Yorbe Vertessen
-
- Vedette
- Clubvoorkeur: PSV
Wat een paniek allemaal voor een blessure van onze reservespits. Komt allemaal wel goed rustig aan
- Juancho
- Mister PSV
Dat zijn allemaal geen serieuze concurrenten en ook dat heb je gewoon nodig. Spelers die elkaar scherp houden, beter maken en super belangrijk: die je bijna zo kunt afwisselen bij blessures/vermoeidheid/schorsingen. En daar gaat het naar mijn beleving behoorlijk fout momenteel: je levert flink in en/of neemt een behoorlijke gok met veredelde jeugdspelers die net komen kijken. Los nog van het feit dat je ook weet dat bepaalde spelers de afgelopen tijd helaas regelmatig wat pijntjes of zelfs langere blessures hebben (Gakpo/Noni/Vertessen/Fofafa/Obispo).
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
- 11 Tinus
- Legende
- Clubvoorkeur: Philips
Ik ben het wel eens dat dit een vorm van wanbeleid is en normaal ben ik niet zo kritisch met dergelijke termen.
Dit gaat niet om de blessure van Vinicius, ook niet om die van Vertessen en ook niet om het gebrek van die back-up linksbuiten en/of rechtsbuiten, niet omdat we bij Jong PSV geen spits klaar hebben staan die kan back-uppen op dit moment, ook niet om het feit dat Savio prima is maar nog geen minuut heeft gespeeld aan de vooravond van de CL campagne... maar die dingen samen wel.
Als Gakpo, Madueke of Luuk geblesseerd zou raken in de komende 4 a 6(!) wedstrijden hebben we geen alternatief waar je als PSV tevreden over kunt zijn. Bakayoko doorschuiven thuis tegen Emmen is geen probleem, met Saibari een keer laatste half uur volmaken is ook geen probleem maar dit zijn allemaal geen oplossingen voor de huidige periode. Hier had een speler bij moeten zitten in mijn ogen die een stukje meer zekerheid biedt dan de opties die nu nog over zijn.
Dit gaat niet om de blessure van Vinicius, ook niet om die van Vertessen en ook niet om het gebrek van die back-up linksbuiten en/of rechtsbuiten, niet omdat we bij Jong PSV geen spits klaar hebben staan die kan back-uppen op dit moment, ook niet om het feit dat Savio prima is maar nog geen minuut heeft gespeeld aan de vooravond van de CL campagne... maar die dingen samen wel.
Als Gakpo, Madueke of Luuk geblesseerd zou raken in de komende 4 a 6(!) wedstrijden hebben we geen alternatief waar je als PSV tevreden over kunt zijn. Bakayoko doorschuiven thuis tegen Emmen is geen probleem, met Saibari een keer laatste half uur volmaken is ook geen probleem maar dit zijn allemaal geen oplossingen voor de huidige periode. Hier had een speler bij moeten zitten in mijn ogen die een stukje meer zekerheid biedt dan de opties die nu nog over zijn.
- mateja
- Internationale topspeler
Dit is ook een beetje de pech van het spelen van je belangrijkste wedstrijd zo vroeg in het seizoen. Wij zijn qua status en financiën helaas niet in staat een bruikbare speler aan te trekken die 2e viool wil spelen, achter LdJ én al ingespeeld is zo vroeg in het seizoen (dwz, die je al begin juli had kunnen aantrekken). We hebben in een normale situatie enorm veel mogelijkheden voorin, zelfs met 1 of 2 blessures. Nu valt een hoop tegelijkertijd uit, wat ook gewoon pech is.11 Sir Tinus wrote: ↑28 Jul 2022, 14:59 Ik ben het wel eens dat dit een vorm van wanbeleid is en normaal ben ik niet zo kritisch met dergelijke termen.
-
- Nationale topspeler
Mooi, lag dus aan die darmontsteking dat hij zo blind en onstuimig afwerkte!
Twee weken herstellen en op maar de 25+ doelpunten!
Twee weken herstellen en op maar de 25+ doelpunten!
