Transferwindow 2022-2023

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Locked
voskat
Nationale topspeler

Menno1 wrote: 22 Feb 2022, 18:49 Nee geen Arias meer. We moeten eens ophouden met spelers terughalen die 5-6 jaar geleden succesvol waren. Met van Ginkel en Propper hebben we al gezien dat het niet geen garantie op succes is, in tegendeel. Plus er moet kapitaal op het veld staan straks. AUB ophouden te investeren in oudere, blessuregevoelige spelers; ook al heten ze Arias. Zoek naar de nieuwe Arias, ipv de rolodex steeds open te maken.
Let ook op mentale blessuregevoeligheid.
We hebben al een aantal keer voormalige toppers teruggehaald die gewoon verzadigd waren en geen zin meer hadden (zoals Pröpper). Spelers bij wie het heilige vuur lang door blijft branden zijn relatief zeldzaam.
Ardbeg
Mister PSV

voskat wrote: 23 Feb 2022, 00:26
Kingfisher wrote: 22 Feb 2022, 20:31 Dan liever een Tavernier van Rangers als je een RB zoekt.
Die wacht in principe op de Premier League.
En is 30
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

voskat wrote: 23 Feb 2022, 00:31
Menno1 wrote: 22 Feb 2022, 18:49 Nee geen Arias meer. We moeten eens ophouden met spelers terughalen die 5-6 jaar geleden succesvol waren. Met van Ginkel en Propper hebben we al gezien dat het niet geen garantie op succes is, in tegendeel. Plus er moet kapitaal op het veld staan straks. AUB ophouden te investeren in oudere, blessuregevoelige spelers; ook al heten ze Arias. Zoek naar de nieuwe Arias, ipv de rolodex steeds open te maken.
We hebben al een aantal keer voormalige toppers teruggehaald die gewoon verzadigd waren en geen zin meer hadden (zoals Pröpper). Spelers bij wie het heilige vuur lang door blijft branden zijn relatief zeldzaam.
Heel terecht punt.
ShovingNE2
Site Admin

voskat wrote: 23 Feb 2022, 00:31
Je punt onderschrijf ik (als zijnde: goed in de gaten houden), maar Pröpper speelde wat heel anders dan 'verzadigd zijn en geen zin meer hadden'. Dat was een diepgewortelde hekel aan de voetballerij en bekendheid. Dat speelde al voordat hij bij PSV kwam.

Ik denk overigens dat dit niet voor iedereen geldt. Santi lijkt mij juist niet het type die snel verzadigd is. Heb ik dan eerder bij Gini (maar daar twijfel ik ook aan). Luuk sprint nog op zijn 50e om een bal in te kunnen koppen als je hem niet het stadion uittrapt: daar zal het nooit een probleem zijn.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
ruuddevil
Legende

Bij Arias is het probleem dat ie niet goed genoeg meer is. Niet aan beginnen. Op rechtsback hebben we een jongen in de leeftijdscategorie 21-23 nodig, zoals Arias destijds zelf was.
Sensation
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: Ja

Danny03 wrote: 22 Feb 2022, 20:40 Of gewoon Sambia, beste optie trouwens.
JA!
mateja
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV

Geen populaire opinie misschien, maar ik vraag me af of Mwene zoveel minder is als Arias. Of laat ik het anders zeggen; het zou mij niks verbazen als Mwene in het type spel onder Cocu ook in zijn kracht kon spelen. Als Mwene een paar jaar jonger was had ik het wel aangedurfd met hem als 1e back, wanneer er dus nog doorgroeimogelijkheden waren.
psvgouda
Vedette
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Ik weet niet hoe Arias het dit seizoen deed toen hij nog wel speelde. Mwene is weliswaar geen top, zijn wij helaas ook niet, maar doet het gezien de verwachtingen (Ersatz rb) toch niet heel slecht. Geen über hoge prioriteit imo
mateja
Internationale topspeler

Mwene was al afgeschreven voordat hij een minuut gespeeld had door sommige. Ik vind hem echt 100% meevallen, en aanvallend draagt hij (weliswaar 'maar' in de ED) genoeg bij. Dat hij het moeilijk had tegen Tadic kan gebeuren, Arias werd ook een keer compleet overlopen door Elia als ik me goed herinner. Heeft ook te maken met hoe de rest van het team staat natuurlijk.
Joenepsv
Legende

Mwene is een leuke speler om erbij te hebben. Doet het beter dan ik had verwacht en was transfervrij. Dus een plusje en prima aanwinst. Maar er zijn drie posities in ons elftal waar we kwalitatief echt stappen moeten zetten en dat zijn de keeper, spits en ook de rechtsback. Haal een nieuwe back met Mwene als back-up en je gaat er flink op vooruit. Ook omdat eens temeer is gebleken dat Teze zich moet richten op rcv. En Sambo komt terug van een blessure maar die heeft een leeftijd dat hij wekelijks moet spelen. Zou die graag verhuurd zien worden.

