"It had to be done"? Liever niet. Origineel is perfect.
PSV - FC Twente I Eredivisie (17/03/2024)
- Standbeeld
- Mister PSV
- Clubvoorkeur: PSV
-
- Meervoudig international
Zoals Ramaj al zei na Bodo Glimt uit:
"Ja, het was een overtreding. Die speler blokkeerde mij. Stond hij er niet, dan had ik de bal gewoon kunnen vangen."
"Ja, het was een overtreding. Die speler blokkeerde mij. Stond hij er niet, dan had ik de bal gewoon kunnen vangen."
- Grasmat
- Lid van verdienste
- Favoriete speler: Dn Flamingo
Ook Bosz kan het verkeerd zien hè. Als we verloren hadden zou ie wellicht iets anders gezegd hebben.Trixm wrote: ↑18 Mar 2024, 12:39Peter Bosz gaf het heel duidelijk aan, deze goal moet je eigenlijk goedkeuren. Gewoon een fout van Benitez, heeft niks met collectieve blindheid te maken.ruuddevil wrote: ↑18 Mar 2024, 12:30
Volgens mij is er sprake van collectieve blindheid. Je ziet op de beelden duidelijk dat Boadu eerst tegen Benitez aanspringt waardoor deze achterover valt en niet bij de bal kan. Veel duidelijker dan dit ga je ze niet krijgen. Zoek alle vergelijkbare situatie in de afgelopen 100 jaar voetbal op en ze zijn allemaal afgekeurd.
Geen fout Benitez, terecht afgekeurd.
- Ren Höek
- Vedette
Bij mijn weten heeft Bosz gezegd dat hij zich kan vinden in de kritiek van Oosting over dat moment, zijn letterlijke uitspraken:
Hij zegt niet dat het een goal had moeten zijn, of dat de goal onterecht afgekeurd is."Ik kan mij voorstellen dat hij dat zegt. Boadu springt op en kopt de bal binnen in de vijf meter. Het moment dat hij springt komt hij een beetje tegen Walter aan. Ik ga ervan uit dat ze fluiten omdat het in de vijf meter is. Ik denk dat hij niet al te veel fout doet. Het had ook een goal kunnen zijn, absoluut."
Ik vond het trouwens een terecht afgekeurde goal.
Boadu doet inderdaad niet veel fout, maar hij springt tegen Benitez aan in de 5 meter. En dat wordt zo goed als altijd afgefloten, zo simpel is het.
PS: Degenen die aangeven dat Benitez slap het duel aangaat hebben nooit zelf gekeept verwacht ik.
De bal draait naar binnen, waardoor Benitez een stapje naar achteren moet doen. Hierdoor kan hij alleen omhoog springen naar de bal, dus niet krachtig (of niet mannelijk, of niet slap, of niet als een wijf, om maar wat hier gebruikte termen te gebruiken) naar voren. Net op het moment dat hij heeft afgezet en dus los is van de grond, springt Boadu tegen hem aan. En dan is er maar 1 gevolg mogelijk, Benitez wordt de goal in geduwd. Waardoor hij niet meer bij de bal kan en Boadu dus een overtreding maakt. Een lichte overtreding, maar een overtreding. Ik heb ze voor minder afgefloten zien worden, in alle competities.
- These users thanked the author Ren Höek for the post (total 11):
- Grasmat • psvgouda • Armada • NilisRomariooo • Doldenaar • Ricardo Zamora • Persepolis • Tijn • DadOfFour • Fanatic-U-s • Breur
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
-
- Vaste waarde in elftal
Wat een climax man wat ging mijn hart te keer.
Maar eerlijk is eerlijk de goal van Boadu had nooit afgekeurd mogen worden, ook Bosz was het daarmee eens.
Nu hebben we de scheids een keer mee na het debacle van Feyenoord PSV in de beker
Maar eerlijk is eerlijk de goal van Boadu had nooit afgekeurd mogen worden, ook Bosz was het daarmee eens.
Nu hebben we de scheids een keer mee na het debacle van Feyenoord PSV in de beker
- psvgouda
- Vedette
- Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
- Favoriete speler: Ismael Saibaasie
Vier wisselmomenten à 1/2 min, geen vieringen van doelpunten (hoewel... Niet in reguliere speeltijd althans ), geen VAR momenten, wel veel spelvertraging door Twente, blessurebehandelingen waren niet echt lang geloof ik. De 6, uiteindelijk 7 minuten, waren ruim. We mogen in dat opzicht niet klagen, schat ik zo in. Kooij heeft waarschijnlijk vooral het voortdurend vertragen door Twente willen bestraffen, maar hoe hij op 6 min uitkwam, geen idee. Verder boeie, de overwinning is binnen
-
Blessurebehandeling van Boadu duurde 1 minuut.psvgouda wrote: ↑18 Mar 2024, 14:05Vier wisselmomenten à 1/2 min, geen vieringen van doelpunten (hoewel... Niet in reguliere speeltijd althans ), geen VAR momenten, wel veel spelvertraging door Twente, blessurebehandelingen waren niet echt lang geloof ik. De 6, uiteindelijk 7 minuten, waren ruim. We mogen in dat opzicht niet klagen, schat ik zo in. Kooij heeft waarschijnlijk vooral het voortdurend vertragen door Twente willen bestraffen, maar hoe hij op 6 min uitkwam, geen idee. Verder boeie, de overwinning is binnen
- ShovingNE2
- Site Admin
Wat is Luuk een koning dat hij nog vol dat sprintduel kan aangaan. Maar die bal op Chucky had wel iets meer voor hem gemogen.
