Yorbe Vertessen
- psvgouda
- Vedette
- Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
- Favoriete speler: Ismael Saibaasie
Tja, als die werkvergunningen nu eens eerder afgegeven waren... Maar dat zijn ze niet. Dikke pech, cumulatief .Doan is een beleidsbeslissing waarover je kunt twisten, ja. Persoonlijk vind ik het heel jammer dat hij weg is, maar dat zal in dit geval door de speler zelf ook gewenst zijn
-
- Lid scoutingsteam
Er is een bepaald risico genomen eens,daar ontkom je niet aan. Blij dat het niet een onverantwoord risico is dat ben ik wel.11 Sir Tinus wrote: ↑28 Jul 2022, 17:09Nogmaals het is een optelsom;psvgouda wrote: ↑28 Jul 2022, 17:03
Je hebt nu eenmaal te maken met een markt. Een die blijkbaar niet in ieder opzicht synchroon loopt met het wedstrijdprogramma van PSV en onze wensen als supporters. Hoe lager in de hiërarchie, hoe minder je te vertellen hebt, helaas zijn wij in die positie terechtgekomen. Vind het al een wonder dat wij in de as de gehoopte versterking hebben weten te halen, Benitez en De Jong. Blijkbaar is er geen beweging rond de te verwachten grote cashcows in ons team, Gakpo, Sangare en Madueke: dat spel gaat lijkt mij later beginnen, 'if at all', want WK. En mag ik de blessuregolf (als een blinde darm daaronder valt ) deels ook een wel erg ongelukkige samenloop van omstandigheden noemen? 1. qua posities en 2. qua duur? Dat mag ik. Liever zou ik het allemaal ook anders zien, wie niet zou ik zeggen? Het is kut. Maar het is even niet anders
- Geen fitte Vinicius sinds april en onduidelijk wanneer wel fit
- Geen spits bij Jong PSV die nog niet goed genoeg is maar eventueel nog wel functioneel mee kan spelen
- Geen Savio omdat het allemaal tergend langzaam is verlopen en hij nog een periode nodig lijkt te hebben
- Bakayoko die pas 2 a 3x minuten heeft gemaakt in het eerste en nog net komt kijken
- Vertrek van Doan die wel een stabiele factor was
- Blessures van Madueke en Gakpo vorig jaar waarbij de betrouwbaarheid laag is
Al die dingen samen maken dat dit niet enkel ongelukkig en gewoon kut is maar ook dat er teveel risico is genomen.
Persoonlijk heb ik veel vertrouwen in Bakayoko. Die jongen heeft veel in zijn mars en ook de jeugdige onbevangenheid. Bij Jong PSV niet te beroerd om mee terug te verdedigen, heel snel en balvast.
Die mag van mij mogelijkheden krijgen om de rol an Doan op zich te nemen. Hij zal meer risico nemen wat betreft schoten en acties, dit juich ik toe. Doan was een goede voetballer maar wel op te vangen.
Ook voor Saibari is Doan zijn spel prima doel om zich verder te ontwikkelen. Bij Jong PSV ook op het middenveld en verdedigend belangrijk en aanwezig. Aanvallend vond ik het wat matig maar heel erg betrouwbaar in zijn spel in een vaak wisselend elftal.
Allebei kunnen evenals Doan een bal in het netje leggen,misschien zelfs nog wat makkelijker dan Ritsu.
Ps: ook ik hoop nog op eventuele inkomende transfer voor de aanval(links).
