade in hun salaris goedkeuren.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Sensation wrote: 22 Feb 2022, 10:28
Juancho wrote: 22 Feb 2022, 10:07 De grote en belangrijke vraag in deze is natuurlijk of hij al klaar is voor PSV 1. Dan kan ik zulke deals wel begrijpen dat je er daar 1 a 2 van wilt doen om zo EN je selectie beter te maken EN geld over te houden voor andere topaankopen. Echter, is dit menneke nog niet zover en moet hij een eerste seizoen in Jong PSV spelen ligt het wel iets anders. Dan is het vooral heel jammer dat je hem zelf niet kan/wil kopen. Dus is het een toptalent voor PSV 1 of voor Jong PSV en wellicht snel voor de breedte van PSV 1.

Situatie Alex werd genoemd, klopt ook zeker qua constructie, maar die werd echt gehaald voor de basis en had als ik mij niet vergis ook veel en veel meer ervaring op het hoogste niveau. Dat maakt het weldegelijk een andere vergelijking.
Het is jammer dat je hem zelf niet kan kopen (willen heb je denk ik nauwelijks als je concurrentie hebt van Arsenal en City), maar is dat dan een rede om het niet te doen? Van wat je hoort overigens kans zeer aannemelijk dat hij goed genoeg is voor PSV1, of dat iig op korte termijn gaat zijn.

En als die jongen niet goed genoeg blijkt voor PSV, dan komt hij toch gewoon op de bank? Of bij Jong PSV? Of daar op de bank? Je moet hem niet op gaan stellen 'want we hebben gehuurd van City', zoals voor iedereen telt; je speelt pas als je goed genoeg bent. En PSV houdt onderaan de streep dus hoe dan ook geld over. Ik snap niet hoe mensen dit als 'een verlies' kunnen zien.
Alles hangt dus af van hoe goed die jongen al is. Ik ken hem niet, dus geen idee. Als het al een toegevoegde waarde voor het eerste is, en dat hoeft niet als grote smaakmaker in de basis te zijn...dan is het prima. Als het nog een jong ventje die eerst bij Jong PSV zich verder zal moeten ontwikkelen en niet zozeer voor het eerste gehaald is...dan vind ik het wel een ander verhaal. Dat zijn dan categorie spelers waar je of zelf in moet investeren (daar is toch ook mede dat investeringspotje voor?) of leidt ze zelf op wat we ook doen met een paar goede talenten voor de aanval.

Ik vind dit dus een beetje een apart/uniek geval en het is iig wel duidelijk dat het geen speler is die PSV 1 direct beter maakt. Praatje over huur voor het eerste, dan zou je eigenlijk een categorie hoger moeten zitten. Spelers die voor PSV sowieso niet te betalen zijn en je op die manier met City voor 2 jaar kan huren, ze beter maakt en er uiteindelijk een paar miljoen aan over houdt. Maar dan heb je het dus over spelers van niveau Alex. Niet dat het alles hoeft te zeggen, maar ik dacht dat de Braziliaanse markt helemaal ontploft was qua transfersommen? Als ik dan lees dat deze jongen 6,5 miljoen moet kosten...wat zegt dat? Is hij daadwerkelijk nog (lang) niet zover, is er sprake van een clausule? Iets anders?

Ik ben niet gelijk negatief hoor, helemaal niet zelfs. Maar ik vind het wel een iets wat vreemde situatie. Zelfs een Angelino had er al 1 bewezen jaar op zitten in de ED. En bovendien kijk je ook naar de positie en wat je daar zelf al aan talent hebt rondlopen. Ook niet geheel onbelangrijk lijkt me.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Depay en Gini terug is de droom 🤩
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25,115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

