Transferwindow 2023/24
- Sensation
- Lid scoutingsteam
- Clubvoorkeur: Ja
Idd een klassiek gevalletje “het is nooit goed”. Haal je hem, dan is het een onzinaankoop, haal je hem niet en gaat hij naar pakweg AZ, Utrecht, dan is het “ja die had je 2 jaar geleden moeten halen, is nu te duur”Standbeeld wrote: ↑05 Jul 2023, 21:53Maar ja, stel AZ haalt hem en hij blinkt daar uit, dan hoor je hier weer 3 jaar lang waarom wij nooit zo'n koopjes proberen. Zo is het dan ook wel weer.11 Tinus wrote: ↑05 Jul 2023, 21:50 Het profiel van die Beelen is alles wat we niet nodig hebben. Een jongen met een stormachtige ontwikkeling in de KKD die 'al' 22 is en nog niet op ED niveau heeft gespeeld voor 3 miljoen euro. Ja sorry maar het lijkt meer FOMO dan serieus beleid TENZIJ er zoveel geld beschikbaar is voor een én én.
- Standbeeld
- Mister PSV
- Clubvoorkeur: PSV
- Maikel
- Site Admin
Die hebben er meer verstand van dan wij hier.Standbeeld wrote: ↑05 Jul 2023, 21:51 Onze Zwollenaar @Juancho was ook al niet zo positief over Beelen bij PSV. Hoe kan het dan dat onze scouting en die van Feye het wel ziet zitten in die jongen?
-
- Meervoudig international
- Standbeeld
- Mister PSV
En dan heb je de optimisten die naar de positieve punten proberen te kijken, en dan heb je de "realisten" die het bij voorbaat al niks vinden. Het is wat.Sensation wrote: ↑05 Jul 2023, 21:55Idd een klassiek gevalletje “het is nooit goed”. Haal je hem, dan is het een onzinaankoop, haal je hem niet en gaat hij naar pakweg AZ, Utrecht, dan is het “ja die had je 2 jaar geleden moeten halen, is nu te duur”Standbeeld wrote: ↑05 Jul 2023, 21:53
Maar ja, stel AZ haalt hem en hij blinkt daar uit, dan hoor je hier weer 3 jaar lang waarom wij nooit zo'n koopjes proberen. Zo is het dan ook wel weer.
-
- Legende
Van den Belt was veruit de beste speler van PEC en wellicht wel van de KKD, die was geloof ik nog geen 1 miljoen euro. Dat noem ik een koopje en kun je nog eens de gok wagen.
- Standbeeld
- Mister PSV
Vd Belt was een uitzondering door zijn clausule. Ik vind 3mln voor PSV niet veel geld, als je vertrouwen hebt in (de potentie van) Beelen.
-
- Legende
Voordeel van de route AZ, Utrecht is dat de speler een grotere kans heeft op speeltijd en zich op een iets lager niveau met minder druk kan ontwikkelen. De kans van slagen is dan groter.
De stap KKD naar de top is een uitzondering. Ooit hadden we Stam die vanuit de KKD op zijn 23e naar Willem 2 ging en na een half jaar al naar PSV.
Lucius is een voorbeeld dat stap KKD - topclub ook kan. Had wel langere tijd nodig voordat hij echt van een meerwaarde was.
Arvid Smit was bijvoorbeeld een mislukking.
- Persepolis
- Vedette
Van den Belt had een clausule in zijn contract, zulke bedragen zijn niet langer de norm voor topspelers van de KKD. Van de Ven kostte 3 jaar geleden ook 3,5 miljoen euro. Gewoon een normale prijs tegenwoordig.
-
- Lid van verdienste
- Clubvoorkeur: Philips
Mwah dat denk ik niet. Je hebt bij sommige posters gelijk, maar ik zie ook prima genuanceerde posters hun twijfel hebben bij deze aankoop. En dat zijn echt niet dezelfde posters die mekkeren als een speler het goed gaat doen in de subtop. Wat dat betreft voer je hier dezelfde logica als de posters die verwijten maken als 'lekker altijd alles goed lullen wat PSV doet' (wat ook nergens op slaat ofc)Sensation wrote: ↑05 Jul 2023, 21:55Idd een klassiek gevalletje “het is nooit goed”. Haal je hem, dan is het een onzinaankoop, haal je hem niet en gaat hij naar pakweg AZ, Utrecht, dan is het “ja die had je 2 jaar geleden moeten halen, is nu te duur”Standbeeld wrote: ↑05 Jul 2023, 21:53
Maar ja, stel AZ haalt hem en hij blinkt daar uit, dan hoor je hier weer 3 jaar lang waarom wij nooit zo'n koopjes proberen. Zo is het dan ook wel weer.
Wat mij betreft zijn op basis van zijn profiel de twijfels gegrond en 3 miljoen is ook niet spotgoedkoop. Afijn, ik volg de KKD niet, dus ik vel geen oordeel. Maar om twijfelende posters weg te zetten als 'het is ook nooit goed', vind ik in deze onterecht.