- mateja
- Internationale topspeler
- Clubvoorkeur: PSV
Juancho wrote: ↑28 Jul 2022, 17:07Dan behoor je dus in de groep die denkt dat PSV heel weinig te besteden heeft. Wist ik even niet, sorry. Dan begrijp ik het vanuit jouw oogpunt
Dat zei ik er dan ook nadrukkelijk bij, op PSV niveau. Wij gaan idd geen 10+ miljoen uitgeven aan een speler die niet een belangrijke basisspeler is. Maar dat neemt niet weg dat ook bij PSV de concurrentiestrijd zo hoog mogelijk moet zijn. Binnen onze marges qua financiën. Wat je nu ziet is een vaste basis, zeker voorin en daar ver, heel ver achter wat jonge talentjes en een spits die maar weinig kan. Dat vind ik niet voldoende voor de ambities die je als club uitspreekt.En ons beleid met ajax vergelijken lijkt me niet slim. We hebben jaren lang ook zo'n beleid gevoerd en dat heeft ons op de rand van de afgrond gebracht.
Ook bij PSV hoort een keiharde concurrentiestrijd, het liefst op zoveel mogelijk posities. En dat hoeft lang niet altijd idioot veel geld te kosten he. PSV is normaal gesproken slim en innovatief genoeg.
Dat eerste punt.. dat zeg ik toch niet? Haha. Het gaat om een positie waar we 3 opties hebben, waarvan 1 Europese (sub)top en 2 grootverdieners. PSV gaat daar niet nog een optie achter zetten hoor en dat lijkt me prima beleid.
Ik zeg toch niet dat PSV geen geld heeft? Of is dat jouw manier van discussiëren? Vermoeiend man. Er zijn posities waar de nood hoger is wanneer er blessures zijn, of zelfs voor de basis (CV/RB).
- psvgouda
- Vedette
- Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
- Favoriete speler: Ismael Saibaasie
Bottom line van mijn betoog is: die optelsom is enigszins onwaarschijnlijk en daarmee onvoorspelbaar en dus niet door beleid op te vangen. Op onderdelen kun je zeker commentaar hebben. En wellicht dat uiteindelijk zal blijken dat der Roger c.s. onverantwoordelijke risico's hebben genomen, maar vooralsnog weten wij dat volgens mij niet
- Juancho
- Mister PSV
Ow zo bedoelde ik het niet, ik las alleen je opmerking dat PSV het financieel zich niet kan veroorloven. Maar ga je dan kijken wat we hebben uitgegeven dan zijn notabene de Jong en Til de duurste aankopen en dat waren al koopjes. Dus dan ben ik benieuwd wat je dan bedoelt met financieel gezien kan PSV het zich niet veroorloven. Ik las dat idd dat jij denkt dat PSV niet zoveel vet op de botten heeft. Zeker gezien het risico dat PSV op een aantal posities neemt. Ik zou het iig vreemd vinden dat je dat risico neemt terwijl je wel budget hebt om je echt te versterken.mateja wrote: ↑28 Jul 2022, 17:39 Dat eerste punt.. dat zeg ik toch niet? Haha. Het gaat om een positie waar we 3 opties hebben, waarvan 1 Europese (sub)top en 2 grootverdieners. PSV gaat daar niet nog een optie achter zetten hoor en dat lijkt me prima beleid.
Ik zeg toch niet dat PSV geen geld heeft? Of is dat jouw manier van discussiëren? Vermoeiend man. Er zijn posities waar de nood hoger is wanneer er blessures zijn, of zelfs voor de basis (CV/RB).
Verder bedoel ik er niks negatiefs mee, het kwam zo over. Als je het anders bedoelt, ook dikke prima natuurlijk.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
- mateja
Ok, dan vatte ik het verkeerd op.. excuus.Juancho wrote: ↑28 Jul 2022, 22:12Ow zo bedoelde ik het niet, ik las alleen je opmerking dat PSV het financieel zich niet kan veroorloven. Maar ga je dan kijken wat we hebben uitgegeven dan zijn notabene de Jong en Til de duurste aankopen en dat waren al koopjes. Dus dan ben ik benieuwd wat je dan bedoelt met financieel gezien kan PSV het zich niet veroorloven. Ik las dat idd dat jij denkt dat PSV niet zoveel vet op de botten heeft. Zeker gezien het risico dat PSV op een aantal posities neemt. Ik zou het iig vreemd vinden dat je dat risico neemt terwijl je wel budget hebt om je echt te versterken.mateja wrote: ↑28 Jul 2022, 17:39 Dat eerste punt.. dat zeg ik toch niet? Haha. Het gaat om een positie waar we 3 opties hebben, waarvan 1 Europese (sub)top en 2 grootverdieners. PSV gaat daar niet nog een optie achter zetten hoor en dat lijkt me prima beleid.
