Transferwindow 2022-2023
- hondjevandebakker
- Internationale topspeler
- Clubvoorkeur: PSV
-
- Vedette
Kees Ploegsma sr kwam tot 11 nieuwe spelers, ik denk dat we richting de 20 gaan komende zomer, wholy moly wat een zeer, zeer matige selectie hebben wij.
Drommel, Mvogo, Max, Sangaré, Götze, Guti, Gakpo, Zahavi, Vinicius, Baumgartl, Bruma, Romero, Sadilek sowieso vertrekken. Brands is hopelijk al druk bezig met leggen van contacten want een dikke harde stalen bezem is nodig.
Drommel, Mvogo, Max, Sangaré, Götze, Guti, Gakpo, Zahavi, Vinicius, Baumgartl, Bruma, Romero, Sadilek sowieso vertrekken. Brands is hopelijk al druk bezig met leggen van contacten want een dikke harde stalen bezem is nodig.
-
- Legende
-
- Nationale topspeler
Vergeet de van Kemenades niet, met hun kutcatering.milansandro wrote: ↑24 Feb 2022, 21:19 Als we iets moeten verbeteren is wel het scorend vermogen bij PSV..
Mario Exit, Vini Exit, Zahavi exit, Bruma exit, Romero exit..
- Standbeeld
- Mister PSV
Kutcatering?FritskePhilips wrote: ↑24 Feb 2022, 22:40Vergeet de van Kemenades niet, met hun kutcatering.milansandro wrote: ↑24 Feb 2022, 21:19 Als we iets moeten verbeteren is wel het scorend vermogen bij PSV..
Mario Exit, Vini Exit, Zahavi exit, Bruma exit, Romero exit..
-
- Legende
Zaak is inderdaad dat je de spelers gaat vervangen met meer scorend vermogen. Tevens vind ik ook dat je moet kijken naar welke manieren je kan scoren. Het is zo'n ontzettend voordeel als je diverse spelers hebt die op verschillende manieren een goal kunnen maken. Lukt het ene niet, dan kan het nog via het andere. Bijvoorbeeld in de 16, afstandsschoten, kopsterke speler, standaardsituaties, uit terugtrekkende voorzetten. op de counter etc. Hoe meer variatie je er in hebt hoe vaker 50/50 of slechte wedstrijden toch je goede kant op kunnen gaan vallen.
- De Realist
- Heissenberrug
-
- Nationale topspeler
Sarcasme.
Alles en iedereen krijgt weer de schuld, alles is ruk. Moord en brand is weer geroepen, etc.
- ShovingNE2
- Site Admin
Ach ja. Stel je voor dat het PSV voor de wind gaat in de toekomst. Hoe leeg wordt hun leven dan als je niet 24/7 kan schelden op je cluppie.
Die 11 vertrekkers zal wel ongeveer kloppen. Iets minder dan normaal. 12 a 13 spelers die vertrekken is gebruikelijk de afgelopen jaren.
Die 11 vertrekkers zal wel ongeveer kloppen. Iets minder dan normaal. 12 a 13 spelers die vertrekken is gebruikelijk de afgelopen jaren.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
-
- Lid scoutingsteam
Amadou Onana zou weg willen bij Lille na zijn transfer deze zomer. Aanvoerder van jong België en een groot talent op de verdedigende middenvelder positie.
Hij kan zelfs qua lengte Sangaré perfect vervangen met 1.95cm groot. Als Ibrahim gast deze zomer anticiperen en bijvoorbeeld deze man binnen hengelen.
- Tomm
- Vedette
Lijkt me een uitstekende optie als vervanger voor Sangare. Hier wordt ik enthousiaster van dan braziliaanse talentjes die in een kermiscompetitie spelen en het maar de vraag is hoe ze het in europa gaan doen. Wellicht dat de afstand eindhoven belgie hem over de streep kan trekken. Volgens TM door lille gekocht voor 7 mil en contract tot 2026, goedkoop za hij dus niet zijn.
-
- Legende
Ik zie dat hij geen vaste basisspeler is en maar heel weinig 90 minuten speelt. Als hij er voor openstaat om zich eerst een jaar of 2 te ontwikkelen als een soort stap terug en er twee weer vooruit te doen dan zou je hem wellicht voor een miljoen of 10 als vervanger van Sangaré kunnen halen en hem eenzelfde traject voorschotelen. Het zal dan ook van de zaakwaarnemer afhangen. Als Sangaré geen Nederlandse zaakwaarnemer had gehad dan acht ik de kans zeer groot dat hij naar Southampton was gegaan.
-
- Lid scoutingsteam
- Tomm
- Vedette
Nee die amadou onana van lilleVoormalig KG wrote: ↑26 Feb 2022, 14:19 Te weinig speelminuten voor zijn doen, met het oog op om mee te mogen doen met Jong België of het vlaggenschip op het eerst volgende eindtoernooi.
@Tomm doelt u hier op Vinicius Souza van KV Mechelen? Ook nog steeds bezig aan een top seizoen.