Arias niet meer aan beginnen. Oude glorie. Een jonge back halen waar je weer een poosje mee vooruit kan en die bovendien nog wat oplevert
ComeOnPSV
Vedette

Ik vind Mwene een prima rechtsback, maar inderdaad wel liever hem als bankzitter dan in de basis.
Hij doet het wat mij betreft uitstekend en heeft veel rendement gehad. Laten we eerlijk zijn dat er ook weinig goals vanaf zijn kant komen, maar vooral aan de linkerkant.
Massimo
Legende

Mwene is een prima rechtsback en kan als het moet ook linksback spelen. Prima om te halen afgelopen zomer. Echter heb je meer nodig als je niveau omhoog moet gaan. Haal je een speler voor de basis die nog een stuk beter is dan Mwene dan heb je volgend seizoen niet alleen een betere rechtsback voor de basis, maar ook voor de bank. Je zwakkere posities versterken kan er voor zorgen dat je ondanks de verkopen van je sterkhouders er sterker uit kan komen. In de Eredivisie kan je prima met een speler van het niveau Mwene spelen als daaromheen betere spelers staan, maar als dat ook tegenvalt dan wordt het geheel te weinig en speel je voor plek 2. Om over Europees nog maar te zwijgen.

Behalve het vervangen van basisspelers zijn er op dit moment 3 posities waarvan, evenals het gros op dit forum, die aangepakt en verbeterd moeten worden komende zomer en dat is de keeper, rechtsback en spitspositie. De spitspositie zal ongetwijfeld wat aan gedaan worden, maar die andere twee posities vind ik de vraag. Er zal ongetwijfeld een verdediger (misschien wel 2) bijkomen komende zomer en als Teze als RCV wordt gezien dan komt er een rechtsback. Alleen als dat een concurrent van Mwene wordt, dan blijf je op hetzelfde niveau hangen. Dus de vraag is hoe PSV daar naar kijkt. Evenals bij de keeperspositie. In Drommel hebben ze geïnvesteerd met een transferbedrag en een langjarig contract. Zien ze daar nog toekomst in en dit als een leerjaar of komen ze tot de conclusie dat hij best reservedoelman kan zijn volgend seizoen, maar dat er een andere keeper in de goal moet staan. Ik durf dat vanuit PSV niet zo 1,2,3 te zeggen.
Juancho
Mister PSV

Mwene is een mooi voorbeeld van hoe je selectie er aan de onderkant uit moet zien. Met een klasse basiswaardige RB ga je er wel iets op achteruit als Mwene moet spelen, maar ook weer niet zo enorm veel. Je moet dus, en ik noem het vaker, beginnen aan de onderkant. Daar moet flink door geselecteerd worden en valt in mijn ogen ook echt veel financieel voordeel uit te halen (lees budget) om je aan de bovenkant weer te kunnen versterken.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
11 Tinus
Legende

Als je naar dit seizoen kijkt en de ontwikkeling van Mauro, de downfall van Max en het steady presteren van Mwene kun je best concluderen dat onze verdediging er toch prima uit ziet maar we missen gewoon 1 onomstreden basisspeler op rechtsback. We hebben een prima back-up rechtsback, 3 prima CV's, 2 prima LB's en dan nog Teze als CV/RB optie. Zet daar een Arias anno 2018 neer of een Dumfries anno 2020 en er valt weinig op te merken. Zelfs qua kwaliteiten kun je nog variëren ook.

Die inschatting dat Teze Dumfries zou vervangen is dus een pijnlijke misser geweest, maar niet veel meer dan dat. Lijkt me prima te herstellen in de zomer en dan is dat plaatje rond in tegenstelling tot de massa verbouwing tussen de palen, op het middenveld en voorin.
Madueke
Legende

Boscagli kan vertrekken komende zomer, wil Max nóg een seizoen banken achter Mauro?

Alleen op RCV lijkt het met Ramalho en Teze vast te staan voor komend seizoen.
Sensation
Lid scoutingsteam

Madueke wrote: 23 Feb 2022, 12:57 Boscagli kan vertrekken komende zomer, wil Max nóg een seizoen banken achter Mauro?

