Yorbe Vertessen

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
RIO
Legende
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Sao-Mellow wrote: 20 Jul 2022, 09:54 Vertessen is prima als invaller, heeft een compleet ander profiel van Luuk de jong.
Vinicius is het probleem, hij is de mindere versie van de jong, daar zou een ander type spits veel beter passen. We missen een behendige spits.
Hebben lengte en kopkracht met LDJ
Hebben snelheid met Vertessen.
We missen een spits met vernuft.
Een spits met vernuft zou direct Luuk naar de bank verwijzen. En en kan niet tis en of.

Maar stel je voor. Je moet beuken laatste kwartier. Luuk, Jarrad en Vini voorin. Dan beuk je de hele Eredivisie naar de tyfus.
RIO
Legende

Ok ik klink als Aadje nu
Dr. Gonzo
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur: PSV

Of een nieuwe tactische revolutie in het moderne voetbal: hotse-knotse-tikkie-takka
433 met Luuk en Vinicius als inverted wingers, en Vertessen als snelle 9. Beuken, struikelen, bal komt achter de linies bij Vertessen, goal

Ruud is de nieuwe Pep
ShovingNE2
Site Admin

RIO wrote: 20 Jul 2022, 11:50 Maar stel je voor. Je moet beuken laatste kwartier. Luuk, Jarrad en Vini voorin. Dan beuk je de hele Eredivisie naar de tyfus.
En zet je Guus Til erbij voor de kopkracht.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
RIO
Legende

ShovingNE2 wrote: 20 Jul 2022, 12:19
RIO wrote: 20 Jul 2022, 11:50 Maar stel je voor. Je moet beuken laatste kwartier. Luuk, Jarrad en Vini voorin. Dan beuk je de hele Eredivisie naar de tyfus.
En zet je Guus Til erbij voor de kopkracht.
En Ramalho en Ginkel
kastoekast
Nationale topspeler

Obispo kan ook wel koppen.
De Realist
Internationale topspeler

Ik weet niet waar het idee vandaan komt dat Vinicius hetzelfde type is als De Jong. Ik heb die jongen nog nooit een duel zien winnen zonder overtreding, koppen lijkt ook niet zijn favoriete hobby en ballen vasthouden is ook lastig voor hem. Tenminste, dat is de indruk die ik bij hem heb gekregen.
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
RIO
Legende

Eens, ik heb het ook meer over oorlog maken en beuken.
Lorenzo von Matterhorn
Internationale topspeler

Vinicius is een soort Luuk de Jong maar dan met een zacht hoofd en harde voetjes.
El Sordo
Vedette

kastoekast wrote: 20 Jul 2022, 13:09 Obispo kan ook wel koppen.
Obispo heeft in heel zijn carrière welgeteld één kopgoal gemaakt. Nu is dat wel ongeveer 33% van zijn zeer indrukwekkende lijst met doelpunten, maar toch…
koetje
Legende

Lorenzo von Matterhorn wrote: 20 Jul 2022, 15:49 Vinicius is een soort Luuk de Jong maar dan met een zacht hoofd en harde voetjes.
Vinicius is een rugbyspeler die verdwaald is geraakt op een voetbalveld.

Het is lastig met en tegen hem te voetballen.
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Het profiel van Vertessen is eigenlijk best interessant als je Luuk hebt. Niet zozeer dat als Luuk een keer een potje overslaat dat je hetzelfde kunt spelen maar je kunt met een voorsprong bv Vertessen er best in zetten voorin. Zeker als je juist meer gaat inzakken ipv hoog druk zetten van Roger. Als je een Luuk-a-like erbij had gehad ipv Vinicius dan was het plaatje in mijn ogen top.
JChovanec
Meervoudig international

11 Sir Tinus wrote: 20 Jul 2022, 18:06 Het profiel van Vertessen is eigenlijk best interessant als je Luuk hebt. Niet zozeer dat als Luuk een keer een potje overslaat dat je hetzelfde kunt spelen maar je kunt met een voorsprong bv Vertessen er best in zetten voorin. Zeker als je juist meer gaat inzakken ipv hoog druk zetten van Roger. Als je een Luuk-a-like erbij had gehad ipv Vinicius dan was het plaatje in mijn ogen top.
Als je onder druk staat is een speler met snelheid echt een wapen. Samen met Gakpo en Madueke krijg je dan altijd wel kansen
MaartenV
Nationale topspeler

Heel dat idee om de snelle Vertessen in te brengen als je voor staat om dan op de counter de ruimte te benutten. Dat klinkt goed. Super. Logisch.