-
- Basisspeler
Denken jullie dat er een jonge vervanger komt? als ik zo hoor lijkt me eerder een 'type guardado' aan de orde. Een Witsel of deze is misschien wat out of reach maar Grilltisch lijkt me dan meer in het plaatje te vallen. Onana is wel echt een type wat perfect Ibra kan vervangen. Zal denk ik ook liggen aan de nieuwe coach wat voor type er komt op cdm. Genoeg coaches die veerman naar links zouden schuiven en een ander type middenvelder op rechts te zetten. Onder Cocu bijvoorbeeld speelden we ook niet met een type als Sangare. Kans dat we nu een speler halen zo compleet als Sangare is zo klein dat ik niet weet of je dat risico wil pakken, zeker als titelkandidaat in een 'lichte' competitie. In mijn ogen kan je dan beter meer voetbal hebben en minder muren. Sangare is op het moment beide.
Anel Ahmedhodzic komt eraan!
-
- Lid scoutingsteam
Deze man was vorig jaar ook beide en dit seizoen komt hij niet vaak genoeg in actie voor zijn doen.Mvogoat wrote: ↑26 Feb 2022, 15:47 Denken jullie dat er een jonge vervanger komt? als ik zo hoor lijkt me eerder een 'type guardado' aan de orde. Een Witsel of deze is misschien wat out of reach maar Grilltisch lijkt me dan meer in het plaatje te vallen. Onana is wel echt een type wat perfect Ibra kan vervangen. Zal denk ik ook liggen aan de nieuwe coach wat voor type er komt op cdm. Genoeg coaches die veerman naar links zouden schuiven en een ander type middenvelder op rechts te zetten. Onder Cocu bijvoorbeeld speelden we ook niet met een type als Sangare. Kans dat we nu een speler halen zo compleet als Sangare is zo klein dat ik niet weet of je dat risico wil pakken, zeker als titelkandidaat in een 'lichte' competitie. In mijn ogen kan je dan beter meer voetbal hebben en minder muren. Sangare is op het moment beide.
-
- Basisspeler
Hij is wel goed inderdaad maar denk ook wel een speler die niet super gemakkelijk de stap zal maken naar de eredivisie. Wat er daarnaast overblijft wat 'realistisch' is als muur is voetballend vaak wel wat pover. Zeker de nog wat jongere maken flink wat fouten. Sangare is echt een geweldige speler maar die vang je ook eens in de zoveel jaren, met veerman weet ik niet of ze 1,2,3 een jonge speler ernaast gaan zetten. Als het Onana is dan ben ik blij maar zal me niet verbazen als ze eentje halen die voetballend gewoon niet meekan op ons niveau. In mijn ogen is het ideale plaatje een muur, veerman en een echte creatieve cm er nog bij. Dat zou heel prima Onana, Veerman en ik noem maar wat De La Cruz kunnen zijn. Enkel een muur halen vind ik wat riskant met onze bank op het moment. Kan nog herinneren hoe iedereen tekeer ging met Rosario.
Anel Ahmedhodzic komt eraan!
- Juancho
- Mister PSV
Het ligt er ook een beetje aan hoe je gaat spelen onder de nieuwe coach: met 2 of 3 middenvelders. Ik had al een plaatje geschets met 3 middenvelders. Dan heb je met Veerman, Sangare en de nieuwe grote aankoop (linkermiddenvelder) een mooie kans om weer eens een geweldig middenveld neer te zetten. Liever een paar miljoen extra lappen om het contract van Sangare te upgraden dan hem te vervangen.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
-
- Legende
Mijn voorkeur gaat ook naar een flinke upgrade voor het contract van Sangaré om hem nog een seizoen hier te kunnen houden. Gakpo, die waarschijnlijk toch wel gaat, zal je dan wel moeten laten gaan om de operationele tekorten, afschrijvingslasten en de liquiditeit om nieuwe aankopen te kunnen gaan doen. Echter vertrekt Sangaré dan is het goed om te kijken naar spelers die PSV beter maken en in het plan past om na de teleurstellende jaren weer beter te gaan worden.
- Juancho
- Mister PSV
Het zou nog mooier zijn als beide heren net als Gini en Depay destijds zelf ff bepalen dat ze perse nog 1 jaar willen blijven, kampioen willen worden en PSV aan de CL helpen.
Die tekorten moeten dan maar anders gedicht worden. Om te beginnen met het eindelijk verkopen van die rits aan overbodige, te dure of niet goed genoeg zijnde spelers.
Die tekorten moeten dan maar anders gedicht worden. Om te beginnen met het eindelijk verkopen van die rits aan overbodige, te dure of niet goed genoeg zijnde spelers.
- Juancho
- Mister PSV
Ik noemde het spel en alles rondom het elftal gelaten, maar ik hoor net van Vink een andere en eigenlijk betere uitspraak. Dat er over het elftal een grauwe deken ligt. Ben het daar grondig mee eens, maar dat gevoel heb ik al een hele tijd, ook voor Schmidt.
