Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
Vanthaman18
Internationale topspeler
Favoriete speler: Luuk de Jong

Ik zou het eerder zorgwekkend dat de spelersgroep wilt dat Fredje blijft. Klinkt een beetje als zijn kant kiezen ipv Ruud.
PCGC
Vedette

Fred eruit , Ooijer gaat al.

Haal een Brandts, E. Koeman, Poortvliet terug voor de ervaring.

Of benader Steijn. 2 jaar langs Ruud, kan ie mooi ervaring bij een topclub opdoen en Ruud wat bijleren qua tactiek en na 2 kampioenschappen gaat Ruud naar United en mag Steijn het overnemen.
#FreeGeneratie4
Robson de Souza
Vedette

PCGC wrote: 20 May 2023, 07:35 Fred eruit , Ooijer gaat al.

Haal een Brandts, E. Koeman, Poortvliet terug voor de ervaring.

Of benader Steijn. 2 jaar langs Ruud, kan ie mooi ervaring bij een topclub opdoen en Ruud wat bijleren qua tactiek en na 2 kampioenschappen gaat Ruud naar United en mag Steijn het overnemen.
Ik hoop zelf dat PSV wat origineler en moderner gaat denken.
Joenepsv
Legende

Ach de Telegraaf.. En als het inderdaad een issue is dan heeft het eerste "probleem" met Ooijer zichzelf opgelost. Dan zullen ze nog even met Fred en Ruud om te tafel moeten om te kijken of er nog toekomst is tussen die twee.
ShovingNE2
Site Admin

Fred gaat door de voordeur naar buiten met pensioen van zijn kleinkinderen genieten.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Er is toch werkelijk 0 aanleiding om te geloven dat Ruud zijn communicatie naar de spelers niet goed genoeg is of dat de assistenten en Ruud nauwelijks contact hebben? Ik vind het nogal een speculatie.

Ooijer zit al lang in die rol dus logisch dat hij ook eens wat anders wil.
Voormalig KG
Lid scoutingsteam

Toch opmerkelijk nieuws.
Hopelijk is dit niet het geval alle drie PSVers waar ik een zwak voor heb.
PeeJ
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur: PSV

Zorgwekkend.
O Goleiro Grande
Nationale topspeler

11 Tinus wrote: 20 May 2023, 08:37 Er is toch werkelijk 0 aanleiding om te geloven dat Ruud zijn communicatie naar de spelers niet goed genoeg is of dat de assistenten en Ruud nauwelijks contact hebben? Ik vind het nogal een speculatie.

Ooijer zit al lang in die rol dus logisch dat hij ook eens wat anders wil.
Dat heeft Van Nistelrooij - pun intended- dan goed onder de pet weten te houden. Je ziet er van de buitenkant niets van iig. Wel kan ik me ergens indenken dat Van Nistelrooij en Rutten op papier beter bij elkaar past dan in de praktijk. Die heeft Ruud niet gekozen, is aan hem gekoppeld. Karakterologisch steken zij anders in elkaar en dat hoeft niet altijd complementair te werken. Bij ergernis zal de een zich bedenken dat de ander als hoofdtrainer in de top gefaald heeft en ook als speler weinig succes meemaakte, terwijl de ander zijn collega als broekie zonder praktijkkennis kan gaan zien.

Maar wat zou het? Fijn dat het een keer smeult als de prijzen die we willen uitblijven. Dat is eens wat anders dan de vriendjespolitiek en de gemoedelijke leugentjes die we de afgelopen jaren voorbij hebben zien komen toen succes uitbleef.
Armada
Internationale topspeler

Ruud is zijn eigen weg gegaan en maakt daar geen vrienden mee. Althans, niet bij iedereen. Met André is er onenigheid geweest - zat blijkbaar ook (te) dicht bij de spelers. Case Guti is een “dingetje”.

Maar imo niets verkeerds, zo lang iedereen vertrouwen heeft in de weg Ruud. Ruud is namelijk een vechter…. De rest op de bank is wat anders.