- Juancho
- Mister PSV
1. je hoeft ook geen speler te halen die puur als 2e viool naar PSV komt he. Gewoon serieuze concurrentie, hoort ook bij PSV. Zeker voorin. Je moet zo'n speler wel perspectief bieden, een serieuze kant. Iedereen moet bij PSV ook vechten voor zijn plek. Dat houdt de boel ook scherp. We kijken niet graag naar Ajax maar daar zitten ook prima spelers op de bank die ook zo de basis in kunnen. Natuurlijk geven ze daar idioot veel geld voor uit, maar op niveau PSV en met ons slimme beleid zou daar toch wel meer mogelijk moeten zijn dan wat we nu hebben. En ja, dat kan betekenen dat je voor 1 of 2 spelers net even wat meer moet betalen om het mogelijk te maken terwijl je later in augustus misschien minder hoeft te bepalen. Je wil als club die CL halen, die cirkel doorbreken dus tja, dan zal je soms ook even wat meer moeten investeren om net wel die laatste stap te kunnen maken.mateja wrote: ↑28 Jul 2022, 15:23 Dit is ook een beetje de pech van het spelen van je belangrijkste wedstrijd zo vroeg in het seizoen. Wij zijn qua status en financiën helaas niet in staat een bruikbare speler aan te trekken die 2e viool wil spelen, achter LdJ én al ingespeeld is zo vroeg in het seizoen (dwz, die je al begin juli had kunnen aantrekken). We hebben in een normale situatie enorm veel mogelijkheden voorin, zelfs met 1 of 2 blessures. Nu valt een hoop tegelijkertijd uit, wat ook gewoon pech is.
2. ik vind de keuzes eigenlijk heel beperkt omdat er geen gapend gat is. We zijn Gotze en Doan kwijt geraakt en vullen dat op met 2 tieners die alles nog moeten laten zien (Savio/Simons) en een jeugdspeler die doorstroomt naar het eerste (Bakayoko). En je dus dus, als er ook maar iets gebeurt met Gakpo/Noni/de Jong moet je al terugvallen op tieners of een spits die er tot nu toe niks van bakt (Vinicius).
Dat heeft niks met pech te maken, gewoon beleidsmatige keuzes. En prima als PSV hier 100% achterstaat, persoonlijk vind ik het een vreselijk groot risico wat ik ook niet kan begrijpen dat PSV dat neemt.
Last edited by Juancho on 28 Jul 2022, 15:30, edited 2 times in total.
- Franciscus
- Nationale topspeler
- Favoriete speler: Mauro Jr
Welke club heeft zijn selectie al helemaal rond op dit moment? Toch geen enkele in Europa. Laten we wel wezen, de enige twee wedstrijden die er echt toe doen de komende tijd zijn die tegen Monaco.11 Sir Tinus wrote: ↑28 Jul 2022, 14:59 Ik ben het wel eens dat dit een vorm van wanbeleid is en normaal ben ik niet zo kritisch met dergelijke termen.
- Franciscus
- Nationale topspeler
En Guus Til, en nog een jeugdspeler die doorstroomt. Wanne paniek allemaal.Juancho wrote: ↑28 Jul 2022, 15:28e zijn Gotze en Doan kwijt geraakt en vullen dat op met 2 tieners die alles nog moeten laten zien (Savio/Simons) en een jeugdspeler die doorstroomt naar het eerste (Bakayoko)mateja wrote: ↑28 Jul 2022, 15:23 Dit is ook een beetje de pech van het spelen van je belangrijkste wedstrijd zo vroeg in het seizoen. Wij zijn qua status en financiën helaas niet in staat een bruikbare speler aan te trekken die 2e viool wil spelen, achter LdJ én al ingespeeld is zo vroeg in het seizoen (dwz, die je al begin juli had kunnen aantrekken). We hebben in een normale situatie enorm veel mogelijkheden voorin, zelfs met 1 of 2 blessures. Nu valt een hoop tegelijkertijd uit, wat ook gewoon pech is.
- 11 Tinus
- Legende
Ja we kunnen nu weer de pech kaart spelen, net als vorig jaar en het jaar ervoor, en dan kun je daar niet veel van zeggen. Maar hoe groot is de kans dat Gakpo en Madueke niet geblesseerd raken als je het vorig jaar in ogenschouw neemt?Franciscus wrote: ↑28 Jul 2022, 15:28Welke club heeft zijn selectie al helemaal rond op dit moment? Toch geen enkele in Europa. Laten we wel wezen, de enige twee wedstrijden die er echt toe doen de komende tijd zijn die tegen Monaco.11 Sir Tinus wrote: ↑28 Jul 2022, 14:59 Ik ben het wel eens dat dit een vorm van wanbeleid is en normaal ben ik niet zo kritisch met dergelijke termen.
