Ik lees dat nu pas van Ziggo + CL voetbal, wat is dit voor kansloos gedoe? Ziggo werkt klote bij ons, zijn er geen andere opties?DeEintovenaar wrote: ↑24 Jul 2024, 10:55Ik vind dat bedrag alles meevallen. Rik volgt de club, is realistisch, schrijft eigenlijk altijd goede stukken. Dat je daar 2 euro per week voor moet betalen is volgens mij niet het probleem. Wat wel het probleem is, is dat je onderhand op 3 plekken een abonnement moet hebben om PSV te kunnen volgen. ESPN voor de eredivisie, Ziggo om Europees goed te kunnen kijken en ED voor de oefenwedstrijden. Dat vind ik ook wel wat veel van het goede.
Voorbereiding seizoen 24/25
- NotoriousBIG046
- Nationale topspeler
We can't change the world until we change ourselves.
-
- Lid scoutingsteam
- Clubvoorkeur: PSV
Wat een slap standpunt zeg. Jij kan helemaal niet in de portemonnee van je medesupporter kijken. Ik kan me goed voorstellen dat mensen niet het budget hebben om ''even'' PSV-FC Eindhoven mee te pikken, omdat diegenen zich al scheel betalen aan de belachelijke hoeveelheid transacties die anno 2024 vereist zijn om aan je entertainment te komen. Dat vervolgens ook de meest obscure oefenwedstrijden van PSV achter de betaalmuur worden gezet is echt weer zo'n volgende stap in de verkeerde richting, en ook echt niet iets waar alleen het ED/AD zich schuldig aan maakt. Het is net zo idioot als wat PSV vorig seizoen zelf probeerde of wat Feyenoord nu doet. Alsof supporters niet al genoeg betalen voor een normale seizoenskaart.
Al die onnodige prijsstijgingen en vereiste abonnementen om naar je favoriete club te kijken zijn gewoon een hele treurige ontwikkeling.
- DonyellMalen
- Legende
Dat ben ik met je eens, maar je kan het altijd nog beter zelf aanbieden dan het verlenen aan externe partijen. Je wil uiteindelijk bij hetgeen wat je aanbiedt de kwaliteit het hoogst houden en zoveel mogelijk mensen bereiken in zowel binnen- als buitenland.
-
- Ballenjongen
Weet iemand of je de stream ook wat later aan kan zetten en vanaf het begin kan kijken?
Ik ga 8uur niet halen maar wil het wel zien.
Ik ga 8uur niet halen maar wil het wel zien.
-
- Internationale topspeler
- Clubvoorkeur: v.v. UNA
Niet heel gek omdat het niet een simpele exercitie is. Menig (top)club heeft natuurlijk al videoproductie maar dat is niet live en daarmee dus ook stukken minder complex. Ga je daar live uitzendingen bij toevoegen wordt het toch wel een stuk complexer en als het fout gaat heb je geen marge om te herstellen.DonyellMalen wrote: ↑24 Jul 2024, 12:28 Ik snap het wel dat ED het uitzendt hoor, mooie kans voor ze. Maar het is eerder heel onlogisch dat PSV niet een eigen uitzendkanaal begint voor dit soort potjes en andere content, dan bereik je 100% veel meer mensen.
Realistisch zet je ook een uitzendkanaal op voor de voorbereiding, de winterstop. Dan heb je het over hoeveel wedstrijd? stuk opf 8 per seizoen? Kan me lastig voorstellen dat PSV - maar ook Feyenoord - winst zou draaien uit dit soort producties, en als het geen winst is of dit de beste inzet is van marketingbudget.
- DonyellMalen
- Legende
Op de korte termijn wellicht niet direct, maar op de lange termijn wel. Hoe toegankelijker je club is online of op tv, hoe meer kijkers en potentiële fans je kan trekken. Uiteindelijk zal het dus altijd wat opleveren.