Doe mij maar gewoon jouw Verissimo overigens. Dan neem ik het eventueel halen van deze Zwolle speler als back-up voor lief.
- BlackMambaSanga
- Veelbelovend talent
- Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
- Favoriete speler: Ibrahim Sangare
Bij Sangare heeft men blijkbaar te eisen hoe snel het geld word overgemaakt. Hij wil vast wel een transfer maken zoals meerdere spelers. Krijg alleen bij Sangare (duidelijk mijn fav speler) niet de indruk dat hij ons zomaar gaat verlaten voor elke club die het gewenste bedrag wil betalen (wil om prijzen spelen).Tijn wrote: ↑05 Jul 2023, 15:36Sangaré is vorig jaar gebleven en daarvan wordt algemeen aangenomen dat hij deze zomer een transfer wil maken.BlackMambaSanga wrote: ↑05 Jul 2023, 14:58
Waarom wil hij volgens jou weg dan? Wil Xavi dan volgens jou ook weg en moet hij dan maar om dezelfde rede ook verkocht worden?
Nogmaals, qua kwaliteit mag Sangaré blijven, ik heb hem alleen op moet weg ingevuld omdat ik denk dat hij verkocht moet worden om geld te genereren en hij denk ik zelf ook nu echt zijn transfer wil maken en PSV daar niet veel tegen te doen heeft vanwege zijn clausule.
Xavi noemen als voorbeeld lijkt me niet heel handig, want als die weg wil zal die gaan deze zomer.
Daar heeft PSV ook niet veel te eisen.
Hij neemt zijn beslissing pas na vakantie en hoe langer dit duurt is voor mij goed. Lost hij voor clubs nog meer en staat PSV sterker in de onderhandelingen.
Dump nou maar spelers waarvan je weet dat je niet veel op gaat verdienen of niet voldoen eerst. Lopen er teveel van rond en begin dan pas aan verkoop Sangare te denken
- 11 Tinus
- Legende
- Clubvoorkeur: Philips
Ja precies zo werkt het. Maar is de oplossing dan om alles te kopen? Ik heb het al zo vaak gezegd maar dit is precies waarom het voor AZ zoveel makkelijker is. Die kopen er gewoon 3 en 2 van de 3 voldoen dan uiteindelijk.Standbeeld wrote: ↑05 Jul 2023, 21:53Maar ja, stel AZ haalt hem en hij blinkt daar uit, dan hoor je hier weer 3 jaar lang waarom wij nooit zo'n koopjes proberen. Zo is het dan ook wel weer.11 Tinus wrote: ↑05 Jul 2023, 21:50 Het profiel van die Beelen is alles wat we niet nodig hebben. Een jongen met een stormachtige ontwikkeling in de KKD die 'al' 22 is en nog niet op ED niveau heeft gespeeld voor 3 miljoen euro. Ja sorry maar het lijkt meer FOMO dan serieus beleid TENZIJ er zoveel geld beschikbaar is voor een én én.
Feyenoord heeft Trauner en Hancko... dan past het perfect. Zeker als Geertruida verkocht wordt voor 25 miljoen.
- PSVerDenBosch
- Basisspeler
Je kunt hem er toch als 12-16e man gebruiken? Mocht het echt niks zijn kun je hem na 2 jaar laten gaan voor een x bedrag, blijkt hij toch mee te kunnen heb je een super aankoop. Het financiele risico is niet groot plus je hebt meer nodig dan alleen jeugd op de bank.
-
- Legende
Hopelijk herinnert Stewart zich ook dat hij niet meer bij AZ zit.
-
- Lid 2e elftal
ED (Rik) meldt dat er nog niet geboden is, terwijl Telegraaf (Jeroen) nu zegt dat PSV en Feyenoord 2.5 hebben geboden.
- DonyellMalen
- Legende
- Persepolis
- Vedette
- DonyellMalen
- Legende
- Standbeeld
- Mister PSV
Nee, zeker niet. Wanneer is de laatste keer dat wij zo'n gokje hebben genomen? Dat is denk ik al een antwoord op je vraag. Ik denk dat PSV zeker niet over één nacht ijs gaat bij zo'n jongen. Ze zullen vast intensief gescout hebben. Zo'n aankoop als deze doen wij volgens mij nooit.11 Tinus wrote: ↑05 Jul 2023, 22:07Ja precies zo werkt het. Maar is de oplossing dan om alles te kopen? Ik heb het al zo vaak gezegd maar dit is precies waarom het voor AZ zoveel makkelijker is. Die kopen er gewoon 3 en 2 van de 3 voldoen dan uiteindelijk.Standbeeld wrote: ↑05 Jul 2023, 21:53
Feyenoord heeft Trauner en Hancko... dan past het perfect. Zeker als Geertruida verkocht wordt voor 25 miljoen.
Last edited by Standbeeld on 05 Jul 2023, 22:25, edited 1 time in total.