Het Philips Stadion

Dit is het forum voor stadionzaken.
Post Reply
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Sowieso zou ik het veel mooier vinden als de hoeken allemaal mooi mee gaan met de lange zijdes. Geen idee of dat technisch kan, maar ik word altijd een beetje kriebelig van al die verschillende hoogtes en vormen. Maak dat mooi gestroomlijnd, beetje ovale vorm en volgens mij passen er dan al gelijk veel meer mensen in. Dat laatste voorbeeld van Sensation hierboven komt al aardig in de buurt.

Hoe meer ik er trouwens over nadenk, hoe meer ik ook zie in eventueel dan maar een stuk afbreken van het huidige stadion om het vervolgens weer op te bouwen op een manier zodat je er wel bijv. 10.000 meer mensen in kan stoppen en je kan gelijk een modernisering slag mee pakken. 45/50.000 zou denk ik wel het aantal moeten zijn waar je naar toe wil met oog op de toekomst zodat je niet over een x aantal jaar weer zit. Ff fors investeren, maar dan staat er een eigen stadion waar je heul lang mee verder kan.

Misschien moet je dan een seizoen lang voor 10k mensen spelen of een seizoen lang uitwijken naar een ander stadion redelijk in de buurt. Dat 100x liever voor 1 seizoen dan voor altijd op een andere locatie.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Op dit moment is het net aan de Westzijde van het Philips Stadion klaar om gebruikt te worden. Het net aan de Oostzijde volgt op korte termijn.
https://www.PSV.nl/nieuwspagina/artikel ... ing-up.htm
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 09 Oct 2023, 22:15
Op dit moment is het net aan de Westzijde van het Philips Stadion klaar om gebruikt te worden. Het net aan de Oostzijde volgt op korte termijn.
https://www.PSV.nl/nieuwspagina/artikel ... ing-up.htm
Ah joh. Nergens voor nodig.
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
FOOTB_REM_S: No

Daar zijn ze rijkelijk laat mee. Heb in de loop der jaren al behoorlijk wat capuchonnetjes een headshot zien ondergaan.
User avatar
Tomm
Vedette
Posts: 5,270
Joined: 01 Feb 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

ruuddevil wrote: 09 Oct 2023, 23:21 Daar zijn ze rijkelijk laat mee. Heb in de loop der jaren al behoorlijk wat capuchonnetjes een headshot zien ondergaan.
Dat verklaart n hoop.

Zonder gekheid; beter laat dan nooit dus hoe kun je hier nu tegen zijn. Elk ongelukje wat je hiermee voorkomt is er 1.
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
FOOTB_REM_S: No

Tomm wrote: 09 Oct 2023, 23:26
ruuddevil wrote: 09 Oct 2023, 23:21 Daar zijn ze rijkelijk laat mee. Heb in de loop der jaren al behoorlijk wat capuchonnetjes een headshot zien ondergaan.
Dat verklaart n hoop.

Zonder gekheid; beter laat dan nooit dus hoe kun je hier nu tegen zijn. Elk ongelukje wat je hiermee voorkomt is er 1.
Ik ben niet tegen. Alleen zou ik gezien de huidige ontwikkelingen eerder kiezen voor geen net en extra veel afwerken op doel. Liefst met zwaardere ballen. ;)
These users thanked the author ruuddevil for the post:
Grasmat
Sparts
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 784
Joined: 07 Jan 2021, 13:34
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Goed dat ze het zo brengen, want onwijs zielig als je geraakt wordt door een bal. Maar is het niet eigenlijk een zeer doorzichtige manier om de mogelijkheid te hebben om die netten omhoog te trekken wanneer dat een keer nodig blijkt te zijn tijdens een wedstrijd?
Prof_napo
Internationale topspeler
Posts: 4,619
Joined: 23 Feb 2022, 09:56
Clubvoorkeur: v.v. UNA
FOOTB_REM_S: No