- These users thanked the author DonyellMalen for the post:
- Juancho
-
- Legende
Vorig jaar (of het jaar daarvoor even vergeten) was er zoiets. Dan kon je voor de streaming van (geloof ik) drie oefenpotjes een abonnementje afsluiten bij PSV. Was niet bepaald A-kwaliteit wat geboden wordt. Wisselende geluiden kwamen daarover. Vast geen vetpot geweest voor PSV. En als je geen kwaliteit kan bieden kun je het beter niet doen want daarmee gooi je eigen naam een beetje te grabbel.DonyellMalen wrote: ↑24 Jul 2024, 14:13Op de korte termijn wellicht niet direct, maar op de lange termijn wel. Hoe toegankelijker je club is online of op tv, hoe meer kijkers en potentiële fans je kan trekken. Uiteindelijk zal het dus altijd wat opleveren.
-
Op korte termijn vrijwel zeker niet, juist bij dit soort zaken gaan de kosten voor de baten, op lange termijn is bijzonder onzeker.DonyellMalen wrote: ↑24 Jul 2024, 14:13 Op de korte termijn wellicht niet direct, maar op de lange termijn wel.
Maar is de club online nu niet toegankelijk genoeg en welke populatie aan fans wordt niet afdoende bedient via de social media kanalen, Youtube, en PSV.tv op ESPN?DonyellMalen wrote: ↑24 Jul 2024, 14:13 Hoe toegankelijker je club is online of op tv, hoe meer kijkers en potentiële fans je kan trekken.
hoeveel kosten wil je maken om 'toegankelijker' te worden en levert dat direct dan wel indirect afdoende winst op om die investering te doen. De propositie vanuit het ED om de voorbereiding te volgen werd vorig jaar - naar mijn weten - relatief beperkt afgenomen, en dat is dan inclusief toegang tot meer media vanuit het ED, de propostiie van PSV in dat perspectief is daardoor inherent minder,
Dat is niet helemaal hoe het werkt, ook dit soort trajecten kunnen een bodemloze put zijn waar de kosten hoger zijn dan de baten.
- heijmans66
- Talent
Wat verwachten jullie van de opstelling vanavond? Ik ben voor het eerst sinds lange tijd weer eens in het stadion aanwezig.
-
- Legende
Drommels, Merien, Van de Blaak, Kuhn/Dams, Oppegard, Land, Ledezma, Tillman, Bakayoko, Pepi, Driouech.heijmans66 wrote: ↑24 Jul 2024, 14:29 Wat verwachten jullie van de opstelling vanavond? Ik ben voor het eerst sinds lange tijd weer eens in het stadion aanwezig.
- SKERLA
- Legende
- Favoriete speler: Peet Scheefbril
Babadi voor Land stop de tijd geen jokers.TomPSV wrote: ↑24 Jul 2024, 14:31Drommels, Merien, Van de Blaak, Kuhn/Dams, Oppegard, Land, Ledezma, Tillman, Bakayoko, Pepi, Driouech.heijmans66 wrote: ↑24 Jul 2024, 14:29 Wat verwachten jullie van de opstelling vanavond? Ik ben voor het eerst sinds lange tijd weer eens in het stadion aanwezig.
- deninho32
- Site Admin
- Favoriete speler: Vinnie Jones
Je hebt ook te maken met een zeer beperkt aantal geïnteresseerden. Als Real Madrid zoiets doet levert het serieus geld op. Bij PSV niet natuurlijk.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
- DonyellMalen
- Legende
Dat is precies waar we het over hebben, het kan dus nog toegankelijker en de kwaliteit kan altijd beter. Ik vind als je iets gaat uitvoeren, dan moet je altijd voor een 10 gaan en niet voor een 7. Zo bekijkt Stewart onze selectie nu gelukkig (eindelijk) ook. Met media is dat niet anders en is het heel simpel, je zal er altijd in moeten blijven investeren om door te groeien omdat je anders voorbij wordt gestreefd. Om een onwijs cliché er even in te gooien: stilstaan is achteruitgang en dat gaat met online media al helemaal op.Prof_napo wrote: ↑24 Jul 2024, 14:19Op korte termijn vrijwel zeker niet, juist bij dit soort zaken gaan de kosten voor de baten, op lange termijn is bijzonder onzeker.DonyellMalen wrote: ↑24 Jul 2024, 14:13 Op de korte termijn wellicht niet direct, maar op de lange termijn wel.