Het gaat in mijn ogen echt super belangrijk worden omdat eens kwijt te raken. Daarvoor zal je eindelijk eens die middelmaat kwijt moeten zien te raken maar ook met de juiste aankopen en nieuwe staf een nieuw elan te zien creëeren. De drive, wil en energie moet er weer vanaf spatten. Het is allemaal zo.... Gelaten wat ik al zei. Afgelopen week in Europa ook weer. En daarom heen zie je zelden hoe het ook kan, maar dat is dan 1 potje of hooguit momenten in een westrijd. En daar blijft het dan bij. Dat is zo instabiel dat je nooit echt mooie stappen kan maken.
Dat kan diverse oorzaken hebben. Een elftal dat niet op elkaar is ingespeeld, een elftal dat kwaliteit en mentaliteit ontbreekt, een staf die niet goed past of zelfs nog dieper de club in.
Hoe dan ook, ik vind het absolute noodzaak omdat patroon te onderbreken want anders blijf je daarin hangen. Ook komend seizoen weer. Het is lastig, zelfs om het in woorden uit te drukken en je kan het ook niet ophangen aan enkele namen. Ik irriteer me bijv mateloos aan een Zahavi en veelvuldig ook aan Gotze (ondanks z'n mooie momenten). Daar zie ik die gelatenheid wel terug. Maar ook bij een drommel, of zelfs Schmidt. En zelfs Gakpo weet het soms niet meer.
Maar ligt het aan individuele mensen? Nee dat denk ik niet, voetbal is en blijft een groepsproces dus ik hoor van harte dat "de nieuwe leiding" daar eens grondig naar kijkt. Wil je de weg omhoog terugvinden, ligt daar een hele belangrijke uitdaging. Nogmaals, vind ik.
Het gaat in mijn ogen echt super belangrijk worden omdat eens kwijt te raken. Daarvoor zal je eindelijk eens die middelmaat kwijt moeten zien te raken maar ook met de juiste aankopen en nieuwe staf een nieuw elan te zien creëeren. De drive, wil en energie moet er weer vanaf spatten. Het is allemaal zo.... Gelaten wat ik al zei. Afgelopen week in Europa ook weer. En daarom heen zie je zelden hoe het ook kan, maar dat is dan 1 potje of hooguit momenten in een westrijd. En daar blijft het dan bij. Dat is zo instabiel dat je nooit echt mooie stappen kan maken.
Dat kan diverse oorzaken hebben. Een elftal dat niet op elkaar is ingespeeld, een elftal dat kwaliteit en mentaliteit ontbreekt, een staf die niet goed past of zelfs nog dieper de club in.
Hoe dan ook, ik vind het absolute noodzaak omdat patroon te onderbreken want anders blijf je daarin hangen. Ook komend seizoen weer. Het is lastig, zelfs om het in woorden uit te drukken en je kan het ook niet ophangen aan enkele namen. Ik irriteer me bijv mateloos aan een Zahavi en veelvuldig ook aan Gotze (ondanks z'n mooie momenten). Daar zie ik die gelatenheid wel terug. Maar ook bij een drommel, of zelfs Schmidt. En zelfs Gakpo weet het soms niet meer.
Maar ligt het aan individuele mensen? Nee dat denk ik niet, voetbal is en blijft een groepsproces dus ik hoor van harte dat "de nieuwe leiding" daar eens grondig naar kijkt. Wil je de weg omhoog terugvinden, ligt daar een hele belangrijke uitdaging. Nogmaals, vind ik.
-
- Legende
Die deken onder Van Bommel was nog veel grauwer. Echter de deken ligt daar nog steeds zij het iets dunner dan daarvoor. Het aantal blessures, ondanks dat PSV de laatste anderhalf jaar een mindere speel-rustverhouding had, is bizar hoog en tevens zie je bij succesvolle teams dat dit vaak ingespeelde en vrijwel vaste teams zijn. Daar weet je 2 dagen van te voren wat de opstelling wordt voor de volgende wedstrijd en als er iemand uitvalt wie zijn vervanger wordt. Zelfs toen Faber het even overnam 2 jaar geleden wist hij vlak voordat Corona uitbrak een vaste samenstelling te creëren. Ook zie je dat teams met vastigheden doorgaans veel minder pijntjes en blessures hebben. Schmidt werd juist aangesteld om de drive en energie er weer in te brengen en daarmee het gat met Ajax te gaan dichten en Europees zo beter te gaan presteren. Je kan concluderen dat dit er totaal niet uitgekomen is.
Wil je weer presteren dan heb je dit nodig. Dat zie je zelfs bij Europese topclubs. Samen met een een aantal spelers die offensief en defensief het verschil kunnen maken en dan ben je al weer een heel eind om wel weer te gaan presteren.
Wil je weer presteren dan heb je dit nodig. Dat zie je zelfs bij Europese topclubs. Samen met een een aantal spelers die offensief en defensief het verschil kunnen maken en dan ben je al weer een heel eind om wel weer te gaan presteren.