Dat zeg je goed, droom. Want heel erg realistisch is het niet. Depay sowieso niet, die is nog te jong en kan bijna overal terecht. Maar die gaat echt niet nu al weg bij Barca. Gini maak je alleen kans als hij dicht bij huis wil gaan afbouwen.
User avatar
Maikel
Site Admin
Posts: 18,382
Joined: 10 May 2018, 10:21
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ardbeg wrote: 22 Feb 2022, 13:45 Depay en Gini terug is de droom 🤩
Ik zou gaan voor OF
Niet teveel oudjes zonder restwaarde. Anders wordt het zoals Feyenoord toen met Makaay
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Maikel wrote: 22 Feb 2022, 13:58
Ardbeg wrote: 22 Feb 2022, 13:45 Depay en Gini terug is de droom 🤩
Ik zou gaan voor OF
Niet teveel oudjes zonder restwaarde. Anders wordt het zoals Feyenoord toen met Makaay
Dus Gini en Depay zou een nee zijn voor jou?
User avatar
Trixm
Vedette
Posts: 6,536
Joined: 06 Sep 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Ardbeg wrote: 22 Feb 2022, 13:59
Maikel wrote: 22 Feb 2022, 13:58

Ik zou gaan voor OF
Niet teveel oudjes zonder restwaarde. Anders wordt het zoals Feyenoord toen met Makaay
Dus Gini en Depay zou een nee zijn voor jou?
It's a trap!!
Saibari is underrated.
User avatar
TheSyb
Nationale topspeler
Posts: 1,983
Joined: 10 Aug 2021, 18:28
Clubvoorkeur: PSV (duh)
FOOTB_REM_S: No

Ardbeg wrote: 22 Feb 2022, 13:59
Maikel wrote: 22 Feb 2022, 13:58

Ik zou gaan voor OF
Niet teveel oudjes zonder restwaarde. Anders wordt het zoals Feyenoord toen met Makaay
Dus Gini en Depay zou een nee zijn voor jou?
Stel je voor de reacties als we Gini hebben binnengehaald en Memphis zich hier heeft aangeboden maar John de Jong heeft gepast, omdat we Vinicius voorin hebben lopen
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
FOOTB_REM_S: No

Maikel wrote: 22 Feb 2022, 13:58
Ardbeg wrote: 22 Feb 2022, 13:45 Depay en Gini terug is de droom 🤩
Ik zou gaan voor OF
Niet teveel oudjes zonder restwaarde. Anders wordt het zoals Feyenoord toen met Makaay
Teveel oudjes zonder restwaarde? Memphis is pas net 28 geworden hè. Wij zijn pas oudjes Maikel! :mrgreen:
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Trixm wrote: 22 Feb 2022, 14:01
Ardbeg wrote: 22 Feb 2022, 13:59

Dus Gini en Depay zou een nee zijn voor jou?
It's a trap!!
:(
User avatar
Ryme
Vaste waarde in elftal
Posts: 603
Joined: 20 May 2021, 17:21
FOOTB_REM_S: No

De Jong en Wijnaldum zou mogelijk nog kunnen. Zou wel echt fantastisch zijn overigens. Ervaring en leiderschap in de as en daaromheen talenten. Met Ramalho en Obispo heb je een prima CV duo en dan nog een goede keeper en je as staat.
SWillykuiltje
Talent
Posts: 83
Joined: 15 Feb 2022, 11:58
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ryme wrote: 22 Feb 2022, 14:25 De Jong en Wijnaldum zou mogelijk nog kunnen. Zou wel echt fantastisch zijn overigens. Ervaring en leiderschap in de as en daaromheen talenten. Met Ramalho en Obispo heb je een prima CV duo en dan nog een goede keeper en je as staat.
Ik zie het zitten. Met Brands nu aan het roer zal dit zeker niet ondenkbaar zijn. Arias als rb sta ik ook niet van te kijken, speelt nu bijna niet en verhuur periode eindigd deze zomer. Als Cocu de trainer gaat worden dan zijn deze kansen alleen maar groter.
User avatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
Posts: 4,675
Joined: 26 Aug 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Geef eens 1 reden waarom Memphis op dit moment terug zou willen komen naar PSV.
Locked