Maar is de club online nu niet toegankelijk genoeg en welke populatie aan fans wordt niet afdoende bedient via de social media kanalen, Youtube, en PSV.tv op ESPN?DonyellMalen wrote: ↑24 Jul 2024, 14:13 Hoe toegankelijker je club is online of op tv, hoe meer kijkers en potentiële fans je kan trekken.
hoeveel kosten wil je maken om 'toegankelijker' te worden en levert dat direct dan wel indirect afdoende winst op om die investering te doen. De propositie vanuit het ED om de voorbereiding te volgen werd vorig jaar - naar mijn weten - relatief beperkt afgenomen, en dat is dan inclusief toegang tot meer media vanuit het ED, de propostiie van PSV in dat perspectief is daardoor inherent minder,
Dat is niet helemaal hoe het werkt, ook dit soort trajecten kunnen een bodemloze put zijn waar de kosten hoger zijn dan de baten.
Dat het bij het ED beperkt werd afgenomen heeft ook te maken dat het, met alle respect, bij het ED was, dat is niet voor iedereen toegankelijk genoeg (bijv. voor supporters van ver buiten Eindhoven). Dat zegt mij dus niet zoveel.
Al speel je quitte op dit soort uitgaven, het is het altijd waard in mijn ogen omdat het er gewoon nog professioneler uitziet, je meer daarmee meer mensen bereikt, dus meer fans (en potentiële fans) en op de lange termijn daar meer inkomsten genereert uit bijv. merchandise of kaartverkoop of andere zaken.
Als je een topclub bent moet je media-afdeling en alles wat daarbij hoort eveneens topclubwaardig zijn. Je moet dit alles juist als kansen zien en niet als een belemmering.
Last edited by DonyellMalen on 24 Jul 2024, 15:27, edited 1 time in total.
- These users thanked the author DonyellMalen for the post:
- StratumZuid
- Trixm
- Vedette
Doe niet zo overdreven, ik kan niet in iemands portemonnee kijken inderdaad, maar we hebben het over 2 euro, kom even van je high horse af vriend.Ykhim wrote: ↑24 Jul 2024, 13:58Wat een slap standpunt zeg. Jij kan helemaal niet in de portemonnee van je medesupporter kijken. Ik kan me goed voorstellen dat mensen niet het budget hebben om ''even'' PSV-FC Eindhoven mee te pikken, omdat diegenen zich al scheel betalen aan de belachelijke hoeveelheid transacties die anno 2024 vereist zijn om aan je entertainment te komen. Dat vervolgens ook de meest obscure oefenwedstrijden van PSV achter de betaalmuur worden gezet is echt weer zo'n volgende stap in de verkeerde richting, en ook echt niet iets waar alleen het ED/AD zich schuldig aan maakt. Het is net zo idioot als wat PSV vorig seizoen zelf probeerde of wat Feyenoord nu doet. Alsof supporters niet al genoeg betalen voor een normale seizoenskaart.
Al die onnodige prijsstijgingen en vereiste abonnementen om naar je favoriete club te kijken zijn gewoon een hele treurige ontwikkeling.
Saibari is underrated.
-
Welke club van het formaat PSV heeft succesvol een eigen kanaal weten te lanceren waar ze eigen wedstrijd op uitzenden?DonyellMalen wrote: ↑24 Jul 2024, 15:17 Dat is precies waar we het over hebben, het kan dus nog toegankelijker en de kwaliteit kan altijd beter. Ik vind als je iets gaat uitvoeren, dan moet je altijd voor een 10 gaan en niet voor een 7.