Ik vond vorige week al dat de opties te dun zijn qua kwaliteit en daarmee hield ik rekening met Vertessen als eerste stand-in voor alle 3 de posities. Die valt nu weg en we hebben 2 frequent geblesseerden flankspelers over en 2 jongens die nog niets hebben kunnen laten zien.
Je kunt nu a la Jared Branthwaite wel weer een optie erbij halen maar voordat je die up and running heb is het half augustus en dan is het nog de vraag of je kwaliteit aan boord hebt.
- Franciscus
- Nationale topspeler
Ja, klopt. Maar intussen is Savio er en is het transferwindow nog steeds open. Bovendien dienen de spelers van jong zich aan. Nogmaals: Welke club in Europa heeft zijn selectie al rond? Dit hoort toch gewoon bij de maand augustus?
- 11 Tinus
- Legende
Ja sorry maar dan heb ik echt andere verwachtingen. Als je op 22 juni begint met de voorbereiding dan moet je selectie niet 'op sterkte' zijn eind augustus maar vóór augustus. Dat je dan nog hier en daar kan finetunen en spelers vervangen die weg gaan is logisch.Franciscus wrote: ↑28 Jul 2022, 15:44 Ja, klopt. Maar intussen is Savio er en is het transferwindow nog steeds open. Bovendien dienen de spelers van jong zich aan. Nogmaals: Welke club in Europa heeft zijn selectie al rond? Dit hoort toch gewoon bij de maand augustus?
Ik zou het niet als luxe omschrijven om nog een speler in de range 8 tot 15 toe te voegen aan de aanvallers. Iemand die standaard erin komt en het de basisspelers moeilijk kan maken ondanks dat we weten dat niemand die jongens eruit gaan spelen. Maar Savio meetellen die gewoon nog niet zo ver is qua alles (op en buiten het veld) is erg riskant.
- Grasmat
- Lid van verdienste
- Favoriete speler: Dn Flamingo
We kunnen niet voor iedere speler een nieuwe speler gaan halen. Dat heet stapelen en aangezien er over een paar jaar nog maar een beperkt deel van het budget naar salarissen mag is dat niet slim. Dat moet je waar mogelijk opvullen met eigen jeugd. In combinatie met enkele reguliere backups.
-
- Bankzitter
Meer dan een invaller voor de laatste 20 a 30 minuten gaat Vertessen nooit worden voor PSV. Hij is gewoon niet goed genoeg, met als Vinicius. Zolang Luuk fit blijft geen probleem, maar stel je eens voor dat hij geblesseerd raakt. Dan zit je in de problemen.
-
- Bankzitter
Mee eens! Het lijkt alsof iedereen denkt dat Luuk alle wedstrijden gaat spelen voor PSV. Af en toe gaat hij ook rust moeten krijgen. Dan is het fijn als je een spits hebt die er kan staan en die kan scoren.Juancho wrote: ↑28 Jul 2022, 15:281. je hoeft ook geen speler te halen die puur als 2e viool naar PSV komt he. Gewoon serieuze concurrentie, hoort ook bij PSV. Zeker voorin. Je moet zo'n speler wel perspectief bieden, een serieuze kant. Iedereen moet bij PSV ook vechten voor zijn plek. Dat houdt de boel ook scherp. We kijken niet graag naar Ajax maar daar zitten ook prima spelers op de bank die ook zo de basis in kunnen. Natuurlijk geven ze daar idioot veel geld voor uit, maar op niveau PSV en met ons slimme beleid zou daar toch wel meer mogelijk moeten zijn dan wat we nu hebben. En ja, dat kan betekenen dat je voor 1 of 2 spelers net even wat meer moet betalen om het mogelijk te maken terwijl je later in augustus misschien minder hoeft te bepalen. Je wil als club die CL halen, die cirkel doorbreken dus tja, dan zal je soms ook even wat meer moeten investeren om net wel die laatste stap te kunnen maken.mateja wrote: ↑28 Jul 2022, 15:23 Dit is ook een beetje de pech van het spelen van je belangrijkste wedstrijd zo vroeg in het seizoen. Wij zijn qua status en financiën helaas niet in staat een bruikbare speler aan te trekken die 2e viool wil spelen, achter LdJ én al ingespeeld is zo vroeg in het seizoen (dwz, die je al begin juli had kunnen aantrekken). We hebben in een normale situatie enorm veel mogelijkheden voorin, zelfs met 1 of 2 blessures. Nu valt een hoop tegelijkertijd uit, wat ook gewoon pech is.