Sambia (einde contract na dit seizoen) en en een ervaren CV kopen en je bent klaar voor komend seizoen :mrgreen:

RB: Sambia & Mwene
RCV: Ramalho & Teze
LCV: Aankoop & Obispo
LB: Mauro & Oppegard

Tenzij je op LB echt een buitenkansje kan halen. Vanaf nu gewoon zorgen dat we het achter dicht timmeren, middenveld en de aanval zijn voor mij de posities om jonge talenten neer te zetten. Verdedigend moet het nu gewoon staan en dan heb je jongens als Teze, Obispo en Oppegard die daar door kunnen groeien.

Namen voor CV waar ik dan aan denk:
Nestor Araujo
Marc Bartra (mits haalbaar, maar volgens mij niet onomstreden bij Betis en contract loopt in 2023 af)
Marcão
Niakhate (je kan het altijd proberen)

En ik roep het maar gewoon, puur omdat zijn contract verloopt:
Denayer
Tovast
Nationale topspeler

Als Boscagli en Max vertrekken moeten daar natuurlijk wel vervangers voor komen. Plus de broodnodige rechtsback.

Ik zou zeggen: topper op rechtsback, concurrent voor Obispo centraal, Teze achter Ramalho en een talentvolle concurrent die het met Mauro mag uitvechten. Oppegard en Sambo verhuren aan een eredivisieclub. Dan staat de verdediging er prima voor en kunnen we ons richten op de echte belangrijke posities: keeper en spits. En mogelijke vervangers van Gakpo en Sangaré, al hoop ik tegen beter weten in van harte dat ze blijven.
Ardbeg
Mister PSV

Sensation wrote: 23 Feb 2022, 13:23
Madueke wrote: 23 Feb 2022, 12:57 Boscagli kan vertrekken komende zomer, wil Max nóg een seizoen banken achter Mauro?

Sambia (einde contract na dit seizoen) en en een ervaren CV kopen en je bent klaar voor komend seizoen :mrgreen:

Tenzij je op LB echt een buitenkansje kan halen. Vanaf nu gewoon zorgen dat we het achter dicht timmeren, middenveld en de aanval zijn voor mij de posities om jonge talenten neer te zetten. Verdedigend moet het nu gewoon staan en dan heb je jongens als Teze, Obispo en Oppegard die daar door kunnen groeien.

Nestor Araujo
Marc Bartra (mits haalbaar, maar volgens mij niet onomstreden bij Betis en contract loopt in 2023 af)
Marcão

Denayer
https://www.dailymail.co.uk/sport/sport ... virus.html
Sensation
Lid scoutingsteam

Ardbeg wrote: 23 Feb 2022, 14:23
Sensation wrote: 23 Feb 2022, 13:23

Nestor Araujo
Marcão

Denayer
https://www.dailymail.co.uk/sport/sport ... virus.html
Ja..... ?
Ardbeg
Mister PSV

Sensation wrote: 23 Feb 2022, 14:32
Ja..... ?
Heftige shit. Wat zegt dat over zijn gezondheid?
Sensation
Lid scoutingsteam

Ardbeg wrote: 23 Feb 2022, 14:58
Sensation wrote: 23 Feb 2022, 14:32

Ja..... ?
Heftige shit. Wat zegt dat over zijn gezondheid?
Dat wel, maar zegt verder denk ik weinig. Speelt sinds september 2020 vrijwel onafgebroken. In heel 20/21 was hij slechts 2x een niet gebruikte wissel, voor de rest élke wedstrijd gespeeld als basisspeler danwel wisselspeler. Dit seizoen slechts 2x niet in de selectie en 1x 90min op de bank.
OnsPSV
Meervoudig international

PSV wordt gelinkt aan Riqui Puig! Zou zo een deal goed vinden mits er iets van een koopoptie in zit.
11 Tinus
Legende

PSV had in september 2020 ook al aangeklopt, net als Ajax, en Ajax blijkbaar in de zomer van 2021 ook al. Dus ik denk niet dat dit heel serieus is.
ShovingNE2
Site Admin

OnsPSV wrote: 23 Feb 2022, 18:18 PSV wordt gelinkt aan Riqui Puig! Zou zo een deal goed vinden mits er iets van een koopoptie in zit.
En dan tekent hij om vervolgens een dag later Koeman als trainer te zien :D
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Tijn
Internationale topspeler

Zijn er nog interessante spelers uit Oekraïne te halen voor ons? Kan me voorstellen dat er spelers weg willen van de situatie daar. Neres hoef ik niet haha
Locked