Sparts wrote: 10 Oct 2023, 08:45 Goed dat ze het zo brengen, want onwijs zielig als je geraakt wordt door een bal. Maar is het niet eigenlijk een zeer doorzichtige manier om de mogelijkheid te hebben om die netten omhoog te trekken wanneer dat een keer nodig blijkt te zijn tijdens een wedstrijd?
En zelfs al zou dat zo zijn is dat in ieder geval een goede optie om te hebben. Enkel positief dat het enerzijds is om de supporters tijdens de warming up te beschermen en anderzijds de spelers op het veld ( en daarmee de club ) tegen bepaalde aanhang te beschermen.
User avatar
Koenjo
Meervoudig international
Posts: 1,058
Joined: 15 Mar 2022, 13:51
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Jammer dat er nog geen nieuws is over een eventuele verbouwing/uitbreiding vant stadion, ze hadden toch een bedrijf aangehaakt die de mogelijkheden in kaart gingen brengen? Waar blijft het nieuws? :D
''Top level''
''1000% penalty''
''Give the cup to Ajax!''
User avatar
Tjompie
Internationale topspeler
Posts: 3,060
Joined: 28 Aug 2021, 18:57
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Koenjo wrote: 10 Oct 2023, 09:53 Jammer dat er nog geen nieuws is over een eventuele verbouwing/uitbreiding vant stadion, ze hadden toch een bedrijf aangehaakt die de mogelijkheden in kaart gingen brengen? Waar blijft het nieuws? :D
Zo'n onderzoek gebeurd niet in een weekje tijd hoor ;)
Denk dat je al blij moet zijn als het begin volgend jaar klaar zou zijn.
User avatar
Tomm
Vedette
Posts: 5,270
Joined: 01 Feb 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

ruuddevil wrote: 10 Oct 2023, 07:19
Tomm wrote: 09 Oct 2023, 23:26
Dat verklaart n hoop.

Zonder gekheid; beter laat dan nooit dus hoe kun je hier nu tegen zijn. Elk ongelukje wat je hiermee voorkomt is er 1.
Ik ben niet tegen. Alleen zou ik gezien de huidige ontwikkelingen eerder kiezen voor geen net en extra veel afwerken op doel. Liefst met zwaardere ballen. ;)
Ik vond het vertrek van Jorrit al een goed begin, met één transfer werd de hele tweede ring in veiligheid gebracht. Extra veel trainen op afwerken zou voor Oost wellicht werken maar je hebt ook nog met een tegenstander te maken. Over een aantal weken komt ajax, die schieten dit seizoen niet meer op doel dus dan is zo'n net wel handig.
User avatar
Ronzz
Jeugdinternational
Posts: 142
Joined: 21 Jun 2022, 09:25
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Sensation wrote: 06 Oct 2023, 16:36 Dit kwam eruit:
Image
Deze vind ik echt prachtig; niet alleen de buitenkant, maar vooral de tribune op noord wat een groter stuk naar boven lijkt te lopen.
Waar de skyboxen dan terecht moeten komen is weer een ander verhaal...
User avatar
StratumZuid
Vedette
Posts: 6,252
Joined: 18 Jul 2019, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Ik vind dit ontwerp van een aantal jaren geleden ook prima hoor

https://www.ae-architecten.nl/philips-stadion.html
In PHILIPS blauw St.Joris den draak doorstekende,
alles van goud
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

StratumZuid Ik vind dat persoonlijk net geen mooi design. Vooral de spijlen en de nieuwe overkappingen niet. Even buiten wat mogelijk is met de basis van het stadion (beetje rekening mee proberen te houden), zou ik zoiets erg mooi vinden:

Image

Al zou het wel erg zonde zijn als de identiteit van het stadion verloren gaat.
User avatar
MC Hammer
International
Posts: 921
Joined: 12 Jun 2023, 21:48
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ardbeg wrote: 10 Oct 2023, 11:16
Al zou het wel erg zonde zijn als de identiteit van het stadion verloren gaat.
Die wordt bepaald door wie er op de stoeltjes zit, wie het gras doet, wie de spelers ontvangt, wie de bitterballen bakt. De identiteit van PSV zit niet in beton en staal.
These users thanked the author MC Hammer for the post:
Riffii
Hammertime!
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