Verder bedoel ik er niks negatiefs mee, het kwam zo over. Als je het anders bedoelt, ook dikke prima natuurlijk.
Wat ik bedoel is dat je in een situatie waarin Vertessen nog niet geblesseerd was (ik neem aan dat dit pas net bekend is), je Luuk en Vertessen hebt. Daarnaast ook nog Vinicius die dan nu misschien geblesseerd is, maar normaliter ook een optie is voor die plek. Dat zijn 3 spelers voor de spitspositie, waarvan 2 een flink salaris hebben. Dat betekent dat je normaliter kwantitatief goed in de spitsen zit, het financieel een dure positie is én je ook nog kwaliteit hebt voor de basis en talent daarachter. Vini laat ik even buiten beschouwing qua kwaliteit, aangezien iedereen daar terecht enorm over twijfelt (al is het als 2e of 3e spits nog wel redelijk ok misschien).
Ik denk dat als je naar onze selectie kijkt, er plekken zijn waar we een groter probleem hebben wanneer de A keus geblesseerd raakt. CV, RV of een verdedigende middenvelder bijvoorbeeld. Linksbuiten wellicht ook.
Dus mijn punt was; voor de spitspositie zullen ze denk ik niet meer gaan 'stapelen'.
Er zal zeker nog geld zijn, want ze waren ook nog bezig met een eventuele komst van Gini. Ook hoop ik dat ze nog proberen Vini te slijten en dat je dan eventueel iemand kan halen voor achter Luuk. Maar er vanuit gaande dat Luuk de komende 2/3 jaar basisspeler (+ aanvoerder) zal zijn, vraag ik me af wat voor spelers er dan in aanmerking zullen komen en wie er nou interesse in heeft (en of deze dan ook beter is dan een Vini).
- Juancho
- Mister PSV
[mention]mateja[/mention] de selectie zit, zonder verkopen/verhuren, idd al vol puur kijkend naar aantallen. Maar als dat de reden is voor PSV om geen versterkingen meer te halen dan zie ik het redelijk somber in. Dan moet echt alles maar dan ook echt alles goed vallen. Zelfs een aantal zaken waar je geen controle over hebt. Lijkt me een ongezonde situatie.
Je kan evt ook een voorschot nemen op een mogelijke transfer die er evt nog wel aan zit te komen. Bijv Luckassen. Of een verhuur van Sambo. Of het alsnog proberen te slijtrn van Vinicius. Stel je kan een groot talent als spits/multifunctionele aanvaller halen... Laat je hem lopen want qua aantallen zit de selectie vol of sorteer je alvast voor en versterk je bovendien de groep? Maar dit is overigens meer een discussie punt voor het transfertopic
Je kan evt ook een voorschot nemen op een mogelijke transfer die er evt nog wel aan zit te komen. Bijv Luckassen. Of een verhuur van Sambo. Of het alsnog proberen te slijtrn van Vinicius. Stel je kan een groot talent als spits/multifunctionele aanvaller halen... Laat je hem lopen want qua aantallen zit de selectie vol of sorteer je alvast voor en versterk je bovendien de groep? Maar dit is overigens meer een discussie punt voor het transfertopic
Last edited by Juancho on 28 Jul 2022, 23:08, edited 1 time in total.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
- DeBruyne
- Meervoudig international
Een een pure verdedigende middenvelder als back up van Sangaré zou ik ook graag toe willen voegen. Die hebben we niet in de selectie of bij jong PSV lopen. Je kan Guti daar neer zetten, maar die gaat dat echt niet (alleen)kunnen belopen in de grote wedstrijden.