Ik kan me alleen geen enkel voorbeeld herinneren dat dit ook echt goed werkte in de praktijk. Vertessen's positie kiezen en techniek is denk ik niet goed genoeg voor een snelle counteractie. Tis geen Malen hee. In de praktijk kun je beter de Jong daar hebben staan, ook als je op de counter speelt omdat die tenminste een bal ff vast kan houden. Zodat iemand kan bijsluiten.
Standbeeld
Mister PSV

MaartenV wrote: 20 Jul 2022, 18:48 Heel dat idee om de snelle Vertessen in te brengen als je voor staat om dan op de counter de ruimte te benutten. Dat klinkt goed. Super. Logisch.

Ik kan me alleen geen enkel voorbeeld herinneren dat dit ook echt goed werkte in de praktijk. Vertessen's positie kiezen en techniek is denk ik niet goed genoeg voor een snelle counteractie. Tis geen Malen hee. In de praktijk kun je beter de Jong daar hebben staan, ook als je op de counter speelt omdat die tenminste een bal ff vast kan houden. Zodat iemand kan bijsluiten.
In de bekerfinale? Vanuit een counter schoot ie toen op de paal/lat. Schiet mij zo snel te binnen. Rust voor de goal komt met de jaren, dus die counter was voor Vertessen best prima.
Robson de Souza
Vedette

MaartenV wrote: 20 Jul 2022, 18:48 Heel dat idee om de snelle Vertessen in te brengen als je voor staat om dan op de counter de ruimte te benutten. Dat klinkt goed. Super. Logisch.

Kijk de wedstrijd tegen Ajax om de Cruijff Schaal maar eens terug..tegen een verdediger van 60 miljoen…
11 Tinus
Legende

Tegen AZ toen hij de 0-2 maakte.
Robson de Souza
Vedette

Dat zijn er al 3, 2 tegen Ajax en 1 tegen AZ. Daarnaast nog in Israël dacht ik. Kortom, [mention]MaartenV[/mention] wat je zegt klopt niet..
Persepolis
Vedette

Sturm Graz, RKC. 5.
Heruone
Lid scoutingsteam

11 Sir Tinus wrote: 20 Jul 2022, 18:06 Het profiel van Vertessen is eigenlijk best interessant als je Luuk hebt. Niet zozeer dat als Luuk een keer een potje overslaat dat je hetzelfde kunt spelen maar je kunt met een voorsprong bv Vertessen er best in zetten voorin. Zeker als je juist meer gaat inzakken ipv hoog druk zetten van Roger. Als je een Luuk-a-like erbij had gehad ipv Vinicius dan was het plaatje in mijn ogen top.
Vertessen is zeker een interessante spits. Het issue alleen momenteel is, is dat hij duidelijk nog niet op het niveau zit/constant genoeg is. Hij kan je dan wel een ander smaakje bieden, maar hij is niet in staat om Luuk de Jong te vervangen. Zeker ook omdat het een totaal ander type spits is.

Dat is momenteel mijn grootste zorg:

1. Wat als Luuk geblesseerd is/gerouleerd moet worden. Is Vertessen dan een betrouwbare en adequate fit, ook binnen je tactische speelvisie? I doubt it.
2. Wat als je gelijk/achterstaat en je wilt een extra spits brengen. Heb je dan iets aan Vertessen? I doubt it.

Het probleem is dat Vinicius als 3e optie qua profiel juist wel zou fitten, alleen dat het gewoon een ongelofelijk domme houtenkneus is op twee stelten.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
O Goleiro Grande
Nationale topspeler

Ik deel die zorgen,[mention]Heruone[/mention]. Vertessen doet me een beetje denken aan Jeremain Lens: fysiek sterk, snel. Maar niet groot genoeg om een echte nummer 9 te zijn en voor de flanken is zijn touch te robuust om echt top te zijn. Het klinkt misschien raar, maar hij zou net als Mauro - die over eenzelfde verbetenheid beschikt - volgens mij een heel interessante speler zijn om als rechtsback om te tunen. Niet dat dat snel zal gebeuren, maar als tweede spits vind ik het een liability. Om nog maar te zwijgen over Vinicius. Ongekend wat een bizarre keuze dat is. Twee jaar vastgelegd en vast ook nog voor een belachelijk salaris op de loonlijst. Je moet wel een drankprobleem hebben als je daar als scout de toegevoegde waarde van hebt ingezien. Voegt geen reet toe en ik snap ook niet waarom de huur niet is opgezegd, want uit eerdere berichtgeving bleek dat PSV zeker die optie wel had.
11 Tinus
Legende

