Deels mee eens, ik vond dit een erg zwak punt bij hem, maar zaterdag zag ik eindelijk eens variatie bij hem. Dat hij eens buitenom ging ipv binnendoor als een one trick ponySomaQan wrote: ↑13 Feb 2023, 11:39 Bij Bakayoko mis ik vaak de lef om de actie te maken of om de voorzet te geven. Afgelopen zaterdag had hij heel veel ruimte voor de voorzet maar dan kiest hij voor een balletje terug op Teze of Sangare. Soms kan hij naar binnen snijden maar dan legt hij hem vervolgens weer terug op Veerman. Heel veel potentiële dreigingskans wordt zo omzeep geholpen.
Hopelijk gaat hij dat snel ontwikkelen want hij krijgt nu alle ruimte op speelminuten. Je speelt wel in PSV 1 he.. het is hier geen speeltuin. Ik zou anders ook speelminuten op rechts willen, met mijn linkerbeen kan ik prima indraaiende voorzetten geven op Luuk.
Johan Bakayoko
- De Realist
- Internationale topspeler
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
-
- Internationale topspeler
Hier ben ik het helemaal mee eens. De ruimte die hij kreeg (en eerlijk is eerlijk die het team en hij ook voor zichzelf creëerde) was echt ongekend. Als je dan zo weinig passeert dan baart me dat best wat zorgen. Met een Madueke hadden we er 4 meer gemaakt. Hij moet echt nog heel veel stappen maken wil hij van waarde zijn voor PSV. Hij is ook pas 19 dus er zit nog rek in maar ik ben benieuwd of hij het PSV niveau wat we ambiëren ooit gaat redden.Ykhim wrote: ↑11 Feb 2023, 23:22 Ik denk dat je er voor rust 4 of 5 had kunnen maken als daar een goeie vleugelaanvaller had gestaan, en dus niet Bakayoko. Daar lag zó ontzettend veel ruimte, zelden gezien. Maar hij maakt vrijwel altijd veilige keuzes, balletjes breed of terug, continu blaffen en zelden bijten, en gewoon heel veel fouten. Ook vandaag. Maar goed: die bal schiet hij wel fantastisch binnen. Dat is zo, maar dit Groningen was rijp voor de slacht aan die kant van het veld. Daar hebben we ondanks 6-0 niet genoeg uitgehaald, wat mij betreft.
-
- Lid van verdienste
- Rol: Organisator Prediction League
- Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
Danjuma, Aboukhlal en Scamacca zijn recente voorbeelden, die het elders wel redden. Uiteindelijk zul je het verder uiteraard nooit weten hoe het gelopen was, maar als ik kijk naar Ajax en Feyenoord zie ik daar de afgelopen tien jaar jeugdspelers meer kansen krijgen dan bij ons. En sterker nog, ik vind onder supporters vaak bijna de kritiek op eigen jeugd groter dan op aankopen, die vaak meer krediet lijken te krijgen. Ook zo’n Branthwaite wordt veel minder kritisch bejegend om zijn fouten dan Teze en Obispo op die van hen. Dan kun je leeftijd als argument aanvoeren, maar waarom wordt Bakayoko dan zo negatief benaderd, terwijl we bij Hazard wel vooral kijken naar wat al goed gaat?Persepolis wrote: ↑13 Feb 2023, 10:58Theoretisch zou dat kunnen kloppen, maar je komt daar toch nooit achter. Hoever waren een Gudmundsson of Aboukhlal gekomen als ze maandenlang hadden mogen spelen bij PSV? Waren ze veel beter geworden dan wat ze nu zijn? Uiteindelijk moet je het doen met wat je weet, en dat is dat er heel weinig jeugdspelers zijn geweest de afgelopen 10 jaar die via een omweg op minimaal niveau PSV zijn gekomen nadat ze onvoldoende kansen kregen bij PSV. Danjuma is de grote uitzondering, en Aboukhlal doet het nu aardig in de middenmoot van Ligue 1. Verder zijn het voornamelijk spelers die hoogstens in de middenmoot van de Eredivisie zijn terechtgekomen.