MC Hammer wrote: 10 Oct 2023, 11:21
Ardbeg wrote: 10 Oct 2023, 11:16
Al zou het wel erg zonde zijn als de identiteit van het stadion verloren gaat.
Die wordt bepaald door wie er op de stoeltjes zit, wie het gras doet, wie de spelers ontvangt, wie de bitterballen bakt. De identiteit van PSV zit niet in beton en staal.
Waar ik op doel is de herkenbaarheid van het Philips Stadion, dat al jaren een bepaalde look heeft. Een verandering naar zo'n look is erg gaaf maar ook een beetje zonde in verband met nostalgie. Al wennen mensen daar ook aan natuurlijk. Er komt vanzelf historie bij een stadion met nieuwe look.
These users thanked the author Ardbeg for the post:
MC Hammer
Het Kanon
Internationale topspeler
Posts: 3,077
Joined: 22 Apr 2019, 00:00
FOOTB_REM_S: No

We hebben nu 35.500 en een wachtlijst van 9000. Als je uitbreidt, moet je ook rekening houden met een uitvak dat mee moet groeien.

Het heeft dus geen zin om te gaan zitten fröbelen met een stadion dat met een stukje extra tribune links of rechts naar 44.000 groeit. Het nu misschien net aan genoeg, maar verder groeien lukt niet al niet meer en je investeringen zijn dan al gedaan.

Als je nu een grondige investering doet, pak het dan goed aan. Zorg dat PSV een stadion heeft, waarvan men over 60 jaar zegt dat het een fantastisch stadion is en waar de club tot in de loop der dagen zijn ambities in waar kan maken. Houd de mogelijkheid van een heel nieuw stadion dus open.

Ikzelf ben er over 60 jaar waarschijnlijk al niet meer, dus laten we a.u.b. niet gaan zitten tobben met sentimenteel geleuter over hoe ik op mijn fietsje via de snackbar naar het stadion hobbel, maar laten we gewoon een ijzersterk vernieuwd/verbeterd stadion centraal in de plannen stellen. Zodat PSV in 2083 nog steeds op op een zo hoog mogelijk niveau mee kan draaien.
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
FOOTB_REM_S: No

Wat hebben we liever, Philips Stadion behouden, uitbreiden naar pakweg 40.000 (of iets meer) of een hypermodern nieuw stadion op een andere locatie met pakweg 50.000 stoelen? Met uiteraard een geweldig gestroomlijnde catering!

Ikzelf vind het een lastige afweging, de plek van het stadion is uniek, al vanaf de oprichting op dezelfde plek. Maar de wachtlijst is groot en wordt met de successen die we de komende jaren gaan vieren alleen maar groter.

Ik ben vooral benieuwd met welke mogelijkheden dat bureau gaat komen die is aangesteld hiervoor. Wat is het maximale wat je met het huidige stadion kan en hoe gaat dat eruit zien.
User avatar
Gestelnaar
Nationale topspeler
Posts: 1,689
Joined: 20 Sep 2017, 00:00
Clubvoorkeur: Philips Sport Vereniging
FOOTB_REM_S: No