Gelukkig kwam het alsnog goed.
Heerlijk voor de Munstermannen dat ze op deze wijze verloren. Pröpper zei na afloop ook dat ze PSV succesvol wisten 'te ontregelen' en dat ze daar op geoefend hadden.
Unnerstall ook bij doeltrappen: eerst zelf de bal pakken even kijken. Nog even wachten en dan pas naar de verdediger rollen om de doeltrap te nemen. Dat tijdrekken begon al na een kwartier.
Drie keer geel pakten ze voor tijdrekken en als bonus kregen ze er een extra minuut blessuretijd bij. Heerlijk dat ze dood en doodziek zijn.
Gelukkig kwam het alsnog goed.
Heerlijk voor de Munstermannen dat ze op deze wijze verloren. Pröpper zei na afloop ook dat ze PSV succesvol wisten 'te ontregelen' en dat ze daar op geoefend hadden.
Unnerstall ook bij doeltrappen: eerst zelf de bal pakken even kijken. Nog even wachten en dan pas naar de verdediger rollen om de doeltrap te nemen. Dat tijdrekken begon al na een kwartier.
Drie keer geel pakten ze voor tijdrekken en als bonus kregen ze er een extra minuut blessuretijd bij. Heerlijk dat ze dood en doodziek zijn.
- These users thanked the author ShovingNE2 for the post (total 2):
- Doldenaar • Breur
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
- Grasmat
- Lid van verdienste
- Favoriete speler: Dn Flamingo
- Juancho
- Mister PSV
Ik denk er juist anders over dan Armada . Hoe vaker in het terug zie, hoe meer ik het gewoon een fout vond van Benitez. Komen we verdomd goed weg. Boadu heeft geen moment Benitez gezien, hij gaat voor de bal en ja, er is licht contact. Maar van het bewust aanvallen van de keeper in de 5m is wat mij betreft totaal geen sprake. Overigens begrijp ik dan wel weer dat de VAR niet ingreep, want helemaal 100% fout is het ook niet geweest.DE MADERA 76 wrote: ↑18 Mar 2024, 00:15Ik geloof je pas als @juancho dit bevestigtArmada wrote: ↑17 Mar 2024, 23:07 Overigens nu ik het terugkijk, denk ik oprecht dat die treffer van Twente terecht is afgekeurd. Volledig van overtuigd zelfs.
Je moet letten op de looplijn van Benitez en zien waar hij terecht komt. En dat, in de context zetten van hoe doelmannen normaliter beschermd worden in de vijfmeter.
Dus sorry, maar geen bevestiging van de woorden van Armada
- These users thanked the author Juancho for the post:
- DE MADERA 76
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
- Ren Höek
- Vedette
Wie heeft het over bewust?
En waarom zou het alleen een overtreding zijn als de keeper bewust wordt gehinderd?
“Never argue with an idiot.
- Trixm
- Vedette
Ik denk dat de algemene consensus buiten dit forum is dat het een erg makkelijk gegeven overtreding is. Het is geen 100% fout, maar ik vind dit niks met voetbal te maken hebben. Mijn inziens gewoon een goal en als deze goal aan de andere kant was afgekeurd, was de consensus ook op dit forum zo geweest.
- These users thanked the author Trixm for the post:
- ShovingNE2
Saibari is underrated.
- Juancho
- Mister PSV
Ik. Omdat dat voor mij een belangrijk argument is of het wel of geen overtreding is.
Omdat er in dit geval in mijn ogen geen sprake is van een overtreding maar een vrij slap duelletje om de boel waarbij Boadu niet eens Benitez ziet. Onze Walter verliest gewoon een luchtduel. Kan gebeuren maar dat betekent niet gelijk dat het een overtreding is. Als je als aanvaller bewust tegen een keeper aan springt, dat zie je echt wel in houding en gedrag, dan is het een heel andere situatie. Bewust hinderen. En dat is een overtreding in de 5m. Daar was nogmaals in mijn ogen gister totaal geen sprake van.En waarom zou het alleen een overtreding zijn als de keeper bewust wordt gehinderd?
- Vanthaman18
- Internationale topspeler
- Favoriete speler: Luuk de Jong
Sorry dit vind ik echt onzin. Het wel of niet zijn van een overtreding in dit geval hangt niet af of het bewust of onbewust is.Juancho wrote: ↑18 Mar 2024, 16:02Ik. Omdat dat voor mij een belangrijk argument is of het wel of geen overtreding is.