Heruone wrote: 20 Jul 2022, 23:41
Vertessen is zeker een interessante spits. Het issue alleen momenteel is, is dat hij duidelijk nog niet op het niveau zit/constant genoeg is. Hij kan je dan wel een ander smaakje bieden, maar hij is niet in staat om Luuk de Jong te vervangen. Zeker ook omdat het een totaal ander type spits is.

Dat is momenteel mijn grootste zorg:

1. Wat als Luuk geblesseerd is/gerouleerd moet worden. Is Vertessen dan een betrouwbare en adequate fit, ook binnen je tactische speelvisie? I doubt it.
2. Wat als je gelijk/achterstaat en je wilt een extra spits brengen. Heb je dan iets aan Vertessen? I doubt it.

Het probleem is dat Vinicius als 3e optie qua profiel juist wel zou fitten, alleen dat het gewoon een ongelofelijk domme houtenkneus is op twee stelten.
Dit is eigenlijk precies wat ik zeg toch?

- Luukalike ipv Vinicius = iemand die je erbij zet
- ander smaakje = interessant profiel
- niet als vervanger van Luuk want je moet anders spelen = niet een betrouwbare 1 op 1 fit

Alleen ik kijk iets minder naar 2e of 3e spits maar gewoon welke smaak je wanneer kunt gebruiken en voeg Vinicius en Luukalike samen in 1 speler omdat je Vertessen al hebt.
Zuc0
Nationale topspeler

O Goleiro Grande wrote: 21 Jul 2022, 00:21 Om nog maar te zwijgen over Vinicius. Ongekend wat een bizarre keuze dat is. Twee jaar vastgelegd en vast ook nog voor een belachelijk salaris op de loonlijst. Je moet wel een drankprobleem hebben als je daar als scout de toegevoegde waarde van hebt ingezien. Voegt geen reet toe en ik snap ook niet waarom de huur niet is opgezegd, want uit eerdere berichtgeving bleek dat PSV zeker die optie wel had.
Was er echt een optie om de huur op te zeggen? Als dat zo is een blunder die nieuw bloed in de weg zit.
ruuddevil
Legende

Natuurlijk was die optie er niet, anders had PSV dat wel gedaan. Jaarrekening Benfica was wat dat betreft ook duidelijk. Zou me niks verbazen als we ook nog een al dan niet verplichte koopoptie hebben waar we nog gezeik over gaan krijgen qua interpretatie.
Standbeeld
Mister PSV

O Goleiro Grande wrote: 21 Jul 2022, 00:21 Ik deel die zorgen,@Heruone. Vertessen doet me een beetje denken aan Jeremain Lens: fysiek sterk, snel. Maar niet groot genoeg om een echte nummer 9 te zijn en voor de flanken is zijn touch te robuust om echt top te zijn. Het klinkt misschien raar, maar hij zou net als Mauro - die over eenzelfde verbetenheid beschikt - volgens mij een heel interessante speler zijn om als rechtsback om te tunen. Niet dat dat snel zal gebeuren, maar als tweede spits vind ik het een liability. Om nog maar te zwijgen over Vinicius. Ongekend wat een bizarre keuze dat is. Twee jaar vastgelegd en vast ook nog voor een belachelijk salaris op de loonlijst. Je moet wel een drankprobleem hebben als je daar als scout de toegevoegde waarde van hebt ingezien. Voegt geen reet toe en ik snap ook niet waarom de huur niet is opgezegd, want uit eerdere berichtgeving bleek dat PSV zeker die optie wel had.
De scouting was niet verantwoordelijk voor zijn komst, maar dat is John geweest.
ruuddevil wrote: 21 Jul 2022, 07:28 Natuurlijk was die optie er niet, anders had PSV dat wel gedaan. Jaarrekening Benfica was wat dat betreft ook duidelijk. Zou me niks verbazen als we ook nog een al dan niet verplichte koopoptie hebben waar we nog gezeik over gaan krijgen qua interpretatie.
Wat in de jaarrekening stond ging over de optie tot koop, er stond niets in over een tweede jaar verhuur.
Post Reply