Hoezo is dat een andere discussie? Te weinig laten spelen en teveel pamperen zijn toch beiden manieren waarop er fout wordt omgegaan met jeugdspelers?Dat laatste kan goed zo zijn, maar da's een andere discussie. Wanneer we het hebben over kansen geven zijn vooral Ihattaren en Bergwijn goede voorbeelden van spelers die alle kansen kregen. Op hun resp. 16e en 17e mogen debuteren en vrij snel veel speelminuten gekregen. Lammers leek ook de kans te krijgen na zijn verhuurperiode bij Heerenveen, maar vertrok naar Atalanta.Thijs wrote: ↑12 Feb 2023, 16:35 Bakayoko krijgt nu prima kansen onder Ruud, net als Saibari. Als zij het niet redden hebben ze alle kansen gehad. Echter in het verleden hebben gasten als Obispo en Teze mede door blessures te weinig speeltijd gehad, dus hebben zij toch iets gemist in hun ontwikkeling? En zijn gasten als Ihattaren, Lammers en Bergwijn mogelijk teveel gepamperd, waardoor ze niet het maximale uit hun carrières halen?
Dat pamperen zou heel goed kunnen zijn en er gaat vast wel meer mis in het jeugdsysteem van PSV, maar kansen geven in de eerste hoort daar de afgelopen jaren niet bij m.i.. Maar, om terug te komen op Bakayoko, wanneer je zo'n speler wekelijks in de basis zet en hij komt tekort, dan mag die speler ook als zodanig beoordeeld worden. Jeugdspeler of niet. En dan is het misschien tijd voor een stapje terug. Al helpt de breedte van de selectie op die positie niet mee natuurlijk.
Ik vind datzelfde nu dreigt te gebeuren met Xavi Simons. Geweldig talent, maar die moet ook weten, zoals Luuk trouwens al mooi duidelijk maakte, dat hij het geweldig doet als talent, maar nog heel wat stappen te maken heeft voor hij te goed voor ons is. Vooralsnog mag hij PSV vooral heel dankbaar zijn ipv andersom.
En op je laatste opmerking over Bakayoko. Ik vind het hartstikke passend dat hij in principe na Luuk, Silva, Xavi, Hazard en El Ghazi de zesde keuze is voor een van de drie voorste posities. Ik vind het heel raar als je dat al onmogelijk zou maken en vind dat Bakayoko het simpelweg verdient om minuten te maken tegen de Groningens, RKCs en NECs van deze wereld. Daar hoort dan alleen niet bij dat je hem verantwoordelijk gaat houden voor het resultaat, want daarvoor staan er nog wat anderen op het veld, waarbij hij in de luwte moet kunnen ontwikkelen en incidenteel beslissend kan zijn. Dat is een normale ontwikkelcultuur, denk ik. Niet alles verhuren wat nog niet goed genoeg is om bepalend te zijn als basisspeler. Dat vind ik niet reëel.
- Trixm
- Vedette
Wat in de jeugd al duidelijk was en mijn inziens nog steeds een functioneel probleem is, is dat hij uit stilstand voetbalt. Je mist een beetje de Lozano skill om op het juiste moment achter de verdediging te kruipen. Ik snap wel dat Ruud hem wil opstellen om diepte in het spel te creëren, probleem is dat hij veels te weinig de diepte zoekt
Saibari is underrated.
- 11 Tinus
- Legende
- Clubvoorkeur: Philips
Ietwat gelukkig in de afronding maar fijn dat hij in ieder geval die bal tegen de touwen kan schieten. Die gast moet zich ontwikkelen en inmiddels zijn we in een situatie gekomen dat we geen keuze hebben en dus wel voor hem moeten gaan. Het dubbele programma houdt op na donderdag dus dan moet het op zich wel lukken om Saibari op de bank te houden.