En daarin zul je dus ook zien dat PSV de keuze niet zal maken om zelf de relatief beperkte te investeren in een mediakanaal voor PSV omdat ze dan naar waarschijnlijkheid niet verder komen dan een 7 waarbij dat met moeite kostenneutraal zal kunnen, en dat is een grote als, want ik zie dat eerder als met moeite ook maar enigszins in de buurt met break even.DonyellMalen wrote: ↑24 Jul 2024, 15:17 Zo bekijkt Stewart onze selectie nu gelukkig (eindelijk) ook. Met media is dat niet anders en is het heel simpel, je zal er altijd in moeten blijven investeren om door te groeien omdat je anders voorbij wordt gestreefd. Om een onwijs cliché er even in te gooien: stilstaan is achteruitgang en dat gaat met online media al helemaal op.
PSV is met alle respect voor PSV een regio club met een beperkte supportersbase buiten de regio en al helemaal buiten Nederland. Het ED is prima passend voor de regio, niet voor nationaal dus daar zit potentieel groei. Internationaal is en blijft lastig voor PSV, zeker met een club als Ajax die een flink deel afsnoept - en PSV heeft een lange weg te gaan om daar internationaal in voorbij te gaan - en eveneens Feyenoord.DonyellMalen wrote: ↑24 Jul 2024, 15:17 Dat het bij het ED beperkt werd afgenomen heeft ook te maken dat het, met alle respect, bij het ED was, dat is niet voor iedereen toegankelijk genoeg (bijv. voor supporters van ver buiten Eindhoven). Dat zegt mij dus niet zoveel.
Maar daar loopt het waarschijn lijk al mank, het break-even draaien van de operatie. Kaartverkoop? Lijkt me lastig aangezien het merendeel van de wedstrijden al uitverkocht zijn, merchandise wellicht. Het is een uiterst onzekere route die relatief prijzig is. Maar ik denk wel dat PSV daarin marktonderzoek doet of het uit kan of niet en tot op heden lijkt de conclusie negatief te zijn.DonyellMalen wrote: ↑24 Jul 2024, 15:17 Al speel je quitte op dit soort uitgaven, het is het altijd waard in mijn ogen omdat het er gewoon nog professioneler uitziet, je meer daarmee meer mensen bereikt, dus meer fans (en potentiële fans) en op de lange termijn daar meer inkomsten genereert uit bijv. merchandise of kaartverkoop of andere zaken.
De media-afdeling is er en die wordt beter en beter echter van geplande releases naar live uitzendingen is niet gemakkelijk. Wellicht maak ik het te complex en te kostbaar maar de evidente baten die je er in ziet zie ik niet direct.DonyellMalen wrote: ↑24 Jul 2024, 15:17 Als je een topclub bent moet je media-afdeling en alles wat daarbij hoort eveneens topclubwaardig zijn. Je moet dit alles juist als kansen zien en niet als een belemmeringen.
-
- Nationale topspeler
- Favoriete speler: Van Nistelrooij
Maar soms is teveel, teveel...Trixm wrote: ↑24 Jul 2024, 15:24Doe niet zo overdreven, ik kan niet in iemands portemonnee kijken inderdaad, maar we hebben het over 2 euro, kom even van je high horse af vriend.Ykhim wrote: ↑24 Jul 2024, 13:58
Wat een slap standpunt zeg. Jij kan helemaal niet in de portemonnee van je medesupporter kijken. Ik kan me goed voorstellen dat mensen niet het budget hebben om ''even'' PSV-FC Eindhoven mee te pikken, omdat diegenen zich al scheel betalen aan de belachelijke hoeveelheid transacties die anno 2024 vereist zijn om aan je entertainment te komen. Dat vervolgens ook de meest obscure oefenwedstrijden van PSV achter de betaalmuur worden gezet is echt weer zo'n volgende stap in de verkeerde richting, en ook echt niet iets waar alleen het ED/AD zich schuldig aan maakt. Het is net zo idioot als wat PSV vorig seizoen zelf probeerde of wat Feyenoord nu doet. Alsof supporters niet al genoeg betalen voor een normale seizoenskaart.