Van Ginkel heeft helaas zijn beste tijd gehad, dus in mijn ogen zou het mooi zijn dat van Ginkel naar bijvoorbeeld een Vitesse zou gaan en dat zijn plaats in de selectie wordt ingenomen door een groot talent voor VCM positie.
Van Ginkel heeft helaas zijn beste tijd gehad, dus in mijn ogen zou het mooi zijn dat van Ginkel naar bijvoorbeeld een Vitesse zou gaan en dat zijn plaats in de selectie wordt ingenomen door een groot talent voor VCM positie.
- mateja
Ja mee eens, maar ik wil ook niet zeggen dat ze uberhaupt geen spelers meer willen/moeten aantrekken, het ging me puur over de spitspositie.. ik denk dat ze daar niet naar zullen kijken zolang Vini er nog is. Wat een slechte deal is dat gebleken achteraf.. En ik denk dat Vertessen als backup voor Luuk echt kan gaan werken.Juancho wrote: ↑28 Jul 2022, 22:48 @mateja de selectie zit, zonder verkopen/verhuren, idd al vol puur kijkend naar aantallen. Maar als dat de reden is voor PSV om geen versterkingen meer te halen dan zie ik het redelijk somber in. Dan moet echt alles maar dan ook echt alles goed vallen. Zelfs een aantal zaken waar je geen controle over hebt. Lijkt me een ongezonde situatie.
Maar ontopic: klote dat we net nu Vertessen moeten missen, had een belangrijke schakel kunnen zijn als invaller tegen Monaco.
-
- Legende
- Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
Als die 6 het in zijn eentje moet doen dan zit er heel wat fout bij de rest van het team, de andere middenvelders en ook de buitenspelers plus Luuk moeten ook hun verdedigende werk doen. Die 6 van ons moet niet in zijn eentje zwemmen op dat middenveld. Een Guti en uiteraard Sangare kunnen dat meer dan prima invullen ALS een Veerman, Til, Xavi hun werk doen.DeBruyne wrote: ↑28 Jul 2022, 22:57 Een een pure verdedigende middenvelder als back up van Sangaré zou ik ook graag toe willen voegen. Die hebben we niet in de selectie of bij jong PSV lopen. Je kan Guti daar neer zetten, maar die gaat dat echt niet (alleen)kunnen belopen in de grote wedstrijden.
- Paco Casal
- Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals
- Heissenberrug
Ik heb het zelfde gehad vorig jaar, lijkt mij vrij ambitieus om na 3 weken weer topsport te kunnen beoefenen. Maar goed, ik ben ook maar een zwak hertje.
- Ardbeg
- Mister PSV
Zeker, perfect voor de counter
- DonyellMalen
- Legende
- trouwepsvfan
- Vedette
Nee, Rik meldt net op Twitter dat hij nog niet meetraint.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
- 29.04.2007
- Nationale topspeler
Zonde, hopelijk sluit hij snel aan. Hadden we afgelopen weken ook al prima kunnen gebruiken tegen zowel Emmen als tegen Monaco (als invaller).
- Vanthaman18
- Favoriete speler: Luuk de Jong
Shit man, wat hebben we toch pech met die blessures he. Zouden hem echtgoed kunnen gebruiken het komende tweeluik
- Standbeeld
- Mister PSV
Dat het (veel) langer ging duren komt niet als een verrassing:
Heissenberrug wrote: ↑10 Aug 2022, 18:09 Ik heb het zelfde gehad vorig jaar, lijkt mij vrij ambitieus om na 3 weken weer topsport te kunnen beoefenen. Maar goed, ik ben ook maar een zwak hertje.
- Heissenberrug
Alles begint op zijn plek te vallen, als ze dachten dat Yorbe na 2 weken wel weer op het veld zou staan dan snap ik ook dat ze dachten dat Mwene bij Macabi uit wel weer fit zou zijn. Lekkere prognoses maken ze daar.