Veiligheid zal ongetwijfeld een van belangrijkste aandachtspunten zijn, terechte opmerking natuurlijk
Het Philips Stadion
-
- Meervoudig international
- Clubvoorkeur: PSV
Over het spoor heen is totaal onrealistisch.
Los van de enorme kosten zijn er ook veiligheidseisen i.v.m. goederen treinen met bepaalde (gevaarlijke) stoffen.
Volgens mij kun je daar hooguit bouwen tot de eerste bomenrij op de PSV laan vanuit het stadion gezien.
En dan heb je nog een plein nodig voor het betreden van het stadion, die de mensen massa moet kunnen verwerken.
De PSV laan zal dan moeten versmallen, en 1 moeten worden met fiets en wandelpad. Of onder het plein door.
Of op wedstrijd dagen afsluiten en als plein laten fungeren.
Los van de enorme kosten zijn er ook veiligheidseisen i.v.m. goederen treinen met bepaalde (gevaarlijke) stoffen.
Volgens mij kun je daar hooguit bouwen tot de eerste bomenrij op de PSV laan vanuit het stadion gezien.
En dan heb je nog een plein nodig voor het betreden van het stadion, die de mensen massa moet kunnen verwerken.
De PSV laan zal dan moeten versmallen, en 1 moeten worden met fiets en wandelpad. Of onder het plein door.
Of op wedstrijd dagen afsluiten en als plein laten fungeren.
-
- Internationale topspeler
Er wordt nogal luchtig gedaan over het ondergronds leggen van de spoorlijn. Gigantische kosten, een stad die jarenlang open ligt, weggennet moet aangepast worden, jarenlange onderbrekingen van het spoornet (vervangend busvervoer, omleidingen, enz).
En dat allemaal voor die 25 voetbalwedstrijden per jaar.
Het past ook niet want de spoorlijn moet weer aansluiten bij het centraal station. Daar is een langere helling voor nodig.
En dat allemaal voor die 25 voetbalwedstrijden per jaar.
Het past ook niet want de spoorlijn moet weer aansluiten bij het centraal station. Daar is een langere helling voor nodig.
- Grasmat
- Lid van verdienste
- Favoriete speler: Dn Flamingo
Ondergronds is inderdaad utopisch en totaal onrealistisch. De PSV-laan verwijderen om zo ruimte te creëren aan de Noordkant voor uitbouw/nieuwbouw is ook lastig maar een stuk realistischer en goedkoper. Daarmee zou je echt een stuk naar achter en de lucht in kunnen. Tot aan het spoor. Maar uiteindelijk valt en staat alles wat je met het huidige stadion kan en wil doen met architectonische beperkingen/mogelijkheden waar wij geen verstand van hebben. Hele vette plaatjes die die AI generator tevoorschijn tovert en wat wij in ons hoofd hebben maar het moet bouwtechnisch wel haalbaar en veilig zijn.
Hier, mooie beelden zo. Goed te zien waar de ruimte ligt en waar juist niet:
Hier, mooie beelden zo. Goed te zien waar de ruimte ligt en waar juist niet:
- Juancho
- Mister PSV
Vraagje voor de kenners van het gebied rondom/tussen stad en stadion. Weet iemand een straat met openbare laadpaal waar het niet betaald parkeren is? Ik zoek me al een tijd rot maar kan niks vinden. Wij staan nu vaak in de wijk rondom de Willem de Rijkelaan maar de palen die daar staan, staan in een bepaald parkeergedeelte. De locatie is perfect, op loop afstand van stad, stadion en redelijk snel weer op de snelweg.
Iemand de gouden tip?
Iemand de gouden tip?