- DonyellMalen
- Legende
Ik ga niet alles nog een keer herhalen, maar het feit is dat jij beren op de weg ziet die er helemaal niet zijn, zet dat uit je hoofd. Ik zie het juist allemaal als kansen om te groeien. Op deze manier maak je PSV buiten de regio ongetwijfeld populairder. Je moet ergens beginnen he, dus niet gelijk die belemmeringen zien, dan kom je uiteindelijk nergens.Prof_napo wrote: ↑24 Jul 2024, 15:27Welke club van het formaat PSV heeft succesvol een eigen kanaal weten te lanceren waar ze eigen wedstrijd op uitzenden?DonyellMalen wrote: ↑24 Jul 2024, 15:17 Dat is precies waar we het over hebben, het kan dus nog toegankelijker en de kwaliteit kan altijd beter. Ik vind als je iets gaat uitvoeren, dan moet je altijd voor een 10 gaan en niet voor een 7.
En daarin zul je dus ook zien dat PSV de keuze niet zal maken om zelf de relatief beperkte te investeren in een mediakanaal voor PSV omdat ze dan naar waarschijnlijkheid niet verder komen dan een 7 waarbij dat met moeite kostenneutraal zal kunnen, en dat is een grote als, want ik zie dat eerder als met moeite ook maar enigszins in de buurt met break even.DonyellMalen wrote: ↑24 Jul 2024, 15:17 Zo bekijkt Stewart onze selectie nu gelukkig (eindelijk) ook. Met media is dat niet anders en is het heel simpel, je zal er altijd in moeten blijven investeren om door te groeien omdat je anders voorbij wordt gestreefd. Om een onwijs cliché er even in te gooien: stilstaan is achteruitgang en dat gaat met online media al helemaal op.
PSV is met alle respect voor PSV een regio club met een beperkte supportersbase buiten de regio en al helemaal buiten Nederland. Het ED is prima passend voor de regio, niet voor nationaal dus daar zit potentieel groei. Internationaal is en blijft lastig voor PSV, zeker met een club als Ajax die een flink deel afsnoept - en PSV heeft een lange weg te gaan om daar internationaal in voorbij te gaan - en eveneens Feyenoord.DonyellMalen wrote: ↑24 Jul 2024, 15:17 Dat het bij het ED beperkt werd afgenomen heeft ook te maken dat het, met alle respect, bij het ED was, dat is niet voor iedereen toegankelijk genoeg (bijv. voor supporters van ver buiten Eindhoven). Dat zegt mij dus niet zoveel.
Maar daar loopt het waarschijn lijk al mank, het break-even draaien van de operatie. Kaartverkoop? Lijkt me lastig aangezien het merendeel van de wedstrijden al uitverkocht zijn, merchandise wellicht. Het is een uiterst onzekere route die relatief prijzig is. Maar ik denk wel dat PSV daarin marktonderzoek doet of het uit kan of niet en tot op heden lijkt de conclusie negatief te zijn.DonyellMalen wrote: ↑24 Jul 2024, 15:17 Al speel je quitte op dit soort uitgaven, het is het altijd waard in mijn ogen omdat het er gewoon nog professioneler uitziet, je meer daarmee meer mensen bereikt, dus meer fans (en potentiële fans) en op de lange termijn daar meer inkomsten genereert uit bijv. merchandise of kaartverkoop of andere zaken.
De media-afdeling is er en die wordt beter en beter echter van geplande releases naar live uitzendingen is niet gemakkelijk. Wellicht maak ik het te complex en te kostbaar maar de evidente baten die je er in ziet zie ik niet direct.DonyellMalen wrote: ↑24 Jul 2024, 15:17 Als je een topclub bent moet je media-afdeling en alles wat daarbij hoort eveneens topclubwaardig zijn. Je moet dit alles juist als kansen zien en niet als een belemmeringen.
Om een voorbeeld te geven, PSV heeft op Instagram 1.4 miljoen volgers op het moment van schrijven, als dat vergelijkt met Feijenoord, die hebben er 1.1 miljoen. Jouw schets klopt dus ook niet helemaal. Het gaat er mij om dat ze die kansen moeten en en vervolgens benutten, ondersteund door goede sportieve prestaties. Er is meer mogelijk dan dat er nu gebeurt, daar ben ik zeker van.