Sparts wrote: 10 Oct 2023, 08:45 Goed dat ze het zo brengen, want onwijs zielig als je geraakt wordt door een bal. Maar is het niet eigenlijk een zeer doorzichtige manier om de mogelijkheid te hebben om die netten omhoog te trekken wanneer dat een keer nodig blijkt te zijn tijdens een wedstrijd?
Als je zelf eens achter de goal hebt gezeten/gestaan dan merk je vanzelf dat het geen overbodige luxe is tijdens het afronden. Op Oost zal iedereen zichzelf wel redden, op wat rondvliegend bier na. Maar aan de west kant, zeker met de rolstoelvakken daar, is het echt wel nodig.
User avatar
StratumZuid
Vedette
Posts: 6,252
Joined: 18 Jul 2019, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Zolang we maar niet gaan verhuizen..
These users thanked the author StratumZuid for the post:
Dribble
In PHILIPS blauw St.Joris den draak doorstekende,
alles van goud
User avatar
Koenjo
Meervoudig international
Posts: 1,058
Joined: 15 Mar 2022, 13:51
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Gestelnaar wrote: 10 Oct 2023, 11:52
Sparts wrote: 10 Oct 2023, 08:45 Goed dat ze het zo brengen, want onwijs zielig als je geraakt wordt door een bal. Maar is het niet eigenlijk een zeer doorzichtige manier om de mogelijkheid te hebben om die netten omhoog te trekken wanneer dat een keer nodig blijkt te zijn tijdens een wedstrijd?
Als je zelf eens achter de goal hebt gezeten/gestaan dan merk je vanzelf dat het geen overbodige luxe is tijdens het afronden. Op Oost zal iedereen zichzelf wel redden, op wat rondvliegend bier na. Maar aan de west kant, zeker met de rolstoelvakken daar, is het echt wel nodig.
Is dit niet een beetje mosterd na de maaltijd eigenlijk? Hebben we nu jarenlang minder-valide ballen tegen hun aan laten schieten?
''Top level''
''1000% penalty''
''Give the cup to Ajax!''
User avatar
Huevera
Bankzitter
Posts: 239
Joined: 10 May 2021, 10:49
Clubvoorkeur: PSV, ATM
FOOTB_REM_S: No

Verhuizen is klote, maar je ziet bij andere clubs dat het snel went en de sfeer er niet perse op achteruit hoeft te gaan.
Ook ontstaan er nieuwe kroegen, restaurants, barretjes etc rondom een nieuw stadion.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Sensation wrote: 10 Oct 2023, 11:47 Wat hebben we liever, Philips Stadion behouden, uitbreiden naar pakweg 40.000 (of iets meer) of een hypermodern nieuw stadion op een andere locatie met pakweg 50.000 stoelen? Met uiteraard een geweldig gestroomlijnde catering!

Ikzelf vind het een lastige afweging, de plek van het stadion is uniek, al vanaf de oprichting op dezelfde plek. Maar de wachtlijst is groot en wordt met de successen die we de komende jaren gaan vieren alleen maar groter.

Ik ben vooral benieuwd met welke mogelijkheden dat bureau gaat komen die is aangesteld hiervoor. Wat is het maximale wat je met het huidige stadion kan en hoe gaat dat eruit zien.
Ik hoop echt echt dat het stadion op de huidige locatie blijft. Hoe dit ingevuld kan worden naar een groter stadion is natuurlijk afwachten maar voor mij persoonlijk betekent die plek heel veel. Ik moet er niet aan denken, zo'n stapel appartementen op de huidige locatie. Is puur een gevoelsmatige kwestie.
User avatar
Fanatic-U-s
Internationale topspeler
Posts: 4,308
Joined: 17 Oct 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Fredrik Oppegård
FOOTB_REM_S: No

Nooit weggaan van de huidige plek. Tot aan het spoor heb je nog alle ruimte, die weg is ook useless. Dus altijd uitbreiden. Is voor de hele stad economisch gezien belangrijk om te blijven.
These users thanked the author Fanatic-U-s for the post:
Ardbeg
Ex unitate vires
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
FOOTB_REM_S: No

Ik ben vooral benieuwd of het mogelijk is de diepte in te gaan, het veld lager in het stadion en de tribunes naar beneden uitbreiden. Op de korte zijdes is hier imo zeker ruimte voor maar dan moet de infrastructuur achter de tribunes weggewerkt worden ipv dat je zegmaar tussen de tribune en het veld nog kan lopen. Tribunes van de onderste ring wat steiler maken. Ik ben benieuwd of dit mogelijk is en hoeveel dat dan oplevert. Maar ik ga er vanuit dat ook hier onderzoek naar wordt gedaan.
Post Reply