2. ik vind de keuzes eigenlijk heel beperkt omdat er geen gapend gat is. We zijn Gotze en Doan kwijt geraakt en vullen dat op met 2 tieners die alles nog moeten laten zien (Savio/Simons) en een jeugdspeler die doorstroomt naar het eerste (Bakayoko). En je dus dus, als er ook maar iets gebeurt met Gakpo/Noni/de Jong moet je al terugvallen op tieners of een spits die er tot nu toe niks van bakt (Vinicius).
Dat heeft niks met pech te maken, gewoon beleidsmatige keuzes. En prima als PSV hier 100% achterstaat, persoonlijk vind ik het een vreselijk groot risico wat ik ook niet kan begrijpen dat PSV dat neemt.
Last edited by Bombel500 on 28 Jul 2022, 16:22, edited 1 time in total.
- Grasmat
- Lid van verdienste
- Favoriete speler: Dn Flamingo
Oneens. Ik denk dat hij hoe meer speeltijd hij krijgt, hoe beter hij wordt. Een seizoen zonder blessures of corona zou wonderen doen, al is de blessure van nu pure pech die zelfs de fitste speler kan overkomen.
-
- Bankzitter
Laten we het hopen, de keren dat hij vorig seizoen mocht starten waren een drama..
-
- Nationale topspeler
Zonde. In mijn ogen is Yorbe de eerste reserve spits en tevens een wapen die echt iets anders brengt. Helaas vind hem wel al een jaar stilstaan in zijn proces en brengt ie vaak te weinig. Ik vraag me af of het ooit meer wordt dan invaller bij PSV, of basis bij een lager team. Als spits dan, want voor de flank mist hij teveel finesse.
- Franciscus
- Nationale topspeler
Wat bedoel je met een speler in de range 8 tm 15?11 Sir Tinus wrote: ↑28 Jul 2022, 16:00Ja sorry maar dan heb ik echt andere verwachtingen. Als je op 22 juni begint met de voorbereiding dan moet je selectie niet 'op sterkte' zijn eind augustus maar vóór augustus. Dat je dan nog hier en daar kan finetunen en spelers vervangen die weg gaan is logisch.Franciscus wrote: ↑28 Jul 2022, 15:44 Ja, klopt. Maar intussen is Savio er en is het transferwindow nog steeds open. Bovendien dienen de spelers van jong zich aan. Nogmaals: Welke club in Europa heeft zijn selectie al rond? Dit hoort toch gewoon bij de maand augustus?
Ik zou het niet als luxe omschrijven om nog een speler in de range 8 tot 15 toe te voegen aan de aanvallers. Iemand die standaard erin komt en het de basisspelers moeilijk kan maken ondanks dat we weten dat niemand die jongens eruit gaan spelen. Maar Savio meetellen die gewoon nog niet zo ver is qua alles (op en buiten het veld) is erg riskant.
De basis 11 is er. Je hebt op het middenveld opties die ook voorin komen, je hebt Savio en andere aanstormende talenten. En in principe heb je Vinicius en Vertessen die nu geblesseerd zijn.
Alsof alle spelers die je wil nu ook beschikbaar zijn heb je gelijk maar zo werkt het niet, zeker niet als het geld niet aan een boom groeit.