Voorbeeld: Rabenal kwam btw op voorspraak van Ruud maar verdween weer van de bank. Daar zit ook al een teken van een dynamiek.
Standbeeld
Mister PSV

De visie van Rik:
Komend seizoen gaan mede daarom dingen veranderen in de spelersgroep en technische staf, die intern als nogal groot is beoordeeld en waar dit seizoen een aantal fricties zijn geweest in mindere tijden. Die zijn niet van dien aard geweest dat de boel onwerkbaar werd, maar met name in de eerste maanden van dit kalenderjaar was er weleens gedoe. Dat is overigens bij geen enkele club ongewoon in tijden dat de resultaten matig tot slecht zijn. Volgens PSV moet de situatie niet overdreven worden: zonder wrijving geen glans heet het volgens de club.
Zoals eerder gemeld was de werkwijze van een van de drie prominentere assistenten, de Spanjaard Javier Rabanal, soms onderwerp van discussie bij een aantal andere stafleden. Daarbij moest Van Nistelrooij lastige keuzes maken en kon hij niet iedereen bij elk meningsverschil tevreden houden. Rabanal zou dit seizoen oorspronkelijk bij Jong PSV aansluiten, maar is met een aantal anderen met Van Nistelrooij mee naar de A-selectie gegaan. In de loop van dit seizoen is hij bij wedstrijden van de bank verdwenen.
Uiteindelijk hebben de mannen toch eenmodus gevonden om dit seizoen bevredigend af te maken. Dat kwam PSV ten goede en heeft ook geleid tot prima resultaten: PSV speelde de afgelopen drie maanden twee keer gelijk en won verder alles. Het mes stond de ploeg op de keel om nog in aanmerking te komen voor de Champions League-voorfase, maar inmiddels heeft PSV een riante uitgangspositie om zich voor de voorrondes te plaatsen.
André Ooijer heeft eerder aangegeven te stoppen om privé-redenen en Fred Rutten heeft naar buiten toe nog geen mededelingen gedaan over zijn sportieve toekomst. Hij wilde afgelopen week niet ingaan op vragen over een langer verblijf, iets waar Van Nistelrooij volgens een eigen mededeling wel vurig op hoopt. De positie van Rabanal is op dit moment nog onduidelijk, maar een heel prominente rol in het komende seizoen lijkt niet aannemelijk. Er komt voor de vacature-Ooijer hoe dan ook nieuw bloed in de staf.
Helder is dat Rutten bij PSV in alles Champions League-niveau of potentie richting dat niveau wil zien. Dat heeft hij bij zijn aanstelling al aangegeven en volgens betrokkenen dit seizoen niet overal waargenomen. Duidelijk is verder dat het vakmanschap van Rutten binnen PSV honderd procent wordt onderschreven.
https://www.ed.nl/PSV/snelle-veranderin ... haring_web
Chucky
Vedette

Het zou eerder groot nieuws zijn geweest als het ergens tussen januari - maart niet geknetterd heeft binnen de club en/of staf.

Laat ze elkaar maar op scherp zetten en houden, zolang het maar geen Bommeliaanse praktijken worden.
ruuddevil
Legende

Haha Flet wil alles op Champions League niveau. Alsof hij weet wat dat is en de oud speler van Manchester United en Real Madrid en een van de topscorers all time in dat toernooi niet. Als ik het zo lees zijn de resultaten beter geworden nadat Ruud besloot niet meer te luisteren naar zijn assistenten.

Morgen nog 1 missie en dat is 3 punten pakken. Daarna mogen Ooijer, Rabanal en Flet hun biezen pakken. Dan laat Ruud voor de laatste wedstrijd wel iemand anders de pionnen en de hesjes het trainingsveld op brengen.
Standbeeld
Mister PSV

Wat mij betreft doen we het aankomend seizoen qua staff helemaal op de Ruud manier. Enkel vanuit PSV één voorwaarde en dat is dat Ruud één assistent kiest die als mentor kan dienen. Die vanuit zijn ervaring Ruud wijzer kan maken. Verder moet Ruud het lekker helemaal zelf weten en dan gaat hij het met zijn staff én aankopen maar eens laten zien. De wil is er.
El Dante
Bankzitter