-
- Lid scoutingsteam
Het gaat mij ook helemaal niet om die 2 euro, maar om het principe dat we alle betalingen en prijsstijgingen maar te accepteren hebben. Mijn portemonnee kan het wel hebben, maar er zitten hier ook lezers tussen die al die abonnementen niet kunnen veroorloven. Het gaat dan niet meer om die 2 euro van vandaag, maar om de tientallen euro's die je kwijt bent om aan de meest basale entertainment te kunnen komen.
-
Goedkoopste abonnement is Digitaal Basis (1,80/week) en volgens de abonnementen pagina heb je daarmee alleen toegang tot Premium artikelen van de geselecteerde titel. Voor toegang tot artikelen van andere titels heb je Digitaal (3,50/week) nodig. Met mijn Digitaal Basis abonnement van het ED kan ik geen premium artikelen van het AD lezen, wat best wel irritant is als een Premium artikel op het ED vervolgens naar een Premium artikel op het AD linkt (RikElfrink Wat feedback voor jullie ). De abonnementspagina's van het ED, AD en De Stentor zeggen precies hetzelfde. Dus òf jij hebt niet het goedkoopste abonnement, of ze hebben iets verkeerd staan in de AD app.Tjompie wrote: ↑24 Jul 2024, 12:47Nee, want ik heb zelf ook het goedkoopste AD abo. En alle artikelen van de andere kranten verschijnen ook in de AD app. En ik heb van de week nog PSV live gezienloginnaam wrote: ↑24 Jul 2024, 12:39
Als @Juancho hetzelfde abonnement op AD neemt als hij nu op de Stentor heeft dan kan hij dat nog steeds niet, en kan dan alleen Premium artikelen van het AD lezen ipv De Stentor. Anders had hij met zijn huidige abonnement op De Stentor al overal toegang tot gehad. Dus om content van de andere titels te kunnen lezen, zal hij zijn abonnement op De Stentor moeten upgraden naar een duurdere (of eenzelfde duurdere van een andere titel nemen zoals AD, ED, BD, etc.)
- Juancho
- Mister PSV
Het is idd net zoals bij al die streamingsdiensten: het houdt gewoon een keertje op. Is het niet omdat het totale bedrag dat je kwijt bent aan TV/Internet of PSV te hoog wordt, dan wel vanuit een principe. Bij mij iig wel. Ik vind het te ver gaan, misschien ben ik dan vreselijk ouderwets maar so be it. Ik geef die 2 euro dan liever aan Kika.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
- deninho32
- Site Admin
- Favoriete speler: Vinnie Jones
Baekelandplein is redelijk prijsvast hoor.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
- Juancho
- Mister PSV
Nee zo klopt het, kan je gewoon zien in de app die je gebruikt (of webpagina) en dan kijken bij abonnementen. Vroeger was de digitaal basis genoeg om ook de andere digitale kranten te kunnen lezen. Maar dat is al een jaar of 2 volgens mij niet meer zo en dan moet je idd het uitgebreidere digitale abonnement kiezen. Dan kan je alles (digtaal) lezen van de DPG groep.loginnaam wrote: ↑24 Jul 2024, 15:45Goedkoopste abonnement is Digitaal Basis (1,80/week) en volgens de abonnementen pagina heb je daarmee alleen toegang tot Premium artikelen van de geselecteerde titel. Voor toegang tot artikelen van andere titels heb je Digitaal (3,50/week) nodig. Met mijn Digitaal Basis abonnement van het ED kan ik geen premium artikelen van het AD lezen, wat best wel irritant is als een Premium artikel op het ED vervolgens naar een Premium artikel op het AD linkt (@RikElfrink Wat feedback voor jullie ). De abonnementspagina's van het ED, AD en De Stentor zeggen precies hetzelfde. Dus òf jij hebt niet het goedkoopste abonnement, of ze hebben iets verkeerd staan in de AD app.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”