Omdat er in dit geval in mijn ogen geen sprake is van een overtreding maar een vrij slap duelletje om de boel waarbij Boadu niet eens Benitez ziet. Onze Walter verliest gewoon een luchtduel. Kan gebeuren maar dat betekent niet gelijk dat het een overtreding is. Als je als aanvaller bewust tegen een keeper aan springt, dat zie je echt wel in houding en gedrag, dan is het een heel andere situatie. Bewust hinderen. En dat is een overtreding in de 5m. Daar was nogmaals in mijn ogen gister totaal geen sprake van.En waarom zou het alleen een overtreding zijn als de keeper bewust wordt gehinderd?
- Juancho
- Mister PSV
Welke eigen regels precies? Geen overtreding heeft namelijk niks met regels te maken. Ik geef er alleen bij aan dat het nogal een verschil is of je bewust een keeper blokkeert of niet en er een fair duel is. Dat eerste mag niet, dat 2de wel. En prima als mensen het gister het eerste vonden, ik ben het daar alleen niet mee eens.
Het beschermen van een keeper in de 5m is trouwens sowieso geen regel he. Dat is een beetje een gewoonte. Deels prima, maar je moet ook niet doorslaan als er gewoon een duel om de bal is waarbij de speler niks verkeerds doet. Sterker nog, je ziet soms keepers uitkomen met een gestrekt been en dat zou dan volgens de regels eerder een overtreding en dus strafschop moeten zijn. Maar dan wordt het gezet onder het kopje: zelfbescherming.
-
- Lid scoutingsteam
Ik denk sowieso dat het goed is om te beseffen dat dit écht een twijfelgeval is. Er valt voor beide kanten wat te zeggen, dat is nou eenmaal de definitie van interpretatie. Ik stoor me er dan wel aan dat één kant spreekt van diefstal of zelfs schande, terwijl het helemaal geen aantoonbare fout was. Het is een keuze.
En vooral FC Twente moet gewoon even in de spiegel kijken. Je wil graag de stoere, stugge ploeg uithangen op bezoek in Eindhoven? Prima hoor, het is een strategie, kan ik ook prima mee leven, maar dan moet je niet na afloop gaan lopen mekkeren dat er 6 minuten blessuretijd bij kwam, die echt nog wel richting 9, 10, 11 minuten had mogen gaan. Dat je 'm dan in 90+7 tegenkrijgt is de consequentie van je eigen keuzes. Dat is geen kwestie van de scheids tegen hebben, hoe kut die hele Joey Kooij ook is. Sterker nog: hij is een van de weinige scheidsrechters die nog een beetje adequaat optreedt tegen die belachelijke fratsen. Als die linksback niet heel theatraal aan zijn sokken loopt te trekken in minuut 92 waardoor er een extra minuutje bij kwam, dan eindigt dit waarschijnlijk in 0-0. Hoor je niemand over.
En vooral FC Twente moet gewoon even in de spiegel kijken. Je wil graag de stoere, stugge ploeg uithangen op bezoek in Eindhoven? Prima hoor, het is een strategie, kan ik ook prima mee leven, maar dan moet je niet na afloop gaan lopen mekkeren dat er 6 minuten blessuretijd bij kwam, die echt nog wel richting 9, 10, 11 minuten had mogen gaan. Dat je 'm dan in 90+7 tegenkrijgt is de consequentie van je eigen keuzes. Dat is geen kwestie van de scheids tegen hebben, hoe kut die hele Joey Kooij ook is. Sterker nog: hij is een van de weinige scheidsrechters die nog een beetje adequaat optreedt tegen die belachelijke fratsen. Als die linksback niet heel theatraal aan zijn sokken loopt te trekken in minuut 92 waardoor er een extra minuutje bij kwam, dan eindigt dit waarschijnlijk in 0-0. Hoor je niemand over.
-
Bewust of onbewust lijkt me in deze niet relevant.
Benitez staat gewoon te slapen, en laat zich veel te makkelijk aftroeven.
Fout van de keeper.
9 van de 10 keer telt ie gewoon, en terecht wat mij betreft.
We komen hier goed weg, mag ook een keer meezitten, niks mis mee.
Benitez staat gewoon te slapen, en laat zich veel te makkelijk aftroeven.
Fout van de keeper.
9 van de 10 keer telt ie gewoon, en terecht wat mij betreft.
We komen hier goed weg, mag ook een keer meezitten, niks mis mee.
- Trixm
- Vedette
Fc twente floreerde toch juist door hun sportieve reacties? De reactie van Propper en Oosting waren juist om in te lijsten.Ykhim wrote: ↑18 Mar 2024, 16:11 Ik denk sowieso dat het goed is om te beseffen dat dit écht een twijfelgeval is. Er valt voor beide kanten wat te zeggen, dat is nou eenmaal de definitie van interpretatie. Ik stoor me er dan wel aan dat één kant spreekt van diefstal of zelfs schande, terwijl het helemaal geen aantoonbare fout was. Het is een keuze.
Saibari is underrated.
- GillesdelaCroquette
- Fanatic-U-s
- Favoriete speler: Fredrik Oppegård
Keeper wordt gehinderd in de 5. Dat is gewoon affluiten. Het is zo makkelijk...
Ex unitate vires