Dan in de zomer proberen te verkopen
Dan in de zomer proberen te verkopen
-
- Nationale topspeler
- Clubvoorkeur: PSV
Laat hem staan en ontwikkelen. Dan staat hij er volgend jaar. Een (mogelijk) geluk bij een ongeluk
- Standbeeld
- Mister PSV
Eens. Als je deze wedstrijd vergelijkt met de wedstrijd tegen Feyenoord dan is dat ook weer een wereld van verschil. Het was niet heel goed vandaag, maar ook zeker niet slecht.
-
- Nationale topspeler
Steward kan niet voor 10 verschillende positie toppers halen. Hoop dat Bakayoko zich goed ontwikkelt en er dan staat.
We hebben eig een rechtsback, een cv, 2 middenvelder, een spits, een linksbuiten en een rechtsbuiten nodig.
- El Sordo
- Vedette
Heeft nog minstens anderhalf jaar nodig om eventueel basisspeler te kunnen worden, als dat al gaat lukken.kastoekast wrote: ↑19 Feb 2023, 16:51 Laat hem staan en ontwikkelen. Dan staat hij er volgend jaar. Een (mogelijk) geluk bij een ongeluk
-
- Meervoudig international
Ik vond hem vandaag een lichtpuntje. Zoals hierboven benoemd kan je niet voor elf posities nieuwe toppers halen en ik denk oprecht dat we er goed aan hebben gedaan hem te houden met het oog op zijn potentie.El Sordo wrote: ↑19 Feb 2023, 16:58Heeft nog minstens anderhalf jaar nodig om eventueel basisspeler te kunnen worden, als dat al gaat lukken.kastoekast wrote: ↑19 Feb 2023, 16:51 Laat hem staan en ontwikkelen. Dan staat hij er volgend jaar. Een (mogelijk) geluk bij een ongeluk
-
- Legende
Nee hoor, dit klinkt precies hetzelfde als afgelopen zomer bij de verkoop van Madueke. Als die verkocht werd ging Marcel ook even het hele team verbeteren met diverse transfers op verschillende posities.
-
- Nationale topspeler
Perfecte omschrijving van middenmoot en dus van het PSV anno 2023 dat vol voor plek vier gaat.
- Standbeeld
- Mister PSV
-
- Nationale topspeler
-
- Lid scoutingsteam
Ook eens.Standbeeld wrote: ↑19 Feb 2023, 16:55Eens. Als je deze wedstrijd vergelijkt met de wedstrijd tegen Feyenoord dan is dat ook weer een wereld van verschil. Het was niet heel goed vandaag, maar ook zeker niet slecht.
Er gaat nog steeds heel veel fout, maar ik heb liever dat zo'n jongen wat cojones toont en het verschil probeert te maken (zoals vandaag), dan dat hij 90 minuten lang terugkapt en obligate kutballetjes naar z'n verdedigers blijft spelen.
- El Sordo
- Vedette
Vandaag was oké, maar niet meer dan dat. Hij heeft al zoveel matige wedstrijden gespeeld dat ik daar niet zoveel waarde aan hecht. Prima talent, maar heeft nog veel tijd en speelminuten nodig om eventueel een basisplek te kunnen veroveren. Als dit volgend jaar onze vaste rechtsbuiten moet worden heb ik er op voorhand al weinig fiducie in.
-
- Moderator
Het is als rechtsbuiten op dit moment ook niet makkelijk zonder enige overlap aan de buitenkant, en sowieso weinig beweging zonder bal waardoor de back zich eigenlijk heel eenvoudig op jou kan fixeren. Zou in een beter elftal natuurlijk rustiger gebracht moeten worden, maar met 2 goals in de laatste 2 wedstrijden zit er wel wat verbetering in.
- ruuddevil
- Legende
Het prettige aan Bakayoko is dat hij staat waar hij moet staan. Ja een kinderhand is gauw gevuld. Met een goede rechtsback achter hem zou het best eens goed kunnen lopen want Baka heeft oog voor de overlap. Hij kan ook zelf buitenom passeren en binnendoor de actie maken. Als we op iedere positie iemand hadden die doet wat je moet doen dan zouden we al een eind zijn.