- mateja
- Internationale topspeler
Maar dat is het punt toch niet? Ik zeg dat PSV niet in die positie zit, financieel gezien. We hebben nu in ieder geval 3 grootverdieners voorin, en een hele hoop opties voor in de spits. Dat die opties niet goed zijn of gevonden worden is een andere discussie. Zolang Vinicius op de loonlijst staat zijn wij denk ik niet in staat nóg een spits te halen die betaalbaar is en iets toevoegt qua kwaliteit. Misschien gebeurt dat eind augustus, maar nu is dat gewoon niet haalbaar voor ons.Juancho wrote: ↑28 Jul 2022, 15:281. je hoeft ook geen speler te halen die puur als 2e viool naar PSV komt he. Gewoon serieuze concurrentie, hoort ook bij PSV. Zeker voorin. Je moet zo'n speler wel perspectief bieden, een serieuze kant. Iedereen moet bij PSV ook vechten voor zijn plek. Dat houdt de boel ook scherp. We kijken niet graag naar Ajax maar daar zitten ook prima spelers op de bank die ook zo de basis in kunnen. Natuurlijk geven ze daar idioot veel geld voor uit, maar op niveau PSV en met ons slimme beleid zou daar toch wel meer mogelijk moeten zijn dan wat we nu hebben. En ja, dat kan betekenen dat je voor 1 of 2 spelers net even wat meer moet betalen om het mogelijk te maken terwijl je later in augustus misschien minder hoeft te bepalen. Je wil als club die CL halen, die cirkel doorbreken dus tja, dan zal je soms ook even wat meer moeten investeren om net wel die laatste stap te kunnen maken.mateja wrote: ↑28 Jul 2022, 15:23 Dit is ook een beetje de pech van het spelen van je belangrijkste wedstrijd zo vroeg in het seizoen. Wij zijn qua status en financiën helaas niet in staat een bruikbare speler aan te trekken die 2e viool wil spelen, achter LdJ én al ingespeeld is zo vroeg in het seizoen (dwz, die je al begin juli had kunnen aantrekken). We hebben in een normale situatie enorm veel mogelijkheden voorin, zelfs met 1 of 2 blessures. Nu valt een hoop tegelijkertijd uit, wat ook gewoon pech is.
En natuurlijk heeft het met pech te maken. Intern hebben ze vertrouwen in Vertessen als andere smaak voor in de spits. Dat juist hij geblesseerd raakt terwijl je andere backup spits ook nog in de lappenmand zit is gewoon pech. Ik durf ook wel te stellen dat als PSV Vertessen niet had, en een speler met zijn profiel en cijfers gekocht had als backup spits, we allemaal zeer tevreden zouden zijn met die aankoop.
En ons beleid met ajax vergelijken lijkt me niet slim. We hebben jaren lang ook zo'n beleid gevoerd en dat heeft ons op de rand van de afgrond gebracht.
- psvgouda
- Vedette
- Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
- Favoriete speler: Ismael Saibaasie
Je hebt nu eenmaal te maken met een markt. Een die blijkbaar niet in ieder opzicht synchroon loopt met het wedstrijdprogramma van PSV en onze wensen als supporters. Hoe lager in de hiërarchie, hoe minder je te vertellen hebt, helaas zijn wij in die positie terechtgekomen. Vind het al een wonder dat wij in de as de gehoopte versterking hebben weten te halen, Benitez en De Jong. Blijkbaar is er geen beweging rond de te verwachten grote cashcows in ons team, Gakpo, Sangare en Madueke: dat spel gaat lijkt mij later beginnen, 'if at all', want WK. En mag ik de blessuregolf (als een blinde darm daaronder valt ) deels ook een wel erg ongelukkige samenloop van omstandigheden noemen? 1. qua posities en 2. qua duur? Dat mag ik. Liever zou ik het allemaal ook anders zien, wie niet zou ik zeggen? Het is kut. Maar het is even niet anders11 Sir Tinus wrote: ↑28 Jul 2022, 16:00Ja sorry maar dan heb ik echt andere verwachtingen. Als je op 22 juni begint met de voorbereiding dan moet je selectie niet 'op sterkte' zijn eind augustus maar vóór augustus. Dat je dan nog hier en daar kan finetunen en spelers vervangen die weg gaan is logisch.Franciscus wrote: ↑28 Jul 2022, 15:44 Ja, klopt. Maar intussen is Savio er en is het transferwindow nog steeds open. Bovendien dienen de spelers van jong zich aan. Nogmaals: Welke club in Europa heeft zijn selectie al rond? Dit hoort toch gewoon bij de maand augustus?