Zou Ramzi, de messias, dan eindelijk doorgeschoven gaan worden als assistent?
ruuddevil
Legende

Misschien Chris van der Weerden ;)
ComeOnPSV
Vedette

Triest dat je steeds flet zegt ruuddevil

Beetje respect voor Rutten zit er blijkbaar niet in bij jou...
PeeJ
Vaste waarde in elftal

Erg sneu inderdaad. Ruud droeg bovendien zelf Fred als assistent aan, in tegenstelling tot wat velen hier aannemen.
Johann Vogel
Vedette

Fred is toch ook verder een prima man? Misschien dat hij niet de voetbal filosofie heeft die gewenst is. Maar wordt telkens betiteld als een vakman.

Verder is het niet zo gek dat er onderling discussies zijn. Zeker als het niet loopt zoals gewenst. Ik zie het eerder als positief dat iedereen eigenlijk ontevreden is. Dat hoort ook bij een club als PSV als geen kampioen wordt. Als ik zo de quotes van Rik lees gaan de meningsverschillen vooral over de inhoud en manier van werken.

Ik ben vooral benieuwd of men komend seizoen volle bak inzet op Ruud. Dus dat hij zelf een assistent mag aandragen en een grotere rol krijgt bij de samenstelling van de spelersgroep. Of dat er toch een nieuwe trainer komt die uit de koker van Stewart komt.
Juancho
Mister PSV

Van grote twijfels over Ruud naar hem alle vrijheid geven komend seizoen. Dat kan alleen hier 😁😉
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
ShovingNE2
Site Admin

Zijn staf is gewogen en te licht bevonden.

Zowel Rabanal als Fred Rutten kende hij niet als persoon, puur wat hun kwaliteiten zouden zijn. Rabanal op voorspraak Spaanse bond en Rutten is (als ik het goed herinner) op voorspraak van Hiddink gekomen. De video analist had alleen jeugdwedstrijden en Jong gedaan. Daar moet iemand komen met kennis van zaken en ervaring op hoger niveau. Ooijer zal hij gekend hebben, maar niet uitgekozen, dat was de cultuurbewaker.

Nu moet hij echt aan de bak om een staf samen te stellen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Standbeeld
Mister PSV

Juancho wrote: 20 May 2023, 11:34 Van grote twijfels over Ruud naar hem alle vrijheid geven komend seizoen. Dat kan alleen hier 😁😉
Als Brands/Stewart daar twee assistenten naast zet dan krijgen we volgend seizoen weer te horen dat het daar aan ligt.
29.04.2007
Nationale topspeler

Juancho wrote: 20 May 2023, 11:34 Van grote twijfels over Ruud naar hem alle vrijheid geven komend seizoen. Dat kan alleen hier 😁😉
Dat is inderdaad het ene uiterste, zelf ben je regelmatig het andere uiterste.
Als jij de baas van iedereen zou zijn in Nederland, zou meer dan de helft van de Nederlandse bevolking werkloos thuis zitten. En in het geval van PSV zou het dan inmiddels geen RVC meer hebben, geen directeur, wellicht één iemand in de staf en een stuk of 4 spelers hebben. De rest voldoet niet aan jouw super realistische verwachtingen, dus wieberen.

Nee, ik denk dat het alleen maar goed is dat er in ieder geval iets gebeurt in de technische staf. Ik kan me niet voorstellen dat PSV van Nistelrooij met het behalen van de 2e plek gaat ontslaan. In dat geval laat inderdaad maar de technische staf een andere samenstelling krijgen, zodat er in ieder geval iets verandert wat hopelijk het spel ten goede komt. Of het de beste oplossing is? Geen idee.
Tyyne
Vaste waarde in elftal
Favoriete speler: Couhaib Driouech

Gewoon Arsène Wenger ernaast zetten ;) ;)
Standbeeld
Mister PSV

Rene Meulensteen? Old school United vibes.
Post Reply