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
- trouwepsvfan
- Vedette
Je kunt bijna nergens meer betaald parkeren op loopafstand van het stadion.Juancho wrote: ↑20 Oct 2023, 18:25 Vraagje voor de kenners van het gebied rondom/tussen stad en stadion. Weet iemand een straat met openbare laadpaal waar het niet betaald parkeren is? Ik zoek me al een tijd rot maar kan niks vinden. Wij staan nu vaak in de wijk rondom de Willem de Rijkelaan maar de palen die daar staan, staan in een bepaald parkeergedeelte. De locatie is perfect, op loop afstand van stad, stadion en redelijk snel weer op de snelweg.
Iemand de gouden tip?
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
-
- Legende
Lijmbeekstraat 151..Juancho wrote: ↑20 Oct 2023, 18:25 Vraagje voor de kenners van het gebied rondom/tussen stad en stadion. Weet iemand een straat met openbare laadpaal waar het niet betaald parkeren is? Ik zoek me al een tijd rot maar kan niks vinden. Wij staan nu vaak in de wijk rondom de Willem de Rijkelaan maar de palen die daar staan, staan in een bepaald parkeergedeelte. De locatie is perfect, op loop afstand van stad, stadion en redelijk snel weer op de snelweg.
Iemand de gouden tip?
Anthony van Leeuwenhoeklaan 5..
Zoek deze is op en dan streetview gebruiken..
Je ziet daar dan dat je kunt opladen..
En gratis parkeren..nog wel..
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
— Thomas Sowell
- Juancho
- Mister PSV
Top dank je! Gaan we morgen uitproberen!milansandro wrote: ↑20 Oct 2023, 18:46Lijmbeekstraat 151..Juancho wrote: ↑20 Oct 2023, 18:25 Vraagje voor de kenners van het gebied rondom/tussen stad en stadion. Weet iemand een straat met openbare laadpaal waar het niet betaald parkeren is? Ik zoek me al een tijd rot maar kan niks vinden. Wij staan nu vaak in de wijk rondom de Willem de Rijkelaan maar de palen die daar staan, staan in een bepaald parkeergedeelte. De locatie is perfect, op loop afstand van stad, stadion en redelijk snel weer op de snelweg.
Iemand de gouden tip?
-
- Nationale topspeler
Houdt wel rekening met dat deel van Boschdijk langs Limbeek afgesloten is. Vanaf centrum richting Best is het wel te bereiken. Of vanaf Marconilaan de wijk Limbeek inrijden.Juancho wrote: ↑20 Oct 2023, 18:55Top dank je! Gaan we morgen uitproberen!milansandro wrote: ↑20 Oct 2023, 18:46
Lijmbeekstraat 151..
- These users thanked the author Woodenshoes for the post (total 2):
- milansandro • Juancho
-
- Lid scoutingsteam
-
- Legende
Ben benieuwd Juancho of je een plek hebt kunnen vinden..
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
— Thomas Sowell
- Grasmat
- Lid van verdienste
- Favoriete speler: Dn Flamingo
- Juancho
- Mister PSV
Ik kon vanwege omstandigheden niet mee. Volgende keer gaan we het uitproberen!
Slaap lekker Grasmat !
- ParkJiSung
- Basisspeler
Ironisch dat het nieuwe supersnelle WiFi netwerk niet toegankelijk was tijdens de QR actie in de rust.
Iets minder penaltynemers of een betere keeper scheelt ook trouwens
Iets minder penaltynemers of een betere keeper scheelt ook trouwens
-
- Legende
-
- Clubvoorkeur: v.v. UNA
Oordopjes zitten in mijn standaard uitrusting als ik naar het stadion ga, puur hierdoor.
Pre-corona een dag lang een piep gehad...
-
- Regelmatige invaller
-
- Clubvoorkeur: v.v. UNA
Misschien zijn de signalen er wel maar zijn ze daar doof voor geworden
- DonyellMalen
- Legende
- Ardbeg
- Mister PSV
Het is maar waar je jezelf druk om maakt. Oh nee toch, ze zingen een liedje.
- These users thanked the author Ardbeg for the post (total 5):
- Prof_napo • De Realist • 10. Nilis • ForestForest • Fc Denzel