- 11 Tinus
- Legende
Ik bedoel met range 8 - 15 spelers die niet perse 100% basisspeler zijn maar minimaal wekelijks minuten maakt en basiswaardig is mocht het nodig zijn. Op basis van een jaar geleden zou Vertessen zo'n rol kunnen spelen maar 1 speler voor 3 posities is dan niet genoeg. Je kunt er elke wedstrijd 5 wisselen en over het algemeen zitten daar altijd 2 aanvallers bij dus je hebt voldoende perspectief te bieden voor die pakweg 4e 'basisspeler', zeker als je een allround aanvaller haalt die op meerdere posities uit de voeten kan. Dan heeft ie ook 2x zoveel perspectief en is het kwalitatief ook écht een meerwaarde.Franciscus wrote: ↑28 Jul 2022, 16:38Wat bedoel je met een speler in de range 8 tm 15?11 Sir Tinus wrote: ↑28 Jul 2022, 16:00
Ja sorry maar dan heb ik echt andere verwachtingen. Als je op 22 juni begint met de voorbereiding dan moet je selectie niet 'op sterkte' zijn eind augustus maar vóór augustus. Dat je dan nog hier en daar kan finetunen en spelers vervangen die weg gaan is logisch.
De basis 11 is er. Je hebt op het middenveld opties die ook voorin komen, je hebt Savio en andere aanstormende talenten. En in principe heb je Vinicius en Vertessen die nu geblesseerd zijn.
Alsof alle spelers die je wil nu ook beschikbaar zijn heb je gelijk maar zo werkt het niet, zeker niet als het geld niet aan een boom groeit.
- Juancho
- Mister PSV
Dan behoor je dus in de groep die denkt dat PSV heel weinig te besteden heeft. Wist ik even niet, sorry. Dan begrijp ik het vanuit jouw oogpunt
Dat zei ik er dan ook nadrukkelijk bij, op PSV niveau. Wij gaan idd geen 10+ miljoen uitgeven aan een speler die niet een belangrijke basisspeler is. Maar dat neemt niet weg dat ook bij PSV de concurrentiestrijd zo hoog mogelijk moet zijn. Binnen onze marges qua financiën. Wat je nu ziet is een vaste basis, zeker voorin en daar ver, heel ver achter wat jonge talentjes en een spits die maar weinig kan. Dat vind ik niet voldoende voor de ambities die je als club uitspreekt.En ons beleid met ajax vergelijken lijkt me niet slim. We hebben jaren lang ook zo'n beleid gevoerd en dat heeft ons op de rand van de afgrond gebracht.
Ook bij PSV hoort een keiharde concurrentiestrijd, het liefst op zoveel mogelijk posities. En dat hoeft lang niet altijd idioot veel geld te kosten he. PSV is normaal gesproken slim en innovatief genoeg.
- 11 Tinus
- Legende
Nogmaals het is een optelsom;psvgouda wrote: ↑28 Jul 2022, 17:03Je hebt nu eenmaal te maken met een markt. Een die blijkbaar niet in ieder opzicht synchroon loopt met het wedstrijdprogramma van PSV en onze wensen als supporters. Hoe lager in de hiërarchie, hoe minder je te vertellen hebt, helaas zijn wij in die positie terechtgekomen. Vind het al een wonder dat wij in de as de gehoopte versterking hebben weten te halen, Benitez en De Jong. Blijkbaar is er geen beweging rond de te verwachten grote cashcows in ons team, Gakpo, Sangare en Madueke: dat spel gaat lijkt mij later beginnen, 'if at all', want WK. En mag ik de blessuregolf (als een blinde darm daaronder valt ) deels ook een wel erg ongelukkige samenloop van omstandigheden noemen? 1. qua posities en 2. qua duur? Dat mag ik. Liever zou ik het allemaal ook anders zien, wie niet zou ik zeggen? Het is kut. Maar het is even niet anders11 Sir Tinus wrote: ↑28 Jul 2022, 16:00
Ja sorry maar dan heb ik echt andere verwachtingen. Als je op 22 juni begint met de voorbereiding dan moet je selectie niet 'op sterkte' zijn eind augustus maar vóór augustus. Dat je dan nog hier en daar kan finetunen en spelers vervangen die weg gaan is logisch.
- Geen fitte Vinicius sinds april en onduidelijk wanneer wel fit
- Geen spits bij Jong PSV die nog niet goed genoeg is maar eventueel nog wel functioneel mee kan spelen
- Geen Savio omdat het allemaal tergend langzaam is verlopen en hij nog een periode nodig lijkt te hebben
- Bakayoko die pas 2 a 3x minuten heeft gemaakt in het eerste en nog net komt kijken
- Vertrek van Doan die wel een stabiele factor was
- Blessures van Madueke en Gakpo vorig jaar waarbij de betrouwbaarheid laag is
Al die dingen samen maken dat dit niet enkel ongelukkig en gewoon kut is maar ook dat er teveel risico is genomen.